www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 596 817
  • 6 774

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kausi päättyi ja niin päättyy tilauskin.
Ilokseni huomasin että toistaiseksi voimassa olevan tilauksen voi nyt lopettaa itse oma ruutu sivulta. Edistystä tapahtuu näköjään.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Kausi päättyi ja niin päättyy tilauskin.
Ilokseni huomasin että toistaiseksi voimassa olevan tilauksen voi nyt lopettaa itse oma ruutu sivulta. Edistystä tapahtuu näköjään.

Mun mielestä tuo toimenpide laittaa sopimuksen "hyllylle" ja tilaus jatkuu elokuussa silloisella voimassaolevalla hinnalla?
Näin olin lukevinani sieltä oman tilauksen sivulta kun meinasin laittaa tilauksen poikki tuolla samalla tavalla kuin sinäkin.
Nyt äsken en sitä enää mistään löytänyt, johtuisko siitä, että oma tilaus on "peruutettu"-tilassa?
Eli mun mielestä kyseessä on ansa. Onko jollain (jolla on tilaus vielä perumatta) mahkuja tarkistaa, menikö homma kuten tuossa kuvailin?
Siis ihan testimielessä?

Lopetin omani perinteisellä ilmoituksella "Maksusisältö:oma tilaus" sieltä Asiakaspalvelun lomakkeesta. Vahvistus tuli eilen ja homma on förbi.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Kausi päättyi ja niin päättyy tilauskin.
Ilokseni huomasin että toistaiseksi voimassa olevan tilauksen voi nyt lopettaa itse oma ruutu sivulta. Edistystä tapahtuu näköjään.

Itsekin peruin tilaukseni eilen ja onhan tuossa kieltämättä hieman edistystä tapahtunut. Kuitenkin olen sitä mieltä, että hieman on hankalaa tai ainakin tarkuutta vaativaa hommaa tuo peruutus. Ensin sai etsiä sieltä muokkaa sivulta sitä "Peruuta tilaus"-nappia ja tämän jälkeen vielä monta vaihetta jossa useaan kertaan kysyttiin haluanko vaiko enkö peruuttaa. Peruutus-napin paikkakin vaihtui useaan kertaan.

Voi olla toki, että oli huono päivä ja tästä syystä tuntui hieman hankalalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itsekin peruin tilaukseni eilen ja onhan tuossa kieltämättä hieman edistystä tapahtunut. Kuitenkin olen sitä mieltä, että hieman on hankalaa tai ainakin tarkuutta vaativaa hommaa tuo peruutus.

Nyt ei jaksa peruuttaa, mutta onhan tässä vielä aikaa. Hyvä kuitenkin kuulla sen olevan edes jotenkin mahdollista.
 
Mun mielestä tuo toimenpide laittaa sopimuksen "hyllylle" ja tilaus jatkuu elokuussa silloisella voimassaolevalla hinnalla?

Näin olin lukevinani sieltä oman tilauksen sivulta kun meinasin laittaa tilauksen poikki tuolla samalla tavalla kuin sinäkin.

Nyt äsken en sitä enää mistään löytänyt, johtuisko siitä, että oma tilaus on "peruutettu"-tilassa?

Eli mun mielestä kyseessä on ansa. Onko jollain (jolla on tilaus vielä perumatta) mahkuja tarkistaa, menikö homma kuten tuossa kuvailin?

Siis ihan testimielessä?

Lopetin omani perinteisellä ilmoituksella "Maksusisältö:oma tilaus" sieltä Asiakaspalvelun lomakkeesta. Vahvistus tuli eilen ja homma on förbi.

Ensimmäsenä se ehdottaa tuota tauolle laittamista. Peruutus kohta löytyy "piilotettuna" videoklippien jälkeen.
 

JPL

Jäsen
Täältä ilmoittautuu 1...

12.04 Ubuntu on itsellä. Viime viikolla heitti toimimasta minulla. Luulin että näytönohjaimen ajurista aiheutuu, mutta en ole saanut pelaamaan sitä. Yritän tänään jatkaa testailua ja laitan vaikka yv:tä jos saan pelaamaan. Joku päivitys tuli viime viikolla, mikä sotki ajurin - oliko siellä samaa?

Tämä on korjattu - oli bugi tullut ruudun koodiin. Nyt toimii jälleen sekä vanhalla 11.2.X flashilla että 12.X Pepperillä.

Koodi:
Viimesin Linuxille tarkoitettu Adoben julkaisema Flash versio 11.2.202.346 ei tue ruutu.fi videopalvelua. (Kyseessä on bugi eli ohjelmointivirhe ruutu.fi soittimessa, aikovat korjata asian.)
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Onko kenelläkään kokemuksia Ruudun SmartTV -sovelluksesta? Toimiiko hyvin, vai hyvin huonosti? Huomasin, että tässä uudessa töllössäni toi Ruutu-sovellus toimisi, joten ajattelin kysellä, maksaako sen käyttöönotto vaivaa, vai kannattaako vaan suosiolla jatkaa katselua tietokoneen kautta.
 
Omaan Samsungin Smart-TV:seen oli nyt vihdoinkin tullut tuo Ruutu-appsi. Eli ovat juuri julkaisseet myös 2012-vuosimalleissa toimivan version, aiemmin oli vain 2013-vuotisille.

Kokemuksia:

- Lätkän (jälkilähetyksessä ainakin) kuva nykii/vaappuu jatkuvasti, ilmeisesti on taas kysymys ruudunpäivitysasioista (eli lähetys 30fps(?), töllö 50Hz), todella inhottava katsoa kun on nopeata liikettä ja kameran liikkumista. Taitaa jatkua tietokoneelta katsominen (24" näyttö.. olishan se tosin kivempi töllön 46":lta katsoa).

+ Lätkän jälkilähetyskuva oli yllättävän hyvä, versus kun olen tietokoneelta katsonut.. vai ovatko vain parantaneet sitä just viime matseihin? Ei huippukuva mutta semmonen "mmm joo", mutta se nykiminen/vaappuminen "v prkl".

- Eiliset ottelutallenteet väärin päin (tämä tosin taitaa olla vika koko järjestelmässä).

- Vähän/nopeasti testattuna kaatui ainakin kerran. Yhtä leffaa katsottaessa useamman kerran (toisto aloitettu uudestaan valikon kautta) keskellä ruutua vaan pyörii semmonen pallojen ympyrä jonkun latauksen merkiksi vaikka leffa pyörii taustalla, ja samalla mikään toistoon liittyvä nappi ei toimi, ei voi kelata, pausettaa, ainoastaan back-nappi toimii takaisin valikkoon. Todella heikkoa.

TL;DR: Ei suomessa vaan osata näköjään. Ruutu ja Nelonen jatkaa samaa räpellystä kuin syksystä ollaan totuttu näkemään. Kovasti tehdään kaikkea mutta laatu on kyseenalaista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko Ruudun 24 tunnin katseluoikeus ehdoton 24 tunnin vai voiko järjestelmä antaa viiveen, joka mahdollistaisi kahden ottelu katsomisen kokonaan? Suunnitelmissa olisi katsoa sekä perjantain että lauantain ottelut Ruudun kautta, koska en pääse vielä paikanpäälle.
 

JPL

Jäsen
Onko Ruudun 24 tunnin katseluoikeus ehdoton 24 tunnin vai voiko järjestelmä antaa viiveen, joka mahdollistaisi kahden ottelu katsomisen kokonaan? Suunnitelmissa olisi katsoa sekä perjantain että lauantain ottelut Ruudun kautta, koska en pääse vielä paikanpäälle.

Ainakin alkuaikoina, kun itse otin testiin tuon vastaavassa Pe-La peli setissä, sain molemmat pelit katsottua nätisti (toinen lähetys alkoi ennen 24h täyttymistä). Mutta jos peliä vaihdat kesken kaiken (kun aika umpeutunut) tai lataat sivun uudelleen, tökkäisi homma luultavasti siihen.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Onko Ruudun 24 tunnin katseluoikeus ehdoton 24 tunnin vai voiko järjestelmä antaa viiveen, joka mahdollistaisi kahden ottelu katsomisen kokonaan? Suunnitelmissa olisi katsoa sekä perjantain että lauantain ottelut Ruudun kautta, koska en pääse vielä paikanpäälle.

Itsellä loppui katseluoikeus tässä jokin aika sitten niin, että tilaus päättyi pelipäivän aamuna. Pelin pystyi kuitenkin illalla katsomaan. Uskoisin että näin ollen myös sinun tilanteessa näet molemmat pelit.
 
Mutta jos peliä vaihdat kesken kaiken (kun aika umpeutunut) tai lataat sivun uudelleen, tökkäisi homma luultavasti siihen.
Tai jos tulee niitä surullisenkuuluisia toistovirheilmoituksia.

Itsellä loppui katseluoikeus tässä jokin aika sitten niin, että tilaus päättyi pelipäivän aamuna. Pelin pystyi kuitenkin illalla katsomaan. Uskoisin että näin ollen myös sinun tilanteessa näet molemmat pelit.
Todennäköisesti homma meni sinun osalta niin, että selaimessa oli vielä validi cookie sisäänkirjautumisesta ja sen takia sait katsottua.

Itse huomasin tässä viime pelien aikana sellaisen jutun, että ruutu pyysi sisäänkirjautumista uudestaan kun yhden pelin loputtua vaihdoin toiseen joka oli loppumetreillä. Eli onko cookietten "timetoliveä" lyhennetty?
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Todennäköisesti homma meni sinun osalta niin, että selaimessa oli vielä validi cookie sisäänkirjautumisesta ja sen takia sait katsottua.

Ruudun asiakaspalvelussa sanoivat että toimii koko päivän tuo vaikka loppuu aamulla. En tiedä sitten onko eri asia 24h ja kuukauden katseluoikeuksilla.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Mietin tässä parhaillaan, että uskaltaisikohan sitä ostaa tuon kuukaudeksi? Ei siinä 29,95 tule paljoa yhdelle pelille hintaa. Mietin vaan ettei nuo vaan kaatuisi huomenna? Tai lagaisi älyttömästi, kun porukkaa varmaan eniten linjoilla, koska pleijarit. Onko tuo miten toiminut ruutulaisilla, jotka ovat enemmän käyttäneet?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitenkäs tuo Ruudun lähetys tapahtuu? 30 Framea sekunnissa ja tiedonsiirtona kenties joku protokolla joka vaatii clientiltä vahvistuksen headereistä? Pientä pätkimistä esiintyi läpi pelin, siis sellaisia puolesta sekunnista pariin sekuntia kestäviä pätkimisiä, välillä tapahtuu hyppy taaksepäin (puheesta huomaa) ja tulee pikakelaus nykytilanteeseen. Laitteina:
Uudehko läppäri (win7 ja ubuntu), kaverin uusi bay-trail tabletti(win 8.1), ipad 2, vanhahko pöytäkone(win8) jossa tehoja pitäisi kyllä löytyä. Kummatkin oikeat tietokoneet testattu johdon päässä sekä langattomalla netillä. Netin nopeus reilu 90megaa speedtestien mukaan, lisäksi mokkulalla koitettu myös, nopeutta 12megaa testien mukaan. Lähetyksen laadun tiputtamisella ei ole mitään merkitystä tuohon pätkimiseen, ei siis yhtään mitään.

En tiedä miten ovat tuon palvelunsa tehneet, mutta paljon parannettavaa on. Lisäksi muiden livelähetyksissä ei samanlaisia ongelmia ole ollut. Jotain vikaa on selvästi heidän päässään, en voi uskoa että kaikissa näissä laitteissa olisi jotain vialla, varsinkin kun samaa on esiintynyt muuallakin eri laitteilla. Helpointa saattaisi olla lähettää 60 framea ja protokollaksi sellainen joka ei vaadi vahvistusta?
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas on näköjään menty eteenpäin.
Koko kauden on LGn smartilla katsottaessa ollut vasemmassa reunassa musta palkki, eli kuva on ollut vähän oikealla koko ruudusta. No eilen kun katselin pitkästä aikaa niin kuva oli vihdoinkin saatu kohdilleen eli koko ruutu oli käytössä.
Hienoa että edes nyt kun kausi on jo ohi... (joo, joo, joillain jatkuu vielä)

Vai pitäisikö ihan kannustusmielessä ottaa viimeinenkin kuukausi jos jostain löytyy 14,95/kk?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ei ole PS3-sovellusta näkynyt, vaikka sellaisesta ennen kauden alkua puhuttiin. Viaplay pyörii hienosti PS3:n kautta ja samaa tässä kaivattaisiin Ruutu-palveluunkin. Ei tarvisi aina olla koneelta piuhat televisioon...
 

CaptainSäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Kärpät+ kaikki juopporemmit
Pystyykö seuraavan tarjouksen hyödyntämään toiseenkertaan uudella sähköpostilla?

Toistaiseksi voimassa oleva tilaus.
14,95 €/kk
Ensimmäinen kuukausi hintaan 14,95€, jonka jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaisella hinnalla (29,95€) ja sen voi irtisanoa milloin tahansa.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkäs tuo Ruudun lähetys tapahtuu? 30 Framea sekunnissa ja tiedonsiirtona kenties joku protokolla joka vaatii clientiltä vahvistuksen headereistä?

En tiedä muusta, mutta eikös nuo kaikki lähetykset ole tällä hetkellä 50fps? Ainakin tosi sulavalta kuva vaikuttaa nykyään ja mitä viimeksi tarkistin jonkun ottelun kohdalla, niin 50fps oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös