Olen kyllä vahvasti eri mieltä edellisestä postauksesta. Kuka näkee minkäkin yhdentekeväksi kuka ei, itse en näe yhdentekeväksi esim statistiikkaa. Jos olen jollain kulmalla kahden oman vaunun kanssa katson ihan taatusti minkä tasoisia pelaajia kyseessä on. Jos kyseessä on wn8 tasoltaan vaikkapa 200 pelaaja, voi ratkaisut olla mitä vaan. Jos taas kyseessä on kelpo pelaaja jollaisena kai voi pitää jotain >700-800 pelaajaa, voi odottaa homman sujuvan edes jollain tavalla järkevästi.
En ihan ymmärrä miten xvm rikkoo peliä. Statistiikat mitä xvm tuo mukanaan eivät riko peliä, ne antavat siihen lisäulottuvuutta. Aimbotit ovat silkkaa huijausta ja ne jos jotkut rikkovat. Minkä helkutin takia aimbot olisi hyväksyttävämpi kuin xvm, nyt menee pahasti ohi ? Se että sulla on apuri jolla osut aina weakspotteihin rikkoo pelin jos joku, ei se että tiedät minkä tasoinen vastustaja kanssapeluri on. Niin ja en mielestäni ole minkään modien armoilla, ne vaan tuovat peliin lisäarvoa ja ulottuvuutta.
En missään vaiheessa sanonut, että aimbot olisi hyväksyttävämpi. Kuvailemaasi aimbottia, jolla osuu joka kerta weak spotteihin nyt ei vaan yksinkertaisesti ole olemassa, siitä pitää huolen jo RNG. Ja vaikka botti osaisikin heikkoja kohtia tähtäillä, on se silti auttamatta hyvää manuaalitähtäystä jäljessä - ei aina pidä mennä raa'an damagen perässä, vaan välillä pitää yrittää riskialttiimpia trackkiosumia jne. Näiden puuteiden takia aimboteista on hyötyä vain huonoille pelaajille, ja hyville noista on selkeästi enemmän haittaa kuin hyötyä. Tätä tarkoitin tuolla sanavalinnallani - mielestäni se, että joku potaatti joskus saattaa vahingossa vaikka osua, ei riko peliä kovinkaan paljoa, käytti sitten kiellettyjä modeja tai ei.
Kaipa sitten se, että hyviä pelaajia fokusoidaan taivassyövillä paikasta kuin paikasta tuo toisille vain lisäulottuvuutta peliin. Itse olen sillä kannalla, että pelin pitäisi kannustaa opettelemaan pelaamaan, ei rankaista siitä. Jos joltain tutulta löytyy unicum-accoa niin kannattaa lainata pariksi sadaksi matsiksi, pääsee itsekin kokemaan kuinka reilua se kaikki arty focus ja päälle yolottaminen sitten on. Siitä olen myös täysin eri mieltä, että kelpo pelaajan raja menee 700-800 WN8:ssa. 2k recent WN8-pelureillakin on yleensä vielä selkeitä ongelmia sijoittumisessa, vaikka tankin käsittely ja tähtääminen alkaakin useimmiten jo siinä vaiheessa sujua.
Itse en ymmärrä tota kanssa, miten XVM-rikkoo peliä? Joku ampuu kohti? Käsittääkseni se on pelin tarkoitus, ja pääsääntöisesti kyllä, teen valintoja keneen ammun (jostain syystä itse en kerkeä kauheasti tuijottelemaan jotain statsi hässääkää jos kuulia aletaan vaihtelemaan). Jos hyvää pelaajaa kohti ammutaan vieressä olevan noobin sijasta niin kumman vika se oikeasti on? Sen joka noobin kanssa on väärässä paikassa vai sen joka katsoo xvm:stä kumpaa ampuu?
Missään pelissä kukaan ei ole tasa-arvoinen ja yhtä hyvä kuin muutkin, niin miten tämä tekisi poikkeusta. AW:ssa ei xvm:ää ole, ja se ei oikeasti muuta peliä mihinkään suuntaan, kyllä pelissä huomaa kuka osaa pelata ja kuka ei (sijoittuminen, liikkeet, osuuko laukaukset jne.). En itse ainakaan jaksa jäädä ottamaan matsia oli pelaaja minkä värinen tahansa, jos joka kuti tulee sisään ja muutenkin huomaat, ettei välttis kannata.
Eikö tasa-arvoisuuteen kuitenkin pitäisi pyrkiä? Ei varmaan monessa pelissä ole kaikki samanarvoisia, mutta kuinka monessa pelissä on tietyillä pelaajilla liila "ammu mua" -kyltti nimen vieressä jo lähtölaskennan aikana?
Tazen ehdottama malli, jossa vain omien statsit näkisi on tietysti yksi vaihtoehto. Toisaalta noiden em. lieveilmiöiden lisäksi XVM aiheuttaa myös paljon toisille pelaajille vittuilua statsien perusteella, ja siitä kärsii kyllä niin super unicumit kuin tomaatitkin. Tuon korjaamiseksi ei riitä, että piilotetaan vain toisen tiimin statsit.