Itse noita takuja vedin jossain määrin kokemusten perusteella mutta oikeastaan enemmän omien havaintojen perusteella siitä miten karttaa näkisin itse järkevimmin pelattavan, pois lukien se yksi El Hallufin hyökkäys jota johdin 10 minuuttia normitaistona :)
Johdit joukkoa kokonaisuutena arvioiden hyvin. Käytettävä taktiikka tuli aika nopealla tahdilla heti, kun selvisi mikä kartta on taistelukenttänä. Näin se pitää ollakin. On parempi tehdä vaikka paska taistelusuunnitelma, kuin ei suunnitelmaa ollenkaan. Niissä kolmessa matsissa, jotka mä pelasin, oli suunnitelmat hyviä, toteuttamiskelpoisia ja lopulta onnistuneitakin. Se Sand Riverin odottelu kesti ehkä hieman liian kauan, mutta viimeisen muutaman minuutin aikana oli jo selvillä mikä on jäljellä olevan vihollisen ryhmitys ja oli myös aika selvää, että siitä voitto kairataan kotiin kunhan vain aika ei lopu kesken. Tässä vaiheessa tyylin muutos aggressiivisemmaksi oli ratkaisevaa. Paljonko sitä aikaa muuten jäi? En huomannut katsoa. Redshirestä olisi myös voitto kuulunut meille lopulta, koska vihollinen nukkui oman onnensa ohi passiivisuudellaan.
Hitsi kun olisi älynnyt tallentaa replayt noista, niin olisi jotain mitä katsella ja analysoida. Olen joskus ollut kuuntelemassa ja katselemassa oikeilla panssarivaunuilla tehdyn simulaattoriavusteisen kaksipuolisen suurehkon harjoituksen loppupalautetta ja se jos mikä oli opettavaista itse kullekin. Näki karttapohjalta vaunujen liikkeet ja kuuli samalla millaisia käskyjä oli missäkin vaiheessa annettu. Uskomatonta miten välillä hyvinkin pienillä asioilla on lopputuloksen kannalta iso merkitys.
Eilen kellonajasta johtuen ehkä puhuin normitasoa hiljempaa. Toisaalta itse olen pelin äänet säätänyt itse pienemmälle ja musiikin kokonaan pois. Kokeillaan jatkossa josko kuuluisi paremmin.
Seuraavalla kerralla olisi varmasti paikallaan tehdä ennen pelien aloitusta soundcheck, jossa jokaisen mikrofonin herkkyys säädetään mumblesta sopivaksi vuorollaan. Tällöin kaikkien äänet pitäisi kuulua yhtä kovana tai hiljaisena. Se on vain vastaanottavan pään volume-napin asennosta kiinni sitten. Itsekin pistin pelin äänet nolliin, kun alkoi tulla palautetta liian kovasta metelistä muilta samassa talossa asuvilta.