Omat tankit:
Kiina:
WZ-131 (WZ-132 on jo tutkittuna). Vaikeaa on, sillä tällä scoutilla joutuu koko ajan ysien ja kymppien matseihin edelleen, mutta seuraava odottaa enään rahaa.
WZ-111 1-4. En ole pitänyt niin paljoa kuin IS-2:sta ja 110:stä, jotka ovat molemmat kelpo hevejä ja hauskoja pelata.
Ranska:
AMX 50 120. Rullalla tekee pahaa jälkeä, mutta paperipanssarin kanssa saa varoa.
AMX 13 75. En ole tykännyt ihan niin paljon kuin pikkuveli AMX 12t:stä. MM:n takia tällä pystyy harvemmin ketään ampumaan. Sarjan edellisellä ja seuraavalla pystyy sitäkin tekemään.
Saksa:
G.W.Panther. Ihan ok tykki. Alemmat tierit ovat one-shotattavia, jotain damaa saa aikaan isommillekin. Tällä olen alkanut päästä sisään arty-pelityyliin.
E 25. Rahan tekemiseen kiva pieni PST. Kova tulinopeus korvaa pienemmän daman ja vauhti riittää asemien vaihtoon.
Tiger I. Jostain syystä tykkään vaunusta ja se on pysynyt tallissa, vaikka linja on edennyt.
E 75. Vaunusta puuttuu vielä paras tykki, mutta näinkin pätevä peli. Panssari kohtuullinen, kun saa alapellin piiloon.
E 50. Tällä pitäisi malttaa pysyä sniperina. Joskus maltan, joskus en. Tulos kertoo miten maltti riitti :)
Lisäksi tutkittuna kaikki PST linjat 7-8 tieriin, mutta en jaksa enään niillä pelata. Ei ole mun juttu.
Britannia:
Centurion 7/1. Tämä on varsinainen snaipperi. Huippu-tykki on hyvä peli. Panssari taas ei pysäytä paljon mitään, joten lähitaistelua pitäisi välttää.
Black Prince. Alempien tierien kanssa pärjää jopa oikein hyvin. Ylempien kanssa taas ei. Artyjä pitää varoa. Toivottavasti linjan päässä on hyvä peli.
Lisäksi tutkittuna AT 15, mutta taidan jättää hankkimatta.
USA:
M46 Patton. Tein aikanaan oman kokemusennätykseni (2400 ja risat, jonka rikoin vasta T-44:lla) M4A3E8 Shermanilla ja sen takia pelailen tätä linjaa toivoen saavani yhtä hyvän vaunun. Ei ole tullut vielä vastaan, mutta toivossa on hyvä elää.
Hellcat. Ostin tämän PST-vaunun takaisin ihan äsken, kun kaikki sitä aina kehuvat. Itse en oikein ole saanut sillä kunnon tehoja, mutta yritän nyt vielä uudestaan tällä yhdellä vaunulla opetella puskajussiksi.
T29. Oma suosikki hevini. Pysyvä vaunu tallissa. Top tierinä tämän kun saa hull downiin, niin monta kertaa on tullut liki/yli kolmekymmentä osumaa, eikä läpäisyjä ja itselle tapot.
M103. Uusi hankinta. Ei ihan niin hyvä torni, kuin joissain jenkeissä, mutta tykki on ok. Toki sitä parasta tykkiä vasta grindailen.
Lisäksi T30 ja T28 PST-vaunut tutkittuna, mutta jätän hankkimatta.
Neuvostoliitto:
T-44. Ryssän medikat sopii jostain syystä pelityyliini kuin hanska käteen. Tällä vaunulla kokemusennätys ja odotan jo vesikielellä T-54:sta.
IS-8. Top-tykki on ok, mutta panssarilla ei pärjää kymppi tierien kanssa. Alempien kanssa hyvä peli.
ST-1. Ysi tierin suosikkini. Tämä vaunu hull downiin ja tulosta syntyy.
Lisäksi tutkittuna SU-100 Pst ja SU-8 arty, mutta jäänevät hankkimatta.
Japani:
Chi-Ri. Ylempien tierien kanssa en tykkää. Rullatykki on kuitenkin omien ja alempien tierien kanssa makea. Panssari vaan on vähän liian pehmeä omaan tyyliini.
Eli summasummarum kahta pst-vaunua lukuunottamatta en niillä enään pelaa, vaikka aikanaan niitä tallissa oli monta. Pitkä ja kivinen tie on opettanut, että olen aika agressiivinen pelaaja. Voittoprosentti on alle 50, eli en ole aina kovin hyvä varomaan vastustajan tulta. Sen takia parhaat tulokseni olen saanut ketterillä medikoilla ja hyvä tornisilla heveillä. PST-linjoilla taas tulee turpaan, niin että tukka lähtee, kun taktiikka ei sovi tyyliini - ja huonosti liikkuvat sekä huonosti panssaroidut vaunut ovat tyylilleni myrkkyä. Mutta ei siinä mitään - kun asian on nyt viimein ymmärtänyt, niin pelaaminen on mukavampaa.
Tallissa olisi kymmenkunta tyhjää paikkaa, mutta en nyt väkisin niitä täytä. Ehkä ostan joitakin lempivaunuja takaisin jahka saan muutaman kympin talliin.