Näillä näkymin AW kokeilut saavat jäädä tähän. Kaikista pikku parannuksista wottiin verrattuna ei lopulta ole apua, kun perushomma ei toimi. Yksinkeraisesti MBT, TD, IFV ja scoutit eivät ole oikeassa balanssissa. Jossain on vähän vikaa, jos peli pitää balanssoida siten, että BMP-1:sen okeasti täysin onneton 73 mm tykki on lähes yhtä hyvä, kuin legendaarinen 105 mm L7 läpäisyn, tarkkuuden sekä lämän suhteen. HE ja HESH mekaniikka on täysin vituillan. Käytännössä 152 mm tykin HE kuula tekee täysin paperitankkiin jotain 150 lämää.
Ylätierien scoutit ovat täysin rikki. Yksinkertaisesti on koomisen näköistä nähdä kutostierillä scoutti VLB liikkeessä. Ko. panssariauto liikkuu pelissä yhtä nopeasti, kuin panssarintorjuntaohjus. AW kaatuu mielestäni siihen mahdottomuuteen, että millään muulla luokalla, kuin MBT:llä ei oikeasti tekisi yhtään mitään. Tämän takia luokat on yritetty balanssoida keskenään mahdollisimman hyvin. AW:n tyyliin mukaan WOTissa joku ELC pitäisi väkisin koittaa balanssoida kymppitierille.
Aluksi WOTiin verrattuna isommat kartat tuntuivat loistavilta, vähitellen kokemuksen karttuessa mapit ovat osoittautuneet aivan samallaisiksi; samojen kivien ja rakennuksien taaksee sitä AW:kin aina ajetaan. Matsit lähinnä ratkeavat siihen, kumpi tiimi jakautuu tyhmemmin. TD:t kämppivät aina samoissa mestoissa. Hyviä taisteluja AW:ssa tuntuu tulevan WOTtia harvemmin. Matsit ratkeavat todella nopeasti ja vaunuluokat eivät toimi yhtä hyvin kuin wotissa.
Minkälaisia fiiliksiä muilla one WOTin ja AW:n eroista. Taze ainakin tuntuu olevan allekirjottaneen kanssa samoilla linjoilla.