Graber tuntee jo liigan ja on monipuolinen pelaaja. Tehoja saisi tietysti olla enemmän, mutta napsun paremman löytäminen ei aina helppoa, jos samassa budjetissa pysytään, vaikea tilanne.
Itse ostaisin Graberin jatkot kyllä. Tehottomuus ei minua haittaa, koska edistyneet tilastot ovat sen verran hyviä Viljon kohdalla, että niistä näkee jo olevan tarpeeksi hyvä Liigaan 2/3 sentteriksi. Toki maaleja voisi olla enemmän, mutta olisi myös ansainnut useampia syöttöpisteitä jos Fabre ja muut olisivat tehokkaampia. Maalinteon tuskasta kärsivässä joukkueessa on vaikea loistaa pelintekijänä, kun kaikki vetelee plekseihin. En tiedä olisiko täälläkin kirjoittelijat tyytyväisempiä jos siellä olisi se 3-5 maalia edes tehtynä.
Graber luo joka pelissä sen vähintään 1-3 hyvän odottaman paikkaa ketjukavereille. Loistava alotuksissa, on AV/YV osaamista ja ihan hyvä pilkuissa. Itse kelpuuttaisin ensi kauden Ässiin, mutta jotenkin en näe toimiston tekevän jatkoja.
Aina voisi sanoa, että parempia on markkinoilla samaan rooliin ja totta kai jos tosiaan semmonen saadaan niin aina parempi. Kuitenkin pitää muistaa, että ulkomaalaisten kanssa on aina olemassa tuo sopeutumis yms riskit. Saadaanko kuitenkaan parempaa ja sitten pitää vielä suhteuttaa maksettavaan korvaukseen.
Esimerkiksi jos huhuissa ollut Tiivola on Graberin korvaaja niin en ihan osta suorilta onko parannus