Windows phone appseja + käyttökokemukset

  • 139 447
  • 510
Suosikkijoukkue
KK
Hei osaako joku sanoa, olenko muuttanut jotain asetuksia vai onko tämä uusi "ominaisuus" ja mistä sen voisi korjata. Eli ongelma Nokia Lumia 920:n kanssa. Ennen pystyin lataamaan esimerkiksi videot skydriveen ilman w-lan yhteyttä. Myös suuret appsit tulivat ilman w-lan yhteyttä. Jonkin aikaa sitten huomasin, että esimerkiksi videot vaativat w-lan yhteyden mennäkseen skydriveen. Onko vika minussa vai ohjelmistossa ja miten tämän voisi korjata?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ennen pystyin lataamaan esimerkiksi videot skydriveen ilman w-lan yhteyttä.
Oletko nyt ihan varma? Minulla on ollut 920 julkaisupäivästä lähtien, ja kaikki eri softaversiot, mutta en ole ikinä pystynyt lataaman videoita skydriveen ilman wlan-yhteyttä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielestäni Google jatkoi tukea ainakin tämän vuoden loppuun ja siihen mennessä pitäisi tulla WP päivitys joka korjaa lopullisesti ongelman.

Saatan olla helvetin väärässä.

Väärässä olet siinä että olet väärässä :)

Nimenomaan tuleva WP8:n päivitys tuo CalDAV- ja CardDAV-synkronointiprotokollien tuen. Eli Googlen palvelut toimii jatkossakin.

Täältä lisää tietoa: Videoesittelyssä Windows Phone 8:lle tuleva CalDAV- ja CardDAV-tuki : Mobiili.fi. Linkki mobiili.fi sivustolle.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Alle 30 vai oliko se nyt 50 megaisten pitäisi mennä automaattisesti. Isompien siirtämiseen tarvitset Skydrive softan, tai sitten sen wlanin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Oletko nyt ihan varma? Minulla on ollut 920 julkaisupäivästä lähtien, ja kaikki eri softaversiot, mutta en ole ikinä pystynyt lataaman videoita skydriveen ilman wlan-yhteyttä.

Alle 30 vai oliko se nyt 50 megaisten pitäisi mennä automaattisesti. Isompien siirtämiseen tarvitset Skydrive softan, tai sitten sen wlanin.
En mene nyt ihan vannomaan, mutta muistelisin, että aikaisemmin (viime vuoden puolella) olsi videot skydriveen mennyt. Minulla oli pitkään ko. luuri kateissa. Tähän pitäisi kyllä tulla muutos, koska oma nettini on monia w-laneja nopeampi.
 

Gemondo

Jäsen
Osaako joku suositella jonkinnäköistä "sport tracker" ohjelmaa jolla saisi lenkkien tiedot tallennettua ja niitä tutkailtua jälkeenpäin? Yhtä kokeilin, oli joku CyclingGPSblaablaablaa. Aivan paska.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osaako joku suositella jonkinnäköistä "sport tracker" ohjelmaa jolla saisi lenkkien tiedot tallennettua ja niitä tutkailtua jälkeenpäin? Yhtä kokeilin, oli joku CyclingGPSblaablaablaa. Aivan paska.

Mitäpäs ihan tuo itse Sports Tracker?
Itsellä käytössä, kun tulee lenkkiä tehtyä ja metsässä koiran kanssa samoiltua. Toimii hienosti.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Mitäpäs ihan tuo itse Sports Tracker?
Itsellä käytössä, kun tulee lenkkiä tehtyä ja metsässä koiran kanssa samoiltua. Toimii hienosti.


Mites kun pistät sports tarackerin päälle ja kesken lenkin joku soittaa niin, tuo sovellus menee pois päältä ja unohtaa jo tehdyn lenkin. Ihan kiva muuten. Tai jos radio menee pois päältä ja haet uudestaan kanavan niin taas on ST sammunut.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mites kun pistät sports tarackerin päälle ja kesken lenkin joku soittaa niin, tuo sovellus menee pois päältä ja unohtaa jo tehdyn lenkin. Ihan kiva muuten. Tai jos radio menee pois päältä ja haet uudestaan kanavan niin taas on ST sammunut.
Ei ole ilmeisesti kavereita, kun en ole huomannut tuota ongelmaa. Itse kuuntelen yleensä Spotifyta, joten ei ole ollut ongelmaa.
 

Gemondo

Jäsen
Tuossa kokeilemassani sovelluksessa oli sama vika, se sammui ja unohti aiemmin tapahtuneet jo kun näppäinlukko meni päälle!
edit. Tuota Sports Trackeriä käytin joskus muinoin androidilla, en oikein tykästynyt ja ajattelin jos markkinoilta tänä päivänä löytyisi joku parempi sovellus?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Molempia olen kokeillut, niin Sport Trackeriä kuin Endomondoa, ja itse pidin Endomondosta enemmän. Meikäläisellä ST teki outoja hyppyjä reitin mittauksrssa, jos erehtyi pitämään tauon. Paikannus siis sekoili, minkä vuoksi lenkkiin tuli ylimääräisiä kilometrejä. Endomondokin tekee pienet "nököt" toisinaan, mutta pahimmat virheet on kuitenkin suodatettu pois. Muuten noissa ei juurikaan ole eroja... Energiankulutuksen ST taisi arvioida suuremmaksi, mutta tuo laskelma nyt on automaattisestikin vain arvio.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Viberin kanssa on semmoinen ongelma että kuvaa lähetettäessä ohjelma lataa hetken, ja sen jälkeen heittää aloitusnäyyölle. Eli kaatuu. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Muutenkin Viber-appi on pahasti lastenkengissä WP8:lle. Puhelimena Ativ S.
 

vilho

Jäsen
Itse erehdyin kokeilemaan Runtastic-nimistä ohjelmaa liikuntasuoritusten yhteydessä ja sille tielle jäätiin. En muista maksaako, mutta kannattaa se euro tai kaksi sijoittaa jos se sen vaatii.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse olen käyttänyt pyöräilyn yhteydessä Cyclometer nimistä sovellutusta ja ainakin pyöräillessä se on varsin mukava lisä, sillä pystyy ajon aikana seuraamaan kartalla ajamaansa reittiä ja saa keski- ja huippunopeustiedot ja treenin keston ja arvion kulutetuista kaloreista (perustuu painoon). Sovellutus tallentaa myös aikaisemmat ajot ja käyttää edellistä ajokertaa ns race against yourself toiminteeseen joka ainakin itselleni on ollut ihan hauska lisä kannustamaan ajamaan nopeammin. Sen lisäksi tallennettuja ajoja voi tarkastella jälkikäteen jos siltä tuntuu. Olen tykännyt, sovellutus on ilmainen jos ei alalaidassa näkyvä mainosbanneri ei haittaa, muutamalla eurolla (4,99) siitäkin pääsee halutessaan eroon.

Kalenterisovellutuksena olen tykästynyt Cronoksen kalenteriin, joka maksoi muutaman euron ja se pesee mennen tullen ainakin tämän Lumian oman kalenterin.
 

Gemondo

Jäsen
Itse olen käyttänyt pyöräilyn yhteydessä Cyclometer nimistä sovellutusta ja ainakin pyöräillessä se on varsin mukava lisä, sillä pystyy ajon aikana seuraamaan kartalla ajamaansa reittiä ja saa keski- ja huippunopeustiedot ja treenin keston ja arvion kulutetuista kaloreista (perustuu painoon). Sovellutus tallentaa myös aikaisemmat ajot ja käyttää edellistä ajokertaa ns race against yourself toiminteeseen joka ainakin itselleni on ollut ihan hauska lisä kannustamaan ajamaan nopeammin. Sen lisäksi tallennettuja ajoja voi tarkastella jälkikäteen jos siltä tuntuu. Olen tykännyt, sovellutus on ilmainen jos ei alalaidassa näkyvä mainosbanneri ei haittaa, muutamalla eurolla (4,99) siitäkin pääsee halutessaan eroon.

Itse kokeilin tänään"Endomondo" nimistä sovellusta ja tykästyin kovasti. Suunnilleen samat ominaisuudet lukuunottamatta tuota "race against yourselfiä". Sen sijaan tässä Endomondossa sovellus huutelee niin halutessasi taskusta esim. kilometri-väliaikoja, joka minusta on varsin toimiva ominaisuus. Suosittelen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Voi olla typerä kysymys johon on vastattu jo aikasemmin ketjussa mutta en viitsisi käydä koko ketjua läpi niin oisko jollakin suositella W8 kännyyn hyvää mp3-soitin sovellutusta jossa olisi helppo soittolistojen hallinta ja biisien soittaminen olisi tyylilajin, artistin/albumin mukaan mahdollista ilman soittolistojakin? Lumian oma soitin ajaa asiansa mutta ainakin soittolistojen osalta helpoimmalla pääsee kun pistää kännyn kiinni pc:een ja tekee soittolistat sillä.

Myös Cyclometerissä on mahdollista saada äänikommentointia ajosta näin halutessa (englanniksi), en tosin ole itse käyttänyt sitä (joten sen hyvyydestä/huonoudesta en sano mitään) kun pidän näytön ajaessa päällä niin näen tarvittaessa siitä ajojeni tiedot.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko WP:lle olemassa muistiinpanosovellusta, joka tunnistaisi kynäkirjoituksen? Saa olla maksullinenkin, jos toimii. En nyt osaa oikein etsiä oikeilla hakusanoilla, jos on. Siis word-tiedostoksi jo sen saisi vielä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lumia 920:lle on tullut ohjelmistopäivitys ladattavaksi, joka tuo muutamia kaivattuja ominaisuuksia puhelimeen. Lukitusnäyttöön on nyt mahdollista saada kello näkyviin. Lukitusnäytön voi herättää kahdella näpäytyksellä, eikä tarvitse painaa virtanappia sivusta. Lisäksi näytön säätömahdollisuuksia on tullut lisää, ja äänimaailmaa on hiukan muunneltu.

Kai sieltä muutakin vielä löytyy, kunhan vaan ehtii perehtyä.
 

Carlos

Jäsen
Lumia 920:lle on tullut ohjelmistopäivitys ladattavaksi, joka tuo muutamia kaivattuja ominaisuuksia puhelimeen. Lukitusnäyttöön on nyt mahdollista saada kello näkyviin. Lukitusnäytön voi herättää kahdella näpäytyksellä, eikä tarvitse painaa virtanappia sivusta. Lisäksi näytön säätömahdollisuuksia on tullut lisää, ja äänimaailmaa on hiukan muunneltu.

Kai sieltä muutakin vielä löytyy, kunhan vaan ehtii perehtyä.

Pitäisi olla lisäksi ainakin;

- FM-radio

- joku "drive mode", en tiedä mutta tarkoittaisiko tämä että puhelin toimii puhelimena vaikka on navigaattori päälä? Ja asiaan liittymättä niin Here Drive ei ole enää muuten beta-versio, on saanut aika paljon parannuksia lähikuukausina. Kesälomareissulla mentiin sen kanssa n. 5000km, työmatkoillakin käytän usein vuokra-auton kanssa ympäri maailmaa, pelittää hienosti ja löytää aina perille. Ja on kartat ajan tasalla.

- soittajien musta lista

- Pro-Camera sovellus

- Kaikenlaista pientä luotettavuus & sujuvuus -säätöä
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Wpuhelin.comissa lista tulleista uudistuksista.

Ilman ongelmia tuntui asentuvan. Kuvien laatu tarkentunut selvästi, myös nuo Nokia Pro Cam ja Nokia Smart Cam sovellukset ihan kiva lisä (pitää hakea itse sovelluskaupasta). Vilkaisunäyttö on erinomainen parannus, mutta kellonajan lisäksi saisi kyllä näkyä myös vastaamattomat puhelut, tekstiviestit ym. Mutta ehkäpä sitten seuraavassa päivityksessä. Puhelimena siis Lumia 920.
 

Carlos

Jäsen
Vilkaisunäyttö on erinomainen parannus, mutta kellonajan lisäksi saisi kyllä näkyä myös vastaamattomat puhelut, tekstiviestit ym. Mutta ehkäpä sitten seuraavassa päivityksessä. Puhelimena siis Lumia 920.

Kyllä siitä ainakin etukäteen puhuttiin että ne myös pitäisi näkyä lukitusnäytöllä (tai ainakin puhelut, en muista tarkkaan). Mutta ilmeisesti siis ei? Toisekseen mulla on 4 eri sähköpostitiliä, ja niistä vain 3 päästää äänen kun tulee postia, se neljäs ei koskaan. En tiedä onko tässä sitten joku asetusjuttu joka vaikuttaa siihen.

Mulla myös L920.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toisekseen mulla on 4 eri sähköpostitiliä, ja niistä vain 3 päästää äänen kun tulee postia, se neljäs ei koskaan. En tiedä onko tässä sitten joku asetusjuttu joka vaikuttaa siihen.
En ole aivan varma, mutta vahva ehkä:

Asetukset--> lukitustilan näyttö: valitse sovellukset pikatilan näyttämiseen.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Päivitin 920:n, mutta en löydä tämmöisiä “Asetukset” –> “Näyttö + Kosketus” –> “Vilkaisunäyttö”. Uusinta tarkistus ilmoittaa, että viimeisin ohjelmistoversio on käytössä. Pitääkö tehdä vielä jotain temppuja, että tuommoisen valinnan saa näkyviin, vai enkö vaan osaa käyttää tätä? Mistäs näen nopeasti, että on varmasti viimeisin versio käytössä ohjelmistosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Päivitin 920:n, mutta en löydä tämmöisiä “Asetukset” –> “Näyttö + Kosketus” –> “Vilkaisunäyttö”. Uusinta tarkistus ilmoittaa, että viimeisin ohjelmistoversio on käytössä. Pitääkö tehdä vielä jotain temppuja, että tuommoisen valinnan saa näkyviin, vai enkö vaan osaa käyttää tätä? Mistäs näen nopeasti, että on varmasti viimeisin versio käytössä ohjelmistosta.

Löysit kuitenkin sen näyttö+kosketus - kohdan? Rullaa siitä oikealle, muistaakseni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös