Washington Capitals 2017–2018

  • 193 257
  • 701

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Asiantuntijapiireissä povattiin Washingtonille häviötä jo Columbusta vastaan ja hetken aikaa näyttikin pahalta, mutta joukkue osoitti henkisen kovuutensa (ja lisäksi maalintekoprosentti parani kahden ensimmäisen pelin jälkeen) ja kahden tappion jälkeen painoi neljä voittoa putkeen. Huolimatta Penguins-voitosta ei Capsilla pitänyt olla Tampaa vastaan mitään palaa ja tälläkin palstalla jotkut onnittelivat Tampaa finaalipaikasta Capsin kaadettua pingviinit. Vielä parin ottelunkin jälkeen Capsia kovasti epäiltiin ja arvostamani Ismo Lehkonenkin totesi että Capitals vetää ihan äärirajoilla ja että sarja tulee kääntymään Tampalle. Eipä kääntynyt.

Tämä on vihdoin ja viimein Capitalsin vuosi.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Näin finaalien humussa on nyt vihdoin vuodettu mitä se Vegas meiltä oikein tinkas jotta olisivat jättäneet Schmidtin rauhaan expansion draftissa.

Hinta olis siis ollut Wilson+Grubauer.

Onneks tuosta nyt ei itsessään tarvi sen enempää kyynelehtiä sitten, tuohon tarttumatta jättäminen on kääntynyt molempien finaaleissa pelaavien eduksi ja kumpikin vaihtoehto on ollut omalle joukkueelleen iso palanen tähän pisteeseen.

Niin hyvä mitä Schmidt nyt onkin (kuten odottaa saattoi), niin silti en tänäänkään vaihtaisi Wilsonia häneen. Oli todellinen treidiarvo sitten mitä tahansa mutta Wilson on liimaa tähän porukkaan ja osuu kuin puun takaa tullut päätaklinki tohen meidän ykköseen.

Aina sitten voi jossitella sitä keitä lopulta suojattiin. Eli jos oltais menty 4+4 vaihtoehdolla. Burakovskyssä kuitenkin ymmärrettävästi nähtiin nousujohteisen kevään jäljiltä edelleen sitä gamebreaking potentiaalia (josta game7 tampaa vastaan oli taas tälle vuodelle yks harvinainen välähdys) ja Johansson oli konttorin mukaan pakko pitää mukana vielä tuossa kohtaa kun kesän sopimusruljanssi (oshie,kuz etunenässä) oli täysin auki. Eli lähinnä se, että jos Kuznetsovin kanssa olis paperit olleet kunnossa hyvissä ajoin ja Oshien tai vaikka Williamsin kanssa jo suullisesti päästy maaliin asti niin Johanssonin olis voinut uhrata susille, mutta sitten ois joutunut luultavasti arpomaan sen kanssa jätetäänkö Vegasille lopulta Wilson vai Burakovsky.

Semmonen pieni tähänkö väliin.
 

Dale Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Tappara
Orpikin maali huvittaa monellakin tapaa mutta ei vähiten koska jos jotakuta on kauden aikana omien fanien toimesta haukuttu niin juuri Orpikia.
Ei niin pahasti täällä mutta HFboardsilla. Joka vuosi fanit tarvitsee jonkun jolle kaataa lokaa niskaan omasta jengistä ja HFboardseilla meni jo hysterian puolelle.
Olen toki itse syyllistynyt samaan, en Orpikin suhteen mutta esimerkiksi MaJon kanssa.
POFFsien jatkuessa on Orpik-marina vähentynyt jatkuvasti, jostain syystä.
Eikä HF:ssä nykyään myöskään näe juurikaan vaatimuksia Trotzin erottamisesta.
Näin se menee.
Kuka olisi sitten seuraava maineensa palauttaja? Bura laittoi jo pari ja nyt Orpik.
 

Ralph

Jäsen
Tämä finaalisarja nostaa taas käsitystäni siitä, että Nicklas Bäckström on NHL:n aliarvostetuimpia supertähtiä. Kaikki tietää syöttötaitonsa, mutta on jäänyt aina Alexander Ovechkinin ja myöhemmin myös Evgeny Kuznetsovin varjoon. Olen ollut jo pidempään sitä mieltä, että Bäckström on Capitalsin paras pelaaja ja olen tätä mieltä edelleen. Eikä tämä mitään Ovechkinilta pois. Ovechkin on maailman paras maalintekijä, hieno tsemppari ja pelipaikkansa maailman paras. Kokonaisuutena Bäckström on kuitenkin parempi. Peliäly ja pelinlukutaito maailman aivan kirkkainta kärkeä ellei ole jopa kirkkain. Kokonaisvaltaisesti parempi kuin yleisesti ajatellaan ja on kyllä myös selkeä johtajatyyppi. Mutta vain sellainen hiljainen johtaja, joka antaa Ovechkinin paistatella huomiossa.

Ovechkin tulee pokkaamaan Conn Smythen ja hieno nähdä hänellä tuo sekä Stanley Cup. Mutta kyllä Bäckströminkin Stanley Cup lämmittää mieltä suuresti.
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Oli kyllä viihdyttävä peli viime yönä, vaikka aloin sitten samoilla silmillä onkimaan loppu pelistä.

Peli olisi voinut olla enemmänkin kuin 3-1, toki Vegasillakin oli hyviä paikkoja, mutta Oshie suti tyhjästä maalista kiekonpäältä pölyt ja kukas vetikään tolppaan (olisko ollut Ovechkin) ja niin kuin Lehkonen lähetyksessä sanoi, että tosi hyvää viisikko peliä Capsilta varsinkin puolustus suuntaan ja Vegasin pakko keksiä uusia juttuja, jos meinaa kannun voittaa ja tämä peli kyllä siltä ainakin näytti.

Tuosta @Ralphin ihme Bäckströmin hiljaisesta johtaja jutusta en kyllä tiedä ja eli meinaatko, että kaikki jotka on hiljaa/taustalla on johtajia? Vai meinaatko, että tekee jotain esimerkillään niin paljon paremmin kuin muut, että on johtaja (tämä nyt edes kuulostais

Kyllähän tuo hyvin Oshien kans on pelannut yhteen ja hyvä pelaaja on (dopingin kans tai ilman). Mutta mistä moinen ylistys?
 

Ralph

Jäsen
Tuosta @Ralphin ihme Bäckströmin hiljaisesta johtaja jutusta en kyllä tiedä ja eli meinaatko, että kaikki jotka on hiljaa/taustalla on johtajia?
Kysytkö tosissasi? Eli jokainen pelaaja on tällä logiikalla johtaja.
 

Ralph

Jäsen
Sitä juuri kysyin ja se oli suora tulkinta omasta teksistäsi. Sitä tässä ihmettelin.
Kun kirjoitan, että Bäckström on hiljainen johtaja, suora tulkintasi on, että kaikki hiljaiset pelaajat ovat johtajia.

Kirjoitin, että Ovechkin on maailman paras maalintekijä, joten suora tulkintasi on, että kaikki pelaajat ovat maailman parhaita. Vai?

Vihjasin myös uskovani Capitalsin voittavan Stanley Cupin, joten suoralla tulkinnalla varmaan kaikki joukkueet voittavat.
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Kun kirjoitan, että Bäckström on hiljainen johtaja, suora tulkintasi on, että kaikki hiljaiset pelaajat ovat johtajia.

Kirjoitin, että Ovechkin on maailman paras maalintekijä, joten suora tulkintasi on, että kaikki pelaajat ovat maailman parhaita. Vai?

Saivarella saat ihan nii paljon kuin haluat, mutta omaa tekstiäsi voisit vähä selkeyttää, että mikäs se nyt oli joka tekee ”hiljaisesta johtajasta” johtajan, eli mitkä ominaisuudet mielestäsi Bäckströmissä ovat niitä johtajan ominaisuuksia ja mikä niistä tekee hiljaisen johtamisen esimerkin?

Eli kyllä nyt ihan oma tekstisi kaipaa selkeämpää perustelua ja sitä kysyin. Tuohon aivopieruun minkä laitoit en viitsi edes vastata.
 

Ralph

Jäsen
Saivarella saat ihan nii paljon kuin haluat, mutta omaa tekstiäsi voisit vähä selkeyttää, että mikäs se nyt oli joka tekee ”hiljaisesta johtajasta” johtajan, eli mitkä ominaisuudet mielestäsi Bäckströmissä ovat niitä johtajan ominaisuuksia ja mikä niistä tekee hiljaisen johtamisen esimerkin?
Eli todellinen ongelma on joko a) et tiedä mitä hiljainen johtaja tarkoittaa tai b) et tunne pelaajaa nimeltä Nicklas Bäckström.

Suosikkijoukkueisiinsi listaat Jokerit ja Suomen maajoukkueen, joten tiedät varmaan pelaajan nimeltä Niko Kapanen. Siinä esimerkki hiljaisesta johtajasta. Ei tee itsestään suurta numeroa, ei paistattele lehtien kansissa tai räisky kentällä. Mutta johtaa pelillisesti kokemuksella ja tasaisella vahvalla kahden suunnan pelaamisella ollen samalla arvostettu pukukoppipelaaja. Eli pelkistetysti on johtava pelaaja, mutta ei räiskyvällä tavalla. Esimerkki räiskyvästä johtajasta on mahdollisimman läheltä haettuna Alexander Ovechkin.

Aika huonosti saa lukea, jos ymmärtää viestistäni, että jokainen hiljainen pelaaja on johtaja.
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Eli todellinen ongelma on joko a) et tiedä mitä hiljainen johtaja tarkoittaa tai b) et tunne pelaajaa nimeltä Nicklas Bäckström.

Suosikkijoukkueisiinsi listaat Jokerit ja Suomen maajoukkueen, joten tiedät varmaan pelaajan nimeltä Niko Kapanen. Siinä esimerkki hiljaisesta johtajasta. Ei tee itsestään suurta numeroa, ei paistattele lehtien kansissa tai räisky kentällä. Mutta johtaa pelillisesti kokemuksella ja tasaisella vahvalla kahden suunnan pelaamisella ollen samalla arvostettu pukukoppipelaaja. Eli pelkistetysti on johtava pelaaja, mutta ei räiskyvällä tavalla. Esimerkki räiskyvästä johtajasta on mahdollisimman läheltä haettuna Alexander Ovechkin.

Aika huonosti saa lukea, jos ymmärtää viestistäni, että jokainen hiljainen pelaaja on johtaja.

Ongelmaa ei ollut eikö ole, koska kyse ei ollut siitä mitä ymmärrän tai en ymmärrä vaan halusin enemmän perusteluita Bäckströmin johtajana olemiseen/sanomiseen (toki se on osittain totta, että kaikkea en Bäckströmistä tiedä) Yhtä hyvin voisi sanoa monesta muusta, että johtaa hiljaisesti, jos et itse ymmärrä käsitettä eli aivan yhtä hyvin se voi olla Ovechkin joka raataa ja vie esimerkillään joukkuetta eteenpäin, ottaa pukukopin haltuun vain kun on painavaa asiaa jne. Toki tuo kuvaus hiljainen ei kaikilta osin ihan tuohon Ovieen osu, mutta näin esimerkkinä.

Kapanen on aika hyvä esimerkki hiljaisesta johtajasta ja välttämättä Kapanen ei silti ollut koskaan minkään joukkueen paras johtaja missä oli ja yhtä hyvin en sanoisi, että Bäckström ei ole paras johtaja vaan Ovie.

Hän on se joka ottaa kaiken huomion, että muut voivat tehdä rauhassa minkä parhaiten osaavat.

Lisäksi tuo ei vielä muutenkaan ollut riittävä perustelu tuo vertaus ja eikä sen kyseenalaistaminen, että tiedänkö vai en Bäckströmin.

Toki Trotz on kehunut hänen pukukopin johtamistaitojaan ja jäällä pelaamisen taitoja. Jo tämäkin olisi selkeyttänyt pohjaa näkemyksellesi ja uskon täällä tulevan Capsin pelejä katsovilta vielä monenlaista perustelua, joka on sitä mitä sinulta odotin vastineeksi sanomastasi, koska olin melkein kaikesta erimieltä. (Mielipiteethän toki on kuin se tunnettu reikä ja meiltä kaikilta löytyy sellainen, eikö tarkoita, että olisin oikeassa)

Edit. Mielipide asialla viittasin omaani, ihan selvyyden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
... jos et itse ymmärrä käsitettä eli aivan yhtä hyvin se voi olla Ovechkin joka raataa ja vie esimerkillään joukkuetta eteenpäin, ottaa pukukopin haltuun vain kun on painavaa asiaa jne.

... ja yhtä hyvin en sanoisi, että Bäckström ei ole paras johtaja vaan Ovie.

Aivan pakko kysyä, että missä olen väittänyt ettei Ovechkin olisi parempi johtaja kuin Bäckström? Luultavasti olen tämänkin selkeästi näin jossain kirjoittanut. Luultavasti olen myöskin selkeästi väittänyt, ettei Ovechkin olisi pukukoppipelaaja tai jotain.

Ylellä on selkokieliset uutiset, joten ehkä Jatkoajan keskustelupalstan pitäisi ottaa mallia. Minä voin aloittaa:
Nicklas Bäckström on hyvä jääkiekkoilija. Bäckström on johtajatyyppi niin kentällä kuin kentän ulkopuolella. Bäckström on hiljainen johtaja. Bäckström ei ole räiskyvä johtaja. Tämä ei tarkoita, että jokainen hiljainen pelaaja olisi johtaja. Alexander Ovechkin on räiskyvä johtaja. Tämä ei tarkoita, että Bäckström olisi parempi johtaja kuin Ovechkin.

Jos vielä ymmärsit jotain aivan väärin ja syytät siitä minua, kirjoita asiasta mielummin "asia, joka ei avaudu minulle" -ketjuun. Se löytyy Kierrätyskeskuksesta. Jatkoajan keskustelupalstalta. Internetistä.

Pahoittelen Capitalsin kirjottajille sitä, että menin kommentoimaan Bäckströmiä. Ilmeisesti ei olisi pitänyt.
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Aivan pakko kysyä, että missä olen väittänyt ettei Ovechkin olisi parempi johtaja kuin Bäckström? Luultavasti olen tämänkin selkeästi näin jossain kirjoittanut. Luultavasti olen myöskin selkeästi väittänyt, ettei Ovechkin olisi pukukoppipelaaja tai jotain.

Ylellä on selkokieliset uutiset, joten ehkä Jatkoajan keskustelupalstan pitäisi ottaa mallia. Minä voin aloittaa:
Nicklas Bäckström on hyvä jääkiekkoilija. Bäckström on johtajatyyppi niin kentällä kuin kentän ulkopuolella. Bäckström on hiljainen johtaja. Bäckström ei ole räiskyvä johtaja. Tämä ei tarkoita, että jokainen hiljainen pelaaja olisi johtaja. Alexander Ovechkin on räiskyvä johtaja. Tämä ei tarkoita, että Bäckström olisi parempi johtaja kuin Ovechkin.

Jos vielä ymmärsit jotain aivan väärin ja syytät siitä minua, kirjoita asiasta mielummin "asia, joka ei avaudu minulle" -ketjuun. Se löytyy Kierrätyskeskuksesta. Jatkoajan keskustelupalstalta. Internetistä.

Pahoittelen Capitalsin kirjottajille sitä, että menin kommentoimaan Bäckströmiä. Ilmeisesti ei olisi pitänyt.

No joo tämä menee jo niin offtopic kun et tajua kysymystä niin et tajua ja sitten alat vielä rossaamaan selkokielisyydestä.

Pyysin perusteluita ekaan viestiisi ja lueppa nuo sun viestit vielä ajatuksella uudestaan ja sitten minun. Ehkä sieltä välistä löydät sen mitä kysyin ja tajuat, etten laittanut sanoja suuhusi vaan annoin vertauskuvia ja pyysin perusteluita... alle viivaten perusteluita.

Tuskin kuitenkaan olet niin tiivisti Capsia seurannut, että tiedät kuka siellä pukukopissa ratkaisevilla hetkillä ottaa roolia ja on se hiljainen johtaja.

Mielestäni parasta keskustelupalstalla juuri on tuo, että voi olla asioista erimieltä!?

Varsinkin jos pystyy kantansa perustelemaan. Se EI ole perustelu, että sanot Bäckströmin olevan hyvä pelajaa ja johtajatyyppi. Joten lue ne selkouutiset niin ymmärrät kysymyksen.

Asia osaltani käsitelty, jos ei mitään kehittävää keskuteluun liittyen tule. Sinulta saa tuollaista googletettua tekstiä ja kyseenalaistuksiin sanan helinää kuten toisten dissausta, mutta se ei kaikkia kiinnosta mitä mieltä olet muista vaan muista kirjoitella fiksusti.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuskin kuitenkaan olet niin tiivisti Capsia seurannut, että tiedät kuka siellä pukukopissa ratkaisevilla hetkillä ottaa roolia ja on se hiljainen johtaja.

En ole Ralph, mutta eikös se hiljainen johtaja ole juuri sellainen, joka ei ota siellä kopissa roolia? Tekee kaiken omalla esimerkillään oikein ja hyvin, jota muut sitten seuraavat. Räiskyvä johtaja varmaan taas ottaa siitä roolia siellä kopissakin...
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
En ole Ralph, mutta eikös se hiljainen johtaja ole juuri sellainen, joka ei ota siellä kopissa roolia? Tekee kaiken omalla esimerkillään oikein ja hyvin, jota muut sitten seuraavat. Räiskyvä johtaja varmaan taas ottaa siitä roolia siellä kopissakin...
Joo, mutta tarkoitin ja sanoinkin jossain kohtaa, että ottaa sitä roolia siis silloin kun painavaa tärkeää asiaa on. Eli kyllä hiljaisetkin johtajat astuvat esiin mitä itse olen käsittänyt. Ja kyllä tuo esimerkillä johtamisen jo aiemmin mainitsin.

Hyvä täsmennys, jos en ollut sitä aiemmin laittanut. (En jaksa enää kaikkia lukea uudelleen, kun hieman poikkesi siitä mitä aluksi kyseenalaistin).
 

Väkkärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Kalpa
Kyllähän nuo suuret nimet näyttävät eteen joukkueessa nyt tällä hetkellä. Ovechkin blokkaa laukauksia, Kuznetsov ottaa kovia iskuja vastaan mutta ei turhaudu vaan lyö vaan parempaa pöytään, Bäckström pelaa esimerkillisesti molemmissa päissä kaukaloa sormi klesana ja Holtby ei häkelly virheistä taikka takaiskumaaleista.
Jokainen pelaa hienosti yhteisen hyvän eteen. Näinpä ei sielä alemman ketjujen miehet voi alkaa luistamaan sovituista asioista kun isot starat laittaa kaikkensa likoon joukkueen hyväksi.
Ja toki valmennuksellakin on iso osa ettei sielä vapaa matkustajia ole. Ilolla sai huomata Tampa sarjassakin kun Trotsi laittoi isälliset kätensä Buran hartioille epäonnistumisen jälkeen ja sanoi tiukkaan mutta rakentavaan sävyyn muutaman tsemppaavan sanan. Ja kas kummaa Bura muuttui pikkuhiljaa kiekonmenetysautomaatista luotettavaksi ja mikä tärkeintä niin tehokkaaksi kolmosketjun laituriksi.

Nyt näyttää hyvältä ja mikä hienointa niin seuraavan matsin jälkeen voi olla katkon paikka jo Vegasissa.

2 voittoa "enään", eikös ole helppoa :)

Katsellaan, nautitaan ja eletään tunteella mukana!! On mahtavaa seurata tätä harvinaista matkaa. Lets go Caps!!
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
DSP ($650.000):
- runkosarja 75 peliä, 7 maalia
- playoffs 23 peliä, 6 maalia

Tekisi mieli verrata muuan Joel Wardiin, mutta en taida viitsiä.

DSP:hän on ollut tällainen kiertolainen, joka ei mistään saanut vakituisempaa kotia vakiinnutettua. Sopimus katkolla ja sitä neuvotteluja varten ihan hyvät näytöt annettu. Hieno urheilutarina tämänkin.
 

speksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, TPS
Huimat pudotuspelit DSP:ltä(kin), vaikka on se vastapainoksi muutaman turhan kakkosenkin istunut.

Nelospelin maalintekijät:
Oshie
Wilson
DSP
Carlson
Kempny
Connolly

....ja muistetaan vielä Orpikin voittomaali kakkospelissä. Ei se ihan parin miehen varassa ole tällä kertaa ollut. Nyt vaan sama tahti jatkossakin ja sarja poikki heti kun mahdollista. Let's go CAPS!
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Ei sitä Wardiin verrata.

Devante Druce-Pelly!

Yhen päässä ollaan. Parempi antaa tässä kohtaa kehut, kun jos nyt kylmät vielä kävisi niin fiilis sen verran maassa että sulattelu kestää pitkän aikaa. Jokatapauksessa tää kausi on ollut valtava menestys ja yhden voiton päähän pääseminen Stanleyn pokaalista on järkyttävän kova suoritus tältä nipulta. Vaikka nyt kävis miten niin tää joukkue on vetänyt ihan huikean kauden ja etenkin kevään. Ovechkinista Orpikkiin. Kannatti odottaa 20 vuotta, tää kevät on ollut yhtä legendaa jo ennen sitä viimeistä silaustaan. Nyt vaan se vielä kuleksimasta niin saa tarina arvoisensa päätöksen.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Nyt on lähellä! Caps ansaitsee mestaruuden jos joku. Niin monta kertaa runkosarjassa Liigan paras tai parhaimmistoa. Ja Ovechkin aina Crosbyn kanssa vertailussa se ikuinen häviäjä ja heikko johtaja 2000-luvulla, nyt Ovielle suodaan vihdoin se suurin ja kaunein! En usko että Vegas enää pystyy kolmea voittamaan peräkkäin. Ovechkin siirtyy lopullisesti suurten voittajien joukkoon. Ansaitusti!
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
DSP ($650.000)Tekisi mieli verrata muuan Joel Wardiin, mutta en taida viitsiä.

Smith-Pelly pelasi kanssa energisesti. Näen hänessä paljon samaa kuin Joel Wardissa (muutenkin kuin ihonväri). Ei välttämättä tule koskaan olemaan top6 -hyökkääjä mutta rikkovaan rooliin saattaisi olla erittäinkin hyvä tulevaisuudessa.

Minä vertasin jo syksyllä reenipelien aikaan (sivu 9) :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös