Windows phone appseja + käyttökokemukset

  • 139 455
  • 510

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Hermohan siinä meinas mennä... Mutta sainhan päivityksen onnistuun noilla ohjeilla. About 20 kertaa piti toistaa toi wlanin katkasu, että päivitys löyty.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hermohan siinä meinas mennä... Mutta sainhan päivityksen onnistuun noilla ohjeilla. About 20 kertaa piti toistaa toi wlanin katkasu, että päivitys löyty.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset puhelimen malli, ei näistä viesteistä ole muuten mitään iloa. Ilmeisesti 900 ja 800 ainakin päivittyvät verkkoyhteyden katkaisukikkailulla 7.8 versioon, mutta onko joku onnistunut saamaan sen 710:een?

Edit: itse itselleni vastaten, nyt taisi lopulta löytyä myös 710:een oikea päivitys, ainakin löytynyt päivitys lupaa uutta aloitusnäyttöä. Oli vaan niin pirun nopea netti, että katkaisu piti tehdä oikeastaan välittömästi kun painoin päivitä.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitääkö tuo nettipiuha siis kiskaista irti siinä vaiheessa, kun zune vielä etsii niitä päivityksiä? Eli sitä "Puhelin on ajantasalla" tms tekstiä ei saa päästää ruutuun? Ei siinä kyllä mulla montaa sekuntia mene, ehkä max 3, riippuu varmaan netin nopeudesta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitääkö tuo nettipiuha siis kiskaista irti siinä vaiheessa, kun zune vielä etsii niitä päivityksiä? Eli sitä "Puhelin on ajantasalla" tms tekstiä ei saa päästää ruutuun? Ei siinä kyllä mulla montaa sekuntia mene, ehkä max 3, riippuu varmaan netin nopeudesta.

Pitää katkaista silloin kun se etsii päivitystä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kertokaa nyt hyvät ihmiset puhelimen malli, ei näistä viesteistä ole muuten mitään iloa. Ilmeisesti 900 ja 800 ainakin päivittyvät verkkoyhteyden katkaisukikkailulla 7.8 versioon, mutta onko joku onnistunut saamaan sen 710:een?

Sorry, 800 oli kyseessä tässä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sorry, 800 oli kyseessä tässä.

Päivitin tuttavan 710:n heti perään tänään ja se myös onnistui. Muuttui muuten aika sutjakkaaksi puhelimeksi sekin, kun oli kaikki 4 asennusta takana ja WP 7.8-puhelin. Siten päivitys löytyi, kun puhelin oli ensin lentotilassa ja sen jälkeen usb-piuhalla kiinni kannettavaan, joka potkaisee päivityksen etsinnän käyntiin, jonka jälkeen hiirellä n. 5-7 sekunnin jälkeen tietokoneen wlan pois päältä. Meillä on vielä melko nopea kuitukaapeliyhteys kiinteään nettiin ja langaton verkko reitittimellä siihen kytkettynä. Jokaisen päivityksen löytymiseen meni n. 2-5 yritystä.

Tarkistakaa vielä palomuuristanne, että se päästää Zunen läpi.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen varmaan 30 kertaa yrittänyt Lumia 800:n päivittämistä, mutta en näköjään vain osaa. Miten voi olla niin vaikeaa saada päivitystä kaikille samoihin aikoihin? Vaikka olen periaatteessa ollut puhelimeeni ihan tyytyväinen, alkaa tämä touhu vituttamaan siinä määrin, että seuraava puhelin taitaa olla joku muu kuin Windows.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olen varmaan 30 kertaa yrittänyt Lumia 800:n päivittämistä, mutta en näköjään vain osaa. Miten voi olla niin vaikeaa saada päivitystä kaikille samoihin aikoihin? Vaikka olen periaatteessa ollut puhelimeeni ihan tyytyväinen, alkaa tämä touhu vituttamaan siinä määrin, että seuraava puhelin taitaa olla joku muu kuin Windows.
Androidissa on ymmärtääkseni ihan samanlainen portaittainen päivitysmekanismi.

Kyse lienee siitä, että halutaan porrastaa noita liikennemääriä, jotta kaikki saisivat helposti ja hallitusti päivityksensä.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Oon tässä nyt muutaman kerran yrittänyt saada lumia 800 ton 7.8 päivityksen kaikki lähtee ihan hyvin mutta jää kohtaan 6 jumiin jonka jälkeen puhelin käynnistyy ja sitten tulee error 801812C1! Mistä lähen etsimään vikaa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oon tässä nyt muutaman kerran yrittänyt saada lumia 800 ton 7.8 päivityksen kaikki lähtee ihan hyvin mutta jää kohtaan 6 jumiin jonka jälkeen puhelin käynnistyy ja sitten tulee error 801812C1! Mistä lähen etsimään vikaa?

Eli kun se ilmoittaa, että päivitys on löytynyt, niin sen jälkeen pitää palauttaa se oma verkkoyhteys jotta voit ladata sen päivityksen netistä...
 

rudi#25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit(Toistaiseksi) sekä kentän duunarit
Minulla käytössä lumia 800. Sain sen jouluna, melko tyytyväinen olen ollut.
Seuraavat sovellukset suosittelen lataamaan (tietysti oman mielenkiinnon mukaan): googlen sovellus (loistava hakukone sovellus, erittäin nopea, toimiva)

jokerit live ( ulkoasu komea, tilastojen löytyminen suuri plussa, ainut miinus että tilanteiden päivittäminen hidasta)

elisa viihde ( jos elisa viihteen boksin omistaa niin tämä sovellus pakko ladata, loistava ja kätevä tallennus vaikka olisi kaukana kotoa, pystyy tarkastella kätevästi mitä tallentaa tai on jo tallentanut, erittäin kattava ohjelmaopas, selkeä ulkoasu)

whatsapp ( ilmaiseksi sovellukseksi erittäin hyvä, kyseessä siis viestin lähetys ohjelma, plussaa siitä että toimii loistavasti ja löytää esim. Fb kavereiden perusteella heidät joilla on käytössä tämä sovellus)

Muita mainitsemisen arvoisia sovelluksia ovat: IS, mtv3 juuri nyt, Veikkaus, Wikipedia sekä kotikokki.net. Paras peli on ehdottomasti Wordament.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Puhelimena Lumia 920 ja nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma: kauppaan kun tulee jotain päivityksiä ja siihen kauppa-ikonin kohdalle tulee numero 1, niin kun sinne menee sitten katsomaan, niin eipä siellä luekaan, että 1 päivitys. Jos odottaa niin kauan, että kauppa-ikonin kohdalla lukeekin 2 ja menee sitten katsomaan, niin löytyy 1 päivitys. Mihinhän osa päivityksistä katoaa? Alussa ei ollut tuollaista ongelmaa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
7.8 päivitys toi 710:een mukanaan uuden aloitusnäytön lisäksi toisenkin tervetulleen uudistuksen: selaimen oletushakukoneen saa nyt vaihdettua Bingistä Googleen. Hakupainike on silti jatkossakin turha, sillä sitä kautta hakukone on edelleen Bing.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Puhelimena Lumia 920 ja nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma: kauppaan kun tulee jotain päivityksiä ja siihen kauppa-ikonin kohdalle tulee numero 1, niin kun sinne menee sitten katsomaan, niin eipä siellä luekaan, että 1 päivitys. Jos odottaa niin kauan, että kauppa-ikonin kohdalla lukeekin 2 ja menee sitten katsomaan, niin löytyy 1 päivitys. Mihinhän osa päivityksistä katoaa? Alussa ei ollut tuollaista ongelmaa.
Minkä sovelluksen asensit juuri ennen tuota? Koeta poistaa kyseinen sovellus ja vaikka asentaa uudestaan se.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Yritän päivittää Lumia 710 puhelinta 7.8 versioon mutta ei oikein onnistu joten pakko kysyä viisaammilta että mitä teen väärin?

1. Puhelin lentotilaan
2. Kytken puhelimen koneeseen
3. Menen asetuksista hakemaan päivityksiä
4. Kun ruutuun tulee "tarkistetaan päivityksiä" niin otan netin pois noin 3-5s hakemisen aloituksesta

sitten tulee vaan että päivityksiä ei onnistuttu etsimään?
 
Oota vähän kauemmin ennen kuin katkaiset nettiyhteyden, jos tuo virhe tulee. Itsellä löysi ensimmäisen päivityksen n. 6-7 s odotuksella. Tuo päivittäminen on hermoja raastavan randomia, mutta mahdollista.
Niin, siis ensin kannattaa tarkistaa päivitykset loppuun asti laskien samalla kauanko se niitä päivityksiä hakee. Sitten seuraavalla kerralla yhteys poikki 1-2 sekuntia ennen kuin ilmoitus päivitysten löytymättömyydestä tulisi.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Siis mitä helvettiä? En oo seurannut niin tiiviisti, mutta eikös se 7.8 pitäs olla ilman mitään verkkopiuhojen kanssa kikkailua jo muutenkin asennettavissa? Itse päivitin 900:n näillä ohjeilla joulukuun lopulla ja ei tarvinnut kiskoa piuhoja irti.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Siis mitä helvettiä? En oo seurannut niin tiiviisti, mutta eikös se 7.8 pitäs olla ilman mitään verkkopiuhojen kanssa kikkailua jo muutenkin asennettavissa? Itse päivitin 900:n näillä ohjeilla joulukuun lopulla ja ei tarvinnut kiskoa piuhoja irti.
Jos olisit jaksanut edes vähän, niin tietäisit että päivitys on saatavilla porrastetusti, ettei ongelmia tulisi päivitysservereiden ylikuormituksesta. Kikkaliulla sen päivityksen saa tehtyä vaikka oma puhelin ei vielä ole "päivitysvuorossa"
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Lumia 920 kyseessä.

Muutaman pelin (yazz, Castlemine) kanssa käynyt niin että hetken pelaamisen jälkeen näyttö jäätyy, ei vastaa mihinkään, sitten menee ruutu pimeäksi ja vaikka odottaa kuinka kauan niin ainoa tapa jolla tuon saa takaisin toimintaan on pakottaa uudelleenkäynnistys.

Itsellä on käynyt mielessä että johtuuko mainoksista, ilmaisia pelejä kuitenkin molemmat.

Yazzista laitoin palautetta, vaan eipä vastausta ole tullut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omaan 710:een sain nyt päivitettyä 7.8:n. Hermohan siinä tosiaan meinasi mennä. Lopulta kuitenkin onnistui. Ihmettelyä lisää se, että jouduin ensin asentamaan kaksi kappaletta 7.5:n päivityksiä, ennen kuin pääsin tuohon 7.8:n sisältävään käsiksi. Nuo 7.5:t olisi kaiken logiikan mukaan täytynyt löytyä jo aikaa sitten, samaten puhelimen olisi pitänyt niiden löytymisestä ilmoittaa, mutta kun ei, niiin ei...

Sen verran voisin heittää omakohtaista kommenttia, että minä pidin lopulta vain puhelimen lentotilassa, enkä käynnistellyt Zunea uudelleen tai irroitellut puhelinta USB-liittimestä latausyritysten välillä. Ainoastaan WLAN-yhteyttä katkoilin. Huomasin, että aika, jolloin Zune ilmoittaa, ettei päivityksiä löydy, oli ihan hatusta heitetty. Siksi kokeilin aina välillä eri aikoja tuon WLAN:n sammuttamisen kanssa. Yhdessä päivityksessä kytkin sen melkein heti (parin sekunnin jälkeen) pois, yhdessä ehkä viiden, yhdessä jopa kymmenen... Ei mitään logiikkaa siis.

Hankalaa ja perseestä.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mites ton Googlen saa nyt laitettua Bingin tilalle? En löydä oikein mistään asetuksista vaihtoehtoa
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites ton Googlen saa nyt laitettua Bingin tilalle? En löydä oikein mistään asetuksista vaihtoehtoa

Ai mihin? Selaimeen saa oletushauksi muutettua Google, mutta taitaa toimia vain WP8:ssa. Hakupainikkeeseen et sitä saa muutettua.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ai mihin? Selaimeen saa oletushauksi muutettua Google, mutta taitaa toimia vain WP8:ssa. Hakupainikkeeseen et sitä saa muutettua.
Myös WP 7.8:ssa onnistuu selaimen hakukoneen vaihto, 7.5:ssä ei. Löytyy Asetukset -> Sovellukset -> IE -> Oletushakupalvelu. Hakupainikkeen hakua ei tosiaan saa muutettua.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Xbox Music

Jääkö Xbox Music -sovellus vain Windows Phone 8:n käyttäjille? Tuli hankittua tuo kuukauden kokeilu, kun tietokoneella olen tähän Windowsiin yrittänyt tutustua tarkemmin. Eipähän tarvitse edes harkita palvelun jatkamista, jos se ei Lumia 800:lle ole edes saatavissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös