World of Tanks

  • 260 622
  • 2 155

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun mielestäni on niin, että jos on tarjolla kasin premivaunu ilmaiseksi, niin se kannattaa ottaa, kun muutenkin tulee pelattua aika paljon ja se FV4202 tulee siinä sivussa. Rahalla tuskin hommaan enää montaakaan viitosta (jos niitäkään) isompaa premivaunua. Löwen ja Panther / M10:n ostin aikanaan, mutta siihen ne viitosta isompien premien ostamiset ovat jääneet. Nuo kaksi premivaunua ostin loppuvuodesta 2012. Kampanjoista olen saanut aika monta vaunua.

Ehdoton suosikkivaununi on Super Pershing, jonka sain jostain kampanjasta vajaa kaksi vuotta sitten. Sillä on tullut pelattua melkein 1400 peliä, joista 1100 viimeisen reilun puolen vuoden aikana. Rahaa sillä tekee premitilillä helposti 50k ja toisinaan jää jopa 120k voitolle, jos tulee todella hyvä peli. Hidashan se on, mutta edestä päin aika monella vihollisella on hankala läpäistä sitä (kun eivät osaa ampua weak spotteihin tai eivät osu niihin). 170 mm läpäisy riittää aika monta vihollista vastaan, kun se ei kuitenkaan kohtaa 9 tieriä isompia vihollisia. Kultaa ammun sillä todella vähän, mutta tarpeen vaatiessa en epäröi ampua sillä kultaa.
 
Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun mielestäni on niin, että jos on tarjolla kasin premivaunu ilmaiseksi, niin se kannattaa ottaa, kun muutenkin tulee pelattua aika paljon ja se FV4202 tulee siinä sivussa.

Jos tuo tulee ihan peruspelaamisella, niin ei tota sitten tarvitse yrittää. Se jos pelaa suht rauhalliseen tahtiin tai ei pysty kahta viikkoa pelaamaan (toi vaati muistaakseni sen että 10 päivänä vähintää piti matsi pelata), niin itse joutuu näitä priorisoimaan.

Noi Fun cupit kiinnostaisi itseä kovasti lähteä testailemaan kuinka peli kulkee, mutta noissakin ongelma on juurikin se että joutuu sitoutumaan tiettyihin aikoihin jolloin koneen ääressä pitäisi olla.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
T67 on medikka (tai lighti), vaikka TD:n nimellä kulkeekin, linjan seuraavakin vaunu (Hellcat) on hyvä, mutta sen jälkeen melko tuhnu linja kokonaisuudessaan.

En nyt tiedä mitä sulta tallista löytyy, mutta toi td kannattaa ostaa. Jos helpolla haluat päästä niin IS-7 linja tai vielä parempi venäjän medilinja obj 140/t62a tuolta löytyy käytännössä parhaat ja helpoimmat vaunut pelata. Jos haastetta haluat, niin jenkkien VII lightit kannattaa kokeilla.
Kiitokset molemmille kommenteista.

T-34 löytyy tallista, eli obj 140 -linja on auki. Täytyy sitä alkaa edistämän vähän ahkerammin, koska tuo on jäänyt aika pienelle peliajalle viimeaikoina.

T67 tulee talliin, kunhan saan pari jo kertaalleen myytyä tankkia käännettyä tlastoiltaan paremman näköisiksi ja pelailtua linjan tuohon asti. En ehtinyt eilen pelata kuin neljä taistelua, mutta ne menikin sitten kohtuuttoman hyvin. Kävin jälkeenpäin WoTstats-sivulla ja olin kuolla nauruun: "Recent WN8: 2495,07" Suuruusluokka on todella pahasti viistossa pidemmän ajan keskiarvosta. Joskus käy tuuri.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tää on kyllä ihan hauska peli ja tuli asenneltua uudestaan. Mutta tuon chatin kyllä joutaa taas pistämään kiinni. Tuo on melkein samaa tasoa kuin CS: GO:n public servereillä. Sillä erotuksella vaan että kynärissä venäläiset molottaa keskenään jotain mistä en ymmärrä mitään, mutta pääsääntöisesti WoT:ssa jengi on tätä pillittävää kansaa, omg noob & fucking team sitä ja tätä.
 
Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Typellä enemmän pelaan ja tässä aika mahtimatsi Malinovkasta Typellä, raakaexpaa 1627.
WoTReplays — Main

Mitäs näistä uusista tankeista väki ajattelee ?Se vitosen O-I Exp nyt ei niin erikoisesti panssaroitu ole mutta kutosesta eteenpäin, karut panssarit on.

Hyvät oli sulla expat tossa. Itse vetäsin ihan huikean damage matsin Typellä. Meni aiempi enkka lähes tonnilla rikki. 3655 damagea, ja lisäks vähän spottia. Toki auttoi, että Tigeri lähti täysistä ammorackilla. Ihan huikea matsi ja wn8 22000. Itsellä ei ole kuin screenshotti mut pitää katsoo josko omalla puolella ollut e25 laittas replan. Veti vielä paremman peli 1700 raakaexpalla.

Ei ole O-I exp:illä panssaria hirveästi, mutta tänään ko. vekottimen hommasin ja on oikeasti ihan täysin OP vehje. Nopea ja 8sekunnin välein n. 300 tekevä tykki yhdistettynä 700:aan hipariin ja vitosen peleissä ei pysäyttäjää löydy. T67 vaatii ehkä skilliä suojella hipareitaan mutta tolla voi ajaa kaikkien päälle tosta noin vaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tää on kyllä vaikea peli. Mulla on nyt hieman vajaa 700 taistelua takana ja tuntuu että oon vieläkin ihan täysi nyyppä tässä. Helppoja kuolemia tulee ihan hirveästi edelleen.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Skode: Noi ammorackit nostavat kyllä scouteilla wn8 arvot ihan tappiinsa. Eilen vedin vk2801:llä derppitykillä Tigerin täysistä ammorackillä ja perään lähti A-43 samalla lopputuloksella. Tuo VK on aivan huikean hauska vekotin. Mulla menee tuossa miehistöt neljänsissä lisätaidoissa ja pysyy piilossa aivan uskomattomissa paikoissa. On tuossa Typessäkin tosin kovat miehistöt Wz-132:sta jolla ei tule pelattua käytännössä lainkaan :)

Adolf: Malttia siihen pelaamiseen vaan niin homma aukeaa sillä. Ei kannata höökiä eturivissä ollenkaan uutena pelaajana. Seuraat hieman taustalla mitä tapahtuu ja tuet tiimiäsi siinä samalla. Älä kuiteskaan mene kartan nurkkiin vaan osallistut oikeasti peliin. Suosittelen kyllä myös jonkun premivaunun ostamista ja keräilet vapaata expaa jotta voit upata normivaunusi paremmiksi. Vakiovaunuilla pelaaminen on hankalaa kenelle vaan ja vapaalla expalla saat avattua parempia torneja/tykkejä jne joilla suorittamisesta tulee helpompaa.

Tuota tsekkilinjan Skodan ysitieriä taisin hehkutella viime viikolla. On pirun hieno vekotin mutta joku kirous mulla on tiimeissä koko ajan jotta saisi edes tähdet pois. Alkuun ekat viisi matsia yli 5k keskilämällä ja olikohan yksi häviö. Nyt vaunulla matseja ehkä kolmisenkymmentä ja voitto% näytti eilen 34. Jatkuvasti 20-30 voittomahkuja, failiosastoja tiimissä ja sitten rutkasti todella heikkoa tiimiä, ihan pelkkiä läpiajoja. Eilen otin ihan kuvakaappauksen tiimistä jossa oma E-100, IS-7,WZ-111 1-4, JP-E-100, WT auf E-100 kaikki puhtaat nolla damagea. WZ otti osumia 8 ampumatta itse kertaakaan. Nihkeetä on... Nykyään tulee pelattua melkeinpä pelkästään medejä, pitäiskö sitä siirtyä tekemään jotain muuta.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs modeja käytätte pelissä? Auttaisi varmaan TD-pelaamistani, jos saisin tuon view rangen näkyviin minimapille. Nyt menee ihan arvalla ja useimmiten päädyn hieman liian lähelle ja tykin ruoaksi.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäs modeja käytätte pelissä? Auttaisi varmaan TD-pelaamistani, jos saisin tuon view rangen näkyviin minimapille. Nyt menee ihan arvalla ja useimmiten päädyn hieman liian lähelle ja tykin ruoaksi.

Itse käytän Oldskoolia, helppo asentaa ja käytännössä kaikki mitä itse tarviin löytyy. Serverreticle modin kun ymppäisivät tohon niin olisi vielä parempi. Itse olen niin laiska, että käytän normi serveritähtäintä Jimbon lisäksi, kyllä tollakin pärjää.

Jos haet suht minimaalista, niin ehkä QB:n tai Circonflexesin modit on kanssa suht helppoja ja yksinkertaisia (Circolta löytyy toi serveritähtäinmodikin). Jos taas näpräily kiinnostaa niin OM:n modi, mutta siinä oli itselle niin paljon turhaa ja säätämistä, jotta saisi kunnollisen näköisen ja toimivan samalla kertaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on OMC-modpack ja ihan tyytyväinen olen ollut. Olen saanut tarvittavat modit sen avulla. Lähinnä tässä OMC-modpackissa on ärsyttänyt se, kun joskus uuden päivityksen jälkeen on kestänyt monta päivää ennen kuin tulee uusi toimiva päivitys. Sitten on joutunut pelailemaan joitakin päiviä ilman modeja, joka tosin on ihan mukavaa vaihteluakin. Ja olen kuullut sellaisesta modista, joka näyttää, että mihin päin vihollisvaunu on kääntynyt, jos esimerkiksi yrittää talon nurkan takaa hyökätä vihollisvaunua kohti. Minä en ole vielä löytänyt tällaista modia (tai en oikeastaan ole edes etsinyt kovin ahkerasti sitä) ja toisaalta pidän sitä vähän huijauksena. Ei sellaisia modeja pitäisi olla. Pitäisi itse kurkata talon nurkalta, että mihin päin vihollisvaunu katsoo.

Tähän modiasiaan kaikkein toimivin ratkaisu saattaisi olla sellainen, että peli tarjoaisi itse modeja, joista saisi valita haluamansa. Mutta en usko, että hetkeen tulee sellaista tapahtumaan. Mitä tuota OMC-modpackia olen käyttänyt, niin usein selityksenä johonkin ongelmaan on ongelma pelissä. Ja pelissä taas toitotetaan, että ongelmien ilmentyessä kokeile toistaa sama tilanne ilman modeja. Eli siellä vain syytellään toisiaan, peli ja modien tekijät.
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kyllä samaa mieltä veli Hauptmannin kanssa. WG:n pitäisi sisällyttää ne sallitut modit peliin ja asetuksista jokainen saisi valita haluamansa. Tietysti tämä vaatisi clientpohjaisena pyörivän pelin rakenteen miettimistä uudelleen miten laittomat modit sitten kitkettäisiin, esim aimbotin tai ne laserpointterit joita Youtubestakin löytyy.

Itse käytin OMC:n pakettia varmaan pari vuotta, sitten siirryin Webiums modpackiin kun tuskastuin juuri tuohon OMC:n julkaisun viivästymiseen jokunen patchi sitten. Nyt taitaa olla OMC taas mutta jotenkin vajaana koska esim spotattujen vihujen tornin suuntaa ei enää tullut. Voi olla että itse sähelsin enkä ole enää alkanut asentaa uusiksi kun eikös tuolta kohtapuolin ole tulossa jo seuraavaa päivitystä.

Eilen tuli hauska matsi VK2801:llä Malinovkassa. Itälähdössä ajelin pikkuhiljaa puska kerrallaan rantaa pitkin kohti vihun basea alkaen g6:sta aina liki baseen d3:een saakka. Vihun VK3002 seiskamedi istui liki vieressä siinä isolla kivellä eikä vaan spotannut. Sama toisella puolella d5:ssä oli KV-3 sininen pelaaja, etäisyyttä ei käytännössä mitään. Siihen suli aika nopeasti ja puolisokeana vaununa tietty ei spotannut mutta enemmän tuota VK:ta ihmettelin. Pelistä sain vähän reippaat 5k spotattua ja ammuin yhden kudin heatiä jolla lähti SU-14-1 arty lopussa. Puskat, verkko ja kelpo miehistö rocks! :)
 

Pasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
View range- ja renderirinkulat tulee 9.14:ssa myös vanilla clienttiin, eli taas on yksi syy vähemmän käyttää XVM:ää. Suurin osa modien antamasta infosta on hyvälle pelaajalle täysin yhdentekevää dataa, joka vie vain keskittymisen olennaisesta. XVM on muutenkin enemmän peliä rikkova elementti kuin mikään aimbotti tms, ja IMO tuo pitäisi kieltää välittömästi. Itse käytän vielä zoom outtia, simppeliä hit logia ja damage panelia, mutta koko ajan olen vienyt clienttia enemmän ja enemmän vanillan suuntaan. Huvittaa aina uuden patchin jälkeen kun porukka itkee, ettei pelaamisesta tule mitään ilman modeja - itse suosittelen opettelemaan pelin niin kuin se on tarkoitettu, ilman että ollaan modien armoilla.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kyllä vahvasti eri mieltä edellisestä postauksesta. Kuka näkee minkäkin yhdentekeväksi kuka ei, itse en näe yhdentekeväksi esim statistiikkaa. Jos olen jollain kulmalla kahden oman vaunun kanssa katson ihan taatusti minkä tasoisia pelaajia kyseessä on. Jos kyseessä on wn8 tasoltaan vaikkapa 200 pelaaja, voi ratkaisut olla mitä vaan. Jos taas kyseessä on kelpo pelaaja jollaisena kai voi pitää jotain >700-800 pelaajaa, voi odottaa homman sujuvan edes jollain tavalla järkevästi.

En ihan ymmärrä miten xvm rikkoo peliä. Statistiikat mitä xvm tuo mukanaan eivät riko peliä, ne antavat siihen lisäulottuvuutta. Aimbotit ovat silkkaa huijausta ja ne jos jotkut rikkovat. Minkä helkutin takia aimbot olisi hyväksyttävämpi kuin xvm, nyt menee pahasti ohi ? Se että sulla on apuri jolla osut aina weakspotteihin rikkoo pelin jos joku, ei se että tiedät minkä tasoinen vastustaja kanssapeluri on. Niin ja en mielestäni ole minkään modien armoilla, ne vaan tuovat peliin lisäarvoa ja ulottuvuutta.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
XVM on muutenkin enemmän peliä rikkova elementti kuin mikään aimbotti tms, ja IMO tuo pitäisi kieltää välittömästi. Itse käytän vielä zoom outtia, simppeliä hit logia ja damage panelia, mutta koko ajan olen vienyt clienttia enemmän ja enemmän vanillan suuntaan.

Itse en ymmärrä tota kanssa, miten XVM-rikkoo peliä? Joku ampuu kohti? Käsittääkseni se on pelin tarkoitus, ja pääsääntöisesti kyllä, teen valintoja keneen ammun (jostain syystä itse en kerkeä kauheasti tuijottelemaan jotain statsi hässääkää jos kuulia aletaan vaihtelemaan). Jos hyvää pelaajaa kohti ammutaan vieressä olevan noobin sijasta niin kumman vika se oikeasti on? Sen joka noobin kanssa on väärässä paikassa vai sen joka katsoo xvm:stä kumpaa ampuu?

Missään pelissä kukaan ei ole tasa-arvoinen ja yhtä hyvä kuin muutkin, niin miten tämä tekisi poikkeusta. AW:ssa ei xvm:ää ole, ja se ei oikeasti muuta peliä mihinkään suuntaan, kyllä pelissä huomaa kuka osaa pelata ja kuka ei (sijoittuminen, liikkeet, osuuko laukaukset jne.). En itse ainakaan jaksa jäädä ottamaan matsia oli pelaaja minkä värinen tahansa, jos joka kuti tulee sisään ja muutenkin huomaat, ettei välttis kannata.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ainakaan itseäni ei kiinnosta ottaa kaikkia artykuulia niskaan sen takia, että statsit on keskivertoa kovemmat. Tai joku oranssi battipelaaja suiciderushaa, koska kill unicum. Tuo on kuitenkin aika pieni juttu verrattuna muihin rasittaviin ominaisuuksiin, joiden takia tätä peliä ei jaksa enää pelata.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakaan itseäni ei kiinnosta ottaa kaikkia artykuulia niskaan sen takia, että statsit on keskivertoa kovemmat. Tai joku oranssi battipelaaja suiciderushaa, koska kill unicum. Tuo on kuitenkin aika pieni juttu verrattuna muihin rasittaviin ominaisuuksiin, joiden takia tätä peliä ei jaksa enää pelata.

Sinällään ymmärrän ton logiikan, mutta se että jos statsit on keskiarvoa kovemmat niin eikö tolla pitäisi olla käytännössä se vaikutus, että ne laskevat ja muiden nousee suhteessa omaan laskuun? Pakko väittää, että XVM:n vaikutus on paljon pienempi kuin oikeasti kuvitellaan. Hyvät pelaajat myös ottavat helposti itseensä jos joku ampuu premikuulia heitä vastaan, jotenkin otetaan se loukkauksena, että toinen saa damagea aikaan. Sitten kun sattuu näitä oikeasti IS3 sankareilta jotka työntää HE:ta vastustajaan niin itketään myös siitäkin. Jotenkin tossa pelissä tuntuu olevan ihmisten oletuksena, että toisten pitäisi pelata niinkuin itse on ajatellut toisten pelaavan.

XVM ainoa haittapuoli on se, että aloitetaan uusia tilejä, spämmätään kultaa, hypitään huonot tankit yli ja muut ensimmäistä kertaa aloittavan perusvirheet korjattuna pelaaminen ihan täysin uusia pelaajia vastaan on omasta mielestä yksi suurimpia ongelmia pelissä. Se että jos saat/omistat VIII- tierin vaunun pitäisi olla syys millä raakataan I-IV tiereilta suoraan pois. Nythän tossa on se että oliko 2000 matsia saa pelata jonka jälkeen MM:n pitäisi jotakin muuttaa, on mun mielestä todella pitkä aika.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
XVM:n osalta riittäisi hyvin, kun vastapuolen tiedot piilotettaisiin. Ei vaatisi kummoista muokkausta, kun tuo kerran on jo CW:ssä käytössä. Tämä aiheuttaisi sen, että se tomaattiarty ei yritä snipata unicumia kiven takaa, vaan ampuu sitä keskellä peltoa kököttävää toista tomaattia. Hyvät pelaajat nyt edelleen tunnistavat hyvät vastapuolella, mutta tuo artyn focusfire ongelma pienenisi merkittävästi.

Tämä poistaisi myös sen ongelman, että voittomahdollisuus (joka useimmiten on pelkkää paskaa muutenkin) ei tulisi näkyviin, niin (arty)pelaajien ei tarvi tehdä itsemurhaa heti alussa. Tai tiimin luovuttaa peliä jo etukäteen.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo voittomahdollisuus on kyllä hyvinkin vaarallinen juurikin tuosta syystä mitä Taze mainitsee. Nuo 40-60% välillä olevat matsit ovat yleensä tasaisia mutta kyllähän tuollainen 22% matsi on niin selkeä kuin vain voi olla. Eilen sellainen tuli tuolla pirun Skodalla taas ja taisin 2,6 k tehdä itse ja 15-0 pataan. Huono tiimi vain on huono, ei se paska pöyhimällä muuksi muutu.

Skode on oikeassa tuosta, että kovilla pelaajilla itku on monesti herkässä kun kuolevat alussa ja kiroavat xvm:ää ja jossain määrin voisi olla paikallaan jos vihun statsit piilotettaisiin. Toisaalta tuosta on monesti ollut hyötyä heikompia vastaan pelatessa kun huomaat, että ammutaan miten sattuu ja tällöin tähän voi itse käyttää surutta hyväksi. Paremmat pelaajat kun tuntuvat tuntevan weakspotit. Toisaalta taas näkee kyllä nykyään niin paljon premikuulaa että hirvittää ja tämähän pätee jo ihan pikkutiereissä. Tämän mä näkisin kyllä myös pelissä ongelmana ja paras ratkaisu olisi se, että premikuulien damagea tiputettaisiin eikä sitä syydettäisi joka helvatun välissä. Ei tuolla ole mitään väliä millä kärryllä olet niin premiä tulee nykyään enkä mä ihan niin kovilla statseilla vedä että tuo olisi syynä :)
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sinällään ymmärrän ton logiikan, mutta se että jos statsit on keskiarvoa kovemmat niin eikö tolla pitäisi olla käytännössä se vaikutus, että ne laskevat ja muiden nousee suhteessa omaan laskuun? Pakko väittää, että XVM:n vaikutus on paljon pienempi kuin oikeasti kuvitellaan. Hyvät pelaajat myös ottavat helposti itseensä jos joku ampuu premikuulia heitä vastaan, jotenkin otetaan se loukkauksena, että toinen saa damagea aikaan. Sitten kun sattuu näitä oikeasti IS3 sankareilta jotka työntää HE:ta vastustajaan niin itketään myös siitäkin. Jotenkin tossa pelissä tuntuu olevan ihmisten oletuksena, että toisten pitäisi pelata niinkuin itse on ajatellut toisten pelaavan.
Kyllä siinä jää muutama sata potentiaalista wn:ää saamatta, kun joutuu pelaamaan passiivisemmin. Myös win-rateen on muutaman prosentin vaikutus. Tätä on yksi striimaaja jopa tutkinut: XVM camo experiment conclusions - YouTube

Kultakuulista valittaminen taas on köyhien hommaa. Ainakaan omasta mielestä nuo eivät ole minkäänlainen ongelma ja monessa tankissa jopa välttämättömiä, jos haluaa saada edes jotain aikaan.

XVM ainoa haittapuoli on se, että aloitetaan uusia tilejä, spämmätään kultaa, hypitään huonot tankit yli ja muut ensimmäistä kertaa aloittavan perusvirheet korjattuna pelaaminen ihan täysin uusia pelaajia vastaan on omasta mielestä yksi suurimpia ongelmia pelissä. Se että jos saat/omistat VIII- tierin vaunun pitäisi olla syys millä raakataan I-IV tiereilta suoraan pois. Nythän tossa on se että oliko 2000 matsia saa pelata jonka jälkeen MM:n pitäisi jotakin muuttaa, on mun mielestä todella pitkä aika.
Pelaako jotkut rerollit oikeasti low tierejä? Ne mihin itse olen törmännyt pelaavat vain 8 tierin premillä itselleen statseja ja menevät sitten vapaalla expalla suoraan high tiereille. En kyllä tiedä mitä iloa siitä on, että saa pelin sisälle kovemmat statsit.

XVM:n osalta riittäisi hyvin, kun vastapuolen tiedot piilotettaisiin. Ei vaatisi kummoista muokkausta, kun tuo kerran on jo CW:ssä käytössä.
XVM ei toimi CW:ssä, koska vastustajan joukkuetta ei näe etukäteen. Käytännössä tuo sama pitäisi siis toteuttaa myös randomeissa.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
XVM ei toimi CW:ssä, koska vastustajan joukkuetta ei näe etukäteen. Käytännössä tuo sama pitäisi siis toteuttaa myös randomeissa.

Aivan. Tämä poistaisi myös ennen joka peliä tapahtuvan valituksen MM:n vääryyksistä.

Toki haittapuolena tuossa on sitten se, että joutuu vähän varovaisemmin pelaamaan alussa, kun ei tiedä sitä vihun kalustoa.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa mieltä kultakuulista, ne ovat pelissä ja siinä pysyvät. WG ei tule myöskään ikinä muuttamaan niiden damagea huonommaksi kuin normikutien, koska tällä firma tekee kuitenkin rahaa kun kait joku hullu noita ostaa ihan kullallakin. Itse en kyllä muista milloin olisin nähnyt Unicumin edes vinkuvan näistä. Edelleen ne pahimmat valittajat ovat lähes poikkeuksellisesti näitä sankareita jotka luulevat olevansa koviakin pelaajia ku wn8 on saatu oikein keltaisen puolelle ja sitten itketään kaikesta mahdollisesta.

Tuota XVM:n piilotusta vastustajan statseista voisi olla ihan hyvä idea, tärkeämpää olisi kutenkin saada voitto-% ennuste saman tien helvettiin Taze:n mainitseman tiimin luovuttamisen välttämiseksi. Yritä siinä sitten voittaa kun 14 muuta ei edes yritä.

Tuo nykyinen jo kohtuu pitkään kestänyt 3 artyä/puoli lähes jokapelissä pistää kyllä syljettämään esim. jenkkiheavyillä pelatessa, toki pitäähän sitä haastetta olla mutta jotain rajaa. Vielä kun hyvällä tuurilla joka toinen mappi on täysin avoin. Itse seilannut nyt vihreän ja sinisen välillä wn8:ssa ja kohti tulevan artytulen määrän eron huomaa kyllä hienosti aina kun oma väri vaihtuu siniseen. Violeteilla on varmaan pirun kivaa...
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä siinä jää muutama sata potentiaalista wn:ää saamatta, kun joutuu pelaamaan passiivisemmin. Myös win-rateen on muutaman prosentin vaikutus. Tätä on yksi striimaaja jopa tutkinut: XVM camo experiment conclusions - YouTube

Kultakuulista valittaminen taas on köyhien hommaa. Ainakaan omasta mielestä nuo eivät ole minkäänlainen ongelma ja monessa tankissa jopa välttämättömiä, jos haluaa saada edes jotain aikaan.

Pelaako jotkut rerollit oikeasti low tierejä? Ne mihin itse olen törmännyt pelaavat vain 8 tierin premillä itselleen statseja ja menevät sitten vapaalla expalla suoraan high tiereille. En kyllä tiedä mitä iloa siitä on, että saa pelin sisälle kovemmat statsit.

XVM ei toimi CW:ssä, koska vastustajan joukkuetta ei näe etukäteen. Käytännössä tuo sama pitäisi siis toteuttaa myös randomeissa.

Katsoin itseasiassa tota Orzyn sriimiä kun se pelasi toisella acolla, toki vapaasti välillä sai huseerata ja varmasti sitä kautta enemmän WN:ää saa, mutta pitemmällä tavalla toi nostaa tasot ylöspäin ja se tasaantuu. Mutta toi win-rate on vähän niin ja näin, Itselläkin heiluu oikeasti 40-70 välillä per ilta, ja ton voi suht lyhyellä ajalla pistää vielä normaaliheilunnan tai jopa pelin tasausmekaniikan piikkiin. Toi on oikeasti yksi asia mikä oikeasti ärsyttää tossa pelissä, koska se jollain kaavalla tasataan (jos ei tasattaisi olisi myös alle 20% ja yli 80% pelaajia, mutta itse en aikanakaan tällaisia ole nähnyt). Melkein väittäisin että kun tulee se että tappioita kun tulee voittoputken jälkeen, spottaantuu helpommin, tykin hajonta on huomattavasti heikompaa kuin voittoputkessa ja kuulat samoista tankeista tulee ihan eri tavalla sisään.

Melko paljon pelaajia tuntuu olevan köyhiä, tai itseasiassa muuttuvat köyhiksi sen jälkeen kun itse ovat kultaa ampuneet ja menee vielä takaisin ampumaan samanlaisella.

Kannattaa käydä tsekkaamassa pari alatierin peliä niin alkaa noita rerolleja löytymään (toki sieltä löytyy enimmäkseen noin 1600-1900 rerolleja). Toki en nyt tiedä onko siinä mitään sen hienompaa kasitierilläkään pelata itselleen statsia uuteen tiliin, tosin kaitpa joku siitä ylemmyyden tunnetta sitten saa.

Mun mielestä toi CW mallin mukainen randomi, ois parasta mitä pystyisi olemaan. Toki joko tierit pitäisi olla tiedossa joita pelissä on tai sitten hajonta eri tierien välille pitäisi laittaa maks yhteen jos täysin blindeina ajetaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mun mielestä toi CW mallin mukainen randomi, ois parasta mitä pystyisi olemaan. Toki joko tierit pitäisi olla tiedossa joita pelissä on tai sitten hajonta eri tierien välille pitäisi laittaa maks yhteen jos täysin blindeina ajetaan.

Tieriä enemmän haluaisin kyllä tietää pelissä olevat vaunutyypit. Se jo mahdollistaisi alkuvaiheen (eli countdownin aikaisten) päätösten tekemisen, ja niillä päätöksillä peli usein jo ratkeaa - ainakin oman tankin kohdalla, etenkin kun tulee pääosin pelattua medikkaa. Ja jos pelissä ei ole yhtään artya niin voi pelata ihan eri tavalla kuin artyjen kanssa.
 

Pasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen kyllä vahvasti eri mieltä edellisestä postauksesta. Kuka näkee minkäkin yhdentekeväksi kuka ei, itse en näe yhdentekeväksi esim statistiikkaa. Jos olen jollain kulmalla kahden oman vaunun kanssa katson ihan taatusti minkä tasoisia pelaajia kyseessä on. Jos kyseessä on wn8 tasoltaan vaikkapa 200 pelaaja, voi ratkaisut olla mitä vaan. Jos taas kyseessä on kelpo pelaaja jollaisena kai voi pitää jotain >700-800 pelaajaa, voi odottaa homman sujuvan edes jollain tavalla järkevästi.

En ihan ymmärrä miten xvm rikkoo peliä. Statistiikat mitä xvm tuo mukanaan eivät riko peliä, ne antavat siihen lisäulottuvuutta. Aimbotit ovat silkkaa huijausta ja ne jos jotkut rikkovat. Minkä helkutin takia aimbot olisi hyväksyttävämpi kuin xvm, nyt menee pahasti ohi ? Se että sulla on apuri jolla osut aina weakspotteihin rikkoo pelin jos joku, ei se että tiedät minkä tasoinen vastustaja kanssapeluri on. Niin ja en mielestäni ole minkään modien armoilla, ne vaan tuovat peliin lisäarvoa ja ulottuvuutta.

En missään vaiheessa sanonut, että aimbot olisi hyväksyttävämpi. Kuvailemaasi aimbottia, jolla osuu joka kerta weak spotteihin nyt ei vaan yksinkertaisesti ole olemassa, siitä pitää huolen jo RNG. Ja vaikka botti osaisikin heikkoja kohtia tähtäillä, on se silti auttamatta hyvää manuaalitähtäystä jäljessä - ei aina pidä mennä raa'an damagen perässä, vaan välillä pitää yrittää riskialttiimpia trackkiosumia jne. Näiden puuteiden takia aimboteista on hyötyä vain huonoille pelaajille, ja hyville noista on selkeästi enemmän haittaa kuin hyötyä. Tätä tarkoitin tuolla sanavalinnallani - mielestäni se, että joku potaatti joskus saattaa vahingossa vaikka osua, ei riko peliä kovinkaan paljoa, käytti sitten kiellettyjä modeja tai ei.

Kaipa sitten se, että hyviä pelaajia fokusoidaan taivassyövillä paikasta kuin paikasta tuo toisille vain lisäulottuvuutta peliin. Itse olen sillä kannalla, että pelin pitäisi kannustaa opettelemaan pelaamaan, ei rankaista siitä. Jos joltain tutulta löytyy unicum-accoa niin kannattaa lainata pariksi sadaksi matsiksi, pääsee itsekin kokemaan kuinka reilua se kaikki arty focus ja päälle yolottaminen sitten on. Siitä olen myös täysin eri mieltä, että kelpo pelaajan raja menee 700-800 WN8:ssa. 2k recent WN8-pelureillakin on yleensä vielä selkeitä ongelmia sijoittumisessa, vaikka tankin käsittely ja tähtääminen alkaakin useimmiten jo siinä vaiheessa sujua.

Itse en ymmärrä tota kanssa, miten XVM-rikkoo peliä? Joku ampuu kohti? Käsittääkseni se on pelin tarkoitus, ja pääsääntöisesti kyllä, teen valintoja keneen ammun (jostain syystä itse en kerkeä kauheasti tuijottelemaan jotain statsi hässääkää jos kuulia aletaan vaihtelemaan). Jos hyvää pelaajaa kohti ammutaan vieressä olevan noobin sijasta niin kumman vika se oikeasti on? Sen joka noobin kanssa on väärässä paikassa vai sen joka katsoo xvm:stä kumpaa ampuu?

Missään pelissä kukaan ei ole tasa-arvoinen ja yhtä hyvä kuin muutkin, niin miten tämä tekisi poikkeusta. AW:ssa ei xvm:ää ole, ja se ei oikeasti muuta peliä mihinkään suuntaan, kyllä pelissä huomaa kuka osaa pelata ja kuka ei (sijoittuminen, liikkeet, osuuko laukaukset jne.). En itse ainakaan jaksa jäädä ottamaan matsia oli pelaaja minkä värinen tahansa, jos joka kuti tulee sisään ja muutenkin huomaat, ettei välttis kannata.

Eikö tasa-arvoisuuteen kuitenkin pitäisi pyrkiä? Ei varmaan monessa pelissä ole kaikki samanarvoisia, mutta kuinka monessa pelissä on tietyillä pelaajilla liila "ammu mua" -kyltti nimen vieressä jo lähtölaskennan aikana?

Tazen ehdottama malli, jossa vain omien statsit näkisi on tietysti yksi vaihtoehto. Toisaalta noiden em. lieveilmiöiden lisäksi XVM aiheuttaa myös paljon toisille pelaajille vittuilua statsien perusteella, ja siitä kärsii kyllä niin super unicumit kuin tomaatitkin. Tuon korjaamiseksi ei riitä, että piilotetaan vain toisen tiimin statsit.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaipa sitten se, että hyviä pelaajia fokusoidaan taivassyövillä paikasta kuin paikasta tuo toisille vain lisäulottuvuutta peliin. Itse olen sillä kannalla, että pelin pitäisi kannustaa opettelemaan pelaamaan, ei rankaista siitä. Jos joltain tutulta löytyy unicum-accoa niin kannattaa lainata pariksi sadaksi matsiksi, pääsee itsekin kokemaan kuinka reilua se kaikki arty focus ja päälle yolottaminen sitten on. Siitä olen myös täysin eri mieltä, että kelpo pelaajan raja menee 700-800 WN8:ssa. 2k recent WN8-pelureillakin on yleensä vielä selkeitä ongelmia sijoittumisessa, vaikka tankin käsittely ja tähtääminen alkaakin useimmiten jo siinä vaiheessa sujua.

Hyvät pelaajat pääsääntöisesti pelaavat samoja paikkoja pelistä toiseen, se että arty pystyy noihin paikkoihin ampumaan suht esteettä ei tarkoita sitä, että muut pystyisivät. On monia hulldown paikkoja joista pystyy koko pelin hallitsemaan kun siihen pääsee, ja ilman artya noita ei saisi putsattua millään. Se että hyvät pelaajat noin yleensäkkin pelaavat agressiivisemmin kuin heikommat, tarkoittaa sitä että myös spottaantuvat paljon enemmän pelissä, tämä lisättynä siihen, että paikat ja linjat ovat pääsääntöisesti samat mun mielestä vaikuuttaa suhteellisesti enemmän tohon artytulen määrään.

Kysytään myös toisinpäin, jos olet ns. unicum, niin kumpaa itse ammut? Sitä parempaa vai huonompaa pelaajaa? Jos hyvä pelaaja kuolee jonkun alku yolotukseen, niin pakko ihan oikeasti kysyä pystyykö noissa tekemään mitään, vai onko vain väärässä paikassa? Se, että vaihtaa vaikka lightin hiparit kympin medikkaan on mun mielestä täysin hyväksyttävää sen lightin osalta, noita nyt ei varmasti ihan hirveän montaa kertaa 100:ssa matsissä käy..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös