Tutkimalla vaunusi jokaisen osan ja tutkimalla seuraavan vaunusi valmiiksi, vanha vaunusi saa eliittistatuksen. Eli jos olet tutkinut auki kaiken T18:sta ja sen jälkeen aukaissut T82:sen, voit pitää vanhan vaunun ja jatkaa expan keräämistä sillä. Tämän expan voit käyttää mihin tahansa vaunuun tai osaan, mutta se siirretään vapaaksi expaksi käyttämällä kultaa (eli jos et halua käyttää oikeaa rahaa tämä ei onnistu).
Nykyään eliittistatuksen saavuttamisen jälkeen voit myös käyttää kaiken expan miehistön taitojen kehittämiseen, voit tehdä tämän valinnan miehistön kuvakkeiden yläpuolelta.
Seuraavat ovat omia huomioitani, en jaksa kaikkia vaihtoehtoja nyt käydä läpi. Alemmalla tasolla tein niin, että yritin aloittaa tier 4:sen tankkien pelaamisen 100% miehistöllä, se on ehkä hyvä maali sinulle näin aluksi. Myöhempänä tavoitteena voi olla esim. parantaa miehistön taidot niin että saat miehistölle toisen lisätaidon viimeistään Tier 6:sen tankeille.
Tietyissä vaunuissa se perusvaihtoehto on niin hidas tai huonotykkinen, että varsinkaan ylemmillä tasoilla ei kiinnosta grindata kymmeniä pelejä joukon jatkona. Tällöin se kiusaus on pelata alemman tierin eliittivaunulla vapaata expaa ja kullan avulla avata suoraan parhaat vermeet auki.
Muistaakseni itse tein ensimmäisen kerran niin englannin heavyjen kanssa jossakin siellä kuutostasolla.
Tutkimisessa kannattaa aloittaa teloista, n00bina aukaisin pari kertaa isomman tykin ensin, huomatakseni ettei vaunuun voi sitä asentaa ennen kuin paremmat telat ovat kiinni (tämän voi tarkastaa katsomalla painon / max.kantavuuden vaunun tiedoista ja sitten laskemalla erotuksen uuden ja vanhan osan painoista). Jokaisen osan alalaidassa on myös lista missä vaunuissa osia käytetään, niitä kannattaa seurata. Alkuvaiheessa ei ole ollenkaan huono idea tutkia kaikki, yleensä esim. paras radio on minimi seuraavassa vaunussa.
Nämä näistä, olen varma että osaavammat jatkavat tästä.
p.s. Kannattaa vilkaista muuten youtubesta kaveri nimeltä TheRiisingSun, sain itse apua noista WoT Tips- videoista. Muitakin varmasti löytyy, kannattaa vähän haeskella.