World of Tanks

  • 260 806
  • 2 155

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Lueskelin FTR:sta että seuraavissa päivityksissä tulisi aika paljon uusia tankkeja. Jenkkien puolelle Chaffeesta eteenpäin light-linja, briteille tornillinen TD-linja (jossa mm. Achilles eli uk-versio Wolverinesta), Sherman Firefly (US), saksalaisille ja venäläisille uudet medilinjat ja lisäksi KV-1S menee splittiin samaan tyyliin kuin StuG tai PzIV.

Omassa tallissa on uutena vaunuja T71, ja ensikokemuksilla silkkaa timanttia tuo vaunu.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Lueskelin FTR:sta että seuraavissa päivityksissä tulisi aika paljon uusia tankkeja. Jenkkien puolelle Chaffeesta eteenpäin light-linja, briteille tornillinen TD-linja (jossa mm. Achilles eli uk-versio Wolverinesta), Sherman Firefly (US), saksalaisille ja venäläisille uudet medilinjat ja lisäksi KV-1S menee splittiin samaan tyyliin kuin StuG tai PzIV.

Mikäli noin on, tulee varmaankin lähdettyä grindaamaan brittien uutta TD-linjaa jo ihan historiallisten seikkojen takia. Fireflyn puikkoihin olen halunnut pelissä alusta oli, huonolla vaunulla ei nimittäin Wittmania olisi näköön laitettu. Jännä nähdä myös minkälaisia medikoita saksalaisille ovat tekemässä.

Itse sain hiljattain hankittua ensimmäisen kymppini talliin, Jagdpanzer E100:n. Alkukankeuden jälkeen varsin mukava peli kyseessä, onhan tuo 1050dmg/laukaus herkullinen osuessaan. Vaunun pelotearvo on myös mahtava, usein olen saanut pidäteltyä vihujen etenemistä vain putkea heidän suuntaansa osoittamalla.

Jatkis65-kanavalla edelleen valitettavan hiljaista, alkaa olla jo ikävä palstaporukan pelejä ynnä asiaankuuluvaa kiekkojargonia yms.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Hyvä vaan jos tulee uus britti TD-linja. Kahen kilon siika (tämä nykyinen kymppitierin TD) paskotaan käsittääkseni täysin seuraavassa päivityksessä. Kulta ammuksen peneksi jää surkeat 230, joten itse ei ainakaan tuolla tule peliäkään pelattua tuon jälkeen. Eli sieltä saisi hyvän miehistön tuohon uuteen TD-linjaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuskimpa enää kannattaa parin päivityksen jälkeen TD:illä pelailla alkuunkaan, jos tämä nykyinen mappien paskantaminen jatkuu sillä tahdilla millä sitä tällä hetkellä harrastetaan. Taitaa olla paras vaan keskittyä Venäläisten heavy linjaan, kun kaikista mapeista ollaan varsin tehokkaasti tekemässä joko brawlaa kaupungissa tai aja jyrkässä solassa brawlaamaan tyylisiä mappeja, joissa ei ole mitään mahdollisuuksia kiertää kylkiin, käyttää maastoa hyödykseen tai tehdä muutenkaan mitään vahinkoa yli 50m päästä.

Se on hauskaa että pelissä on 5 erilaista tankkia ja tämä nykyinen meno tukee aina vain enemmän ja enemmän puhdasta heveilyä.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Muutenkin voisivat väsätä uusia karttoja tuonne, kun alkaa olla aika kuluneita nuo nykyiset.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Karttojen määrä on mielestäni ok ja ne alkuperäiset kentät olivat jo ihan hyviä. Nyt vaan joka ainoa kenttä mitä on "paranneltu" on tehnyt niistä uskomatonta paskaa. Joka karttaan tullut monta kourua tai ränniä mitä pitkin paskakin pelaaja voi ajaa kentän toiseen päähän ottamatta osumaa.

Tämä kaikki on käsittääkseni mennyt perseelleen, kun karttojen tekijä vaihtui. Seuraavassa päityksessähän kaksi karttaa lisää kokee tämän raiskauksen.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Karttojen määrä on mielestäni ok ja ne alkuperäiset kentät olivat jo ihan hyviä. Nyt vaan joka ainoa kenttä mitä on "paranneltu" on tehnyt niistä uskomatonta paskaa. Joka karttaan tullut monta kourua tai ränniä mitä pitkin paskakin pelaaja voi ajaa kentän toiseen päähän ottamatta osumaa.

Tämä kaikki on käsittääkseni mennyt perseelleen, kun karttojen tekijä vaihtui. Seuraavassa päityksessähän kaksi karttaa lisää kokee tämän raiskauksen.

Ja onpa ollut yhtä tuskaa puolen vuoden tauon jälkeen opetella vanhoja karttoja uudelleen, kun esim. tajusin Malinovkan mäellä, että sieltähän pääsee tosiaan tulemaan kourua pitkin selustaan. WoT oli jo siitä todella paska, että koko ajan piti muutella jotain ominaisuuksia tankeissa ja nyt näköjään myös kartoissakin. Nämä viimeisimmät kartat ovat olleet pääsääntöisesti paskaa mielestäni.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Noissa karttojen muutokissa on ollut se tavoite että yhden kriittisen kohdan sijaan niitä olisi kolme. Tämä on ihan jees klaaniin ja komppaan, mutta ei toimi randomiin eikä Team battleen. Toinen selkeä trendi on vähentää TD-vaunujen ampuma-aloja ja huonontaa niiden suojia. Tästä voi olla sitten montaa mieltä.

Uusista kartoista tykkään näistä kaupunkitaisteluista Kharkov ja Windstrom. Sen sijaan. Hidden Village on aika susi kartta, pikku kaupunki on liian täynnä riisivajoja ollakseen mielenkiintoinen taktisesti ja muu kartta onkin oikeastaan vain sitä solaa. Tundra on ihan jees nyt muutosten jälkeen, alapuolella oli törkeä etu TD-pelaajille kun oikeasta alanurkast pystyi dominoimaan puolen kenttää. Ehdin ampua pariinkin otteeseen lämäenkat siellä ennenkuin muutokset tuli. Ohessa listauksen omat lempikartat:

1. Sand River. Monipuolinen kartta, jossa olevat dyynit on täysin ainutlaatuinen elementti verrattuna muihin karttoihin
2. Murovanka. Tykkään vaan siitä metsästä
3. El Hallouf. Monen inhokkikenttä mutta TD-miehen taivas. Mutta kaikille vaunutyypeille löytyy mielekästä tekemistä, mikä ei ole aina kartoista selviö.

Inhokit:
1. Severogorsk. Vaikka ymmärrän logiikan kartan muutosten takana niin tasaiseksi lanaaminen ja kolmen suoran solan luonti ei oikein iske. Mielekäs lähinnä nopeilla heavyilla tai artylla
2. Hidden Village. Kuten mainittu, toistaa aina itseään.
3. Lakeville. Aina samat kuviot, solassa touhu pysähtyy, tiellä on spotterit ja TD:t passissa ja kirkolla tappelee hevit

Vanhoista inhokeista olen oppinut vihdoin pelaamaan Fjordsia. Lisäksi haluasin Sacred Valleyn takaisin.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Vanhoista inhokeista olen oppinut vihdoin pelaamaan Fjordsia. Lisäksi haluasin Sacred Valleyn takaisin.

Jullia kovasti kompattava, Sacred Valley oli itselle varsin mieleinen mappi ja erityisesti tätä tuli pelattua ranskan light-linjalla spottaajana sekä neukkujen Su-152/ISU-152/OBJ704 vehkeillä. Ja aina sinne kartan vasempaan alakulmaan suunnasta riippumatta.

Tällä hetkellä grindaillut Tigru linjaa ja nyt Kunkku Tiger eli Tiger II menossa. VK3601H ja Tiger 1 olivat kyllä varsin hauskoja vaunuja matkalla, nyt vaan pikku hiljaa kerättävä expat sitten E75:n, kannattaako mennä järjestyksessä Turretti->10,5cm tykki VIII -> 10,5cm tykki IX vaiko ensin IX tykki ja sitten vasta turretti?

Tällä hetkellä telojen kantokykyä nostettu ko. osalla tämän lisäksi käytössä latauksen nopeutin sekä venttiilit. Miehistöllä kaikilla toiset skillit menossa.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä hetkellä grindaillut Tigru linjaa ja nyt Kunkku Tiger eli Tiger II menossa. VK3601H ja Tiger 1 olivat kyllä varsin hauskoja vaunuja matkalla, nyt vaan pikku hiljaa kerättävä expat sitten E75:n, kannattaako mennä järjestyksessä Turretti->10,5cm tykki VIII -> 10,5cm tykki IX vaiko ensin IX tykki ja sitten vasta turretti?

Itse pelasin vaunun eliteksi mutta siihen on jääty ja en ole jaksanut aloittaa grindaamaan E75:sta. Kuitenkin ehdottomasti turretti ensin. Huonomman turretin etupelti on 100mm kun taas paremman 185mm eli tuo dingaakin jo jotain, ainakin teoriassa. Tykeistä tuo VIII tierin 10,5cm on mielestäni aivan turha. Ykköstigeristä tulleen 8,8:n dpm on jäätävästi parempi, pene on parempi, tarkkuus on parempi jne... IX tierin 10,5cm tykissä taas normipene nousee 225mm:iin mikä tekee tykistä paremman kuin 8,8, myös kultapene nousee mukavasti lähemmäs kolmea sataa (taitaa olla paras tier 8 heavyistä?) jolla pääseekin jo kaikesta läpi.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Tällä hetkellä grindaillut Tigru linjaa ja nyt Kunkku Tiger eli Tiger II menossa. VK3601H ja Tiger 1 olivat kyllä varsin hauskoja vaunuja matkalla, nyt vaan pikku hiljaa kerättävä expat sitten E75:n, kannattaako mennä järjestyksessä Turretti->10,5cm tykki VIII -> 10,5cm tykki IX vaiko ensin IX tykki ja sitten vasta turretti?

Torni ehdottomasti ensin. Porschen stock-tornista tulevat läpi jopa kutostierien kudit, jolloin esim. on aivan yhdentekevää oletko hulldownissa vai et. Ensimmäisen 10,5cm tykin skippasin itse, 8,8cm on täysin riittävä läpäisyltään ja alpha-damaltaan siihen asti kunnes saat tuon IX-tierin pitkän 10,5cm kanuunan kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Karttojen määrä on mielestäni ok ja ne alkuperäiset kentät olivat jo ihan hyviä. Nyt vaan joka ainoa kenttä mitä on "paranneltu" on tehnyt niistä uskomatonta paskaa.

Kaikki muut karttamuutokset on ollet hyviä, paitsi Sverogorsk meni ihan käteen ja kartta on nykyisin todella ankea pelattava. Toki light tankien elinikä lyhenee jatkuvasti, kun puskia on karsittu TD:ltä ja se hieman sylettää myös.

Toisin kuin Julli Windstormista en pidä yhtään, otetaas joskus plattaa, niin voit kertoa mitä siellä oikein voi tehdä. Heveillä tuo sujuu, kun menee kaupunkiin, mutta tuolta toislta puolelta en tahdo löytää linjoja. Noin muuten nuo kolme Jullin suosikkikarttaa ovat korkealla meikäläisenkin listoilla, myös uusittu Redshire on ihan hauska ja pelattavissa kaikilla vaunutyypeillä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Major Jullin mielipiteestä huolimatta Kharkov on kyllä paras esimerkki siitä miten vituiksi voi kenttäsuunnittelun vetää. SPG:ille ihan turha mappi, koska ei vaan voi ampua mihinkään, ihan pari spessua SPG:tä lukuunottamatta, koska talot on aina tiellä. Lightille hirveä kuolemanloukku, eikä spotilla tee mitään, kun välimatkat on lyhyitä ja suojaa ei ole. Spottaa siinä sitten niin että siitä olisi jotain apua ja laaki ja olet vainaa. TD:ille ihan hirveä kartta, varsinkin jos on sellainen TD jossa torni ei käänny. Olet pakotettu brawlaamaan ilman armoria heavyjen kanssa jotka pistelee läpi panssarista kuin vettä vaan. Medikoilla et saa mitään etua nopeudesta ja hyvästä liikkeestä, vaan siellä yrität heavyjen keskellä jakaa lämää kaverin heavyjen kulmatusta etupanssarista läpi.

Heavyilla ihan hauska map kun on brawlattavaa, voi välillä koukkia naapurikadun kautta kylkeen ja taakse, paljon paikkoja joissa kikkailla vaunua sopivaan hulldowniin jne. Eli 1/5 osu, eli ihan vituilleen suunniteltu. Sillon harvoin kun sattuu tuo tulemaan ja alla joku KV-1S tms. niin hihkun toki onnesta, on todella hauskaa kurmuuttaa noin 70% vihuista tuolla, kun ne on ihan kusessa ja ei tarvi paljoa artyjä varoa. Mutta mappina ihan perseestä. Ja ennen kuin joku sanoo että jollain lightillä tms. voi yllättää takaa, niin ei se ihan vaan toimi silloin kun kaverin heavyt on jossain kujalla josta itse ei sitten pääse pois, sillä on aina vain 1-2 suuntaa mitä puolustaa ja se voi fiksuna tuupata perseen kiinni seinään. Noi kaikki kaupunkitappelut on kyllä todella tappavia pelin monimuotoisuudelle.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
En koe mappien muutoksia mitenkään ongelmallisina. Suurinosa on niistä on ihan hyviä. Ennen viimeaikaisia muutoksia aivan liian suuri osa mapeista suosi liikaa hyvä camoisia TD-härveleitä. Erityisesti Komarin ansaitsee tästä erityismaininnan. Periaatteessa artyn kuuluisi olla näiden hyvä camoisten td vehkeiden suuri vihollinen, mutta käytännössä kaikilla on 8+ tierin laitteissa lamput, joten artystä ei niin suurta haittaa ole td vehkeille. Eihän siitä pääse mihinkään, etta peli on ollut aivan liian suosiollista puskassa kyttääville TD:lle ja artyille.

Itse pidän kaupunkimapeista juuri medikoilla ja lighteillä. Tällöin on runsaasti mahdollisuuksia flankkaamiseen ja nopean häipymiseen seuraavan korttelin taakse. Himmeli, Krakova, Ensk, Ruinberg, Windstorm ovat loistavia mappeja medikoille ja lighteille. Omastamielestäni ylivoimaisesti paskin mappi on edelleen Pearl River. Se kaipaisi edelleen suurta fiksausta. Nykyisellään siinä on käytännössä kaksi ranniä, jotka ratkaisevat matsin. Länsipuolen metsäinen osuus on lähes turha. Molemmista ränneistä ehtii hyvin resetoimaan tai cappäämään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Major Jullin mielipiteestä huolimatta Kharkov on kyllä paras esimerkki siitä miten vituiksi voi kenttäsuunnittelun vetää. SPG:ille ihan turha mappi, koska ei vaan voi ampua mihinkään, ihan pari spessua SPG:tä lukuunottamatta, koska talot on aina tiellä.

Kaikki kartat jotka vituttaa SPG pelaajia saavat kunniamaininnan, koska "arty is cancer". Koko no-skill klikkaaminen pitäisi poistaa pelistä.

Lightille hirveä kuolemanloukku, eikä spotilla tee mitään, kun välimatkat on lyhyitä ja suojaa ei ole.

Lightit on vaikeita pelata lähes kartalla kuin kartalla, mutta kaupunkikartat on kyllä pahimpia. Eli eihän tuo lighteille mikään mukava ole.

TD:ille ihan hirveä kartta, varsinkin jos on sellainen TD jossa torni ei käänny.

Väärin, TD:llä pystyy pelaamaan tuolla ihan hyvin, siellä on paljon hyviä ampumalinjoja, reilusti enemmän kuin esim. Ruinbergissä tai etenkin Himmelsdorfissa. Myös piilosta pääsee ampumaan ihan kohtuullisille linjoille.

Medikoilla et saa mitään etua nopeudesta ja hyvästä liikkeestä, vaan siellä yrität heavyjen keskellä jakaa lämää kaverin heavyjen kulmatusta etupanssarista läpi.

Medikoille tuo on hyvä kartta, olen ainakin T-43:lla pelatessa päässyt siellä hyviin tuloksiin (minulle hyviin) ja useasti on varsinkin ylemmän tierin matseissa nimenomaan medikat siellä damagen kärjessä. Lyhyet välit ja kova tulinopeus, niin niillä saa hyvin lämää tehtyä. Ja toisin kuin hevit, niillä pääsee myös karkuun lataamaan tarvittaessa. Se on toki totta, että paperilla armoroiduilla alemman tierien "medikoilla" tuo on haastavaa, kun kuulat tulevat sisään jos osuvat.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Itse pelasin vaunun eliteksi mutta siihen on jääty ja en ole jaksanut aloittaa grindaamaan E75:sta. Kuitenkin ehdottomasti turretti ensin. Huonomman turretin etupelti on 100mm kun taas paremman 185mm eli tuo dingaakin jo jotain, ainakin teoriassa. Tykeistä tuo VIII tierin 10,5cm on mielestäni aivan turha. Ykköstigeristä tulleen 8,8:n dpm on jäätävästi parempi, pene on parempi, tarkkuus on parempi jne... IX tierin 10,5cm tykissä taas normipene nousee 225mm:iin mikä tekee tykistä paremman kuin 8,8, myös kultapene nousee mukavasti lähemmäs kolmea sataa (taitaa olla paras tier 8 heavyistä?) jolla pääseekin jo kaikesta läpi.

Torni ehdottomasti ensin. Porschen stock-tornista tulevat läpi jopa kutostierien kudit, jolloin. Ensimmäisen 10,5cm tykin skippasin itse, 8,8cm on täysin riittävä läpäisyltään ja alpha-damaltaan siihen asti kunnes saat tuon IX-tierin pitkän 10,5cm kanuunan kiinni.

Molempien kanssa samoilla linjoilla eli tuo "välimallin" tykki jää väliin ja tähtäimessä suoraan tuo IX 10,5cm. En tainnut noteerata tuota suurta panssaroinnin nousua.
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Auttaakas pojat vähän nyt.

Oon miettiny, että jos lähtis tutkimaan jotain uutta linjaa, mutta en osaa vain päättää, että mitä. Kaksi vaihtoehtoa mulla ois ja ne on Ranskalaisista tankeista. FT AC eteenpäin tai sitten D1 eteenpäin. Onko muita ehdotuksia?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Auttaakas pojat vähän nyt.

Oon miettiny, että jos lähtis tutkimaan jotain uutta linjaa, mutta en osaa vain päättää, että mitä. Kaksi vaihtoehtoa mulla ois ja ne on Ranskalaisista tankeista. FT AC eteenpäin tai sitten D1 eteenpäin. Onko muita ehdotuksia?

Kumpikin noista on raskaita pelattavia, "hyvät" vaunut tulee vasta lopputiereillä. Ja tuo Ranskan td-linja ei ole kummoinen edes lopussa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Oon miettiny, että jos lähtis tutkimaan jotain uutta linjaa, mutta en osaa vain päättää, että mitä. Kaksi vaihtoehtoa mulla ois ja ne on Ranskalaisista tankeista. FT AC eteenpäin tai sitten D1 eteenpäin. Onko muita ehdotuksia?

D1 linjassa kannattaa varautua siihen, että tierit 2-4 ovat ihan kuraa. 5:stä lähtien alkaa asteittain paranemaan ja kasissa Amx 50 100 onkin jo sitten tierinsä kärkitankkeja. Kuitenkin pelaamisen arvoinen, jos jaksat kahlata nuo alkutierit läpi.

TD linjasta ei ole kokemusta kuin vastustajana ja aika helposti noista nuo weak spotit löytyvät. Tykit ovat kuitenkin ihan hyvää tasoa.
 

Terry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omaksi suosikkivaunuksi on viime aikoina noussut brittitykistön fv304. Kunnon trollivehje, jolla saa vastustajat raivon partaalle ja tekemään tyhmiä virheitä. Loistava tulinopeus, nopea tähtäys ja ne karmeat leijat, mitä pystyy ampumaan. Vihollinen kuvittelee olevansa turvassa kiven takana, mutta niin vaan kranaatit putoilee vaunun katolle. Huikea peli. Tänäänkin pari matsia, missä vastustajalla meni tunteisiin, kun pääsin kunnolla nakuttamaan kylkeen. Ei tee isoa damagea, kun läpäsee huonosti, mutta väliäkö sillä.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Valitettavasti peli ei toimi Macilla, joten joutuu vääntämään iPad versio WOT Blitziä. Eli ihan toimiva paketti tuokin.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Valitettavasti peli ei toimi Macilla, joten joutuu vääntämään iPad versio WOT Blitziä. Ei ihan toimiva paketti tuokin.

Jatkoajan käyttäjä TiiTyy (tjsp) vetää Macilla emulaattorin kanssa, kysypä häneltä neuvoa miten.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
KV-1S nerffi (FTR sivuilta)

- the top gun remains the 122mm D-2-5
- DPM nerfed from 1525 to 1220
- reload time nerfed from 15,34 secs to 19,17 secs
- ROF nerfed from 3,91 to 3,13
- gun accuracy nerfed from 0,441 to 0,46
- aim time nerfed from 3,26 to 3,45
- accuracy spread after turning turret nerfed by cca 10 percent, various (quite strong) accuracy on the move nerfs, but the accuracy while moving maximum speed without turning was actually buffed somewhat, so we’ll see how exactly will this behave
- depression nerfed from -8/+25 to -3/+20
- weight increased from 43,97 to 46,5 tons
- the engine power remained the same, but hp/t got nerfed from 13,6 to 12,9
- forward/reverse maximum speed nerfed from 43/11 to 34/14
- terrain passability on soft terrain got actually buffed a bit, the others remain the same
- viewrange buffed from 330 to 340

Taitaa lähteä tallista melko hätäseen, jos tuo pitää paikkaansa. Menee melkolailla kelvottomaksi pelattavaksi, T-150 nousee selvästi edelle.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
KV-1S nerffi (FTR sivuilta)

- the top gun remains the 122mm D-2-5
- DPM nerfed from 1525 to 1220
- reload time nerfed from 15,34 secs to 19,17 secs
- ROF nerfed from 3,91 to 3,13
- gun accuracy nerfed from 0,441 to 0,46
- aim time nerfed from 3,26 to 3,45
- accuracy spread after turning turret nerfed by cca 10 percent, various (quite strong) accuracy on the move nerfs, but the accuracy while moving maximum speed without turning was actually buffed somewhat, so we’ll see how exactly will this behave
- depression nerfed from -8/+25 to -3/+20
- weight increased from 43,97 to 46,5 tons
- the engine power remained the same, but hp/t got nerfed from 13,6 to 12,9
- forward/reverse maximum speed nerfed from 43/11 to 34/14
- terrain passability on soft terrain got actually buffed a bit, the others remain the same
- viewrange buffed from 330 to 340

Taitaa lähteä tallista melko hätäseen, jos tuo pitää paikkaansa. Menee melkolailla kelvottomaksi pelattavaksi, T-150 nousee selvästi edelle.


Aika roimat muutokset, tosin aika OP tuo onkin ollut tähän mennessä. Taitaa noilla uudistuksilla painottua entistä enemmän kyttäämiseen tolla tankilla pelaaminen, kun melkei kaksikymmentä sekuntia joutuu odottamaan uutta kutia. Suojassa oloa ja odottelua. Onneks tämän tankin oon jo pelannut kokonaan eliteksi, niin ei juurikaan haittaa jos tästä joutuu luopumaan. Toki samalla tarkoittaa sitä, että T-150 lisäksi voisi jonkun toisen kuutostierin heavyn hommata talliin mahdollisia jatkoajan komppapelejä varten, tai jos vaikka kesän jälkeen innostuisi johonkin klaaniinkin hakemaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Taitaa noilla uudistuksilla painottua entistä enemmän kyttäämiseen tolla tankilla pelaaminen, kun melkei kaksikymmentä sekuntia joutuu odottamaan uutta kutia.

Noilla muutoksilla siitä tulee lähinnä paljon heikompi painos KV-2:sta:
- alpha 390 vs 900 (no ok HE ammus, joten läpäisy on huonompi)
- gundepe älyttömästi huonompi
- tarkkuus molemmissa todella huono, joskin KV-2:lla vielä huonompi
- lataus vähän nopeampi (n. 4 s), joten dpm on alle puolet (HE vaikuttaa toki)
- liikkuvuus samaa luokkaa

Oikeastaan kaikki mikä KV-1S:stä teki hyvän vaunun (tykki ja liikkuvuus) nerffataan olemattomiin ja tuo muuttuu lähes tierinsä huonoimmaksi heviksi. Ymmärrän kyllä nerffin tarpeen, mutta onko ne aina pakko vetää ihan yli? Nytkin olisi enemmän kuin hyvin riittänyt tuo tykin nerffaaminen noinkin paskaksi, jos liikkuvuus olisi jätetty ennalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös