Mainos

World of Tanks

• 265 511
  • 2 155

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Mulla on myös Hellcat. Pelejä ei ole alla kuin joku ehkä 300, mutta ihan ok on mennyt.

Voisin tulla mukaan pelailemaan...

Edit. Ja mikki löytyy

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Vielä tarvittaisiin muutama pelaaja lisää tämän iltaiseen komppaan. Ei välttämättä alivoimalla ole järkeä lähteä komppaa pelaamaan.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tässä tällainen linkki jonka takaa pääsee tutkiskelemaan Tier 7 alaspäin olevien tankkien 3D-mallien kautta panssaroinnin heikkoja kohtia:

World of Tanks : gamemodels3d.com

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Vielä tarvittaisiin muutama pelaaja lisää tämän iltaiseen komppaan. Ei välttämättä alivoimalla ole järkeä lähteä komppaa pelaamaan.

Mä voisin houkutella kaveriani, joka pelaa myös WOTia. Ei tosin ole Jatkoajan lukijoita, mutta hätävarana voi toimia JA-kimpan täydennysmiehenä.

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
No kiitoksia kaikille myös RadarRatin puolesta, hauskaa oli! (vaikka taisinkin olla se joka useimmin jysäytti itsensä kranaatin alle). Enköhän ole paikalla, mikki ja luurit löytyy ja saattanee onnistua Mumblekin (ohjelma on, en ole valitettavasti testannut miten hyvin toimii). Kutostieriä on 59-16 (6.aistia ei ole joten aikas hyödytön sinällään), Church VII (tapissa) ja KV1S (toiseksi huonoin tykki). KVtä päivittelen joka tapauksessa illan mittaan, joten ottakee yhteyttä.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pistäisikö joku lähellä klo22 paikalla oleva kompan valmiiksi pystyyn ja kutsuisi muut siihen? Minä olen paikalla joskus klo 22:20 - :30.

Pelinickithän olivat jossain tässä threadissä aikaisemmalla sivulla. Omani on Hauptmann_Schwein.

Ja saa ihan minun puolesta vapaasti kutsua kaverinkin mukaan jos ei muuten meinaa komppa täyttyä.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
#jatkis65 on kanavan nimi ja jos mumble-serverin yhteystiedot kiinnostaa niin ne saa minulta privana tai #jatkis65 kanavalta WoTissa.

-Tinke

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Mulla tekee tiukkaa ehtiä illan karkeloihin treenien takia.

Mutta joku toinen ilta onnistuu kyllä. Pitää tutustua tuohon Mumbleen.

(Ja hommata tuo paras tykki Hellcattiin. Toiseksi huonoin on kuin nuolia ampuisi.)

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
no niin, mumblet on pystyssä ja muutama vielä mahtuu, kanava Jatkis65 ja sitä kautta loput speksit

edit: LIVE: kohta lähtee
LIVE: kaksi ekaa matsia ja kaksi voittoa!!
LIVE: Redshiresta tasuri
LIVE: vikasta turpiin kuin KalPalle

edit: hyvät oli väännöt, mentiin 9-11 tankin komppanialla max. tier 6 matsia, Jusu7 aka JulleII komensi hienosti komppaniaa. Eka kerta itselle pelata mikkien kanssa ja onhan se aivan eri juttu, kivaa oli. Viisi matsia pelattiin, 3-1-1 oli saldo.

Viimeksi muokattu:

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Jeps, hauskaa oli, sain viimeisen moottorin T-150seen, nyt jo ehtii mukaan paremmin ja pystyy hakemaan vähän suojaakin... Kiitoksia mukanaolleille, erityisesti JullelleII hyvästä ja ymmärrettävästä taktiikasta nimim. "palauttaminen on vastuun pakoilua" :)

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitoksia kaikille myös meikän puolesta kanssa. Hyviä pelejä, varsin sekalaisella tankkikokoonpanolla saatiin kyllä pelattua. Menee nämäkin kuutos tason pelit mielenkiintoisiksi päivityksen jälkeen, eikä enää ole kv-1s:ien juhlaa. Itseään vaan harmitaa ettei oikein kunnolla tehisevää kutosen tai vitosen tankkia ole enää varastossa, tosin suht ok jälkeä vielä jacksonilla saikin tehtyä. Ei muuta kun uutta komppaa vaan pystyy joku päivä!

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitosta vaan kaikille mukana olleille. Totta puhuen homma sujui jopa paremmin kuin osasin odottaa. Komppa taisi olla suurimmalle osalle ihan uutta ja sitä vasten en oikein tiennyt mitä tuleman pitää. Tuossa on kuitenkin todella hyvä alku porukalle ja esimakua siitä mitä tuleman pitää. Redshiren tasuri olisi mennyt voitoksi jos aika ei olisi loppunut ja 10 sekuntiakin lisäaikaa todennäköisesti olisi riittänyt.

Paljon siis saatiin oppia ja myös se, että vajailla ei montaa vaihtoehtoa taktiikaksi ole ja jos ja kuten nähtiin kun vastaan tulee kokeneempi porukka, on jälki rumaa. Nyt jos saadaan porukalle grindattua tasaisempaa kalustoa(etenkin hevejä kaivattaisiin) ja saadaan jaettua väki sitä kautta järkevämmin, on meillä ihan kelpo pohja lähteä matkaan. Nyt oli hieman haastavaa jakaa ja ohjeistaa porukkaa... Vielä kun saadaan liikkeitä yhdenaikaistettua ja käytettyä maastonmuotoja vielä paremmin, saadaan varmasti hyviä komppamatseja kasaan.

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitoksia vielä kerran minunkin puolestani illan peleistä. Valitettavasti jouduin ekana jättämään leikin kesken aikaisen herätyksen vuoksi.

Ekassa matsissa lähdin Ateenalaisten laulun hengessä Luchsilla vähän liian innokkaasti härnäämään KV-1s:ää ja tietäähän sen miten siinä kävi. Hienoa oli kuitenkin seurata kuinka taktisesti viisaasti taistelu jatkui tämän jälkeen. Lopputulos oli ihan ansaittu.

Toinen matsi oli meiltä aluksi hieman odottelua, mutta toisaalta saatiin kohtuu hyvät tiedustelutiedot tämän odottelun aikana. Lopetus tuossa taistelussa oli sitten kunnon blitzkriegiä ja viimeisen vihollisen teloituksesta syntyi lähes kilpajuoksu.

Redshiren tasurin voin ottaa hieman omaan piikkiini. Olisin voinut mennä puolikuntoisella VK 30.02(M):llä hieman aggressiivisemmin ja aikaisemmin sen viimeisen vihollisen kimppuun. Ei sillä kuitenkaan ollut kuin muutama hipari jäljellä. Toisaalta vihollinen pelasi kyllä myös aika paskasti tuon matsin. Olivat liian passiivisia, kuten joku sen taisi ääneen mainitakin matsin aikana. Muuten tuo kolmas matsi oli tuloksellisesti illan paras meikäläiselle, mutta ei auta juhlia jos joukkueen tulos ei ole hyvä.

Kokonaisuutena illan kolmesta pelaamastani matsista voin sanoa että hienosti ja hyvin johdetusti joukko pelasi. Oli mahtava pelata kun kaikki pelaa taktisesti viisaasti ja vain yksi johtaa taistelua. Tuota ei random-matseissa kovin usein näe. Tätä täytyy joskus kokeilla uudelleen. Jostain syytä Jusun ääni kuului kovin hiljaisena koko ajan. Kun pisti sitten kajareita hieman kovemmalle, niin muiden äänet tulivat sitten ihan älyttömän kovalla. Liekö mikin herkkyys liian alhainen, vai mistä tuo johtui. Kaikki asiat tulivat kuitenkin selväksi.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos vielä näin nukutun yönkin jälkeen. Oli hauskaa ja minullekin ensimmäinen kokemus organisoidusta komppania-pelistä.

Erityiskiitos Jusulle komentajan roolin ottamisesta. Kyllähän peliin tulee vielä paljon ekstrasyvyyttä, kun on koko tiimin kattava taktiikka, jota pyritään noudattamaan, ja kaiken takana on joku nykimässä naruista.

Otetaan pian uusiksi ja jos ensi kerralla päästään aloittamaan vähän aikaisemmin, ei porukalla ehkä ole niin kiirettä lopettaa seuraavan arkipäivän painaessa niskaan.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukemani mukaan KV-1S:n osalta nerffausta ei olekaan tulossa 8.9:ssa. Tosin 8.10/9.0:ssa sitten tankki jaetaan niin että on erikseen tier 6 ja 7 versiot. Itselleni hyvä uutinen on se että Jagdpanzer IV:sta buffataan 8.9:ssa, lähinnä tulinopeutta, tykkien vertikaalikääntökulmia ja tähtäysnopeutta. Ne on muuten TD:lle todella tärkeä statsit, mahdollistavat useammin sen yhden lisäosuman saamisen vihuun ennen kun joutuu spotatuksi. Laskennallinen DPM ei ole aina ihan vertailukelpoinen tankkien välillä, TD:n ongelma on tornin puute, minkä vuoksi kakkoslaukaus ei aina lähde todellakaan heti perään kun kuti on ladattu uudestaan.

Jaksan ehkä grindata sen läpi nyt.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukemani mukaan KV-1S:n osalta nerffausta ei olekaan tulossa 8.9:ssa. Tosin 8.10/9.0:ssa sitten tankki jaetaan niin että on erikseen tier 6 ja 7 versiot. Itselleni hyvä uutinen on se että Jagdpanzer IV:sta buffataan 8.9:ssa, lähinnä tulinopeutta, tykkien vertikaalikääntökulmia ja tähtäysnopeutta. Ne on muuten TD:lle todella tärkeä statsit, mahdollistavat useammin sen yhden lisäosuman saamisen vihuun ennen kun joutuu spotatuksi. Laskennallinen DPM ei ole aina ihan vertailukelpoinen tankkien välillä, TD:n ongelma on tornin puute, minkä vuoksi kakkoslaukaus ei aina lähde todellakaan heti perään kun kuti on ladattu uudestaan.

Huh, tulipa hyvään aikaan tämä tieto. Itse olen kohta hankkimassa Jagdtigerin ja olin miettinyt, että myisin Jagdpanzer IV:n pois, että saisin sen miehistön otettua tuohon isompaan tankkiin. Nyt täytyy ehkä harkita asiaa uudestaan sen aikaa, että ehdin testata buustattua JpzIV:ta.

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh, tulipa hyvään aikaan tämä tieto. Itse olen kohta hankkimassa Jagdtigerin ja olin miettinyt, että myisin Jagdpanzer IV:n pois, että saisin sen miehistön otettua tuohon isompaan tankkiin. Nyt täytyy ehkä harkita asiaa uudestaan sen aikaa, että ehdin testata buustattua JpzIV:ta.

Jeps, jossain mainittiin KV-1S:n tykkiä rebalansoitavan. Tuo termi on yleensä tarkoittanut sitä, että keppiä tulee. Tätä termiä käytettiin aikoinaan mm artyjen nerffauksessa jolla artypelaaminen lähes tapettiin hetkeksi. Nyt jotain on taas tapahtunut koska artypelaaminen on ainakin ylemmillä tasoilla virkistynyt.

Mukava kuulla, että porukka ilmeisesti piti eilisestä kompasta. En mikään kokenut komentaja todellakaan ole mutta komppia/cw:tä toki on tullut pelattua melko paljonkin ja kartat pääsääntöisesti ovat tuttuja jo ihan randomeistakin. Voin toki vetää jatkossakin noita mutta saa toki muutkin kokeilla. Itse noita takuja vedin jossain määrin kokemusten perusteella mutta oikeastaan enemmän omien havaintojen perusteella siitä miten karttaa näkisin itse järkevimmin pelattavan, pois lukien se yksi El Hallufin hyökkäys jota johdin 10 minuuttia normitaistona :)

Eilen kellonajasta johtuen ehkä puhuin normitasoa hiljempaa. Toisaalta itse olen pelin äänet säätänyt itse pienemmälle ja musiikin kokonaan pois. Kokeillaan jatkossa josko kuuluisi paremmin.

Sellainen vinkki vielä, että jos vain mahdollista, pitäkäähän tallissanne vaunuja joilla on jatkossa käyttöä komppiin. Kalustoa ei taatusti vielä hetkeen ole tarpeeksi joten säilyttäkää 4-6 tierin vaunuja jos näitä pienempiä komppia pyöritellään. Juniorikomppaa voitaisiin kokeilla ihan yhtä lailla ja tässä linkissä nuo komppamuodot. Voidaan käytettävästä kalustosta jutella sitten taas linjoilla lisää. Tuohon Wikisaittiin kannattaa muutenkin tutustua esim vaunujen osalta huolella, paljon hyvää tietoa.
http://wiki.worldoftanks.com/Game_Modes#Junior_Tank_Company

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
... pois lukien se yksi El Hallufin hyökkäys jota johdin 10 minuuttia normitaistona :)

Taisi olla Sand River, ja itsekin tajusin vasta siinä minuutti ennen kellon loppua että vihuhan vie jossei sitä viimeistä vaunua saada tuhotuksi.

Heron lienee syytä jättää talliin T40 hyvällä miehistöllä näitä tier 6-komppia varten. Tekee kohtuu hyvin damagea 76mm tykillä ja tuota hervotonta 500 metrin view rangea voi käyttää myös passiiviseen scouttaamiseen. Ja nelostierinä jättää pisteitä kaksi lisää kun mennään yli kymmenen pelaajan. Mitäs muita IV-V tierin tankkeja muuten kannattaa näihin komppiin jätättää, Stug ainakin tekee hyvin damagea kutosiin.

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi olla Sand River, ja itsekin tajusin vasta siinä minuutti ennen kellon loppua että vihuhan vie jossei sitä viimeistä vaunua saada tuhotuksi.

Heron lienee syytä jättää talliin T40 hyvällä miehistöllä näitä tier 6-komppia varten. Tekee kohtuu hyvin damagea 76mm tykillä ja tuota hervotonta 500 metrin view rangea voi käyttää myös passiiviseen scouttaamiseen. Ja nelostierinä jättää pisteitä kaksi lisää kun mennään yli kymmenen pelaajan. Mitäs muita IV-V tierin tankkeja muuten kannattaa näihin komppiin jätättää, Stug ainakin tekee hyvin damagea kutosiin.

No Sand Riverhän se oli, ei näissä aina pysy mukana :)

Hyviä kutoskomppavaunuja ovat ainakin KV-1S,T-150,VK3601H,Hellcat,Jackson,M6 menee, ARL44 on siinä ja siinä,AT-8 on kova vekotin ja SU-100 myöskin. VK medikatkin menevät ja toki T-34/85. Nämä varmaan ovat ensimmäisiä mitä mieleen tulee. Tottakai noissa kompissa voidaan kokoonpanoja miettiä mutta jos ihannekokoonpanoa laittaisin, 5-6 * KV-1S/T-150, 2-3 Hellcat/Su-100 ja 1-2 scouttia ja 1-2 artya.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
En mikään kokenut komentaja todellakaan ole mutta komppia/cw:tä toki on tullut pelattua melko paljonkin ja kartat pääsääntöisesti ovat tuttuja jo ihan randomeistakin. Voin toki vetää jatkossakin noita mutta saa toki muutkin kokeilla.

Noita komppia on tullut pelattua muutamia kymmeniä ja todennut olen, että hyvä komentaja noissa on elintärkeä, joka tietää kartat, kuin omat taskunsa ja osaa vähän ennakoida vihulaisen toimintaakin. En epäile, etteikö muitakin hyviä komentajia olisi, mutta kyllähän Jusu on aivan ehdottoman hyvä komentajan roolissa. En nimittäin noin hyvää johtamista ole missään kompissa aiemmin nähnyt, vaikka niissäkin on ollut näitä 20,000+ pelin pelaajia johtamassa.

Toki, halukkaat saa tottakai minunkin puolesta yrittää ja Jusukin keskittyä pelkkään pelaamiseen niin halutessaan. Pääasia, kun on kuitenkin, että on hauska tekemisen meininki, vaikka tappioita tulisikin.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites tänään klo 21:00 tai 22:00 taas komppaniaa? Eilen itse ainakin viihdyin Jatkoajan komppaniassa erittäin hyvin.

-Tinke

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse noita takuja vedin jossain määrin kokemusten perusteella mutta oikeastaan enemmän omien havaintojen perusteella siitä miten karttaa näkisin itse järkevimmin pelattavan, pois lukien se yksi El Hallufin hyökkäys jota johdin 10 minuuttia normitaistona :)

Johdit joukkoa kokonaisuutena arvioiden hyvin. Käytettävä taktiikka tuli aika nopealla tahdilla heti, kun selvisi mikä kartta on taistelukenttänä. Näin se pitää ollakin. On parempi tehdä vaikka paska taistelusuunnitelma, kuin ei suunnitelmaa ollenkaan. Niissä kolmessa matsissa, jotka mä pelasin, oli suunnitelmat hyviä, toteuttamiskelpoisia ja lopulta onnistuneitakin. Se Sand Riverin odottelu kesti ehkä hieman liian kauan, mutta viimeisen muutaman minuutin aikana oli jo selvillä mikä on jäljellä olevan vihollisen ryhmitys ja oli myös aika selvää, että siitä voitto kairataan kotiin kunhan vain aika ei lopu kesken. Tässä vaiheessa tyylin muutos aggressiivisemmaksi oli ratkaisevaa. Paljonko sitä aikaa muuten jäi? En huomannut katsoa. Redshirestä olisi myös voitto kuulunut meille lopulta, koska vihollinen nukkui oman onnensa ohi passiivisuudellaan.

Hitsi kun olisi älynnyt tallentaa replayt noista, niin olisi jotain mitä katsella ja analysoida. Olen joskus ollut kuuntelemassa ja katselemassa oikeilla panssarivaunuilla tehdyn simulaattoriavusteisen kaksipuolisen suurehkon harjoituksen loppupalautetta ja se jos mikä oli opettavaista itse kullekin. Näki karttapohjalta vaunujen liikkeet ja kuuli samalla millaisia käskyjä oli missäkin vaiheessa annettu. Uskomatonta miten välillä hyvinkin pienillä asioilla on lopputuloksen kannalta iso merkitys.

Eilen kellonajasta johtuen ehkä puhuin normitasoa hiljempaa. Toisaalta itse olen pelin äänet säätänyt itse pienemmälle ja musiikin kokonaan pois. Kokeillaan jatkossa josko kuuluisi paremmin.

Seuraavalla kerralla olisi varmasti paikallaan tehdä ennen pelien aloitusta soundcheck, jossa jokaisen mikrofonin herkkyys säädetään mumblesta sopivaksi vuorollaan. Tällöin kaikkien äänet pitäisi kuulua yhtä kovana tai hiljaisena. Se on vain vastaanottavan pään volume-napin asennosta kiinni sitten. Itsekin pistin pelin äänet nolliin, kun alkoi tulla palautetta liian kovasta metelistä muilta samassa talossa asuvilta.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä myös ja saattaisin saada yhden kaverin mukaan jos ei saada täyttä miehitystä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy