Windows phone appseja + käyttökokemukset

  • 139 443
  • 510

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Harvinaisen turhauttava tämä Nokian navigointi sovellus. Ei voi syöttää destination-kenttää tarkkaa osoitetta, vaan ainoastaan kadun nimi. Ja hyvä, jos edes kadun löytää. Huvikseni syötin destination-kenttään "mannerheimintie", eikä toi paska ole vielä löytänyt sitä viiden minuutin etsimisenkään jälkeen. Kohde johon olisin huomenna menossa, on jossain hevonperseessä ja tie varmaan kymmenen kilometriä pitkä, niin vitun hauska toimia tuon "navigaattorin" kanssa, kun ei voi osoitekenttään syöttää katuosoitteen numeroa.

Oikeata navia ei viitsi ostaa, kun ei tarvetta olisi, kuin muutaman kerran vuodessa. Symbian-luureissa sentää navigaattori oli toimiva, mutta ei tässä Lumia 900:ssa.

Hmmm... Itellä on Lumia 900 ja kyllä mun Nokia Navigointi-softassa voi syöttää tarkankin osoitteen. Kartat oon toki aina ladannut luuriin etukäteen eli internettiin en ole navigoidessa yhteydessä.

Toiminut kuin junan vessa. Suomessa, Ranskassa, Saksassa, Kiinassa, Hong Kongissä ja Thaimaassa.

EDIT: Lue koko viestiketju ennen postaamista, urpo!
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
7.8 on saatavilla Zunen kautta, tosin vaatii sen nettijohtokikan. Saa 900 uutta elämää kun voi tiiliä säätää.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nokialla näköjään onkin olemassa tuollainen helppo ja nopea soittoäänenteko-app puhelimelle, niin ei tarvinut kikkailla niiden kanssa sen kummemmin. Eli puhelimessa olevista biiseistä voi pätkiä nopeasti ja helposti sen haluamansa pätkän.

Pari päivää nyt käyttänyt Lumian 920:stä ja eniten käytetty ohjelma on ollut Wordament. Vaimoke piti tänään melkein väkisin vääntää puhelimesta irti kun jäi sen verran koukkuun. Itse tuulettelin ääneen 76% tulosta.

Oliko jollain tiedossa hyvää ohjelmaa NHL:n seuraamiseen? Ja mites noitten muiden selaimien kanssa, ei taida oikein vielä löytyä ainakaan chromea?
 

Basso76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Canadiens, Juventus, Everton
Nokialla näköjään onkin olemassa tuollainen helppo ja nopea soittoäänenteko-app puhelimelle, niin ei tarvinut kikkailla niiden kanssa sen kummemmin. Eli puhelimessa olevista biiseistä voi pätkiä nopeasti ja helposti sen haluamansa pätkän.

Minkä niminen?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ei tämä Zune mitään päivityksiä löydä. Lumia 800 on mun puhelin.

Lumia 800 ja päivitys löyty ilman kikkailuja. Pointtina ehkä se, että Zune kehotti tekeen päivityksen "sillä koneella jolla alkuperäinen syknorointi on suoritettu", No en, vaan joten oisko siksi toiminut, kun zunea käytin tyäkoneessa, enkä kotoa.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Lumia 800 ja päivitys löyty ilman kikkailuja. Pointtina ehkä se, että Zune kehotti tekeen päivityksen "sillä koneella jolla alkuperäinen syknorointi on suoritettu", No en, vaan joten oisko siksi toiminut, kun zunea käytin tyäkoneessa, enkä kotoa.

Sitä konetta ei edes enää ole mulla, mihin liitin ensimmäistä kertaa tämän laitteen. En silti usko, että se on siitä kiinni.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisko antaa ohjeita miten tuo nettijohtokikka toimii?

1. Puhelin lentotilaan
2. Puhelin kiinni koneeseen ja Zune auki
3. Klikkaa "update"
4. Odota 3-5 sekunttia ja vedä nettipiuha irti
5. Odota kunnes Zune ilmoittaa, että pävitys onkin saatavilla
6. Nettipiuha takaisin kiinni
7. Klikkaa update Zunesta
8. Seuraa ohjeita Zunesta.

Itellä onnistui noin kolmannella yrittämällä. Tarkoitus on siis katkaista netti vähän ennen kuin Zune ilmoittaa, että puhelin on ajantasalla. Riippuen mallista, täytyy tehdä tuo rumba pariin kertaan koska sieltä tulee pari muutakin päivitystä ennen tuota 7.8:n päivitystä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eipä löytynyt vielä 7.8 päivitystä minun Lumia 710:een. Kaksi päivitystä tuolla verkkoyhteyden katkaisu kikalla sain asennettua, mutta niiden jälkeen ei kikka enää toiminut.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nokialla näköjään onkin olemassa tuollainen helppo ja nopea soittoäänenteko-app puhelimelle, niin ei tarvinut kikkailla niiden kanssa sen kummemmin...

Itse tein soittoäänen audacity ohjelmalla PCssä. Eipä tuo kummoinen projekti ole.

Avaat haluamasi biisin, pätkäiset siitä 39s pätkän ja exporttaat mp3 muodossa ja samalla muutat genreksi "ringtone". Zunella normi sync ja biisi on valittavissa soittoääneksi.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Luo Soittoääni.

ööö.. ja tämä löytyy siis Winkkarin ominaisuutena, marketplacesta appsina vai Zunesta? Enpä ole onnistunut tolla haulla löytään yhtään mitään.

Edelleen SoundForgella ja Zunella on joutunu tekeen...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
ööö.. ja tämä löytyy siis Winkkarin ominaisuutena, marketplacesta appsina vai Zunesta? Enpä ole onnistunut tolla haulla löytään yhtään mitään.

Edelleen SoundForgella ja Zunella on joutunu tekeen...

Mikä luuri? Tuo on Nokian yksinoikeus-app, joten ilmeisesti ei muille löydy. App highlightsin kautta itse löysin, sieltä ne Nokian ohjelmat.

Audacitya mäkin olen aiemmin käyttänyt, mutta onhan toi noin sata kertaa simppelimpi tapa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Sitä konetta ei edes enää ole mulla, mihin liitin ensimmäistä kertaa tämän laitteen. En silti usko, että se on siitä kiinni.

Itse juuri päivitän omaa 800:sta ihan eri läppärillä kuin aiemmin. Asia ei ole koneesta kiinni mitenkään.

Näyttää tänään tulleen eri operaattoreilta päivitysilmoitus. Itsellä Sonera, pojan luurissa DNA ja kaverilla kuulemma Elisa. Ans kattoo mitä löytyy päivityksen jälkeen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Nokialla näköjään onkin olemassa tuollainen helppo ja nopea soittoäänenteko-app puhelimelle, niin ei tarvinut kikkailla niiden kanssa sen kummemmin. Eli puhelimessa olevista biiseistä voi pätkiä nopeasti ja helposti sen haluamansa pätkän.

Jos taasen kokonainen biisi kelpaa, niin puhelin kiinni tietokoneeseen ja puhelimen juuressa olevaan ringtones kansioon haluttu mp3-tiedosto (en nyt testaillut mitkä kaikki audiofilut toimii). Ei tarvitse pätkiä tai mitään. Itse oletin tämmöisen ohjelman ollessa olemassa, ettei kokonaista biisiä voi laittaa soittoääneksi, onneksi kaveri osasi valaista asiasta.

Itselleni muutaman päivän käytön jälkeen hyvin tärkeäksi applikaatioksi on noussut rapdialer, jossa soittamisen periaate on sama kuin android-luureissa. Voittaa WP:n oman, melko kankean tavan noin 100-0.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilin tänään huviksen tuota nettijohtokikkaa päivittääkseni Win 7.8 omaan luuriini (Samsung Omnia W). Pari muuta päivitystä ensin ladattuani sain kuin sainkin asennettua uuden version. Eikä puhelinta tarvinnut laittaa lentotilaan. Muuttuiko mikään muu kuin ulkoasu, se jää nähtäväksi.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kokeilin tänään huviksen tuota nettijohtokikkaa päivittääkseni Win 7.8 omaan luuriini (Samsung Omnia W). Pari muuta päivitystä ensin ladattuani sain kuin sainkin asennettua uuden version. Eikä puhelinta tarvinnut laittaa lentotilaan. Muuttuiko mikään muu kuin ulkoasu, se jää nähtäväksi.

Samsungin Omnia W ei tarvitse tuota nettijohtokikkaa. Päivitin pojan puhelimeen ihan normaalisti pari viikkoa sitten ja ei mitään ongelmaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samsungin Omnia W ei tarvitse tuota nettijohtokikkaa. Päivitin pojan puhelimeen ihan normaalisti pari viikkoa sitten ja ei mitään ongelmaa.

Jaa minä kun yritin viime viikolla, niin ei onnistunut millään kikalla eikä ilmankaan. Zune ilmoitti aina vaan, että puhelin on ajantasalla. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että silloin olin mokkulayhteyden varassa ja nyt on käytössä nopea valokuituyhteys. No samapa tuo.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jaa minä kun yritin viime viikolla, niin ei onnistunut millään kikalla eikä ilmankaan. Zune ilmoitti aina vaan, että puhelin on ajantasalla. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että silloin olin mokkulayhteyden varassa ja nyt on käytössä nopea valokuituyhteys. No samapa tuo.

Siis piuha kiinni koneeseen missä on Zune. Sulla ei ollu piuha kiinni? Onko sulla muuten toiminut hyvin päivityksen jälkeen. Poika väitti, että rupes tökkimään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös