Ompahan ollut vaikea jakso jo pitkään. Matseissa tuntuu tulevan turpaa, teki sitten mitä tahansa. Voittoprosentti on pyörinyt jossain 30-40 pinnan välimaastossa. Koko paska onni lähti KV-1:den hankinnan myötä en muistanutkaan, kuinka paska pelattava tuo vitostason OP tankki onkaan. Yksinkertaisesti huipputykillä ja maagisesta bounceleriumrista tehy panssari ei paljoa auta jos tankkin liikkuvuus on tuntuu olevan reilusti vielä KV-2:sta huonompi.
Tässäkin pelissä tappiot ovat aina paskojen tiimikavereidin syytä? Vaikka matseissa tuli pataan en hirveästi asiasta alkanut stressamaan, vaan päätin suhtautua tappioihin vähän analyyttisemmin, ja huomasin että 15 kertaa 22 pelissä oman tiimin top tierit (mukaanlukien itse) olivat paskempia, kuin vastustajan. Matsit analyysin pohjalla olivat kasitasolta kymppitasolle. Kerran omaan porukkaan osui mukaan ihan tajuttoman rautainen platoona. Vastustajalla rautaisia platoonia oli näissä matseissa 5 kertaa. Näillä rautaisilla platoonilla tarkoitan jotain kolmen todella hyvän pelaajan batin tai foch 155 platoonaa. Ei mitään perus hyvien vihreiden pelaajien platoonia, vaan oikeasti hyvien.
Toinen iso asia oli kartat. Siegfried line hyökkääjänä ja sand river hyökkääjänä tuntuvat olevan todella vaikeita voittaa. Aluksi Sand riverin hyökkäys tuntui kohtuullisen tasaiselta, mutta vähitellen porukka on oppinut puolustustamaan ja ei tapa itteään F9 kukkulalla. Sand riverin hyökkäys vaatii onnistuakseen monipuolisempaa peliä, kuin molemmilta laidoilta ryniminen. Siegfried linen hyökkäys puolestaan tuntuu olevan todella vaikea. Yläpuolelta starttaavien hyökkääjien on todella vaikea selvitä välittömästi kaupungin yläpuolella mäellä, tien kohdalla, olevien hulldown tankkien ohi.
Edelleen karttoihin liittyen Redshiren encourter tuntuu olevan todella vaikea oikealta puolelta starttaavalle teamille. Porukka yksinkertaisesti tuppaa ajaa kuolemaan sinne oikean alanurkan kukkulalle. Vasemmalta puolelta starttaaminen on paljon helpompaa ja tarjoaa helpommat mestat mihin mennä, joko taloille lipun läheisyyteen tai lipun alapuolellle pikku kukkuloiden väliin. Tasapuolisuuden nimissä oikealta starttaava joukkuee pääsisi ajamaan jokea pitkin kylään lipun yläpuolelle, mutta tämä reitti on melkoisen epäsuosittu ja tälle reitille tuskin saa ketään kaveria mukaan.
Jatkettaessa karttojen parissa murovanka tuntuu olevan yläpuolelta starttaaville reilusti helpompi verrattuna alhaalta starttaaville. Kartan vasemmalla reunalla vasemmassa yläkulmassa olevat kukkulat tarjoavat reilun etulyöntiaseman yläpuoliselle joukkueelle. Hyvä huldown tankki tai joku Foch täällä takaa yläpuoliselle joukkueelle reilun edun. Portissa puolestaan alhaalta aloittavilla on mahdollisuus päästä keskellä kartaa enne rataa olevalle painanteelle, josta pystyy ampumaan junanvaunujen ali keskelle ja hulldown asemasta radan suuntaan. Hyvä pelaaja pystyy tästä kohdasta tekemään paljon damagea.
Edellisiin viitaten jostain kartoista on löytynyt itselle hyviä kohtia, johon muut eivät yleensä tajua mennä ja näistä kohdista pystyy vaikuttamaan keskimääräistä enemmän matsin lopputulokseen. Varmaankin pelin kulkemiseen liittyen tappioputkiin vaikuttaa myös reilusti se, mitä karttoja joutuu pelaamaan ja miltä puolelta.