Mainos

World of Tanks

  • 265 573
  • 2 155

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Onko tuosta ollut mainintaa miten tuo Nerffi vaikuttaa KV-1S myyntihintaan, kannattaako myydä samantien pois jos on edes aikeissa myydä?

Parina iltana taas jaksanut vääntää muutaman matsin mutta Tiger II tuntuu vaan takkuavan kun top tierinä yrittää olla se esimerkillinen ja tarpoa tuolla kärjessä mutta siihen se sitten jääkin. Noh, pienin askelin kohti IX-tykkiä ja E75...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Noilla muutoksilla siitä tulee lähinnä paljon heikompi painos KV-2:sta

Miten niin tulee? KV-2 on jo nyt parempi vaunu. Se vaatii hetken aikaa oppimista, mutta tuo tykki pystyy oneshottaamaan kaikki kutosen hevit paitsi TOGin, kunhan saa läpi. Ja läpäisemätonkin kuti on 250-400 damaa plus moduulit/miehistöt paskaksi. Useampi kuin yksi kuutostierin taistelu on kääntynyt jo heti alussa kun sieltä putoaa ARL44, KV-1S tai M6 heti ensimmäisellä kudilla alas. Nashorniin on melkein mahdoton saada osumaa joka ei oneshottaisia ja Hellcat putoaa puolet kerroista, loppukerroila se ottaa +400hp damaa ja on oneshot muille vaunuille. Lisäksi kaikki heikon panssarin seiskat ja kasit ovat vaaravyöhykkeessä, koska 700-900hp kertadamaa läpäisyllä tai 250-400hp läpäisemättömällä on pahempi uhka kuin esim T25/2 tai Panther. Olen ampunut tuolla useasti listan kärkeen bottomtierinä, muilla kutosen vaunuilla tuo on huomattavasti harvinaisempaa.

Ei latausaikakaan niin paha ole kun oppii oikean taktiikan, elikkä aina suojaan lataamaan ja vältetään avomaastoa kuin ruttoa. Tykin tarkkuus on huono, mikä tarkoittaa sitä että kovin kauas ei voi ampua hulldownissa olijoita, mutta toisaalta taas HE-kudilla tulee aina vahingos eikä tarvitse harmitella dingejä.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Miten niin tulee? KV-2 on jo nyt parempi vaunu.

En ala tappelemaan, kun ei KV-2:ta ole koskaan tallissa ollut. Ihan kiva vaunu tuo KV-2 kai on, mutta tuo latausaika kyllä tappaa sen aika hyvin, tai siis se on helppo tappaa, kunhan selviää siitä ekasta kudista :). KV-2:n ongelma (ainakin paperilla) on juuri tuo dilemma, että tykillä ei osu kaukaa mihinkään (joo kyllä niitä ihmeosumia liikkestä yms. aina välillä näkee) ja lähelle ei oikein voi mennä tuon hirveän latausajan vuoksi. Panssarointihan on kummassakin vehkeessä ihan onneton, mutta KV-1S:llä sentään pääsee (pääsi) liikkumaan paikasta toiseen.

Pantteri ja T25/2 eivät ole mitään kauhua herättäviä tosiaan, mutta on niillä nyt sentään ihan eritason dpm uhka (1825 vs 1950/1920), kun tuossa on huomioitava että käytännössä KV-2:n dpm ei tuota 1825 ole millään, se vaatisi jokaisen HE kudin läpimenoa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers

Onko tuossa sama tykki, kuin SU152:ssa se howitzer? Rupesin taas grindailemaan tuota puuta ja tuolla tykillä on kiva pudotella vastustajia, kunhan vaan ei yritä liian kauas ampua. Kulta-ammuksia on toki pakko olla mukana siltä varalta, että joutuu tier 8-9:jä vastaan, mutta niillä kyllä tiputtelee kivasti niitäkin 250mm penellä, kun pääsee hyvään kohtaan ampumaan. Ruinsbergissä pidättelin kahta IS3:a ja hellcattia, kun läsäytin T29:stä ilmat pihalle ja toista IS3:lta yli puolet täysistä enuista pois. Pelotevaikutus on melkoinen, vaikka luulisi tietävän, että lataa pitkään :)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mielestäni tuo SU-152 haupitsi on eri tykki, mutta kun tankopedia on alhaalla en pysty tsekkaamaan.

Mitä tulee ylipäätään DPM-arvoihin, niin se on usein huono mittari. Esim. T25/2 stokkitykki tekee paperilla jonkinlaiset DPM-arvot, mutta kun kudeista ei mene paljon mikään läpi niin sillä ei ole merkitystä. Toinen huomionarvoinen asia on se että yleensä ekan kudin ampuminen on helpointa, minkä takia iso damage hitaalla latauksella on usein paremmin kuin pikkudamage nopealla latauksella. Poikkeusena tästä on rullatykit, joiden nopean latauksen takia ehtii ampua useamman kudin sisään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Onko tuossa sama tykki, kuin SU152:ssa se howitzer?

Eri tykki, sama kaliiberi. SU-152 on mukava laite juuri niiden lol-hetkien kannalta, kun vetäisee esim. Borsigista sen 1000hp ja parit moduulit HE-kudilla :) tai ampuu kasitierin heviltä puolet hipareista HEAT:lla. Sitten kun joku lighti tulee pyörimään siihen ympärille tai se HEAT kuti osuukin sen hevin träkkeihin, ei olekaan enää yhtä kivaa. Kaikki nuo on koettu.

Ja olet Julli kyllä ihan oikessa sen ensimmäisen kudin merkityksestä. Kai se on ostettava KV-2 talliin, kunhan vaan sais jostain krediittejä, tossa on pari muutakin jonossa... AMX 12t on varmaan se seuraava talliin tuleva vaunu, on jo tutkittunakin.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toinen huomionarvoinen asia on se että yleensä ekan kudin ampuminen on helpointa, minkä takia iso damage hitaalla latauksella on usein paremmin kuin pikkudamage nopealla latauksella. Poikkeusena tästä on rullatykit, joiden nopean latauksen takia ehtii ampua useamman kudin sisään.

Tosta on pakko olla sen verran erimieltä, että toi riippuu todella paljon pelityylistä. Kovan damagen vehkeillä on yleensä sen verran haittoja verraten päinvastaisiin ettei alphalla usein ole mitään merkitystä kuin pelin ensimmäisten minuuttien kohdalla ja tämän jälkeen pelaaminen menee overkillien myötä todella hankalaksi. Toki jos lommoja tankissa pelkää niin silloin ehdottomasti ison alphan vermettä kannattaa käyttää. Itse tykkään että tykki lataa niin nopeasti kuin mahdollista vaikka damage olisi pienempikin. Jos tässä pelissä perusalphalla olisi ainoastaan merkitystä niin esim. lohikäärmeellä tai jdg100:lla pitäisi pystyä hallitsemaan ja tekemään paljon enemmän damaa kuin yleensä peleissä näkyvät tekevän. Itsellä ei ole kumpaakaan, mutta yleensäottaen pakko ihmetellä miten ~n.1000 alphalla ei saada tehtyä edes 2000 damagea pelissä. Esim. omalla E3:lla kaksi tonnia on ihan minimi randomissa joka pitää tehdä, tosin pienellä artyvaralla.
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Kertokaa, että onko teillä kokemuksia tuosta T25/2 vaunusta? Miten paljon poikkeaa Hellcatista? Ja onko vaivan arvoista tutkia sitä ja siitä eteenpäin?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kertokaa, että onko teillä kokemuksia tuosta T25/2 vaunusta? Miten paljon poikkeaa Hellcatista? Ja onko vaivan arvoista tutkia sitä ja siitä eteenpäin?

Kokemusta ei ole, mutta kyseinen vaunu on tutkittu aikaa sitten (koitan free expata sen yli). Kankeampi, kuin Hellcat, eikä juuri tehokkaampi, mutta joudut pahempiin matseihin. Tälläisen käsityksen olen siitä itselleni luonut ja aika hyvin se käsitys on vahvistunut tuon vaunun läpikäyneiden kommenteista. Toki sillä onnistuu, mutta pitää pysyä takana (kaukana) ampumassa ja antaa isojen hoitaa etulinjan hommat. Siitä eteenpäinhän tuo on vaivan arvoista. Ilman suurta käyttökokemusta sen jälkeisestä vaunuista sanon, että T28 proto ja etenkin T30 ja E4 ovat varsin mukavia vaunuja, joiden eteen kannattaa nähdä vaivaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kertokaa, että onko teillä kokemuksia tuosta T25/2 vaunusta? Miten paljon poikkeaa Hellcatista? Ja onko vaivan arvoista tutkia sitä ja siitä eteenpäin?

T-25/2 on Hellcattia jopa heikompi seiskan matseissa, mutta kaseissa vähän toimivampi. Yseissä lähinnä vitsi. Hellcatilla paljon pelanneet tietävät että kasin matseissa saa olla aika tarkka että saa varsinkin heveihin damaa. No, T25/2:n toppitykki tuo vain marginaalisen parannuksen tähän, mikä tekee vaunusta tuskastuttavan pelattavan muissa kuin seiskan matseissa. HP:ssa on reilu hyppäys Hellcatissa, samoin panssaroinnissa. Ikävä kyllä lähtötaso on niin matala että se ei tee vaunusta mitenkään kestävää. Ehdoton plussa tuossa vaunussa on iso ja kivikova mantteli, minkä takia jenkkityylin hulldown toimii hyvin. Kunhan muistaa varoa artya ...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ehdoton plussa tuossa vaunussa on iso ja kivikova mantteli...

...joka kuitenkin ajoittain imee kuteja myös sisään, joten siihen ei voi luottaa yhtään, ja kaikki muualle osuneet kudit menevät luonnollisesti läpi, että humina käy tulee sieltä sitten vaikka HE:tä. Kaikki mikä Hellcatista tekee loistavan vaunun (liike, camot jne.), on tässä seuraavassa vehkeessä muutettu paria pykälää huonommaksi, olen iloinen kun tuosta joskus pääsee eroon.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Kuukausi kesämökkeilyä takana ja hinku WOT-peleihin alkaa olla kova. Loma on näköjään tehnyt tehtävänsä :) KV-1S:n nerffaus on harmillinen vaikkakin odotettu uutinen. Myyntiin menee vaunu, ja tilalle hommaan T-150:n. KV-2 onkin jo kehitetty ja odottaa ostamista.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Onkos tuo 9.2 päivitys tullut tänään? KV-1S:n nerffi tulee muuten ilmeisesti vasta 9.3 versiossa, näin olin jostain lukevinani.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Auttakaapa nyt kokematonta palstaveljeä: mitä eroa on tulivoimalla ja osuman tehokkuudella?

Operoin Blitzissä tällä hetkellä T20:llä, jossa tulivoima on 100%, mutta vahinko jota ammus vastustajalle aiheuttaa on naurettavan pieni.
 

Terry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Auttakaapa nyt kokematonta palstaveljeä: mitä eroa on tulivoimalla ja osuman tehokkuudella?

Operoin Blitzissä tällä hetkellä T20:llä, jossa tulivoima on 100%, mutta vahinko jota ammus vastustajalle aiheuttaa on naurettavan pieni.

Tarkoitatkohan nyt englannin termejä dpm (damage per minute) ja alpha damage? Jos, niin erona on, että alpha tarkoittaa yhden osuman tekemää damagea ja dpm aseen potentiaalista teoreettista damagea minuutissa. Esimerkiksi kv-1s tekee hurjan alpha damagen mutta huonon dpm:n pitkän latausajan takia. Pienempikaliiberiset ja nopeasti lataavat tykit omaavat yleensä hyvän dpm:n mutta alpha damage on pieni.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Tarkoitan "Firepoweria" ja "Hit efficiency".
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Tarkoitan "Firepoweria" ja "Hit efficiency".

Onkohan siinä Blitzissä erikseen miehistöllä omia taitoja, vai onko tuo 100% firepower vastaava kuin esimerkiksi tietokoneversiossa on lataajan ja ampujan taidot yhdessä. Lataat nopeammin ja ammut tarkemmin? En Blitziin ole tutustunut, joten tuo ihan mutuna. Osuman tehokkuus varmaankin sitten on juuri se "alpha damage", josta Terrykin jo mainitsi.

Muutaman päivän oon nyt töiden takia itse pitänyt taukoa, tänään ois illalla tarkoitus pelailla, ellei muuta tekemistä (aka terassilla istumista) ilmesty. Ihan mukavia uudistuksia ainakin tuon Quickbabyn videon mukaan noihin mappeihin on tulossa ja Sacred Valley palasi peliin mukaan, hieno homma.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Palasin eilen illalla kesämökiltä ja hädin tuskin ehdin saada kengät jalasta, kun oli jo WOT käynnistymässä. Uusinta päivitystä asenneltiin sen aikaa, että pelaamaan pääsin vasta puolen yön aikaan. Pitkän tauon jälkeen se olikin niin mukavaa, että vasta 04.00 löin koneen kiinni ja lähdin nukkumaan ennen aamun työvuoroa. Pelit alkoi hyvin, kun heti ensimmäinen peli KV-1:llä toi Masterclass-merkin. Pari kierrosta myöhemmin pelasin Leopardilla matsissa, jossa muut vaunut olivat TierV-VII. Turpiin tuli, mutta yllätys oli se, että opa pieni tiedustelutankkini sai eniten kokemusta ja teki joukkueeni tankeista toiseksi suurimmat vahingot. Harvoin tuollaista tapahtuu bottom-tierin light-vehkeillä.

Onkos Jatkoaika-kimppoja pelattu viime aikoina?
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on menossa joku ihme vaihe meikäläisen pelaamisessa. Viimeisen kuukauden voitto% on ollut 43,01%. Tuntuu siltä, että voittoja ei meinaa tulla vaikka mitä tekisi. Välillä toki tulee itsekin koomailtua helvetisti ja osan tappioista voi kai silläkin selittää. Joukossa on kuitenkin ollut paljon matseja, joissa ennuste on näyttänyt lähes 60%:n todennäköisyyttä voitolle. Eilen aloittaessani pelaamista, sain pelata ensin yhdeksän tappiomatsia putkeen ja vasta kymmenes toi voiton. Muutenkin eilisen voitto% taisi jäädä jonnekin 30%:n tuntumaan. Viimeisen kuukauden WN8 kuitenkin näyttää lukemaa 1092, joka on ihan kelpo lukema kuitenkin. Välillä olen vetänyt tappiomatseja yli 3000:n lukemillakin mutta ei ole auttanut. No se valittamisesta.

Grindailu on edennyt ihan mukavasti ja eka ysin vaunukin tupsahti talliin tässä pari viikkoa sitten. Jagdtiger sai kunnian olla eka ysin vehje minulla ja täytyy sanoa, että mahtava vehje vaikkei ole vielä edes paras tykki kiinni. Parhaimmillaan tällaista tulosta on saanut aikaiseksi. (linkki kuvatiedostoon yhden matsin lopputuloksesta). Mitähän sitten tapahtuu, kun saa parhaimman tykin kiinni? Seuraavat ysin vaunut tulevat olemaan E75 ja IS-8. Kumpaankin pitää tosin kerätä expaa vielä noin 100k. Hiljalleen tulevat sieltä. Uusia kaseja nykyisten kolmen (TigerII, IS-3, JPII) lisäksi seuraavaksi talliin tulee varmaankin Panther II ja AMX 13 90. AMX vaatii vielä vähän enempi grindaamista, mutta Panther II:n avaamisesta ei puutu kuin vajaa 20k expaa. Ulkomuistista tosin joudun heittämään nuo määrät kun en pysty tältä koneelta selvittämään paljonko milläkin vaunulla on expaa käytettävissä. Jos joku tietää jonkun nettisivun, josta tuo tieto löytyy niin vinkkejä otetaan vastaan. Expan lisäksi nuo vaunujen hankinnat vievät kauhean kasan rahaa. Onneksi Jagdtigerin sai ostettua alennuksesta. Sen hankinnan myötä tili tyhjeni krediiteistä saldon ollessa tällä hetkellä noin 350k. Saisi pian tulla joku kredukanmpanja, jollaisia oli viime joulu-tammikuussa.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kait sitä voisi taas vaihteeksi omista peleistäkin hiukan kirjoitella.

Grindejä on saatu hyvin eteenpäin ja eka kymppikin eli WT-E100 tuli talliin juuri ennen nerffiä. Eipä tuo nerffi kauheasti vaunuun mielestäni vaíkuttanut, tosin full hp Maussia tai E-100:sta ei saa enää yhdelllä lippaalla alas... En tuolla nyt hirveän montaa peliä ole pelannut mutta ei tuo nyt oikein omaan pelityyliini sovellu koska takapuskissa ei vaan jaksa enää istua. Vaunu on kohtuu kankea ja helvetin iso eli spotti tulee kohtuu helposti jonka jälkeen kentän jokainen piippu tähtää sinua. Etulinjaan ei siis ole ainakaan matsin alussa mitään asiaa. Tuhoahan tuolla kylvää kyllä oikein mukavasti kunhan on kärsivällinen. Hauska lisä on että tykki hajoaa käytännössä joka kerta kun otat osuman. Omasta mielestäni ysin WT oli kyllä kaikessa ketteryydessään mukavampi kuin tämä, ostan varmaankin sen tai Borsigin jossain vaiheessa takaisin.

