World Wrestling Entertainment – WWE

  • 429 303
  • 2 454

Kafrom

Jäsen
On hauska seurata käyttäjä Nosebleedin yksinäistä ristiretkeä AEW:tä vastaan ja valtaisaa WWE:n puolustelua. Kaikki on aina paskaa ja mitään ei edes yritetä ymmärtää, koska se on paskaa ja vain WWE tekee kaiken oikein ja hyvin. Jos samat asiat tehtäisiin WWE:ssä, niin se olisi oikein, jos AEW:ssa niin väärin. On se vähän erikoista itkeä ja valittaa jostain hyvin matalan tason dinosauruksesta ja alienista, kun samaan aikaan WWE:llä on tarjota demoninen nukke joka halvaannuttaa painijoiden jalat taikatempuilla. Undertakerista puhumattakaan, joka oli kait ennen iso hahmo ja merkittävä tähti, mutta tällä linjalla kait ihan vitun nolo urpo jota ei kukaan kasuaali ymmärrä.

Jossain muualla voisi luulla jo trolliksi, mutta en nyt näe mitä järkeä sitä täällä on tehdä.
Sinänsä todella ironinen kommentti, kun tuohon voisi vaihtaa firmojen nimet vain toisin päin ja teksti kertoisi kaiken oleellisen tämän hetken yleisestä tilasta internetnörttien keskuudessa painimaailmasta.

AEW:ssa itsessään ei mitään vikaa ole, loistavaa että löytyy vaihtoehtoinen tuote joka todellakin on suunnattu juuri hardcore-faneille, mutta sitten tullaan siihen että tuo hardcore-fanikunta on sellaista syöpää mitä on kyllä vaikea löytää mistään muualta maailmassa, järkyttävää gatekeepingiä ja kulttimaista meininkiä. Tuntuu että monille noista "faneista" tärkeintä on heiluttaa keskisormea WWE:tä ja Vince McMahonia päin, eikä suinkaan nauttia siitä mitä AEW tarjoaa.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Sinänsä todella ironinen kommentti, kun tuohon voisi vaihtaa firmojen nimet vain toisin päin ja teksti kertoisi kaiken oleellisen tämän hetken yleisestä tilasta internetnörttien keskuudessa painimaailmasta.

AEW:ssa itsessään ei mitään vikaa ole, loistavaa että löytyy vaihtoehtoinen tuote joka todellakin on suunnattu juuri hardcore-faneille, mutta sitten tullaan siihen että tuo hardcore-fanikunta on sellaista syöpää mitä on kyllä vaikea löytää mistään muualta maailmassa, järkyttävää gatekeepingiä ja kulttimaista meininkiä. Tuntuu että monille noista "faneista" tärkeintä on heiluttaa keskisormea WWE:tä ja Vince McMahonia päin, eikä suinkaan nauttia siitä mitä AEW tarjoaa.

No kyllä se WWE:n fanikunta on samaa kastia. Heilutellaan sormea AEW:tä päin, vetäen settiä tyyliin että ootte ihan paskoja kun joudutte hommaamaan kaikki WWE:n hasbeenit.

Mutta summasummarun siitä olen samaa mieltä että painissa on varmaankin maailman syöpäisin fanikunta. Miksi emme voi vain kaikki nauttia siitä mitä on tarjolla, ilman että menään "vieraaseen pöytään" huutelemaan paskaa. Itse ainakin nautin painista oli se sitten firmasta riippumatta AEW, WWE, NJPW, AAA tai vaikkapa kotoinen FCF.
Lisäksi AEW:n mukaan tulo oli posiitivisin asia mitä painin saralla on pitkään aikaan tapahtunut. WWE on vetänyt niin monta vuotta isona ja mahtavana että pieni kilpailu on aina terve tullutta. Vaikka Vince itse sanookin ettei näe AEW:tä kilpailijana, niin jokainen tietää myös Vince itse, että hän puhuu täyttä paskaa. AEW vei ensimmäinen koitoksen lähes ihan satanolla kun Dynamite & NXT olivat molemmat keskiviikolla. Kyllä se Vincenkin mielipide sitten muuttuu ja mies varmasti vihdoin tajuaa että jotain pitää tehdä, kun Dynamite ylittää ensimmäisen kerran RAW:in katsojaluvun.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Lisätään tohon nosebleedin "niskankatkoja" kommenttiin vielä sen verran: Sieltä WWE:n rosterista löytyy yksi nainen nimeltään Nia Jax jonka ansioista lähes kymmenet naiset ja yksi mieskin on joutunut olemaan saikulla. Tällä tahdilla mitä Nia on vetänyt, koittaa vielä jonain päivänä se kun joku makaa kehässä kuolleena kyseisen naisen toimesta.

Jaxin päästäminen yhä kehään on kyllä täysin vastuutonta ja hänet olisi pitänyt lähettää takaisin koulutukseen jo vuosia sitten tai erottaa suoraan. Hänen paikkansa ei ole kehässä, hän on aidosti vaarallinen muille painijoille ja on minusta ihme ettei kenenkään ura ole hänen käsissään loppunut - tai pahempaa. On vain ajan kysymys milloin tuuri loppuu ja käy erittäin huonosti.

Puhumattakaan Undertakerin ja Goldbergin ottelusta sillon aikanaan Saudeissa. En nyt tiedä onko se hauskaa katseltavaa kun kaksi pappaa botchaa jokaisen liikkeen ja meinaa tappaa toisensa kehässä.

Tämä tuli katsottua ihan livenä, kun Saudi-Arabian verirahashowt tulevat hyvään aikaan suomalaiselle ja ei ollut parempaa tekemistä. Jäänyt kyllä mieleen otteluna, josta meinasi tulla kirjaimellisesti Deathmatch. Järkyttävää katsottavaa ja pelotti aidosti jomman kumman kuolevan kehään, kun kaksi vanhaa raihnaista miestä koittaa vetää kuin 20 vuotta sitten. Goldberg oli parhaimmillaan kehässä kauhea ja nyt hän on aivan hirvittävä, niin jälki on tuollaista. Undertaker tajusi sentään jo lopettaa, mutta nyt on ollut epämääräisiä huhuja että häntä oltaisiin tuomassa takaisin. Tähdistä kun on pulaa, kun ei osata niitä tehdä ja ketään kyetä pushaamaan (paitsi Romania).

AEW:ssa on muutama haveri tullut, mutta mitään järkyttävän isoja loukkaantumisia kehässä ei tyylistä huolimatta ole tullut. AEW:ssa painitaan paljon väemmän mitä WWE:ssä, kun siihen nyt verrataan, ja se näkyy heti rasituksen määrässä ja miten kroppa kestää. Ja lomaakin saanee luultavasti helpommin mitä WWE:ssä, jos tuntuu ettei kroppa enää jaksa rasitusta.


En kyllä missään vaiheessa ole sanonut olevani nykyisen WWEn fani tai "puolustellut" sitä, jos nyt olet viestejäni oikeasti seurannut. Ei varmaan tarvitse mennä kovin montaa sivua taaksepäin niin löytyy joku viesti missä kritisoin tai jopa ihan haukun WWEtä. Undertakeristäkin itseasiassa pidin enemmän American Badassinä ja silloin kuin ei ampunut salamoja käsistään. Tommoset hokkus pokkus jutut ei kiinnosta siis WWEssäkään.

Erona tässä se ettei AEW:ssä ole isommin viime aikoina edes hokkuspokkusjuttuja ollut. Hardyn Brokenverseä näkyi pandemia-aikana, mutta sen jälkeen on ollut aika hiljaista. Ja hammaslääkäri on ihan töissä hammaslääkärinä ja yksi firman isoimmista tähdistä, niin vertailut Isaac Yankemiin kertovat vain sen ettet ole ilmeisesti jaksoakaan katsonut.

AEW tekee osan asioista oikein ja osan väärin. Samoin WWE. En ole kummankaan band wagonissa ja tämänkin olen sanonut aiemmissa viesteissä.

No mitä se tekee oikein? Kaikki vaikuttaa vain kauhealta paskalta, jota pitää täällä todistaa kuin Jehovan todistajalla. Mitään hyvää en ole nähnyt mainittavan. Mitä se hyvä on? Isommat tähdetkin kun ovat selostamossa ja Tony Khan on typerä mark, joka maksaa heille miljoonia ja koko lafka menee konkurssiin parissa vuodessa, kun on niin tyhmä ja kaikki on paskaa. Mitä se hyvä AEW:ssa on?

Mutta toki sitten jos joku nyt kritisoi AEWta, heittää vitsiä siitä tai tässä tapauksessa lähinnä pohtii uutista miksi Vince ei halunnut Danielsonin tekevän liian vaarallisia liikkeitä itselleen, varsinkaan kun AEWlla ei ole minkään sortin koulutusohjelmaa niin se on silloin heti itkemistä tai trollaamista.

Selvästi olet asiaan perehtynyt, kun väität ettei AEW:lla ole koulutusta, vaikka heillä on oma painikoulunsa kuten ylhäällä mainittiin. Olet selvästi siis asiantuntija, josta voimme heti uskoa Bryanin haluavan ottaa niskabumppeja ihan huvikseen. Sitä emme tiedä, se jää nähtäväksi. Bryanilla on jo perhe ja tuskin AEW haluaa hänen ottavan liiallisia riskejä kehässä, koska hänen aiemmat terveysongelmansa ovat tiedossa. Tuskin fanitkaan.

Tämä vahva tietopohjasi AEW:n koulutusohjelman olemassaolosta on yksi niistä syistä, miksi nämä juttusi AEW:sta on huvittavia. Siitä kun näkee ettei tuotetta oikeasti katsota tai tiedetä siitä mitään, mutta on päätetty sen olevan huonoa. Aivan kuin Impactia haukutaan nykyään sen menneisyyden takia, vaikka se on ollut jo vuosia laadukas promootio joka tuottaa hyvää painia.

Ehkä se nyt meni itselläsi tunteisiin kun joku ei palvokaan AEWta. Vai saako täällä vain kritisoida WWEtä, WCWtä, TNAta tai jotain Vince Russoa? Niitä kyllä haukutaan ihan minkä näppiksistä lähtee. Kuitenkin oletan, että tässä ketjussa voi puhua entisistä WWE painijoista ja/tai wrestlingistä yleisesti.

Herra protestoi liian voimakkaasti. Itse olin enemmänkin huvittunut, mutta sinä vaikutat olevan suorastaan raivoissasi kun joku ihmettelee että mikä järki tuollaisessa yhden miehen viharistiretkessä showpainifirmaa vastaan on suomalaisella jääkiekkofoorumilla. Että eikö sen ajan voisi käyttää paremmin kuin vihakatsomalla firmaa, joka on aivan täyttä paskaa, tekee kaiken väärin, ei kouluta ketään ja jossa on vain pelkkiä paskoja painijoita (hyvien painijoiden ollessa muualla eli missä?). Vähän kuin menisi Salkkarien ketjuun joka päivä kertomaan kyseessä olevan paska sarja jokaisen jakson jälkeen. Jokunen voisi ihmetellä että miksi sitten katsoa (ja mitä odotit, jos et ennenkään pitänyt).

Kritiikki olisi siis mielenkiintoisempaa luettavaa, jos se tulisi sellaiselta joka edes tietäisi mistä puhuu eikä olisi ottanut asenteeksi että se mitä katsotaan on paskaa ja sitten etsitään perustelut miksi se on paskaa. Jollain painijalla oli tennarin nauhat löysällä? Vaarallinen painija, paska firma ja menee konkurssiin.

Itse en WWE:tä seuraa, koska sen tuote ei ole minulle. Mutta minulla ei ole tarvetta käydä ristiretkeä täällä tai missään muuallakaan joka viikko etsien miksi se tuote on paskaa. Päinvastoin, WALTER vs Dragunov TakeOverissa vasta oli erittäin hieno ottelu ja yksi vuoden parhaista
 
Viimeksi muokattu:

Kafrom

Jäsen
No kyllä se WWE:n fanikunta on samaa kastia. Heilutellaan sormea AEW:tä päin, vetäen settiä tyyliin että ootte ihan paskoja kun joudutte hommaamaan kaikki WWE:n hasbeenit.

Mutta summasummarun siitä olen samaa mieltä että painissa on varmaankin maailman syöpäisin fanikunta. Miksi emme voi vain kaikki nauttia siitä mitä on tarjolla, ilman että menään "vieraaseen pöytään" huutelemaan paskaa. Itse ainakin nautin painista oli se sitten firmasta riippumatta AEW, WWE, NJPW, AAA tai vaikkapa kotoinen FCF.
Lisäksi AEW:n mukaan tulo oli posiitivisin asia mitä painin saralla on pitkään aikaan tapahtunut. WWE on vetänyt niin monta vuotta isona ja mahtavana että pieni kilpailu on aina terve tullutta. Vaikka Vince itse sanookin ettei näe AEW:tä kilpailijana, niin jokainen tietää myös Vince itse, että hän puhuu täyttä paskaa. AEW vei ensimmäinen koitoksen lähes ihan satanolla kun Dynamite & NXT olivat molemmat keskiviikolla. Kyllä se Vincenkin mielipide sitten muuttuu ja mies varmasti vihdoin tajuaa että jotain pitää tehdä, kun Dynamite ylittää ensimmäisen kerran RAW:in katsojaluvun.
Juu kyllä molemmista leireistä löytyy tuota samaa paskaa, WWE:llä on ne omat diehardinsa ja AEW:lla sitten valtaosa näistä internetissä keskustelevista faneista. Aika lukukelvottomaksi on varsinkin squaredcircle mennyt tässä viime vuosien aikana kun haluaisi keskustella ja lukea kunnon keskustelua asioista. Jatkuvaa AEW-rummutusta joka suunnasta ja Vince on paskaa, siihen päälle Meltzer ja muut "journalistit" rummuttamassa juuri niitä juttuja mitä fanit haluavat kuulla, pitäisi vaan olla lukematta keskustelupalstoja jos oikeasti haluaa nauttia ohjelmista, on sitten kyseessä AEW tai WWE.

Siihen en kyllä usko että Dynamite tulee koskaan yltämään RAW'n katsojalukuihin, ellei jotain radikaalia tapahdu. Punk ei liikauttanut katsojalukuja lopulta mitenkään, saa nähdä vaikuttaako Danielsonkaan sen kummemmin.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Sinänsä todella ironinen kommentti, kun tuohon voisi vaihtaa firmojen nimet vain toisin päin ja teksti kertoisi kaiken oleellisen tämän hetken yleisestä tilasta internetnörttien keskuudessa painimaailmasta.

Valitettavasti näin. Toki minusta kyse on jo siitä miten WWE:n monopoliasema on luonut tilanteen, jossa meillä on WWE:n fanit ja painifanit. Osalle kun kaikki mitä ei ole WWE:ssä on surkeaa ja kakkosluokkaa. Sinällään siinä on ymmärrettävät syyt, kun WWE on se lajin ison ja kaunein promootio. Mutta painille se on haitaksi, jos WWE:lle annetaan monopoli päättää mitä paini on. AJ Stylesia kohtaan asenteet olivat aika tylyt näiltä kovimmilta WWE-faneilta, että hän on vain Impactista tullutta roskaa, mutta kelkka kääntyi nopeasti. Olipa itse Vince ihmetellyt miksi ei tätä kaveria aiemmin palkannut.

AEW:ssa itsessään ei mitään vikaa ole, loistavaa että löytyy vaihtoehtoinen tuote joka todellakin on suunnattu juuri hardcore-faneille, mutta sitten tullaan siihen että tuo hardcore-fanikunta on sellaista syöpää mitä on kyllä vaikea löytää mistään muualta maailmassa, järkyttävää gatekeepingiä ja kulttimaista meininkiä. Tuntuu että monille noista "faneista" tärkeintä on heiluttaa keskisormea WWE:tä ja Vince McMahonia päin, eikä suinkaan nauttia siitä mitä AEW tarjoaa.

En ole itse nähnyt portinvartijointia, enemmänkin suosittelua että tätä firmaa kannattaa katsoa jos ei WWE enää maistu tai paini muuten. Silti, en kiistä etteikö näitä ihmisiä olisi, niitä kun on jokaisessa jutussa. Kulttimaisuus on oma ilmiönsä ja sen syynä näen monia vihdoinkin vuosien jälkeen miellyttävän tuotteen ja sellaisen, joka kuuntelee faneja. WWE:n seuraaminen oli vuosien ajan useille hyvin tympeä kokemus, koska kenenkään painijan kannattamisella ei oikeasti ollut mitään väliä mitä tapahtui. Zack Ryder ja Daniel Bryan esimerkkeinä (Bryanin kohdalla oli pakko antaa periksi). WWE teki itsestään fanien edessä heelin ihan juonikuvioissa ja toiminnallaan myös oikeasti. AEW on tämän välttänyt ja pyrkii antamaan faneille sen mitä fanit tahtovat. Vasta eräs jobberi Fuego Del Sol sai sopimuksen firmaan, koska hänestä tuli jatkuvien häviöidensä takia suosittu. Tämä sama meno liittyy sitten tuohon keskisormen heilutteluun, joka johtuu monen vitutuksesta vuosien paskaan buukkaukseen jossa fanitetut painijat eivät saa pushia ja yritys itse harjoittaa aika kylmäkiskoista henkilöstöpolitikkaa sekä lähtee Saudi-Arabiaan tekemään propagandaa. Minua nuo saudien reissut eivät haittaa, mutta monelle saudien ihmisoikeusrikosten ja terrorismin rahoittamisen valkopesu oli hyvin vastenmielistä. WWE teki myös todella rumaa jälkeä Iso-Britannian indyskenelle ja tuhosi sen täysin, vaikka brittiskenen omat skandaalit antoivat lopullisen naulan arkkuun.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Siihen en kyllä usko että Dynamite tulee koskaan yltämään RAW'n katsojalukuihin, ellei jotain radikaalia tapahdu. Punk ei liikauttanut katsojalukuja lopulta mitenkään, saa nähdä vaikuttaako Danielsonkaan sen kummemmin.
Itse taas uskon että kyllä se jonain päivänä koittaa, ei ehkä tänä vuonna mutta ensivuonna voidaan olla jo lähellä ellei ylikin. Vaikka kuinka absurdilta se kuulostaakin niin yksi AEW:n suurimmista draweista (Hangman) on tällä hetkellä tauolla ja niin on myös se isoin ja tärkein ja tulisin kuvio jota AEW on puskenut eteenpäin ensimmäisestä päivästä lähtien. Se verottaa varmasti osan katsojista, itsekkin mietin aina AEW:tä katsoessa että tulisipa se Hangman jo takaisin, jotta firman isoin ja tärkein kuvio saataisiin taas eteenpäin.

RAW:in katsojaluvut ovat huonoimmassa jamassa mitä ikinä ovat olleet ja "brändien" välissä taistossa Smackdown menee jo kaukana edellä. Itse toivonkin että siellä herättäisiin jo pikkuhiljaa, nyt ratkaisut ovat ihan vääriä joilla saadaan vaan fanien ja televisiofirman vihat päälle. (Keissi Goldberg mestaruus otteluun tuosta vaan ilman mitään buildia ja Fiend kokonaan firmasta veks jolla saatiin niin fanit kuin USA Network vihaiseksi.)
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Juu kyllä molemmista leireistä löytyy tuota samaa paskaa, WWE:llä on ne omat diehardinsa ja AEW:lla sitten valtaosa näistä internetissä keskustelevista faneista. Aika lukukelvottomaksi on varsinkin squaredcircle mennyt tässä viime vuosien aikana kun haluaisi keskustella ja lukea kunnon keskustelua asioista. Jatkuvaa AEW-rummutusta joka suunnasta ja Vince on paskaa, siihen päälle Meltzer ja muut "journalistit" rummuttamassa juuri niitä juttuja mitä fanit haluavat kuulla, pitäisi vaan olla lukematta keskustelupalstoja jos oikeasti haluaa nauttia ohjelmista, on sitten kyseessä AEW tai WWE.

Se on hyvä tapa nauttia mistä vain, kun ei asian ympärillä olevaa keskustelua seuraa ja muodostaa itse omat mielipiteensä. Eipä sitä IWC:tä ole pakko seurata, jos sen ei koe itselle mitään tuovan.

Meltzerin haukkuminen on tosin vähän mälsää, kun hän on oikeasti kyllä objektiivinen hommassaan. Observer Radiossa jos joku koittaa selittää WWE:n buukkausta hyväksi tai ymmärtää sitä, niin se on Meltzer. Hauskasti hänen väitetään saavan AEW:lta palkkaa, kun vuosia sitten rahaa tuli WWE:ltä Impactin fanien mielestä, kun Meltzerin mielestä TNA:n touhu oli huonoa. Sama Alvarezilla.

Siihen en kyllä usko että Dynamite tulee koskaan yltämään RAW'n katsojalukuihin, ellei jotain radikaalia tapahdu. Punk ei liikauttanut katsojalukuja lopulta mitenkään, saa nähdä vaikuttaako Danielsonkaan sen kummemmin.

En olisi tästä enää niin varma. AEW:n menestys on alusta asti ylittänyt odotukset ja nyt he tekivät kolmea isoa kaappausta, jotka toivat heille paljon huomiota. Cole oli NXT:n johtotähtiä, CM Punk vuosia kaivattu legenda ja Danielson otteli tämän vuoden WrestleManian Main Eventissä. Kaikki ovat painijoita, joita myös WWE tavoittelisi. Nyt on sitä kuuluisaa pöhinää mistä aloittaa se nousu ylös tasaiseen tahtiin ja luoda kuvioita, jotka saavat ihmiset katsomaan keskiviikkoisin Dynamitea. Scott Hall ja Kevin Nash eivät välittömästi räjäyttäneet pankkia, mutta heidän siirtonsa oli iso juttu ysärillä.

RAW on ollut pitkälti samoissa lukemissa. Nyt tullut nousua kun yleisöt saivat takaisin, mutta nykymenoa katsoessa on ainakin itsellä vaikea kuvitella mikä se juttu on, joka tuo katsojat takaisin.

AEW saattaa oikeasti ylittää RAW:n katsojaluvut parin vuoden sisällä. WWE:stä firmana eivät kyllä mitenkään mene ohi, sillä WWE on ihan globaali jättiläinen. Sitä ei kaada enää mikään ja kaikki sellainen haihattelu on turhaa ja myös todella typerää lajille, suorastaan vaarallista. Parasta olisi jos WWE saisi pakkansa kasaan ja tuotettua sellaista painia, jotta se saisi menettämänsä katsojat takaisin.
 

Kafrom

Jäsen
RAW:in katsojaluvut ovat huonoimmassa jamassa mitä ikinä ovat olleet ja "brändien" välissä taistossa Smackdown menee jo kaukana edellä. Itse toivonkin että siellä herättäisiin jo pikkuhiljaa, nyt ratkaisut ovat ihan vääriä joilla saadaan vaan fanien ja televisiofirman vihat päälle. (Keissi Goldberg mestaruus otteluun tuosta vaan ilman mitään buildia ja Fiend kokonaan firmasta veks jolla saatiin niin fanit kuin USA Network vihaiseksi.)
No ei varmasti televisiofirma suutu siitä että tuodaan Goldbergin kaltainen iso nimi ruutuun, Fiendinkin potkujen taustalla oli lopulta ilmeisesti se että miehen kanssa oli mahdoton työskennellä ja ei olisi halunnut hävitä otteluita melkein lainkaan.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
No ei varmasti televisiofirma suutu siitä että tuodaan Goldbergin kaltainen iso nimi ruutuun, Fiendinkin potkujen taustalla oli lopulta ilmeisesti se että miehen kanssa oli mahdoton työskennellä ja ei olisi halunnut hävitä otteluita melkein lainkaan.

En ole tälläistä lukenut. Mistä näin olet kuullut? Itse lukenut syynä olleen budjettileikkaukset, koska ennätysmäisiä voittoja tekevän firman pitää tehdä vielä enemmän rahaa. Valmistelevat kait myyntiä varten firmaa.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
No ei varmasti televisiofirma suutu siitä että tuodaan Goldbergin kaltainen iso nimi ruutuun, Fiendinkin potkujen taustalla oli lopulta ilmeisesti se että miehen kanssa oli mahdoton työskennellä ja ei olisi halunnut hävitä otteluita melkein lainkaan.

Joo Goldbergistä ei televisiofirma suuttunut mutta fanit olivat aika kuumana pitkin nettiä. Fiendistä taas USA Network otti kyllä nokkiin ja fanit vielä enemmän. Mutta ihan itse WWE kaivoi kuopan Fiendin kanssa, jos sä kehität tollasen hahmon niin ei sen kuuluisikaan hävitä. WWE itse kusi sen hahmon ihan alunperin kun antoivat tälle mestaruuden ja lopulta kun jobbauttivat hänet Goldbergille Saudeissa. Ei tuollainen hahmo tarvitse mitään vyötä ollakseen "over". Sen jälkeen Fiend ei vaan tuntunut enää samalta eikä toiminut ollenkaan, niin kuin ennen kohtaamista Goldbergin kanssa teki. Lisäksi vielä Wrestlemanian aamuna Fiendin oli tarkoitus voittaa Orton, mutta ennen tapahtumaan päätettiinkin että toisin päin ja Alexasta tehdään se tähti, jolle annettiin tämä Fiendin "Yliluonnollinen" gimmick. Sekin oli alkuun IMO todella hyvää settiä, mutta nyt kun Lily-nukke on ollut kuviossa niin omiin silmiin siitä on tullut sellaista meh tason tavaraa.

Edit: Lisätään vielä tuohon keissi Goldbergiin sen verran että itse ainakin ymmärrän faneja tässä jotenkin. En minäkään siitä ratkaisusta tykännyt, sillä minä haluan nähdä että niitä uskottavia haastajia rakennetaan kunnon buildilla. Tuossa ei ollut mitään buildia vaan Goldberg kirjaimellisesti käveli mestaruusotteluun tulemalla kehään sanoen Lashleylle "Seuraava olet sinä".

WWE on pitkään kärsinyt siitä etteivät he osaa tai halua luoda uusia tähtiä, vaan ratsastetaan nostalgialla ja kaiken maailman Cenoilla ja Goldbergeillä. Romanista toki tehtiin yksi mutta hänkin on vasta nyt heel-runin aikana puhjennut kukkaan. Viime vuosina myös Kingston oli onnistunut keissi, mutta Lesnar kössityksen jälkeen mies laitettiin sivuun ja takaisin tag kuviohin. McIntyre on myös yksi mutta hänen voittonsa Lesnarista ja kausi mestarina koki kovan kolauksen covidin takia, eikä täten tuntunut läheskään niin suurelta jutulta mitä sen olisi pitänyt.
Lisäksi naisten buukkauksesta sen verran, ettei se palvele ketään että siellä on Charlotte jatkuvasti mestarina, jotta saadaan tytölle enemmän mestaruuksia mitä isäpapalle.
 
Viimeksi muokattu:

Kafrom

Jäsen
Meltzerin haukkuminen on tosin vähän mälsää, kun hän on oikeasti kyllä objektiivinen hommassaan. Observer Radiossa jos joku koittaa selittää WWE:n buukkausta hyväksi tai ymmärtää sitä, niin se on Meltzer. Hauskasti hänen väitetään saavan AEW:lta palkkaa, kun vuosia sitten rahaa tuli WWE:ltä Impactin fanien mielestä, kun Meltzerin mielestä TNA:n touhu oli huonoa. Sama Alvarezilla.

Meltzerissä ärsyttää tällä hetkellä oikeastaan se, että hänellä on vähän pahana tapana repiä WWE:n kohdalla perseestä juttuja kun lähteitä ei oikein taida enää olla, viimeisimpänä esimerkkinä tuo case Asuka, oli Meltzerin mukaan sivussa kun creativella ei ollut hänelle mitään tekemistä mutta todellisuudessa olikin käsi paketissa.

AEW saattaa oikeasti ylittää RAW:n katsojaluvut parin vuoden sisällä. WWE:stä firmana eivät kyllä mitenkään mene ohi, sillä WWE on ihan globaali jättiläinen. Sitä ei kaada enää mikään ja kaikki sellainen haihattelu on turhaa ja myös todella typerää lajille, suorastaan vaarallista. Parasta olisi jos WWE saisi pakkansa kasaan ja tuotettua sellaista painia, jotta se saisi menettämänsä katsojat takaisin.

Eihän sitä tosiaan ikinä voi tietää, mutta suurelle yleisölle WWE on sama asia kuin koko painiskene eikä heillä ole mitään mielenkiintoa seurata ohjelmaa joka on tuotettu pelkät hardcorefanit mielessä, itse Codykin taisi todeta aiemmin ettei AEW halua "kasuaalikatsojia". Hattua nostan jos AEW onnistuu jossain vaiheessa ohittamaan RAW'n katsojaluvuissa edes hetken aikaa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
tai vaikkapa kotoinen FCF.
Vieläkös tämä muuten elää ja hengittää kuinka vahvasti? Muistan lukeneeni jossain vaiheessa, että suomipainin pioneeri StarBuck olisi pistänyt jonkun toisen kotimaisen painifirman pystyyn, niin onko tällä ollut mitään vaikutusta mihinkään vai oliko tämä StarBuckin viritelmä huti?
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
@Nosebleed
Kertoisitko nyt kumpi sitten mielestäsi tarjoaa tällä hetkellä parempaa viihdettä, kun dissaat jos kehuu AEW:n menneen WWE:n ohi. RAW on ollut vuoden verran unwatchable ja Smackdownin ainoa pelastus ollut Romanin ja Sethin touhut.

Ja mikä siinä dinosaurus-maskissa niin ottaa päähän? Ei mies esitä olevansa oikea dinosaurus, vaan se on pelkkä maski kuten esim. Lucha Broseilla.
Ja mitä botcheihin tulee niin kyllä WWE:ssa botchataan paljon enemmän. AEW:ssa suurin osa botcheista tulee kun tehdään helvetin vaikeita ja näyttäviä liikkeitä. WWE:ssa botchataan ihan perusliikkeitä.
Mizhän on puolustanut painityyliään sillä, että ei loukkaannu ja on käytettävissä ympäri vuoden. Ihan kiva, mutta KUKAAN ei maksa nähdäkseen Mizin helvetin tylsää ultra-safea painia. AEW:ssa matsit ovat viihdyttäviä ja nähdään paljon näyttäviä liikkeitä, kun taas WWE:ssa 99% matseista on todellista pakkopullaa.
Ja missä ne luokkaantumiset on joita kritisoimasi AEW:n vaarallinen painityyli aiheuttaa? Paljon vähemmän on tullut loukkaantumisia kuin WWE:n tylsällä safety-tyylillä. Ei niitä loukkaantumisia tulekaan niin tiuhaan, kun ei tarvitse painia ympäri vuoden lähes joka päivä kuten WWE:ssa. Sekin vaikuttaa ettei ole Nia Jaxin kaltaisia amatöörejä loukkaannuttamassa väkeä, vaan kokenut indy-porukka tietää mitä tekee kehässä ja osaavat tehdä vaarallisia liikkeitä taitavasti.

Ja mikä niissä spoteissa on vikana? Ne kuuluvat oleellisesti wrestlingiin. Kyllä suurin osa on nimenomaan hehkuttanut tuota Cage-matsia ja nimenomaan näiden spottien takia, joten olet kyllä pienessä vähemmistössä.



Joku täällä taisi hehkutella RAW:n katsojalukuja ja miten AEW ei ikinä pääse niihin. Miten voi ottaa täällä kantaa, jos ei selvästikään seuraa wrestlingia tuon kommentin perusteella. Tiedoksi tälle kaverille että Smackdown on mennyt aikoja sitten RAW:n ohi luvuissa, ja RAW on todellisissa pohjamudissa. Tuostakin näkee selvästi että katsojiin uppoaa Romanin ja Heymanin tarjoama "wrestling", kun taas RAW:n "sport entertainment" ei kiinnosta ketään.

No ei varmasti televisiofirma suutu siitä että tuodaan Goldbergin kaltainen iso nimi ruutuun, Fiendinkin potkujen taustalla oli lopulta ilmeisesti se että miehen kanssa oli mahdoton työskennellä ja ei olisi halunnut hävitä otteluita melkein lainkaan.
Mitä helvettiä. Otas nyt asioista selvää. Se oli sun Goldbergisi ketä ei suostunut häviämään. Fiend oli kiistatta tuon hetken kuumin nimi wrestlingissä ja matsi oli bookattu Fiendin voitoksi. Näinhän sen jokainen täysjärkinen bookkaa että legenda part-timereita käytetään antamaan pushia kuumalle uudelle staralle. Tämän vuoksi niitä part-timereita tuodaan takaisin.
Tämä vaan ei käynyt diiva-Goldbergille, joka paikan päällä muutti mielensä ja ilmoittikin yhtäkkiä ettei hän suostukaan häviämään koska on "supersankari" lapsille. WWE sitten kaikessa viisaudessaan kumarteli tällä idiootille ja samalla kusi sen hetken kuumimman gimmickin. Surullista.
En tiedä missä maailmassa Vince elää kun kuvittelee että nämä Goldbergit ja Shanet muka myyvät. Nuo on ihan yleisiä naurunaiheita, joiden jokainen matsi aiheuttaa myötähäpeää. Kukaan lapsi ei pidä Goldbergia jonain "supersankarina". Niilläkin on silmät päässä ja näkevät kun vanha pappa kompuroi läpi matsin.

Jaxin päästäminen yhä kehään on kyllä täysin vastuutonta ja hänet olisi pitänyt lähettää takaisin koulutukseen jo vuosia sitten tai erottaa suoraan. Hänen paikkansa ei ole kehässä, hän on aidosti vaarallinen muille painijoille ja on minusta ihme ettei kenenkään ura ole hänen käsissään loppunut - tai pahempaa. On vain ajan kysymys milloin tuuri loppuu ja käy erittäin huonosti.
Kyllä ihan turha tulla kenenkään väittämään että Vince on "overprotective" niin kauan kuin Nia Jax saa painia ja loukkaannuttaa väkeä. Kautta aikain botch-kuningas Shane McMahonkin tasaisin väliajoin käy viemässä paikan PPV:ssä oikealta painijalta.
Viikon takaisessa RAW:ssa Nia Jax taas heitteli Charlottea useamman kerran mattoon niskoilleen/hartioilleen eikä ottanut Charlotten hyppyä kiinni. Tästä luonnollisesti Charlotte tulistui ja nähtiin historian surkein shoot fight. Nia lakkasi vielä täysin myymästä Charlotten liikkeitä.
Ihan käsittämätöntä että Nia saa tuolla painia vain koska Dwaynen sukulainen.



Eihän sitä tosiaan ikinä voi tietää, mutta suurelle yleisölle WWE on sama asia kuin koko painiskene eikä heillä ole mitään mielenkiintoa seurata ohjelmaa joka on tuotettu pelkät hardcorefanit mielessä, itse Codykin taisi todeta aiemmin ettei AEW halua "kasuaalikatsojia". Hattua nostan jos AEW onnistuu jossain vaiheessa ohittamaan RAW'n katsojaluvuissa edes hetken aikaa.
Itse olen taas eri mieltä tästä. Kyllä ne casual-fanit seuraavat hardcore-väen perässä. Kyllä minä ainakin jos olisin wrestling-untuvikko ja päättäisin stekata mistä on kyse, niin stekkaisin sen lafkan mistä tämä harcore-väki on täpinöissään, enkä heidän parjaamaansa lafkaa.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Vieläkös tämä muuten elää ja hengittää kuinka vahvasti? Muistan lukeneeni jossain vaiheessa, että suomipainin pioneeri StarBuck olisi pistänyt jonkun toisen kotimaisen painifirman pystyyn, niin onko tällä ollut mitään vaikutusta mihinkään vai oliko tämä StarBuckin viritelmä huti?
Kyllä FCF on vielä toiminassa. Nyt korona sekoittanut hieman kuvioita katsojarajoituksista johtuen, mutta juuri pitivät viikonloppuna tapahtuman jonne pääsi 25 fania sisään. Tapahtuman pystyy myös ostamaan jälkitallenteena FCF:n sivuilta. Starbuck joo perusti SLAM Wrestling Finland nimisen firman, kun äijällä meni sukset ristiin muutaman FCF tyypin kanssa. Taisi väittää jossain että hänet "ajattiin pois firmasta muutaman tyypin ansioista", mutta todellisuudessa ajoi kylläkin itse itsensä tuohon tilanteeseen polttamalla sillat ja haukkumalla muutamia painijoita. SLAM on nyt alkanut kouluttamaan myös omia painijoita, kun alkuun mentiin enimmäkseen ulkomaalaisilla tai FCF:n puolella jo nimen tehneillä painijoilla. Itse en ole vielä SLAM:in tapahtumissa käynyt, kun on matkaa sen verran ettei Helsinkiin tai Uudellemaalle tule matkailtua, ellei kortissa ole oikeasti jotain kiinnostavaa. Ja ainakaan vielä ei ole SLAM saanut sellaista korttia kasaan että minua kiinnostaisi. Toki Starbuck on Starbuck ja hänen "bookkauksensa" on mitä on, jos heidän ensinmäisen kunnon tapahtuman Main Event oli Tiny Iron vs Demolition Davies niin ei minuun ainakaan iske. Davies on ihan ok painija hyvän vastustajan kanssa mitä FCF:n ajakta miehen muistan, mutta Tiny Iron taas on näitä mätisäkkejä joilla ei pitäisi olla mitään asiaa painikehiin. Toivotaan että SLAM:in oma kouluttamat painijat saisivat vähän pöhinää tuohon firmaan ja saatan minäkin joskus kiinnostua heistä.
 
Viimeksi muokattu:

Kafrom

Jäsen
Itse olen taas eri mieltä tästä. Kyllä ne casual-fanit seuraavat hardcore-väen perässä. Kyllä minä ainakin jos olisin wrestling-untuvikko ja päättäisin stekata mistä on kyse, niin stekkaisin sen lafkan mistä tämä harcore-väki on täpinöissään, enkä heidän parjaamaansa lafkaa.
Menet jo siinä kohtaa pieleen, kun luulet että joku untuvikko lähtee etsimään hardcore-fanien mielipiteitä ohjelmasta, WWE on synonyymi painille valtaosalle ihmisistä, that's it.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Koko teksti.
Nyt on sen verran lainaukset sekaisin, mutta yritetään vastata silti.

Isaac Yankem vertaus/heitto oli läppä. En kyllä ymmärrä siltikään miksi tuo hammaslääkäri ammattina on mukana gimmickissä.

AEW tekee siinä oikein, että se tarjoaa heidän faneilleen mitä he haluaa. Selostajat ei myöskään puhu kuin pikkulapsille kuten WWEssä. AEWssa voi matseissa olla verta eikä katsojia aliarvioida. AEW ei myöskään ole ylikäsikirjoitettua vaan promot ovat luonnollisia vaikka en pidäkään tuotteesta tai painityylistä. Haluaisin kyllä tykätä, mutta heidän tyyli ei iske itselle. Katsoin ensimmäiset puolitoista vuotta, mutta sen jälkeen pelkästään klipin sieltä täältä kuten WWEstäkin.

Bryan-kohta oli ihan puhdasta pohdintaa viitaten tämän omiin sanoihin, että Vince ylisuojelee tätä. En ollut tietoinen kyseisistä kouluista. Mutta sillon herää kysymys, että yrittävätkö sitten liian vaikeita liikkeitä liian aikaisin ennen kuin perusasiat ovat ns. kunnossa. Tähän kuuluu ihan sijoittuminen ja liikkuminen kehässä.

Siinä tapauksessa olemme molemmat huvittuneita. Suurin osa näistä viesteistäni on kirjoitettu kuitenkin huumorilla höystettynä, vaikka välillä tulee kritsoitua omasta mielestäni aiheesta niin ei tässä mitään ristiretkeä olla tekemässä. Täällä kun ei ole yleistä Wrestling-ketjua niin niistä on sitten keskusteltu täällä. Silti ihmiset tuntuvat olevan enemmän varpaillaan AEW kritisointiin kuin WWE vastaavaan. Nyt voisin hyvin pistää miksi Vince on laittanut näköjään Karrion Krossille jonkun Turtlesin Silppurin kypärän päähän, mutta tuskin kukaan syyttäisi mistään ristiretkestä ja osa täällä kirjoittaakin vain negatiivisesti WWEstä, Oldberg sitä, Vince tätä. Ja täällä aikalailla muut on ehtinyt kommentoida / haukkua WWEtä paremmin jos jotain on tapahtunut. En kuitenkaan seuraa WWEstäkään kuin klipit ja Manian lähinnä nykyään. Nyt katsoin Summerslamin kokonaan kun oli koko päivä aikaa. That's it.


@VilleLeino
Spoteista en pidä, koska ne eivät ole sitä wrestlingiä mistä pidän. Ne ovat vain liikkeitä liikkeiden perään siksi, että niitä pystytään tekemään.

Ja todetaan vielä, ettei WWEn nykyinen painityyli myöskään iske. Ja tämä on myös nipottamista mutta esim. kun Rollins tekee sen yläköysiltä Superplexin ja sen jälkeen vielä Falcon Arrown niin raavin päätä, että miksi. Tuon tyyliset jutut vie heti pois matsista ja hetkestä eikä tämä tunnut kamppailulta vaan yhteistyöltä. Mutta tämä oli vain yksittäinen esimerkki eikä mikään Rollins dissaus.

En usko, että olen ihan vähemmistössä kun ennen sitä wrestlingiä mistä pidän katsoi kuitenkin enemmän kuin nyt. Nykyään on kyllä pieni äänekäs fanikunta, mutta ennen tuota katsoi tvstä kuitenkin kymmeniä miljoonia ihmistä.

Kiitos kysymyksistä. Nyt nukkuu. Suomen peli meni sivussa. Ainakin heräsi keskustelu :D
 
Viimeksi muokattu:

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Itse olen taas eri mieltä tästä. Kyllä ne casual-fanit seuraavat hardcore-väen perässä. Kyllä minä ainakin jos olisin wrestling-untuvikko ja päättäisin stekata mistä on kyse, niin stekkaisin sen lafkan mistä tämä harcore-väki on täpinöissään, enkä heidän parjaamaansa lafkaa.

Asia on juuri näin IMO. Mutta tässäkin asiassa on varmasti monella eri mielipiteitä ja kasuaaleja on myös erikaltaisia. Toisille synonyymi painista on WWE kuten yllä mainittiin , toiset taas tietävät että kyllä sitä tarjontaa on myös muualla.

Muistan kun Orange Cassidy tuli AEW:hen ja monet olivat sitä mieltä että tuollainen "pelleily" ei iske kasuaaleihin. Asia oli lopulta päin vastoin ja monet kasuaalit rakastuivat Cassidyn hahmoon niin pitkin nettiäkin, kuin varsinkin omassa kaveriporukassa. Itse olen kaveriporukan ainoa ns. Hardcore fani (poislukien kihlattu joka on kanssani pikkuhiljaa muuttunut kasuaalista hooceeksi) ja monet kasuaalikaverit kyselevät jatkuvasti että onko Cassidylta tullut mitään uutta hyvää settiä. Useasti tuleekin latettua aina AEW:tä pyörimään jos joku heistä on vierailulla

Lisäksi Darby Allin on sellainen johon moni niin hc kuin kasuaali fani osaa varmasti samaistua, jonka takia miehestä on helppo tykätä. Äijää on elämä potkinut päähän pienestä asti ja on käynyt juoppo-setänsä takia lähes kuolemanporteilla asti. Lisäksi mies ei ole mikään maailman suurin kaveri, mutta hänellä on suurin sydän mitä painin puolella on nähty miesmuistiin. Hän on taistellut läpi elämän kivikkoiset polut, mutta on aina noussut jaloilleen ja on noussut sille tasolle millä nyt on. Darby on juuri sellaisia kavereita, joille ollaan varmasti naurettu että älä nyt viitti kun on sanonut että jonain päivänä hän painii ihan maailmanhuipulla. Mutta nyt hän on siellä huipulla ja moni naurua osakseen saanut pystyy varmasti samaistumaan Darbyyn sanoen itselleen, että jos hänkin pystyy niin varmasti pystyn minäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
No hellurei tännekin ketjuun. Olen viimeksi katsonut painia.. Noh silloin kun sitä viimeksi subilla näkyi. Täällä tuntuu olevan kovat väittelyt, mikä tämä aew siis oikeastaan on ja näkyykö sitä missään esim suomi teksteillä kuten oletettavasti sub näyttää raw smackdown? Tallenteelle laitoin heti kun alkoi uudestaan mutta jaksoakaan en ole katsonut vielä. Kannattaako edes?

Kuulun ehdottomasti nostalgia väkeen, sillonku wwe oli itselle kova sana niin siellä oli Jericho, lesnar, cena, goldberg, undertaker, kane. Rey Mysterio, tämä kuollut kaveri..joku Benoit? Muistan nolona money money money miehenä Shanen. Tytöillä oli isot tissit eikä naisten matseissa muu kiinnostanut. Great khali oli hauska ja jopa Hogan sekä Flair tuli silloin tällöin ruutuun. Big show oli mahtava. Stetsoni päinen selostaja. Siinähän sitä... Moni varmasti unohtu mainitakin. Randy Orton ja se vanha flanellipaitainen mies!

Joku voisi myös selittää mitä on botchaus.. Tai spotti. En minä nyt niin vanha ole.. En vaan ole ohjelmaa nähnyt melkein kymmeneen vuoteen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@Kuopionkukko Lähdin samasta tilanteesta liikkeelle noin kuukausi sitten. Eli tätä showta oli yli 10v sitten tullut viimeksi katsottua :D

Paljon on muuttunut. Jos kaipaa niitä 1995-2010 välisen ajan touhuja, niin paljon mitään siitä ei ole jäljellä. Itseä tää viihdyttää, kun haluaa ”aivot narikkaan”- hupia. Ja WWE-äpillä näkee kympillä kuussa mitä vaan PPV-tohinoita ihan nostalgisiltakin ajoilta.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
No hellurei tännekin ketjuun. Olen viimeksi katsonut painia.. Noh silloin kun sitä viimeksi subilla näkyi. Täällä tuntuu olevan kovat väittelyt, mikä tämä aew siis oikeastaan on ja näkyykö sitä missään esim suomi teksteillä kuten oletettavasti sub näyttää raw smackdown? Tallenteelle laitoin heti kun alkoi uudestaan mutta jaksoakaan en ole katsonut vielä. Kannattaako edes?

Kuulun ehdottomasti nostalgia väkeen, sillonku wwe oli itselle kova sana niin siellä oli Jericho, lesnar, cena, goldberg, undertaker, kane. Rey Mysterio, tämä kuollut kaveri..joku Benoit? Muistan nolona money money money miehenä Shanen. Tytöillä oli isot tissit eikä naisten matseissa muu kiinnostanut. Great khali oli hauska ja jopa Hogan sekä Flair tuli silloin tällöin ruutuun. Big show oli mahtava. Stetsoni päinen selostaja. Siinähän sitä... Moni varmasti unohtu mainitakin. Randy Orton ja se vanha flanellipaitainen mies!

Joku voisi myös selittää mitä on botchaus.. Tai spotti. En minä nyt niin vanha ole.. En vaan ole ohjelmaa nähnyt melkein kymmeneen vuoteen.
AEW eli siis All Elite Wrestling on noin kaksi vuotta sitten perustettu "uusi" promootio, jonka laittoivat pystyyn indiepainiskenestä tutun Bullet Clubin sivuliittouma eli The Elite kollektiivi, johon kuuluivat muunmuassa Cody Rhodes, Young Bucksit eli Matt ja Nick Jackson, Adam "Hangman" Page sekä Kenny Omega, jotka toimivat AEW:ssä sekä painijoina että johtajina. Firman omistaa Tony Khan yhdessä isänsä Shahid Khanin kanssa, ketkä ovat myös NFL-seura Jacksonville Jaguarsin sekä Valioliiga joukkue FC Fulhamin omistajia. Shahid Khanilla on seitsenkertainen omaisuus dollareissa verrattuna Vince McMahoniin, mutta Tony Khan on AEW:ssä niin sanotusti Vincen paikalla vetelemässä naruista. Firmaan houkuteltiin alkuun mukaan myös Chris Jericho, joka ei ollut tyytyväinen siihen mitä roolia WWE hänelle tarjosi, ja päätti näin ollen uhmata Vince McMahonia. Tästä oikeastaan kuoriutuukin se, että lähes kaikilla alkuperäisjäsenillä on jonkinlaista kaunaa WWE:tä kohtaan, eli joko on tullut potkut, ei ole annettu mahdollisuutta tai on muuten vaan kyllästytty WWE:n monopoliasemaan ja haluttiin tuoda jotain uutta sekä samalla haastaa WWE. WWE:hen verrattuna AEW on siis televisioitua ja suuremmilla resursseilla toteutettua indiepainia, joka saa todella suurta huomiota koska sen mainostetaan olevan "professional wrestlingiä" eikä WWE:n tuottamaa "sports entertainmentia". AEW myös tekee yhteistyötä muiden promootioiden kanssa, kuten Impactin (TNA:n), Ring of Honorin, New Japan Pro Wrestlingin ja pienempien indiepainipromootioiden kanssa, lainaten omia painijoitaan niihin ja antaen samalla pienemmille nimille mahdollisuuksia päästä AEW:n ohjelmistoon, eli tehdä täysin päinvastaisesti kuin mitä WWE tekee. Kyseessä siis niin sanottu "tosi faneille" suunnattu vaihtoehtoinen tuote, ketkä eivät WWE:n jo pitkään erittäin pahassa laskusuunnassa olevasta tuotteesta ole innostuneita, mutta haluavat silti suuremmalla budjetilla tuotettua painia katsella. Suomessa tätä ei näe kuin netistä, ja alkuperäiskielellä. AEW on saanut itselleen momentumia ja tuulta purjeisiinsa todenteolla nyt muutaman edellisen viikon aikana kun se onnistui kaappaamaan riveihinsä WWE:nkin tavoittelemat 2010-luvun superstarat, ja flopanneen SummerSlamin jälkeen AEW:llä oli vielä mahdollisuus nokittaa WWE:tä omalla All Out PPV:llään, missä se myös onnistuikin, ja tämä on nyt sitten entisestään kirvoittanut tätä WWE vs. AEW väittelyä ympäri internettiä, ja herättänyt myös tämänkin palstan nukkuvat wrestling karhut.

Nostalgiaa jos haluaa, niin sitten tosiaan kannattaa hommata WWE Network, ja katsella vanhempaa tuotantoa sieltä, sillä nykymeno ei välttämättä nostalgikolle aiheuta kuin hämmennystä ja kanavan vaihdon. Noista mainitsemistasi nimistä melkein kaikki ovat siirtyneet sivuun, paitsi Randy Orton, joka on yhä edelleen aktiivisena. Lesnar käy satunnaisesti pieksemässä jonkun aina silloin kun katsojaluvut romahtavat tarpeeksi alas, ja Goldbergilla taitaa olla yksi ottelu vielä sopimuksessaan jäljellä. Nykyään ei enää tytöilläkään ole isoja tissejä, vaan vääntävät viikottaisissakin ihan kunnon painiotteluita. Niin sanottu "women's revolution" on painissakin tapahtunut muun maailman feminismin mukana ja tainnut ainakin parissa WrestleManiassa olla naisten mestaruusottelu illan pääotteluna, eli paljon on tosiaankin muuttunut niistä ajoista kun naisten ottelut olivat "kusitaukoja" tai pelkkää silmänruokaa alusvaatteissa. Nykyään WWE:n "kasvoina" toimii Roman Reigns, joka on myös The Rockin serkku. Sitä en tosin sano, etteikö WWE:n tuotteesta joku voisi innostuakin, joten kuten yleisestikin kaikkeen niin kannattaa katsella showta avoimin mielin välittämättä muiden mielipiteistä liikaa ja sillä "aivot narikkaan" tyylillä kuten @Karhunkulta tuossa mainitsikin. Kuka tietää, ehkä se herättää kiinnostuksen tai sitten ei, oma mielipidehän se merkkaa eniten.

Botchaus: epäonnistunut painiliike, joka näyttää täten kömpelöltä ja huonosti suoriteltua. Spotti: jokin liike tai liikesarja, millä on suuri vaikutus ottelun etenemiseen ja se aiheuttaa suuren reaktion yleisössä, esimerkiksi kun painija sukeltaa kehästä yläköyden yli kehän ulkopuolella olevan vastustajan päälle.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkä tarkentaisin tuota botch termiä eli se voi tarkoittaa munatttua liikettä joko antajalta tai vastaanottajalta joko osaamattomuttaan tai väärän sijoittumisen takia. Tai se voi tarkoittaa myös matsin sovitun lopun munaamista ja sitten painijat joutuvat improvisoimaan matsin lopun suoralta kädeltä. Spottien olisi tarkoitus edistää matseja kohti loppua, mutta nykyään on liian paljon spotteja joita vedetään vain näyttävyyden takia. Ehkä nykyisiltä painijoilta puuttuu kyky myydä liikkeitä, että ne satuttaisivat kun jonkun "top rope ddt:n" saamisen jälkeen noustaan heti pystyyn ja jatketaan kuin sillä ei olisi ollut mitään vaikutusta. Tuntuu siltä kuin nykyaikana ei painijat osaa kehäpsykologiaa rakentaakseen matseista muistettavia. Myydä eli sell termillä tarkoitetaan sitä, että annetaan kuva siitä, että vastustajan lyönti/potku/liike satutti ja se vaikutus kestää pidempään. Kehäpsykologialla tarkoitan sitä osaa rakentaa matsin sillä tavalla, että yleisöstä saadaan reaktio.

Jotenkin tämä AEW ja WWE kiistely on huvittavaa. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Itse en kummassakaan ole nähnyt sellaisia painijoita, jotka saisivat kannattamaan jompaa kumpaa. Itse olen wrestlingiä seurannut 80 luvulta alkaen ja on tullut seurattua WWE-, WCW- ja TNA-liittoja enemmin. Nykyään ole enemmän satunnainen fani nykytuotteista ja nostalgiaan vaivun välillä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jollei se jo ollut, niin nyt viimeistään voitaneen sanoa Triple H:n in-ring uran olevan ohi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko nykyään mitään kunnon spotteja edes? Tuntuu että nykyään kaikki temput on enemmän jotain koreografiaa joista pitäisi tyyliin antaa arvostelupisteitä. Aikoinaan kun Brock Lesnar teki isona miehenä shooting star pressin niin se oli oikeasti iso juttu ja hieno spotti, nykyään tuollaisetkin pomput taitaa olla ihan arkipäivää näille nykypäivän tyypeille. Näyttävyys on kärsinyt inflaation.

Ennen kaikki oli paremmin.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Onko aew ihan yhtä käsikirjoitettua muuten vaan annetaanko vapauksiakin kun joku puhu että toinen on viihde painia ja aew urheilua
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Onko aew ihan yhtä käsikirjoitettua muuten vaan annetaanko vapauksiakin kun joku puhu että toinen on viihde painia ja aew urheilua
Molemmat on käsikirjoitettua tai ennaltasovittua. AEW käyttää vain markkinoinnissa perinteistä termiä pro wrestling ja WWE sports entertainmentiä, koska omistaja Vince McMahon haluaa omassa mielessään olla kuin joku Walt Disney ja WWEn olevan enemmän kuin "jotain punaniskojen wrässtlingiä". Ja kun painija Chris Benoit tappoi perheensä ja itsensä niin Chris Jerichon mukaan oli samalla tuhota koko alan kun mainostajat eivät halunneet olla missään tekemisessä pro wrestlingin kanssa. Sen takia viimeistään pro wrestling termi on ollut WWEssä pannassa ja samasta syystä WWEn ohjelmien ikäraja muuttui lapsiystävälliseen suuntaan. Enää ei heilu siis Sablen ja muiden lollot tai Val Venikset. Pro wrestlingin termillä ei enää kai ole tuota stigmaa, mutta Vince ei mieltään ole silti kääntänyt. Mutta molemmat promootiot ovat siis ennaltasovittua viihdettä, ei oikeaa kilpaurheilua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös