Wiikman vai Puurula?

  • 16 833
  • 105

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jos joku maalivahti pitäisi väkisin tuoda Kerhoon tällä hetkellä, niin sitten sen olisi parempi olla Toivonen. Muuten hommassa ei ole mitään järkeä. Ei Hannunkaan tuleminen mitenkään posiitivista olisi Puurulan ja Wiikmanin kannalta, mutta siinä olisi ainakin oma kasvatti.

Toisaalta, joku NHL-tason maalivahti olisi varmaan hyvä juttu pleijareita ajatellen, varsinkin jos NHLn työsulku jatkuu koko kauden.

En kuitenkaan jaksa uskoa, että Kerho olisi hankkimassa vahvistuksia tässä vaiheessa. Holden tuli ja mielestäni se saisi nyt jäädä siihen. Joulun jälkeen voi sitten katsoa tilannetta uudestaan.
 

Hank

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk,Pikku-Jallu,Caps
EI,EI ja vielä kerran EI!!

Ei ole mitään järkeä tuoda kaveria, joka ei ole ikinä vakuuttanut minkäänlaisilla varmoilla otteilla. Eiköhän tämän hetken "ongelma" ole loppujen lopuksi muu kuin veskarit?Säästetään mielummin niitä perunoita(onko vielä jäljellä?) ja näillä mennääm, syssymmällä katsotaan tilannetta uudestaan ja ratkaisut vasta silloin.

Mikäli NHL työsulku kestää koko kauden,niin silloin löytyisi pomminvarmasti veskari joka:
A. Olisi luotettavampi kuin nykyiset Jampat
B. Olisi luotettavampi ja parempi kuin kyseinen Noronen.

Jyrkkä EI Noroselle!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Norosen hankkimisessa ei ole tällä hetkellä yhtään mitään järkeä, kun varmaa tietoa työsulun kestosta ei ole kellään.

NHL:n mahdollisesti alkaessa Kerho jäisi ikävään rakoon. Jos Noronen, tai oikeastaan paljon mieluummin joku muu NHL:ssa pelannut ykkösmaalivahti, on saatavissa Joulun jälkeen loppukaudeksi, niin sitten kiinni sellaiseen kaikilla panoksilla.

Puurula on osoittanut olevansa hyvä runkosarjamaalivahti ja alkukauden loisto-otteet näyttivät, että Wiikmanissa on aineksia paljon enempäänkin.

Kevätkaudella sitä kokenutta huippuveskaria tarvittaisiin. Nyt ei ole mitään kiirettä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Rontti
Norosen hankkimisessa ei ole tällä hetkellä yhtään mitään järkeä, kun varmaa tietoa työsulun kestosta ei ole kellään.
Norosen hankkimisessa ei olisi muutenkaan mitään järkeä. HJ:t tekevät saman homman paljon halvemmalla. Kuten claymankin sanoi, mieluiten Toivonen sitten, jos joku kotimainen realistisitisesti saatavilla oleva kassari Kerhoon hankittaisiin. NHL-kauden peruuntuessa kokonaan joku oikea huippuvahti olisi se, mihin perunat kannattaisi sijoittaa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mahdollisista maalivahtihankinnoista

Kolme mielipidettäni:
- Noronen on rikkaan miehen Puurula
- Toivonen olisi turha hankinta, ei toisi mitään uutta maalivahtitilanteeseen, paitsi veisi nykyisiltä jampoilta peliaikaa ja jos työsulku loppuisi oltaisiin kahdella pelituntuman kadottaneella veskarilla liikenteessä. Onko Toivonenkaan tällä hetkellä yhtään parempi, kuin Puurula tai Wiikman, minä en ole ainakaan mitään todistettavasti tämän osoittavaa vielä nähnyt.
- Jos on rahaa ja työsulku jatkuu, tammikuussa voisi toki jonkun todellisen huippumaalivahdin hankkia.
 

kapusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ry
Minun mielestäni nyt ei ole minkäänlaista tarvetta veskarin hankkimiselle.Puurula ja Wiikman ovat molemmat olleet tasaisen varmoja, eikä yhtään peliä ole tänä syksynä hävitty maalivahtipelillä.
Jos lakko jatkuu koko kauden, voidaan vuodenvaihteen jälkeen katsella joku ammattimies maalin suulle, jos siihen on tarvetta/varaa.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällä hetkellä en olisi lähdössä maalivahtikaupoille. Tasainen huippuveskari meiltä puuttuu, mutta NHL:n työsulkutilanteen epävarmuuden vuoksi ei sieltä kannata rahdata ketään. Asia olisi eri, jos tarjolla olisi joku varmuudella koko loppukaudeksi. Playoff-maalivahtiahan tässä ensi kädessä tarvitaan. Toivonen ei minun nähdäkseni ole riittävän hyvä syrjäyttämään ja korvaamaan kahta nykyistä veskaria - ainakaan ilman loukkaantumisia.

Puurula näyttää jatkavan siitä mihin edellisillä kausilla jäi; ei kummempaa kehitystä. Wiikman on hyvästä alkukaudesta - jolloin koko muukin joukkue pelasi paremmin - huolimatta mielestäni yhä arvoitus. Aivan niitä huippuotteita ei parin ekan pelin jälkeen ole nähty. Näillä näkymin keskitason liigajamppoja molemmat.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suurin osa immeisistä näyttää olevan sitä mieltä että ei kannata nyt hommailla uutta molaria.

Minä olen vähä kahden vaiheilla.
Puurula on kyllä pitänyt välillä pystyssä joukkuetta mutta mailankäyttö on edelleen kauheaa ja yleensäkkin rännikiekkoihin meno on sama kuin sinne menisi vastustaja sillä niin kivasti ne kiekot aina pomppii. Puurula junnaa kehityksessä ihan täysin paikoillaan. Lapsuksia tulee edelleen liikaa että olisi voittava maalivahti

Wiikatemies kyllä loisti alkukaudesta ja on perus varma maalivahti joka voi vielä nousta uudestaan parrasvaloihin mutta kaveri on niin nuori vielä että en usko jaksavan/kestävän paineita. Hän pääsi pelaamaan alkukauden aivan ilman minkäälaisia paineita. Viimesimmässä pelissä ehkä oli näkyvissä pientä hermoilua kun Miikalle oli keritty ladata jo paineita median suunnasta.

Näistä kahdesta sankarista ei siis tule minun mielestä voittavaa maalivahtia(tälle kaudelle).

Se missä minä olen kahden vaiheilla on se että kuka tänne pitäisi saada.

Mika Noronen? Nhl:ssä ihan ok arvostettu pelaaja mutta ei ole pahemmin noussut parrasvaloihin. Suomessa ehkä yksi aliarvostetuimmista suomalaisista maalivahdeista. Torjuntaprosentit ovat ihan kivat Nhl:ssä. Yksi tehty maali ehkä kertoo että osaa käsitellä mailaakin. Miinuksena tietty että ei o vähään aikaan voittanut kunnolla mitään mutta katsellaan missä joukkueessa kaveri pelaa... Työsulun pituudesta on ihan turha puhua tässä tilanteessa kun eiköhän se ole pikkuhiljaa jo selvää että tällä kaudella ei pelata. Näkisin Mikan mielelläni kerhon paidassa.

Tällä hetkellä maalivahti rintamalla on kunnon tarjonta vaikka ei siltä tunnu. Kuinka paljon on maalivahteja lähtenyt työsulun ajaksi jonnekkin pelaamaan? Loppujen lopuksi aika vähän...

Mikäli tänne ei koodinimi Noronen ilmesty niin sitten kaivataan perusvarmaa maalivahtia eikä mitään isoa show miestä joka tulee ryöstään viimesetkin perunat ja kaikki hallin makkarat.
Ei tänne mitään nimimiestä siis tarvi saada vaan semmoinen kassari joka on tottunut pelaamaan paineen alla. Kyllä näitä maalivahteja löytyy varmasti. Luottoa nykyisille herroille löytyy runkosarjan verran.

Mietitäänpä tätä.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Itse en kyllä näe mitään syytä miksi Noronen HPK:hon tulisi(paitsi ehkä välimatka Tampereelle). Kerho on ilmaissut jo muutamaankin otteeseen, että Rita ja Hahl pelaavat ilman kummempia korvauksia. Miksi siis mies, jolle riittää ottajia ympäri Eurooppaa lähtisi vieraaseen seuraan pelaamaan talkoohengellä ja sekoittamaan joukkueen omaa veskarikuviota. HPK ei ole maalivahtiensa kanssa mitenkään pulassa kerta kumpikaan ei ole epäonnistunut tai loukkaantunut. Wiikman on yhä top5:ssa, ja Puurulankin torjuntaprosentti on yli 91%.

Jos Suomessa Mika mihinkään menee, on se Rauman Lukko. Tuttu valmentaja, ja selkeä rooli tiedossa. Molemmat osapuolet tietävät mitä hakevat ja mitä on luvassa. Näin ei ole Hämppälinnassa. Omalta osaltani päätän Noros-spekuloinnin tähän.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Viestin lähetti Leija-La
Yksi tehty maali ehkä kertoo että osaa käsitellä mailaakin.
No jaa.. Ei se nyt kauheasti mailapelistä kerro, jos Norosen torjunnan jälkeen vastustaja on tumpuloinut kiekon omiin siirretyn rangaistuksen aikana. Näin muistaakseni, sama kuin Markkasella. Eikä se kai niin hirveän arvostettukaan siellä änärissä ole.

Juu ei, Norosesta ei olisi mitään hyötyä Kerholle, mieluummin joku perusvarma robtallas, ilman sydänvikaa siis. Ja jostain syystä minulla on ihme luottamus meitin jamppoihin, varsinkin Da Original HJ:hin. Edelleen olen sitä mieltä, että HPK:n menestys ei viime vuosina ole ollut kiinni maalivahdista, eikä tule olemaankaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti odwaz
No jaa.. Ei se nyt kauheasti mailapelistä kerro, jos Norosen torjunnan jälkeen vastustaja on tumpuloinut kiekon omiin siirretyn rangaistuksen aikana. Näin muistaakseni, sama kuin Markkasella. Eikä se kai niin hirveän arvostettukaan siellä änärissä ole.
Moista maalia ei käsittääkseni ainakaan Suomessa hyväksytä. Tiedä sitten noita Amerikan sääntöjä.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä mistä syystä maali oli tyhjänä, mutta nimenomaan vastustajan tupuloinnin seurauksena Noronen on maalinsa tehnyt. Ei siis itse laukomalla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti tommilin
En tiedä mistä syystä maali oli tyhjänä, mutta nimenomaan vastustajan tupuloinnin seurauksena Noronen on maalinsa tehnyt. Ei siis itse laukomalla.
Muistaakseni ei ollut siirretty rangaistus vaan loppuhetket ilman veskaa kavennusta/tasoitusta haki se vastustelija. Eli olisi hyväksytty myös Euroopassa moinen maali. Maali kuulutettiinkin ensin väärälle miehelle, kuulutus korjattiin seuraavassa ottelussa(!). Tyyliin: By the way, last goal on the previous game scored by Mika Noronen.

Ja Norosestahan ei voi keskustella ilmana tätä pakollista hauskaa linkkiä:
http://www.flackpc.com/Amerks/Video/2004/CreativeMika.wmv

Ja yhtä pakollista on että joku tulee sanomaan että Janecky on tehnyt saman.

Ai niin, otsikon mukaan vielä: Wiikman.
 
Viimeksi muokattu:

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin eli kuten Twite kirjotteli niin siis Noronen oli omasta päästä heittänyt kiekon vastustajan tyhjänä olevaa maalia kohti. Ensin se merkattii jollekkin kenttäpelaajalle mutta sitten vielä ennen pelin loppua se oli tarkistettu ja se oli mennyt suoraan Norosen avauksesta maaliin koskematta kehenkään muuhun. Ainakin näin lukee myös sabresin sivuilla.

Vähän kun jaksaa googlea käyttää niin löytyy suoraan paria juttua tästä maalista. Pelin jälkeen Noroselle oli vaan sanottu että se yks maali olikin sun tekemä.

Niin ja edelliseen viestiini lisää että valmentajilla ei ole mitään luottoa Puurulaa kohtaan....

Tuulos vaikenee...
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä se maali oli Robert Reichelin tekemä oma maali, joka sitten merkittiin Noroselle, koska tämä oli viimeisenä Buffalo-pelaajana koskenut kiekkoon.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Leija-La
Niin eli kuten Twite kirjotteli niin siis Noronen oli omasta päästä heittänyt kiekon vastustajan tyhjänä olevaa maalia kohti.
No en kylläkään sanonut ihan noin, vaan sanoin vaan että maali oli tyhjä johtuen lopun yrittelystä eikä siirretystä jäähystä. Vastustajat hölmöilivät kiekon verkkoon aivan itse, Noronen vain sattui olemaan viimeksi kiekkoon koskenut maalintekojoukkueen edustaja. Ja Noronen tiesi itse koko ajan että hänelle se maali tulee, niin kertoi haastattelussa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Leija-La
Niin ja edelliseen viestiini lisää että valmentajilla ei ole mitään luottoa Puurulaa kohtaan....
Ja kestäköhän valmentajista on kysymys? Ainakin HPK:n valmentajilla tuntuu olevan luottamusta Jonille.

Vai meneekö se sinne maalin suulle omin lupinensa?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Twite
Muistaakseni ei ollut siirretty rangaistus vaan loppuhetket ilman veskaa kavennusta/tasoitusta haki se vastustelija. Eli olisi hyväksytty myös Euroopassa moinen maali.
Niin, tarkoitinkin että jos siirretyn rangaistuksen aikana kiekko sössitään omaan maaliin, niin maalia ei hyväksytä.

Äänestän minäkin Wiikmania. Edelleen, mutta tämäniltaisen maalivahtipelin jälkeen taas jälleen kerran erityisesti.

Viestin lähetti Rontti
Vai meneekö se sinne maalin suulle omin lupinensa?
Tätä minäkin vahvasti epäilen. Eihän Jalonenkaan kai tyhmä ole.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuota Puurulan mailapelaamistahan arvuuteltiin jokin aika sitten ja varmistus on siis löytynyt. Keskiviikon aamujäillähän Purtsi ampui rankkareita kenttäpelaajan mailalla. Eikä kenen tahansa kenttäpelaajan, vaan Mikko Jokelan. Rightin pakin.

Papukaijamerkki siis sille tietäjälle, joka epäili Jonin olevan rightin mies. Näinhän siis näreet ovat. Ja jokainen voi seuraavaksi laittaa itse veskarin kamat päälle ja lähteä avaamaan väärältä puolelta...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti tommilin
Papukaijamerkki siis sille tietäjälle, joka epäili Jonin olevan rightin mies. Näinhän siis näreet ovat. Ja jokainen voi seuraavaksi laittaa itse veskarin kamat päälle ja lähteä avaamaan väärältä puolelta...
Ei kai se helppoa ole, niin kuin ei liigassa pelaaminen yleensäkään. Minulle on ainakin herttisen yhdentekevää, miksi se mailapelaaminen ei ole kunnossa, mutta kun ei ole niin ei ole.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Twite 02.12.2003 10:15:
"Ja tästä päästään veret seisauttavaan teoriaani. Vasenkätisenä räpylä liikkuu Jonilla sukkelasti. Mailankäyttö vaikeaa:
Joni Puurula on oikeasti right-pelaaja."

Jessus, olen nero!
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täss rupesin miettiin että ketäs potentiaalisia huippu maalivahteja kerhon junnuista olisi tulossa. Eikös se Puurulan sopimus lopu tähän kauteen vai muistelenko väärin?

Onkos näistä Lohtanderista ja Väreestä sitten tulossa kerhon tulevaisuuden maalivahdit? Onkos nuoremissa esim b/c junnuissa mitään huippu lupaavia maalivahteja?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Leija-La
Onkos näistä Lohtanderista ja Väreestä sitten tulossa kerhon tulevaisuuden maalivahdit? Onkos nuoremissa esim b/c junnuissa mitään huippu lupaavia maalivahteja?
Väreessä ja Lohtanderissa (joka ei täällä enää edes ole) ei tulevaisuutta ole. Sen sijaan täksi kaudeksi A:han nostetusta Juha Toivosesta voisi Hanskin manttelinperijä tullakin - vaikka ei läheskään yhtä suuri lahjakkuus olekaan.
 

Prujita

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Flonaldo
Sen sijaan täksi kaudeksi A:han nostetusta Juha Toivosesta voisi Hanskin manttelinperijä tullakin - vaikka ei läheskään yhtä suuri lahjakkuus olekaan.

Jaa, minulle kun on kerrottu, että Juha olisi jopa Hannua lahjakkaampi maalivahti. En kyllä lähde väittelemään asiasta, koska en ole Juhaa koskaan nähnyt tositoimissa.

-pikkunoita-
 

TJ MACKEY

Jäsen
Tertsi vaa kaikille. Tota mua ihmetyttää tää kerhon hyysäävä linja tätä meijän Puurua, HJ:tä (tai mitä ny ikinä haluaa käyttää) kohtaan. Sille on luotu oma suojatyöpaikka paikallisesta pallokerhosta, jota se on "menestyksekkäästi" edustanut jo kolmena eri vuotena pleijareissa. Muistaako muuten kukaan yhtä heikkoa välieräsaldoa joltain muulta maalivahdilta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös