World of Tanks

• 265 392
  • 2 155

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
IV Pz.III
VI Jackson, Cromwell

Pz. olikin noin halpa expojen osalta niin oli nopeasti grindattu vapailla expoilla ja osa vermeistä olikin näköjään jo valmiina tolta kevyitten linjalta. Miehistön nappasin kevyeltä kun oli jäänyt talliin. Eli ei missää hyvissä kantimissa, noh muutama kymmentä peliä niin taas pärjätään.

Mitä nyt parisen matsii pelannu tolla III:lla niin Marderi 38T:tä näyttäis olevan kentät täynnä, kaikilla vissiin himo uuttta TD linjaa pyörittämään.

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Huomenna illalla pääsisin mukaan taistoon.

Kalustona ainoastaan Wolverine V ja Hellcat VI. Ja sitten tämä uusi scoutti.

Viimeksi muokattu:

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
IV: Sturmpanzer II, M5 Stuart
V: SU85, Stug III
VI: Hellcat, Jagdpanzer IV, T-150 (ei tallissa, mutta voin hankkia täysillä varusteilla)

Hellcatissa on 100% miehistö ja ekat skillit ovat menossa 70%, mukaanlukien kuudes aisti.

Kaikissa muissa on vajaa miehistö, eikä siis skillejä vielä menossa. Johtuu siitä, että olen suurimman osan hankkinut takaisin miehistöä myöten.

Tuo Sturmpanzer II arty on melko tehoton noissa kutostierin kompissa, tosin kyllä sillä KV1S:ään hieman damagea tekee ja ainakin telat pudottaa.

Näin ennakolta listaan kasitierin komppaankin olevan kalustoni:

V: ELC AMX (aivan älyttömän hyvä scout ja ylivoimaisesti parhaiten minun näppeihini istuva light tank.)
VIII: T34, Tiger II, IS-3 (ei tallissa, mutta takaisin hankittavissa täysillä kaluilla)

T34:ssa ekat skillit kohta valmiit. Kuudes aisti myös. Loistava tankki hulldownissa.

Mitenkä olisi perjantaina kompat jo klo19 alkaen? Jos Jusu ei pääse peleihin mukaan, niin kuka haluaa ottaa komentajan pallin? :)

Lisätty: Tiger II

Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Päivitelläänpäs vähän vielä vaunutilastoja kun tuli eilen availtua uutta linjaa ylöspäin. Saksan linjassa avasin Nashornin ja siinä on komppakelpoinen vaunu parhaalla tykillä, itse asiassa aivan loistava snaipperi. Paras tykkihän on sama kuin JagdPantherin paras 88 joka ei ole pöllömpi seiskassakaan. Vitostierin laatikkovaunu oli jännä vekotin kanssa, todella liikkuva paperivaunu ja muutaman jäätävän pelin näin randomeissa kun tuolla painelivat porukan keulilla menemään. En tiedä mikä sitten oli, eikö väki ymmärrä noista numeroista mitään vai mikä siinä on kun pitää 20 millin panssaroinnilla viilettää niinkuin scoutilla ja kuollaan alle minuutissa...

Mirasanen listaan pieni korjaus, PzIVs on tier kutosen medikka, ei tier vitonen.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Nashornin hankintaan ryhdyn minäkin varmaan jo tänään. Ollut aina yksi suosikeistani WWII-vaunuista.

Mirasanen listaan pieni korjaus, PzIVs on tier kutosen medikka, ei tier vitonen.

Korjataan. Ulkomuistista yritin nuo heitellä. :)

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Aikamoisia paisteja oli eilen nuo uudet saku-td:t pl. tuo Nashorn. Isoja, paperisia ja hitaita tuki/snipertankkeja, joilla porukka pelaa niinkuin ne olisi medikoita tai britti-TD:itä.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vitostierin laatikkovaunu oli jännä vekotin kanssa, todella liikkuva paperivaunu ja muutaman jäätävän pelin näin randomeissa kun tuolla painelivat porukan keulilla menemään. En tiedä mikä sitten oli, eikö väki ymmärrä noista numeroista mitään vai mikä siinä on kun pitää 20 millin panssaroinnilla viilettää niinkuin scoutilla ja kuollaan alle minuutissa...

Ihan perus puolalaista grindausta, yritetään saada yks kaks hittiä ja toivotaan että muu jengi hoitaa voiton niin saa enemmän expaa. Pääsee siinä välissä vielä parilla tankilla tekemään samat. Alkaa VIII-X tasoilla olemaan ihan oikeasti tosi huonoja pelaajia vastassa (en nyt itsekkää ole edes hyvä). Mutta näitä hitusen yli 40% WR:n alta kahen tonnin matsin E-75 ja E-100 alkaa olemaan pelistä toiseen. Kivahan noita on amnuskella, mutta jos omaan joukkueeseen sattuu parikin, eikä itsellä ole kunnon tykkiä jolla voi tehdä muutosta niin nokkaan tulee aina. Jännä vetailla omien tankkien WR:ää siinä mielessä, esim. Pershingillä ja T32:lla jotka oikeasti on joihinkin kenttii ihan ykkösiä WR on alta viidenkympin, kun taas ton ysin M103:sen ja IS3:sen WR yli 50% kevyesti.

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan perus puolalaista grindausta, yritetään saada yks kaks hittiä ja toivotaan että muu jengi hoitaa voiton niin saa enemmän expaa. Pääsee siinä välissä vielä parilla tankilla tekemään samat. Alkaa VIII-X tasoilla olemaan ihan oikeasti tosi huonoja pelaajia vastassa (en nyt itsekkää ole edes hyvä). Mutta näitä hitusen yli 40% WR:n alta kahen tonnin matsin E-75 ja E-100 alkaa olemaan pelistä toiseen. Kivahan noita on amnuskella, mutta jos omaan joukkueeseen sattuu parikin, eikä itsellä ole kunnon tykkiä jolla voi tehdä muutosta niin nokkaan tulee aina. Jännä vetailla omien tankkien WR:ää siinä mielessä, esim. Pershingillä ja T32:lla jotka oikeasti on joihinkin kenttii ihan ykkösiä WR on alta viidenkympin, kun taas ton ysin M103:sen ja IS3:sen WR yli 50% kevyesti.

Sitähän tuo on. Eilen Erlenbergissä pari matsia ja sinne meni molemmissa uusi vitosen td ja kuoli saman tien. Tämä ko vaunu on todennäköisesti äärimmäisin snaipperivaunu mitä pelistä löytyy, etuna toki liikkuvuus eli suosii myös sitä, että isket ja liikut nopeasti.

Eilen illalla myös tuli päivitykset modipaketteihin. Voin suositella lämpimästi tätä OMC:n pakettia. Asennusvaiheessa pääset itse konffaamaan mitä haluat, on XVM:ää ja äänimodeja ties mitä. Tämä on nyt ollut käytössä edellisissä batcheissä ja nytkin ja on iso apu. Tässä linkki tuohon modipakettiin ja suosittelen: http://www.odemmortis.com/index.php?site=files&file=98

Totta muuten tuo mitä sanoit näistä huonoista pelaajista isoissa peleissä. Eilen törmäsin IS-7:n jolla voitto% 38, vaunun voitto% 24 ja wn6/7 rating ~240. Prokhorovkassa kohtaamistaistelussa ylhäältä lähdettäessä tottakai itään saarelle kämppäämään. Turpaan tuli ja tämä IS-7 viimeinen hengissä. Tuossa kartassa muuten näkee tuolta lähdettäessä yllättävän paljon näitä typeryksiä jotka kuvittelevat olevansa jollain IS-3:lla tai KV-1S:llä joitain snaippereita. Tuo on yksi räikeimpiä merkkejä todella huonosta pelaajasta. Tuonne saarelle ei mene kuin huonoja pelaajia heveillä, td:t ovat sitten eri asia.

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
II: T1E6
III: LTP, Vickers Medium Mk. III
IV: Luchs, M8A1
V: VK 16.02 Leopard, Pz Kpfw III/IV, T-34, VK 30.01 (H), Stug III, Grille, AMX 13 105 mle. 50
VI: VK 28.01, VK 30.02 (M), Jagdpanzer IV, Hummel
Lisäksi G.W. Panther, VII-tierin telatykki on jo tutkittu, mutta tarvittava määrä kreduja puuttuu hankintaa varten.

100%:n miehistö löytyy Leopardista, VK 28.01:stä, Stugista, Grillestä, VK 30.02:sta, Jgpz IV:sta, sekä Hummelista. Yhteenkään noista ei ole vielä eka perkki noussut sataan yhdelläkään miehistön jäsenellä. Saksalaisissa telatykeissä ja TD:ssä taitaa olla lähimpänä, jossain vähän yli 70%:ssa. Pitäisi varmaan alkaa grindaamaan muutamaa heviä lisää itselleen. Saksalaisista yksi jo onkin, mutta pari lisää olisi paikallaan. Onko ideoita, mihin kannattaisi alkaa tuolla meikäläisen kalustolla suuntaamaan?

Mahdollisessa perjantai-illan kompassa voisin olla mukana aikaisintaan vasta illan liigakierroksen jälkeen. Todennäköisesti vasta lähempänä klo 22:ta, kunhan iltasadut on luettu. Tänään illalla en todennäköisesti ehdi muuta tehdä kuin asentamaan uuden päivityksen.

Nämä pari kertaa mitä tällä viikolla olen ollut mukana ovat olleet niin mukavia, että on oikeastaa tylsää mennä ajelemaan randomeihin itsekseen. Siinä ikään kuin jää jotain olennaista puuttumaan. Sitten kun olen seuraavan kerran mukana, yritän saada tallennettua replayt matseista ja vielä uppia ne myös muiden nähtäviksi. Jos siis ehdin perehtyä siihen, kuinka se tehdään. Sen jälkeen on kaikkien mukana olleiden helppo pelailla jälkipelejä ja etsiä käydyn taistelun kulminaatiopistettä, eli sitä kohtaa joka käänsi taistelun voitoksi tai tappioksi.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko muilla Tiger 2:lla ollut vaikeuksia voittaa matseja? Minulla on kyseisen tankin WR 41%, mikä on selkeästi alhaisin kaikista tankeistani. Se on sikäli jännä juttu, koska Tiger 2 on yksi lempitankeistani ja osaan pelata sillä.

Sitten kun olen seuraavan kerran mukana, yritän saada tallennettua replayt matseista ja vielä uppia ne myös muiden nähtäviksi. Jos siis ehdin perehtyä siihen, kuinka se tehdään. Sen jälkeen on kaikkien mukana olleiden helppo pelailla jälkipelejä ja etsiä käydyn taistelun kulminaatiopistettä, eli sitä kohtaa joka käänsi taistelun voitoksi tai tappioksi.

Tämäpä olisikin mielenkiintoinen jos saat pelit tallennettua jälkitarkastelua varten. Ei ole itse tullut kovin laaja-alaisesti perehdyttyä noihin taistelujen ratkaiseviin juttuihin, niin toisi lisää silmää siihen.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt eilen opin jo jotain Wolverinella pelaamisesta. Kun on crewilla camo skillit, maastomaalaukset ja camoverkot, niin sen verran näkymätön se on puskasta että sillä ei heti paljastu. Sen jälkeen sillä voi ottaa haltuun näitä snaippauspaikkoja joissa on kaksi ampumasuuntaan kuten esim. Murovankasta encounterissa vasemmanyläkulman, josta voi ampua baseen eteläänpäin ja myöskin suojata flankkausta vasten ampumalla itään. Tornia kääntämällä ei menetä binokkojen ja verkkojen bonuksia eikä paikallaanolemisen bonusta camoon.

Wolverine on siis herolla eka TD jossa on kääntyvä torni. Vielä on opettelemista sen liikkuvuuden hyväksikäyttöön. Sen lisäksi olen huomannut että olen todella onneton näissä hull-downeissa, niitä pitää treenata lisää. Eilen muuten ammuin Murovankassa scoutin ja eikös taas tullut spotatuksi ja tuhatta damagea vaunuun, olisi pitänyt sisäistää tuo mirasanen eilinen kommentti paremmin ...

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nebula, mulla oli aikoinaan ihan sama tilanne TigerII:n ja E-75:n kanssa. Tykkäsin vaunuista kovasti molemmista ja jossain määrin tuntui, että niillä osasin pelatakin mutta voitto% molemmissa näyttävät 45 ja 46 eli ei niin mairittelevat. Nämä tosin olivat mun ensimmäiset 8 ja 9 tierin hevit joten opettelun piikkiin meni varmasti paljonkin. Tuo saksalaisten hevien linja on monilla se ensimmäinen linja uusilla pelaajilla koska kaikkihan tuntevat Tigerin ja kuvitellaan sen olevan ylivertainen. Tosin onhan esim Tiger saanut buffia sen jälkeenkin mutta näin se monesti menee. Nykyään kuten tuossa yllätodettu, randomeissa pyörii todella paljon näitä 200-400 vn6/7 ratingin "Kinkkuja" ja E-75:sia jotka ovat kyllä saman tierin td:illä pelatessa oikein makoisia maaleja.

Eilen vedettiin parin klaanikaverin kanssa 46 matsia voittoprosentilla 71,74 ja WN7 ratingilla 1586,65. Tuo kertoo, että pelit sujuivat melkoisen hienosti.

Tuolta muuten pääsee katselemaan näppärästi tilastoja ja antaa aika paljon enemmän statseja kuin WOT:in omat sivut. Tuolta löytyy klaanien tilastot mutta myös yksittäisen pelaaja tilastot kun vaihdat alasvetovalikosta players ja annat pelaajan nickin. Linkki tuonne sivulle: http://wotcs.com/

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Jeps, randomeissa esim. 2 Hellcattia ja scout edessä on todella ikävä yhdistelmä (niinkuin tietysti kompassakin).

Nebula: voittoprosentti 44% Tiger IIsella, päivitin keskimmäisen (?) tykin ja nyt sujuu paremmin, mutta epäilisin että tarvitsen sen paremman tornin ennenkuin minusta on hyötyä kun mennään yli Tier VIIIn matseihin. Eli pitää olla todella todella varovainen ja turha kuvitella että voisi kääntää taistelun Tiger IIsella, ellei ole kaikki tapissa ja Tier VIIIn taisto. Tuskaa kun on tottunut agressiivisesti pelaaman (kuten osastotoverit voivat todistaa :).

Toisaalta, samalla oppii uusia ratkaisumalleja ja lopputuloksena sanoisin että tulen pitämään Tiger IIsen, luulen olevani nyt parempi pelaaja sillä saatujen opetusten myötä.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko muilla Tiger 2:lla ollut vaikeuksia voittaa matseja? Minulla on kyseisen tankin WR 41%, mikä on selkeästi alhaisin kaikista tankeistani. Se on sikäli jännä juttu, koska Tiger 2 on yksi lempitankeistani ja osaan pelata sillä.

Ei ole Tigerista kokemuksia, mutta epäilen että sama ongelma kuin itsellä tolla T32:lla. Eli tykki ei tee niin paljoa damagea että pystyisi kannattelemaan joukkuetta. Eli saat oman puolen pidettyä ok, mutta samalla menetät energiaa sen verran ettet pysty paikkaamaan jos toinen puoli sulaa. Eli sama juttu kun tossa Jusun kanssa jo juteltii, kärki pelaajissa on tosi heikkoja ettet pysty yksin kannattelemaan joukkuetta.

Onko sulla XVM käytössä? Jos ei niin suosittelen asentamaan, jo ihan sen vuoksi että voit vähän arvioida keneen kannattaa luottaa että edes jollain tapaa tietää mitä kentissä tulee milläkin tankilla tehdä.

IS3 on sen suhteen erilainen tankki pelata, että pystyy johtamaan hyökkäystä ja tuhoamaan vihollisia vaikka olisi alakynnessäkin.

Eli mun vinkki Tigeri pulmaan ota alkumatsi rauhallisesti, mene kakkoslinjassa ja jos hätä iskee käytä kultaa jos on sillä pienikin mahdollisuus selvitä.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
II: T2 Medium Tank, Pz II
III: M3 Light, Pz III Ausf. A,
IV: Pz 38 (t) n.A.
V: Pz IV
VI: VK 36.01 (H)

Ja eilen sain vihdoin ja viimein VII: Tiger I:en!

Tänään kävisi komppaa jo klo 19 -> 24 välillä jos saadaan vaan tarpeeksi pelaajia. Myös minikomppaa voisi kokeilla jos ei saada tarpeeksi pelaajia normikomppaan?

Ja Mumble-serveri mitä olemme käyttäneet kompissa sijaitsee Kapsin servereillä ja on aina päällä. Yhteystiedot:

Address: lakka.kapsi.fi
Port: 62167

Salasanan saa minulta tai muilta Jatkoajan WoT-pelaajilta Jatkis65-kanavalta WoTissa.

-Tinke

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voisin tänään jos porukkaa saadaan kasaan edes seitsemän tota minikomppaa kyl kokeilla. Toki jos enempi tulee, niin myös kunnon pelit vois laittaa pystyy. Pitää kun töistä pääsee asennella toi Jusun linkkaama modi (vaikutti pikavilkaisulla aika toimivalta), jonka jälkeen grindailua. Eli oon varmaan jo kuuden mais linjoilla, joten jos nelosesta ylöspäin löytyy osastoon seuraa niin grindaillaan yhdessä.

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Ei mielestäni Tiger huono tankki ollut silloinkaa, kun sitä ei vieltä ollut buffattu. Erittäin hyvä kaupunkitaisteluissa varsinki. Loistava tankki side screappiin.

Mutta tuosta tier VI:stä eteenpäin multa löytyy:

VII: T25 AT (kehitys kesken), Panther/M10
VIII: Panther II (Täysin kehitetty, miehistöllä toiset skillit yli 50% kehitetty),
Tiger II (Täysin kehitetty, miehistöllä toiset skillit jo yli 83%)
Ferdinand (Täysin kehitetty, miehistöllä toiset skillit jo yli 75%)
IX: VK 45.02 B (Täysin kehitetty, miehistöllä toiset skillit 98%)
T54E1 (Täysin kehitetty, miehistöllä toiset skillit 91%)

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Tänään olin estynyt pelaamaan, mutta pe tai su -illat voisivat tällä viikolla vielä onnistua. Mites muut?

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep, eli päivitellääs hieman. Eli minikomppaa kokeiltu, ja pakko myöntää että ainakin itsestä tuntu et se on nyt nähty. 7vs7 tai 6vs6 pelissä menee se kaikki hohto mikä tässä pelissä on. Tankkien pitää olla samasta puusta veistettyjä,eli normaali sijoittelu skouttien,td:itten, medien ja hevien välillä ei toimi. Ainoa taktiikka tuntuu olevan vain suoraan basea kohti, joka johtaa käytännössä paikassa a tapahtuvaan 1vs1 tappeluun. MM ei todellakaan toimi, vaan samat 35%-65% winchancet pyörii vaan, tosin siinä mikä ite voitettii oltii 78% suosikki ja silti meni suht tiukaksi koska päätettii ennen matsin alkua kokeilla pelkkää puolustusta.

Mun mielestä kolmekin lisäpelaajaa antaa sen taktisen puolen mukaan, että saa pääkulkureitit tulpattua kunnolla. Jäi vähän kakka maku suuhun tosta.

Mut kiitos Tityy:lle ja Jullille platoonasta, vedettii kyl oikeesti pari aika timanttista rundii, niin jäi sentään tästä päivästä jotain positiivistäkin käteen.

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään olin estynyt pelaamaan, mutta pe tai su -illat voisivat tällä viikolla vielä onnistua. Mites muut?

Täytyy ensin katsoa telkkarista kun HPK jää jyrän alle. Sen jälkeen iltasadun lukemista jälkikasvulle ja sitten voisi olla mahdollisuus tulla mukaan. Katsellaan illalla miten käy. Kyllä sitä nyt alkavana viikonloppuna ainakin yhtenä iltana pystyn olemaan mukana.

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä lähden tänään viemään venettä talviteloille Etelä-Pohjanmaalle ja tulen huomenna sit takaisin. Huomenna iltasella taas linjoilla.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jep, eli päivitellääs hieman. Eli minikomppaa kokeiltu, ja pakko myöntää että ainakin itsestä tuntu et se on nyt nähty.

Itse kävin vetämässä yhden, meillä oli se 42 pistettä ja herolla Stug, vastaan tuli viisi kasitierin tankkia, joihin ehkä olisin pystynyt takaapäin samaan damagea. Ajattelin siis koukata, mutta matsi oli ohi kun koukkaus oli vielä puolessa välissä. Riitti mulle.

Mut kiitos Tityy:lle ja Jullille platoonasta, vedettii kyl oikeesti pari aika timanttista rundii, niin jäi sentään tästä päivästä jotain positiivistäkin käteen.

Ite asensin sen Jusun suositteleman modin. Modi itsessään on aivan timanttinen, varsinkin se viewrangen näkyminen kartassa on td-miehen unelma. Mutta joko modista tai sitten muuten vaan koko illan WOT lagasi aivan tautisesti, esim. Enskissa hirtti taas kääntö jumiin kesken laukausten vaihdon ja Jagdpanzer alkoi pyörimään ympyrää. Eilinen winrate oli herolla 38%, Stugilla 1/11, mikä kertonee että ihan putkeen ei menny pelit, MM eikä pelin tekninen toimiminenkaan. Mutta taas opin uutta ja se on valespottaaminen, elikkä kun td ampuu puskasta ja olet pahasti avoimella paikalla, niin käännä tykki sinnepäin mistä kuti tuli ja jos siellä on selkeä snaippipuska, niin ampu sinne peräänkin. Vihu voi hyvinkin vetäytyä suojaan luulleessaan joutuneensa spotatuksi ja saat tarvittavat lisäsekunnit että pääset itse suojaan. Eilen tuhosin yhden vihunkin tuolla menetelmällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy