Mainos

World of Tanks

  • 265 812
  • 2 155

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jos olet paikassa jossa aletaan DPM:ää mittaamaan, niin silloin ollaan jo väärässä paikassa.

Kun puhun todellisesta DPM:sta, en tarkoita mitään 1-on-1 shootoffia vaan sitä kuinka nopeasti taistelutilanteessa pystyy ampumaan vauriota. Jos pene ei riitä, on todellinen DPM nolla vaikka lataisit kuinka nopeaan. Tarkkuus ja nopeus parantaa mahdollisuutta ampua weak spottiin, nopeampi lataus mahdollistaa yrittämisen useammin. Skillseistä snap shot ja smooth ride auttavat tarkkuuteen liikkeestä, paikaltaan ei mikään. Lataamista ei nopeuta mikään skilli.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Skilleistä ja equipmenteistä nyt aina saadaan kiistaa aikaan, mutta itsellä perus-sääntönä on 2 ekan skillin paikalle komentajalle 6th sense + bia ja muille bia ja joku toinen. Equipmentit taas nuodattaa yleensä ventilation, stabi ja rammer linjaa. Näihin kaikkiin muutamia poikkeuksia, mutta noilla nyrkkisäännöillä pelataan kolmatta vuotta euroopan huipulla eikä noista kauheasti poikkea kukaan huippupelaaja (ventit joku jättää pois) . Mutta kuten tuli jo todettua jokainen vetää niillä mistä pitää ja mitä katsoo oikeaksi ja se jokaiselle suotakoon.

Joo ymmärrän hyvin sen, että oikeasti hyvät pelaajat noilla BIA:lla menevätkin. Mutta nyt on käsittääkseni puhuttu ihan aloittelijoiden skilleistä, ja omasta mielestä kaikkein fiksuimmat on laittaa alusta kumulatiiviset (eli jotka paranee kun skilli nousee) , kuin alkaa BIAa väkertämään. Se droppi esim camoista (jos siis esim ne ois täynnä) on BIAn vaihdossa niin suuri, verrattuna hyötyyn siinä kohdassa kun aletaan samaa uudelleen grindaamaan. Kuitenkin kolmannesta skillistä ylöspäin expamäärä on jo sitä luokkaa ettei tota ihan parissa illassa veivata.

Sen toki ymmärrän jos sulla on kolme tai neljä skilliä täynnä ja sitten säädetään ja katsotaan mikä millekkin tankille sopii. Esim. T57 linjassa joutuu menemään alkuun camojen mukaan monta tankkia, jonka jälkeen camot vähentävät oleellisesti merkitystä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Niin, itse otan BIA käyttöön kun kolmas skilli on niin pitkällä että dropin jälkeen on vielä kaksi skilliä 100% (en käytä kultaa vaihtoihin). En tietenkään suosittele että perkiä väännetään suoraan, 6th sense ekana on ehkä toinen juttu, mutta muuten väännän aina skillit eka ja sitten vaihdan perkkeihin.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun puhun todellisesta DPM:sta, en tarkoita mitään 1-on-1 shootoffia vaan sitä kuinka nopeasti taistelutilanteessa pystyy ampumaan vauriota. Jos pene ei riitä, on todellinen DPM nolla vaikka lataisit kuinka nopeaan. Tarkkuus ja nopeus parantaa mahdollisuutta ampua weak spottiin, nopeampi lataus mahdollistaa yrittämisen useammin. Skillseistä snap shot ja smooth ride auttavat tarkkuuteen liikkeestä, paikaltaan ei mikään. Lataamista ei nopeuta mikään skilli.

Toi kuten sanottua on niin tankkikohtaista. BIA on hyödyllisin autoloaderien ja artyjen kanssa, joissa on pitkät lataus-ja tähtäysajat. Tosin todellinen vaikutus latausajoissa on parin sekunnin luokkaa rullissakin ja esim 10 sekunnin latausajalla sen 0,5 sekuntia, joten se on vähän makuasia haluaako camoa tiputtaa useita kymmeniä pinnoja vain sen takia, että saa hyötyä muuhun. Itse en ainakaan muilla kuin rullilla ammu kuin maks kerran paikaltaan ja muuten joutuu välistä liikkumaan, jolloin muutaman kymmenyksen ero ei merkkaa mitään.

Sitä en tiedä miten toi BIA vaikuttaa ihan normaaliin RNG:hen, eli kuula lähtee tietyissä prosenteissa ihan huitsin nevadaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Yksi projekti tuli eilen tärkeään virstanpylvääseen, kun sain ekan kymppitierin kehitettyä eli Jpz E-100 on nyt maalissaan. Ongelmana tosin on vielä 6,1 miljoonaa kredittiä, mitkä pitäisi hankkia tuon ostamiseen. Aloin grindaamaan rahaa T34:llä, ja reilussa viikossa on puolet tuosta saatu kasaan. Vielä pitää siis painaa.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnittelut veli mirasane! Siitä se lähtee ja jahtipötkö on ihan hauska kärry pelata. Itse sain yhden uuden tier 10:n talliin eli alennuksessa olevan 121:n. Muutama matsi takana ja melkeinpä tykkään enemmän WZ-120:stä. 121 on hiukan tahmea liikkeissään ja kimmottaa kuteja turhan paljon.

Mitäs muuta, SU-100M lähti eikä ikävä jäänyt. Nyt tilalle tuli SU-101 joka on tykiltään paljon parempi mutta jos kasin td:t pistää riviin, on tämä sieltä ehdottomasti heikoimmasta päästä. Tulinopeus on kohtuullinen mutta alpha melko heikko. Liikkuu nopeasti mutta ei siinäpä se, tuskainen grindaus edessä ja SU-122-54 on sitten käsittääkseni jo eri maata.

Joskus täällä palstalaisten kanssa puhuttu että löytyykö ei punaisia D.W.-kuskeja. Nyt löytyy, ostin nimittäin tuommoisen ja onhan tuo melko erikoinen härveli :)

Eilen oli muutama hauska matsi artyllä. Unican kaveri lähti AMX50B:llä ykkösellä ja matsin ekana pelaajana. 212A:lla kyljestä sisään ja 2100 damaa ja pieni avautuminen seurauksena. Toisessa matsissa FV3805:llä tippui T57 Heavy ykkösellä ja tuo on FV:llä harvinaista, yleensä hitit ovat melko lailla köykäisiä. Tänään jatketaan pyörittelyitä, tulkaahaan iltasella linjoille.
 

Terry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä olisi hakusessa nyt Jagdpanzer E-100 ja Pershing lähinnä. Pershingiä olen kauan himoinnut ja alkaa olemaan grindaus valmis kohtapuoliin. Kovat odotukset sille. Tosin T20 sopii myös omaa pelityyliin, kermana kakun päällä tier 9:n matsissa mukavat 9 tappoa. Näistä vielä 4 tier ysejä. T20 on siis seiskan vaunu.

Jagdtiger on kyllä huikea peli kanssa. Taidanpa jättää sen talliin. Tortoisella on vähän tuskaisempi grindaus menossa kohti Kuolemantähti fvb215 183:a. Ei meinaa istua omaan tyyliin millään. Nopeat mediumit on edelleen suosikkeja, keulilla legendaarinen Type59.

Nyt vaan hakkaamaan premium-vaunuilla, jotta saan rahaa kokoon kaikkiin hankintoihin. Ajattelin myös ostaa takaisin talliin ISU-152:n ja E-100:n, mutta ymmärrettävästi rahaa tarvitaan paljon.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yakuza, onhan se pitkä tie niin kuin mikä tahansa tie kymppiin asti. Kokonaisuutena kun sanotaan niin varmasti kuitenkin miellyttävimpiä linjoja kokonaisuudessaan kun ajatellaan sitä mitä vaunuja matkalla tulee. VK:t ovat ihan ok, Tigerit ihan hauskoja ja varmaan jossain vaiheessa ostelen takaisinkin, E-75 hyvä ja E-100 on ihan omansa. Tuossa linjassa ei ihan susia vaunuja olekaan joten on varmaan kokemattomammalle pelaajalle niitä vähiten tuskaisia grindattavia.
 

Terry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tuo minkälainen tie pelata tuonne E-100 asti? Onko siinä matkalla minkälaisia tankkeja?

Kuten Jusu7 jo mainitsi, matkalla on ihan hyviä vaunuja. Ei loistavia, mutta hyviä. Varsinkin E-75 on hyvä vaunu. Tiikerin tykki on mahtava, samoin kuin muidenkin saksalaisten vaunujen. Taattua saksalaista laatua.

E-100 pitäisi tosiaan hommata takaisin talliin, kun edellinen yritys sillä noin vuosi takaperin oli aikamoinen katastrofi. Tosin jälkeenpäin katsottuna olikin vain omaa osaamattomuutta.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäs muuta, SU-100M lähti eikä ikävä jäänyt. Nyt tilalle tuli SU-101 joka on tykiltään paljon parempi mutta jos kasin td:t pistää riviin, on tämä sieltä ehdottomasti heikoimmasta päästä. Tulinopeus on kohtuullinen mutta alpha melko heikko. Liikkuu nopeasti mutta ei siinäpä se, tuskainen grindaus edessä...

Älä Jusu nyt dumaa ennenkuin pääset kunnolla tohon sisälle. Kokeile pelata vähän kuin mediä. On nimittäin oikeasti tosi hauska vaunu. Alpha ei loppujen lopuksi ole niin huono kun ottaa huomioon että tolla oikeasti kerkeää ampumaan sen kaksi kertaa jos spotin saa, jonka jälkeen liikkuu vikkelään alta pois kun kuulaa alkaa tulemaan.

Itse ostin eilen E-75:n. Tuntuu olevan ihan ok noin heviksi, vaikkei mitään suuria väristyksiä vielä olekkaan saanut aikaan. Mäen huipullehan toi pitää ajaa ja sen jälkeen kaasu pohjassa muita kohti, aiemmin en rämmäillyt ole mutta tolla näköjään luonnistuu kivasti.

Jostain syystä eilen oli voittojen kannalta tosi huono päivä. Teit mitä tahansa ja silti huomaat neljän minuutin kohdalla tilanteen olevan joku 13-3. No samapa toi, noita nyt välillä vaan tulee. Paras oli Karelian normaalissa jossa peruksessa itellä bätti alla ja tiimillä vain kaksi muuta mediä. Vastustajalla UNICAN bätti tripla plato ja yhteensä seitsemän mediä, nii jostain syystä ei ihan hirveästi innosta lähteä sinne mäelle pyörimään, joten nokkelana ajattelin, että toinen kaista saattais olla vähän miellyttävämpi. No jostain syystä toihan ei vaihteeksi jotain perus hevi kuljettajaa miellyttänyt kun omassa basessa kämppi, niin kiva oikeasti alkaa väistelemään omia ja vieraita kuulia. Kolmannen tapon kohdalla lopetti sitten ampumisen ja alkoi vihujakin ampumaan. (Ammuin muuten ne kolme sinne mäelle sieltä toiselta puolelta). Noh siihen jäi tapot, ja vain joku 4000 damagea tuli kun lähdin lataamaan niin johan joku oman elämänsä sankari omista päätti sitten vissiin vahingossa vielä viimeisetkin hiparit viedä.

Pitää varmaan oikeasti alkaa ampumaan noita takaisin ja ottaa vaikka ne pienet bännit, jos vaikka oppisivat ettei kaikkien pidä pelata kuin he ovat ajatelleet.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
tuskainen grindaus edessä ja SU-122-54 on sitten käsittääkseni jo eri maata

Juu, nimittäin kasitierin huonoimman TD:n sijasta ysitierin huonoin, mikäli olen isojen poikien puheita oikein tulkinnut. Samantyyppisiä camoon perustuvia laitteita, jotka eivät nykyiseen metaan oikein istu.
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Alkoi tuntumaan, että peli jauhaa paikallaan ja millään tankilla ei enää oikein kiinnostanut pelata, niin päätin kokeilla tykistöä. Ihan hauskaa tuolla on pätkiä kauempaa, kun on tottunut niihin lähitaisteluihin Heavy tankeilla. Minkä linjan artya suosittelette? Tällä hetkellä menossa Saksalaisella linjalla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Lisää tyhmiä kysymyksiä:

Kun päivittää vaunua "stockista" parempiin osiin, niin voiko tuon tehdä jotenkin eri tavoilla? Puhutaan free expasta jne.

Jos pelissä on erilaisia tapoja tutkia osia, niin mikä on parastapa ja miten se tehdään ihan käytännössä?

Nimimerkki: Olen vain prikkaillut ensimmäistä eteentulevaa vaihtoehtoa, kun olen
uusia vaunuja tai osia hankkinut.
Laitetaanhan sulle vielä, kun ei tiedä onko kukaan sanonut, että tier 4 alkaen kannattaa alkaa ostamaan joka vaunuun se noin 10 "kultakuulaa" tosin sillä silverillä. Eli niitä keskimmäisiä missä on paras läpäsy, koska alatierinä alkaa löytyä niitä mistä ei muuten läpi mene tai tiukassa paikassa voit voittaa noilla pelejä. Vähän joutuu toki tekeen tutkimustyötä, mutta ettimällä eri vaunujen nimillä googlella ja weakspotteja jne. niin aika nopeasti pääsee jyvälle mihin ampua mitäkin ja kun törmää sellaseen mistä ei mene läpi, niin googlaa sen.

Samaten tier 4 paikkeilla alkaa olemaan ajankohtaista ladata XVM ja esim old school mod, josta saa huomatavaa etua suhteessa vakioihin. Lisäksi vaunuihin sellanen normi setti on on ostaa repair, health pack ja manuaali sammutin. Helpottaa huomattavasti elämää, jos siis et tiennyt, toisaalta voi olla tyhmä huudella jos tiesit. Samaten pikkuhiljaa kun hopeet antaa periksi niin on ihan hyvä kantaa mukanaan naamioverkkoa ja riippuen vaunusta niin periskooppia, joillain modeilla saa noi siirtymään automaattisesti sellasiin vaunuihin mihin ne on kerran valittuna (lue lähinnä TD:t) verkko on hyvä käytännössä aina ja siirtäminen ei maksa mitään ja toimii kaikissa vaunuissa kunhan yksi on ostettu ja se on tallissa. Mulla taitaa olla noita naveja se kolme ostettuna, niin vaikka "grindaakin" niin lähes aina on yksi vapaana.

Aiemmin kyselit vaunuista niin KV-1 ja toistaiseksi ennen mahdollista nerffiä KV-1S on tieriinsä mekosia myllyjä, KV-2 omistaa karmeen kanuunan, T-49 on karmee tappovekotin, samaten Hellcat, sitten on T29, SU sarja, AT:ista ei mee millään läpi, luchilla oletkin jo pelannut. Sakuilla on vk medikoita/heavyjä jotka on aika kovia, sekä TD linjat on kyllä perhanan kovia vaikka tykit ei käännykkään. Kovaa lämää antaa silti ja noilla ei jää jalkoihin. Hezeri ja derppi on kyllä sellanen lolli vehje että kun hyvä matsi tulee niin naurattaa, samaten PZ iv H. Noista kinukeista jne. kannattaa pysyä kaukana, saa keskimäärin vaan vitutusta.

Ylätiereistä en ole niin hyvä sanomaan, mutta itse sähelsin ja sähellän edelleen vähän kaikkea ja olisihan se ollut alussa kiva tietää että T-49 ja hellcat tai KV linja on sellasia vekottimia että huhheijaa.
 
Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu, nimittäin kasitierin huonoimman TD:n sijasta ysitierin huonoin, mikäli olen isojen poikien puheita oikein tulkinnut. Samantyyppisiä camoon perustuvia laitteita, jotka eivät nykyiseen metaan oikein istu.

En nyt niinkään sanoisi. Toi nyt ei niinkään perustu camoon vaan camon, vauhdin ja nopean tykin yhdistelmään. Väitän, että itsellä olisi ollut avg. damage rhm:n luokkaa (joka nyt sinänsä ei mikään hyvä ollutkaan), ellei 101:seen tarvitsisi grindata tykkiä ennenkuin alkaa pelittämään. Rhm:ssä on alkujaa jo paras tykki kiinni, jolla kaikki pystyy läpi ampumaan.

Se jolle TD:llä pelaaminen on pelkkää samassa puskassa omassa basessa istumista niin silloin ymmärrän noi puheet. Väittäväthän noi, että 183:nen on jotenkin hyvä, mutta itse hieman kokeilleena aika susi laitos etenkin ton nerffin jäljiltä. Kaikki kympin TD:t pätkyttävät tota nassuun joka kerta.

Nyt on muuten kaupunkimapeissa TD:itten ja Heavyjen kulta aikaa. Pelkkää mediä ja lightia pyörii pääsääntöisesti pelistä toiseen.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkoi tuntumaan, että peli jauhaa paikallaan ja millään tankilla ei enää oikein kiinnostanut pelata, niin päätin kokeilla tykistöä. Ihan hauskaa tuolla on pätkiä kauempaa, kun on tottunut niihin lähitaisteluihin Heavy tankeilla. Minkä linjan artya suosittelette? Tällä hetkellä menossa Saksalaisella linjalla.

Mulla alkaa olla kohta kaikki artylinjat pelattuna, kolme linjaa ysissä menoillaan joten ehkä jotain osaan tähän vastata. Laitain maittain joitain kommentteja alle:

- Ranska: Ehkä hauskin linja kokonaisuudessaan. Pääosin nopeita liikkumaan, lataavat kohtuunopeasti mutta miinuksena pienehkö damage.

- Saksa: Hyvinkin saman tyyppisiä artyjä alemmissa tiereissä, Hummel, Grille, GW Panther ovat aika pitkälti samanlaisia, damage vaan kasvaa tierin mukana. Isoimmat sitten ovat suurikokoisia möhköjä isolla damagella ja huonolla liikkeellä.

- USA: Vikkeliä ihan mukavaa damagea tekeviä artyjä silloin kun osuvat. Mielestäni epätarkimpia artyjä ainakin M-sarjan osalta. Nykyinen ysi M53/55 on taas ehkä paras ysi mitä löytyy, tosin BC 155 55 on pelaamatta koska tuli peliin sen jälkeen kun 155 58 oli jo tallissa.

USSR: Keskitierissä isoja möhköjä, ihan hyviä artyjä. S-51 tuo seiskassa tykin joka menee vielä ysitierissä 212A:ssakin. Hirmuinen vahinko pitkällä latausajalla. Kapea ampuma-ala mutta jotenkin olen kuitenkin tykännyt. Kannattaa muistaa näissä lukita vaunun runko kun tähtää koska tähtäys menee uusiksi rungon liikkuessa.

Hekille: Blackwolf jo ansiokkaasti mainitsi hyviä pointteja. Oikeastaan jo alemmissa tiereissä kannattaa pitää erilaista jakoa eri ammustyyppien kanssa. Karkeana ohjeena voisi pitää jakoa 70/20/10 prosenteissa. Jotain tuollaista jakoa keskimäärin pidän omissa kärryissäni randomeissa. Eli siis 70% ap kuteja, 20% premikuteja ja 10% he:ta. Kultaa ammutaan kovempiin kohteisiin kuten esim Matilda on sellainen vaunu joka vaatii melkein kultaa, tai B1 tai B2 jos nelosista puhutaan. KV-1 vitosissa ainakin on kultaa vaativa vaunu monilla oman tierin vehkeillä jos olet kauempana eikä weakspotteihn tahdo osua.

Jännää on myös se, että nykyään näkee ihan pikkutiereissäkin ammuttavan apcr:ää. Jotenkin tuntuu hullulta, että joku T1 vetää konekiväärillään apcr:ää ykkösiä vastaan joista menee läpi ihan millä kudilla vaan ihan muutenkin.

Suosittelen tutustumaan Youtubesta Highflyer15:n kanavaan.
Siellä on aloittelijalle ja vähän pidemmällekin edistyneelle paljon erittäin käyttökelpoista materiaalia vaunuista, taktiikoista ja ties mistä ja itse ainakin tykkään tämän tanskalaisen tavasta esittää asioita. Ei tuo omaa erinomaisuuttaan missään esille niinkuin monesti näkee, suosittelen.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt niinkään sanoisi. Toi nyt ei niinkään perustu camoon vaan camon, vauhdin ja nopean tykin yhdistelmään. Väitän, että itsellä olisi ollut avg. damage rhm:n luokkaa (joka nyt sinänsä ei mikään hyvä ollutkaan), ellei 101:seen tarvitsisi grindata tykkiä ennenkuin alkaa pelittämään. Rhm:ssä on alkujaa jo paras tykki kiinni, jolla kaikki pystyy läpi ampumaan.

Se jolle TD:llä pelaaminen on pelkkää samassa puskassa omassa basessa istumista niin silloin ymmärrän noi puheet. Väittäväthän noi, että 183:nen on jotenkin hyvä, mutta itse hieman kokeilleena aika susi laitos etenkin ton nerffin jäljiltä. Kaikki kympin TD:t pätkyttävät tota nassuun joka kerta.

Nyt on muuten kaupunkimapeissa TD:itten ja Heavyjen kulta aikaa. Pelkkää mediä ja lightia pyörii pääsääntöisesti pelistä toiseen.

Avasin tosta 101:stä parhaat kilkkeet vapaalla ja jokunen matsi on sillä takana. Ei vaan ole oikein mun vehje ainakaan tällä kokemuksella mutta annetaan nyt vielä mahdollisuus. Vähän alphaa, moottori edessä, vähän hipareita ja kun musta ei oikein tahdo olla tohon Tazen "tyyliin" :) niin ei oikein istu käteen. Rhm, JPII, ISU ja Ferdi toimivat mun käsissä paljon paremmin.

Eilen olisi ollut kotiohjelmien osalta loistoilta hakata kunnolla wotia mutta Elisa päätti toisin. Ei sitten viihde prkl toiminut ollenkaan, pari minuuttia yhteyttä ja poikki. Soitto asiakaspalveluun ja tunti ja 20 minuuttia puhelin soitteli hissimusiikkia ennenkuin poika vastasi ja sanoin kaapeliverkossa olevan laajempaa vikaa Jyväskylässä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Otin toissapäivänä elämäni ekat bännit. Prokhorova ja ajoin jakutikun radan päälle alabaselta. Takana tuli oman tiimin Tortoise, joka hermostui kun käännyin kylälle jatkamisen sijaan ja ampui parisataa damaa. Hetken funtsin että antaa olla, mutta sitten päätin antaa kaverille takaisin ja ammuin sitä perseeseen yli 500 daman. Tortoise kääntyi ja ampui takaisin, mulle riitti ja ajoin siihen kiinni ja paukutteli facehugissa kupoliin kunnes tuhoutui. Peli meni heti kiinni tunniksi. Tyhmästi tehty mutta jotain tyydytystä siitä saa että tämän omien ampujan matsi meni siihen.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
En nyt niinkään sanoisi. Toi nyt ei niinkään perustu camoon vaan camon, vauhdin ja nopean tykin yhdistelmään.

Omaa kokemusta vehkeestä ei tosiaan ole, mutta jotenkin olen taipuvainen uskomaan noita unicumeja, joiden mielestä se on tierin huonoimpia laitteita (arvosana 2/10). Kymppitierin Obj 263, sen sijaan näyttäisi olevan hieno vehje, jonka pahin miinus on depression puute.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omaa kokemusta vehkeestä ei tosiaan ole, mutta jotenkin olen taipuvainen uskomaan noita unicumeja, joiden mielestä se on tierin huonoimpia laitteita (arvosana 2/10). Kymppitierin Obj 263, sen sijaan näyttäisi olevan hieno vehje, jonka pahin miinus on depression puute.

Mistä moisen ratingin löydät? Etenkin ihmetyttää miten toi Tier X olisi jotenkin sitten jollain tavalla parempi, koska peli mekaniikka käsittääkseni noilla on ihan samanlainen, toki kympissä on enemmän peltiä edessä, mutta on 101:ssä on esim.paksumpi pelti kuin 152:ssa.

101:ssä on paljon sellaisia ominaisuuksia jotka siitä tekevät paremman kuin muista VIII tierin vehkeistä.

Toki noi nyt kaikki on makuasioita, ja riippuu tyylistä jolla pelaa. Se on sinänsä jännää, että kaikkia aloittelijaystävällisiä tankkeja pidetään jotenkin parempina kuin muita, vaikka omasta mielestä näillä hieman vaikeimmin pelattavilla ja valtavirrasta poikkeavilla yleensä näkee tehtävän parempaa jälkeä. Johtunee varmaan perus "heavys to city/all hill" porukasta jotka kyseisissä paikoissa saavat sen ihan ok pelin rakennettua. Fakta kuitenkin että nykypäivänä liikkuvuus ja paikanvaihdot tuovat ne parhaimmat pelit, ja esim. CW:ssä ei enää taida suurimmalla osalla mappeja heavyjä olla ollenkaan, etenkään hyökkäämässä.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mistä moisen ratingin löydät?

Toki vain yhden pelaajan mielipiede, mutta keskustelijat eivät SU-122-54:n arviota kritisoineet.

E-75 - 10 - The monstrous E-75 is perhaps the best heavy in WOT. Featuring high firepower, good enough mobility, and an armor layout that scales well with skill its one of the best tanks in WOT.
ST-I - 10 - A rating that will surprise a lot of people, but the ST-I is just plain trolly. Imagine an IS-6 with hull down and improved firepower in a tank that few people know the weak points...the ST-I is quite a monster.

T-54 - 9 - The T-54 spamming HEAT is flagrantly OP -- the perfect blend of mobility, hardness, and firepower. It lacks the fire control of the T-62A but is harder and lower tier. However, without gold spam it struggles a bit with pen, and is much more balanced.
T54E1 - 9 - Another gold spamming king, APCR + autoloader on a capable hull is death, as dangerous as the heralded T-57. Spamming AP is less potent, but still dangerous.
704 - 9 - The 704 is a relic of the age of TDs -- monster alpha/DPM/pen, great camo, fair mobility, and even some troll armor. Its one of the best TDs in WOT, and on the right map is horrifically formidable.

Waffle4 - 8 - Like its little brother the roomba, the Waffle4 is a very powerful machine -- railgun + camo + turret...and better mobility. On a lot of maps, its one of the best tanks in WOT...but when it can't camo snipe, it loses a lot of effectiveness.
4502 - 8 - Massively buffed into an ultra brick, the 4502 is damn good...but still rear mounted and awkward.
E-50 - 8 - The hardest medium in WOT, featuring good firepower (especially APCR spam), toughness, mobility...and no camo. Its a sniper, a generalist, and a pubstar, but it does a damn good job in those roles.

AMX 50 120 - 7 - High speed + alpha + good overall fire control will always get results.
430-2 - 7 - Similar to the T-54, but with an awkward, rear turret for no real improvements.

WZ-120 - 6 - Peerless T-54 hull combined with even more alpha...but crap depression and fire control hurt it. This and the E-50 are the peak of heavymedium hybrids. A flawed gem.
T95 - 6 - Painfully, unplayable slow...frequently out of the fight, team dependent...but catastrophically strong one in battle. Unbreakable hardness, good camo, decent turning, and great bang give you a lot to work with...its just so damn slow. If the T95 could go 35 it would be the best tank in WOT.
WZ 111 1-4 - 6 - Hard hitting, very fast...and armor is somewhat effective against t8s and bad t9s...its main drawback is the E-50/120 are better. Its just too soft to not have any camo, and is another flawed gem.

M46 - 5 - Drastically improved fire control make this the tier 9 STB...but still slow, crap camo, and soft.
T30 - 5 - Obsolete hull, slow, derpy gun...but damn hard hitting dpm + a turret and capable hull down still get results.

IS-8 - 4 - Similar to the WZ-111, but larger, slower, and left behind by more recently power creeped tanks.
AMX 13 90 - 4 - A rating that will shock and horrify many, the AMX 13 90 has breathtakingly great mobility, view/camo, and an autoloader that gives it the best firepower of any light especially with APCR...but it has such low HP, poor fire control, and low alpha combined with crap matchmaking and so many funnel/brawling maps that its hard to carry in.

JT - 3 - Massive gun strapped onto a giant soft box of russian bias = mediocre on its best day.
M103 - 3 - Great gun, but just too soft for as slow as it is.
Conq - 3 - One of the best firing platforms in WOT, but very fat, slow, and soft make this a one dimensional sniper.
Cent 7/1 - 3 - Like the Conq, it has impressive alpha/pen/fire control/depression and a little hull down, but its so slow, low dpm, and just plain limited.

WZ-132 - 2 - A slightly quicker T-44 with lower HP passed off as a tier 9? Quickness can't fix two shotability, camo games don't help on funnel maps, and vision can't help your anemic firepower.
Leo Proto - 2 - Another sniper -- quick, soft, high alpha/pen, low dpm, low depression. Role limited.
Tort - 2 - A true monster fighting t8 heavies. That's about it.
Foch - 2 - Quick, hard, but low firepower makes this another good tank that can't find a niche.
122-54 - 2 - Camo sniping specialist in a brawling game.

Lorraine - 1 - Weep for the mighty Lorraine...once the most powerful tank in WOT, but brutally beaten into uselessness.

Edit: Tier 10 ranking
Waffle – 10

T-62A – 9
Object 140 - 9
Batchat – 9

T57 – 8
E-100 – 8
E3 – 8
183 – 8

IS-7 - 7
STB – 7
E-50M – 7
T110E5 – 7
Leopard – 7

Object 430 – 6
AMX 50B – 6
268 – 6
Foch – 6
E4 – 6

Vk7201 – 5

121 – 4

M60 – 2
M48 – 2
113 – 2
J100 – 2
FV4202 – 2
FV215B – 2
263 – 2
IS-4 – 2

Maus – 1

Joten eipä tuo paljon arvosta 263:a. Omaan silmään tuo näyttäisi siltä, että tuohon armoriin voisi jopa vähän luottaa, ja alpha on tietysti jo suuri parannus tier 9 verrattuna (440 vs 550). Ja tämä 10 arvio on ajalta ennen 183:n HESH ja WTF:n nerffiä. Tosin WTF:n 128 mm "nerffiä" ei kai kukaan edes pidä nerffinä.
 
Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joten eipä tuo paljon arvosta 263:a. Omaan silmään tuo näyttäisi siltä, että tuohon armoriin voisi jopa vähän luottaa, ja alpha on tietysti jo suuri parannus tier 9 verrattuna (440 vs 550). Ja tämä 10 arvio on ajalta ennen 183:n HESH ja WTF:n nerffiä. Tosin WTF:n 128 mm "nerffiä" ei kai kukaan edes pidä nerffinä.

Noi nyt on vaan jonkun omia mielipiteitä. Mutta on tossa sen verta ihme vertailuja, että joo. Joihinkin vaunuihin on tullut reippaasti buffia ton jälkeen ja osa saanut keppiä tosi pahasti.

Toi 110 alpha on ihan yks ja sama loppujen lopuksi
 

Pasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En nyt ihan äkkiseltään keksi mitä Failöwe muka tekee niin paljon Mausia, IS-4:sta tai 215b:tä paremmin, että noin iso ero tuossa listassa olisi mitenkään järkevä. On tuolla muitakin aika erikoisia arvosteluja, mm. 13 90, M103, Conqueror ja JT ihan väärissä lokeroissa.

Kiinalainen medipuu alkaa täälläkin edistyä, 121 aukesi pari päivää sitten, mutta WZ-120:sta en oo kyllä myymässä mihinkään. Tykki on loistava, ei se kyllä taivu käytännössä ollenkaan alas, mutta tuota voi kompensoida hyvällä maaston käytöllä. Hyvä miehistö on kyllä tärkeä, safe stowage -taito on ammustelineen kasassa pysymisen kannalta aika kriittinen ja preventative maintenancen kun ottaa ajajalle niin ei ihan joka kudista ole tulessakaan. Omat kokemusennätykset (2557) tuli myös 120:llä paukutettua tuossa tovi sitten. Odotukset on kovat 121:sen osalta, josko tuohon saisi ensi viikolla sitten krediitit kasaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
En nyt ihan äkkiseltään keksi mitä Failöwe muka tekee niin paljon Mausia, IS-4:sta tai 215b:tä paremmin, että noin iso ero tuossa listassa olisi mitenkään järkevä.

Lista on tarkoituksella vedetty Gaussiin, lähtökohtana siis keskiarvoksi 5. Siksi nuo erot vaikuttavat suurilta, lähinnä tuossa on kai haettu "paremmuusjärjestystä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös