Tämä nyt ei suoranaisesti liity Ruutuun, mutta alan vähitellen kyseenalaistamaan mm. Maikkarin toiminnan näiden pakettien suhteen.
Menee jokseenkin överiksi ja oman ymmärryksen ylitse, että esim. pelien huippuhetket vaativat tilauksen & kirjautumisen Katsomoon. Katsomo ei käsittääkseni automaattisesti kuulu mukaan, jos on esim. ottanut Elisa Viihteen kautta nuo MTV3:n CMoret käyttöön. Onko ahneudella enää mitään rajoja ja ketä tämä palvelee? Samat huippuhetket ovat saatavilla esimerkiksi CHL:n sivuilta täysin veloituksetta englanniksi ilman mainoksia. MTV3 Sport-sivua tulee luettua, mutta itse ainakin harkitsen jo vahvasti, pitäisikö sitäkin harkita uudestaan. Tuhansia mainoksia ja lyhyitä pätkiä, huonoa palvelua niille, jotka eivät maksa.
Tästä kokonaisuudesta voisin kirjoittaa enemmänkin, mutta voisin näin mitään mistään tietämättä sanoa, että Ruutu+ on paljon parempi, laadukkaampi ja kokonaisvaltaisempi palvelu asiakkaan näkökulmasta. Huippuhetket ovat vapaasti nähtävissä, jota on helppo perustella: kiinnostus itse pakettiin kasvaa asiakkailla, kun on kuitenkin riittävästi houkittimia nettimaksun hinnalla tarjolla. Streamit eivät tunnu MTV3:sta kohtaan vääryydeltä, mutta Ruudusta maksan ainakin minä ihan periaatteesta, koska tuollaista palvelua on ihan kiva tukea. Siihenkin nähden, kuinka hyvin Ruutu keskimäärin tuota hoitelee niin osa asiakkaista lyö melkoisen määrän roskaa niskaan, vaikka ainakin itselläni 98 % kaikista on mennyt loistavasti. 15€ on aika edullinen hinta, joten itse olen tuosta Ruudusta helposti valmis maksamaan enemmänkin, kun taas MTV3:n kanavapaketista mietin ainoastaan, koska sen irtisanon. Todella vähän saa 25€:lla kuukaudessa.