Ranskan lighlinjalla on seiskan AMX aluillaan, hiukan on vielä kankeaa menoa kun ei ole parempia moottoreitakaan kiinni mutta eiköhän tuon silti kohtuu kivuttomasti grindaa alta pois. AMX 12t oli kyllä huippuvehje, usein tuli oltua kasinkin matseissa tiimin top3 damagen teossa kun vain ampui menemään. Monet hyvätkin statsit omaava pelaaja pelaa mielestäni noilla scouteilla aivan liian varovaisesti eikä hyödynnä vaunun tulivoimaa juuri ollenkaan. Suicide rushijat sitten omana lukunaan tietenkin.

Saksalta aloitin Leopardeihin johtavan medilinjan jossa mennään nyt kutostierillä. Ihan mukavia tankkeja ollut ainakin tähän mennessä. Tankkien nopeus on tosin huonontunut kokoajan edetessä joten hiukan pelottaa kuinka hitaita seiskan VK ja Indiska ovat. Seiskan VK ei muutenkaan hirveästi vakuuta ainakaan tutkimuspuusta tarkasteltuna mutta onhan siinä nyt ainakin kova DPM, no ei vakuuttanut T-43:kaan ja sillä jäi reilusta sadasta pelistä voittoprosentiksi melkein 70...

Neukuilta sainkin sitten vihdoinkin T-54:n talliin. Otin suoraan freellä tornin ja parhaan tykin kiinni. T-44:n jälkeen vaunu tuntuu muutaman pelin jälkeen aivan uskomattoman hyvältä. Nyt on kaikkea jollei tarpeeksi niin ainakin reilusti enemmän kuin T-44:ssä oli! Mitä nyt HEATia joutuu ampumaan kohtuu reilusti jotta pääsee vastustajien keulista läpi ahtaissa paikoissa. Tästä tulee luultavasti uusi suosikkivaununi vaikka se saattaa olla sitä jo nyt.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
AMX 12t oli kyllä huippuvehje

Mitä vittua? Minusta tuo on melko paska, onneton pene ja kudit loppuu heti kättelyssä. Lisäksi näennäisistä statseista huolimatta jotenkin järjettömän laiskan oloinen. Jotenkin sillä kyllä saa ihmeellisen hyviä suorituksia välillä, mutta todella karttasidonnainen vehje.

no ei vakuuttanut T-43:kaan ja sillä jäi reilusta sadasta pelistä voittoprosentiksi melkein 70...

T-43:een sen sijaan olen päässyt mukavasti sisälle ja se tuntuu ihan mukavalta laitteelta, vaikka ysejä vastaan onkin melko turha. Eikä se pene tässäkään kyllä päätä huimaa, jotenkin on vaan omiin käsiin sopivampi laite.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itellä on eka kymppi tallissa eli IS-7. En ole ihan kauhean ihastunut tankkiin, mutta matseja takana vasta kymmenkunta. On toki hauskaa päästä matsiin jossa ei ole artyja ja hakea kunnon hulldown paikka. Sen jälkeen kimmotetaan ja koitetaan osua sillä sohlotykillä johonkin.

Jagdtigerin kanssa oli pitkään hankalaa, mutta nyt homma sujuu. En taida heti ostaa jahtipötköä koska se vaunu näyttää todella kankealta ja yksipuoliselta.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin Taze noissa tankeissahan on millilleen sama pene... Kyllä tuo 144mm riittää kasejakin vastaan ihan hyvin kun tavoite ei ole edes yrittää vastustajan etupellistä läpi. T28 taitaa olla ainoa kasi jonka kyljestäkään ei joka kudilla pääse läpi tuolla penellä. Ysien kanssa toki tulee ongelmia.

Olen samaa mieltä että pari ylimääräistä lipasta 12 tonniseen ei olisi väärin kun kudit tuntuivat itseltänikin loppuvan todella usein. Koko scouttaaminen alkaa olemaan todella karttasidonnaisia koska osasta kartoista on tehty sellaisia että scouttaamisessa ei ole mitään järkeä tai sitä on mahdotonta harrastaa, kyllä kaikissa mapeissa nopeille pikkutankeille siltikin rooli löytyy. Mm. artyjen metsästys ja flänkkäämällä vastustajan sekoittaminen. Ja eikös nyt viime päivityksessä helpotettu ainakin joidenkin lightien match makingia? Toki ainakin osa nelostierin lighteistä omaa edelleen ihan naurettavan mm:n tankkien ominaisuuksiin nähden. Yritä siinä sitten scoutata kun näköetäisyys on about 200m ja vastustajilla 350+.

Alkaa tuntumaan siltä että WG:llä on mappien teosta vastaava porukka vaihdettu tai osalle tehty lobotomia kun katsoo näitä viime aikojen "parannuksia". Kuinkahan monen pelaajan toivelistalla on että mapeista tehdään mahdollisimman yksinkertaisia putkia joissa on 2-3 vaihtoehtoista tyyliä edetä? Mikähän mappi mahtaa olla seuraavana "parannuksen" edessä, Sand Riveristä saisi esimerkiksi todella "mainion" jos koko keskusta muutettaisiin vuoreksi jolle ei pääse ollenkaan. Uudessa Sacred Valleyssa tuo maaginen vuori peittää vain puolet kentän keskustasta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Alkaa tuntumaan siltä että WG:llä on mappien teosta vastaava porukka vaihdettu tai osalle tehty lobotomia kun katsoo näitä viime aikojen "parannuksia". Kuinkahan monen pelaajan toivelistalla on että mapeista tehdään mahdollisimman yksinkertaisia putkia joissa on 2-3 vaihtoehtoista tyyliä edetä? Mikähän mappi mahtaa olla seuraavana "parannuksen" edessä, Sand Riveristä saisi esimerkiksi todella "mainion" jos koko keskusta muutettaisiin vuoreksi jolle ei pääse ollenkaan. Uudessa Sacred Valleyssa tuo maaginen vuori peittää vain puolet kentän keskustasta.

Karttojen tavoite on olla sellaisia, että niissä on 2-3 painopistekohtaa. Samalla vältetään sellaisten karttojen luomista, missä TD:lla voi hallita yhdestä paikasta koko kenttää. Ei ole paljoa iloa käydä heveillä matsia jos koko kartta on sellainen että aina tulee kyljestä td-kutia jos lähtee haastamaan vihun hevejä. Pelin dynamiikka menee kyttäilyksi varsinkin randomeissa kun ensimmäisen siirron tekijä yleensä kärsii eniten.

Sand Riverin Assault on sellainen, että yläpuolelta pystyy suunnilleen C5 ruudusta ja alhaalta J3 hallitsemaan dyynin päältä 80% kartasta jos vaan joku jaksaa spotata. Encounterissa ja normaalissa tuosta ei ongelmaa tule, mutta assaultissa pari hyvää spotteria ja pari hyvää td-kuskia ja homma on selvä.

Sacred valleyssa on hiukan suurennettu sitä vuorta ihan aiheesta, koska kohdissa G9 ja E3 oli TD-paikat joista pystyi ennen ampumaan molemmille puolille vuorta käytännössä koko karttaan. Tämä esti normaalin hevi/medi-taistelun lähes koko kentällä, koska vain muutamassa paikassa kartan pohjois-osassa oli alueita joihin TD:t eivät pystyneet ampumaan. Tuo kartta oli Hellcatin unelmakenttä, puskaan piiloon ja pyörivällä tornilla pysyt spottaamatta koko pelin. Ammuin aikoinaan tuolla kentällä top gunin ja Halosen T40:lla joutumatta koko pelissä spotatuksi

Noin yleisesti ottaen nämä karttamuutokset ovat olleet ok, mutta totuttuminen on alussa vaikeaa. Lisäksi TD-miehenä olen joutunut opettelemaan uutta aika paljon, mikä toisaalta pitääkin pelin mielenkiintoa yllä.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyviä pointteja Jullilta, siitä olen samaa mieltä että yhdestä kulmasta ei pidäkkään voida hallita koko kenttää. Joka kentässä on ja tulee olla myös nuo tärkeät pisteet joita hallitsemalla pelin yleensä voittaa. Tämän hetken ongelma on mielestäni se että monessa vasta muokatussa kentässä nuo alueet on tehty äärimmäisen yksinkertaisiksi putkiksi joissa sitten kurkitaan vuoron perään kallionseinämän takaa, todella tylsää. Assaultin olen itse ottanut kokonaan pois koska ei tuo vain toimi random pelissä kuin aniharvoin jolloin tiimi tajuaa pelata tiiminä.

Ehkä koen nämä muutokset ikävinä koska olen viime aikoina pelannut pääosin medeillä ja paperivaunuilla jotka eivät noissa putkissa ole oikein edukseen kun kaikki perustuu flänkkäämiseen ja kylkiin ampumiseen. Pelissä kartat ovat kuitenkin niin suuria että hyvin toteutettuina niissä pitäisi pystyä toteuttamaan lähes kaikkia rooleja. Jokin aikaa sitten uudistunut Redshire on tästä mielestäni hyvä esimerkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös