Vuorotyön raatajat

  • 48 579
  • 198

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voihan se näinkin olla, mutta epäilisin, että teidän firman koneet ovat kaikki yhteydessä jonnekin keskuskoneelle. Ja tämä kone pystyy valvomaan, mihin sivustoihin eri etäpisteistä mennään ja kuinka usein. Ja kun jollekin sivustolle mennään suhteellisen usein, niin se keskuskone pystyy suorittamaan blokkauksen, eikä sinne sitten enää pääse käsiksi. Tämä on nykyisin aika yleistä rajoittamista, ettei se nettiselailu ala häiritsemään itse työntekoa.

En tiedä. Nyt näet viettämässä viimeistä yönä, ja taas toimii. Estoista ei tietoakaan jatkoajan keskustelupalstan osalta. Ihan vaan kokeeksi päätin testata, että pääseekö lukemaan jälkipelejä illan matseista. Ja pääseehän sitä. Mutta ei tästä enempää. Vapaiden jälkeen kun tulee töihin niin taas on varmaan estot päällä?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En tiedä. Nyt näet viettämässä viimeistä yönä, ja taas toimii. Estoista ei tietoakaan jatkoajan keskustelupalstan osalta. Ihan vaan kokeeksi päätin testata, että pääseekö lukemaan jälkipelejä illan matseista. Ja pääseehän sitä. Mutta ei tästä enempää. Vapaiden jälkeen kun tulee töihin niin taas on varmaan estot päällä?

Viimeinen yö täälläkin meneillään. Vaan normaalin 5-5 sijaan 6-4. Väsyttää kuin pienta sikaa, eikä jää paljoa aikaa edes palautua, kun pitää taas olla töissä. Tämän yön jälkeen taidan päästä nukkumaan jo kymmenen aikoihin huomenillalla.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Nonniii siskot ja veljet! Kukas ilmoittautuu yökyöpeliksi tänä yönä?
Erittäin hiljaista täälä suunnalla tällä hetkellä. Toisaalta hyvä, toisaalta eri huono. Ei jaksais tätä näyttöäkään tuijottaa koko yötä.. Pitäisköhän koittaa pusertaa ristikkoa :D
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nonniii siskot ja veljet! Kukas ilmoittautuu yökyöpeliksi tänä yönä?
Erittäin hiljaista täälä suunnalla tällä hetkellä. Toisaalta hyvä, toisaalta eri huono. Ei jaksais tätä näyttöäkään tuijottaa koko yötä.. Pitäisköhän koittaa pusertaa ristikkoa :D

Luojan kiitos, ettei tarvitse ilmoittautua tänään tähän. Kuten edellisestä postauksestani tähän ketjuun voi päätellä, niin olen ilmoittautunut kalsarikänniketjuun. Seuraavan kerran asiaa tänne taitaa olla torstaina.

Tuo on kyllä totta, että meinaa puutua koko yön netin tuijotukseen, nim. Lähes joka työyö pelkkää nettiä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nonniii siskot ja veljet! Kukas ilmoittautuu yökyöpeliksi tänä yönä?
Erittäin hiljaista täälä suunnalla tällä hetkellä. Toisaalta hyvä, toisaalta eri huono. Ei jaksais tätä näyttöäkään tuijottaa koko yötä.. Pitäisköhän koittaa pusertaa ristikkoa :D

Täällä nousee käsi, ikävä kyllä, kiinnosta vittu taas mikään. No eihän tässä ole enää kuin reilut 8 tuntia vuoroa jäljellä, eikä seuraavaan vapaapäivääkään ole kuin 2 viikkoa.
Tietäs vaan millä kulkee töihin, jos/kun pitää viedä auto rasvaroopejen "huollettavaksi".
 
Viimeksi muokattu:

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Joo, tääläkään ei kyllä kauheesti hotsita just nyt. Vittukun ei edes väsytä.
Mulla on sentään pari vapaata, perjantaina töihin ja viikonloppu menee mukavasti täälä taas.. Prkl.
7h45min jäljellä vuoroo. Odottavan aika on pitkä.
 
Just tulin iltavuorosta kotiin. Loppuviikko kaiketi on iltaa. Tällä alalla tosin ei ole se säännöllinen iltavuoro tyyliin 14-22. Ei nää työajat ole muutenkaan säännölliset. Vuorot kestää 4-13 tuntia.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan nämä taas vittumaisia nämä aamuvuorot.

Tosin täysin itseaiheutettua. Kuka käski katsoa vielä sen yhden tennismatsin ja mennä nukkumaan kello 2. Tai itseasiassa en edes tiedä mihin aikaan nukahdin. 4.45 säpsähdin sohvalta, että jaahas töihin ja ei muuta kuin kävelemään. Kylmäkin oli kuin Siperiassa.

Eikö olisi kannattanut mennä nukkumaan samaan aikaan kuin puoliso, joka "joutuu" heräämään kello 6.15, ja sen takia meni nukkumaan klo 22 jälkeen. No ei tietenkään. Oma valinta, mitä siitä tämän enempää narisemaan. Taitaa olla suurin ongelma vuorotyöntekijöillä. Eli se, ettei nuku tarpeeksi, vaikka saattaisi olla siihen mahdollisuus.

Onneksi sentään (kun joutui vaihtamaan vuoroa koulutuksen takia) kävi munkki kun pääsi hyppäämään vapaiden jälken suoraan aamuvuoroihin. Ja kun kaksi noista kului muksujen ollessa kipeänä (itse kotona), niin eihän tässä ole kuin kaksi aamua, vapaa, 4 yötä ja sitten taas 6 vapaata... Mutta jos nyt aloittaisi vaikka selviämällä ensiksi tästä työvuorosta, ja sitten vielä sen jälkeen pitäisi mennä (prkl) uimaan... Oma valinta sekin, joten ei valiteta siitäkään tämän enempää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
No nythän saat huomata kahden aamuvuoron edut... Huomenna on ihan hyvä fiilis kun aamuvuorosi ovat ohi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No, niin. Nyt on taas alkanut viiden yön työputki. Ei millään jaksaisi olla hereillä, varsinkaan, kun yleensä tuota tekemistä mulla ei täällä hirveästi ole, vaan kait se on pakko. Se hyvä puoli tässä tietenkin on, että teen samat rahat viidessä yössä, mitä tein päivävuoroissa noin kolmessa viikossa ja niitä vapaitakin pukkaa ihan eri malliin.

Edit. Siis puhun nyt käsillä olevista öistä, kun noita pyhiä pukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No nythän saat huomata kahden aamuvuoron edut... Huomenna on ihan hyvä fiilis kun aamuvuorosi ovat ohi.

Näin on, varsinkin kun tietää, että saa viettää lähes normaalin viikonlopun perheen kanssa (vaikka onkin pääsiäinen), kun on se yksi vapaa aina näiden eri vuorojen välissä. (pitkä kierto). Eli vapaata PE 13.30 - SU 21.30.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tein kerran opiskeluaikoina kuukauden yövuoroa. En tiedä sopeutuuko siihen itse kukin, mutta minä en siihen pystynyt ainakaan tuossa ajassa. Töiden jälkeen tai lomassa katseltiin pelejä, mutta koko ajan väsytti.

Vapaapäivinä ei ollut ihan tarkkaa tietoa paljon kello on tai pitääkö kohta mennä töihin. Sitten muija sanoi, että sulla on tänään vapaapäivä. Ja silti oli koko ajan semmoinen fiilis, että kohta pitää mennä takaisin.

Ihminen tottuu ihan kaikkeen paskaan tai muuhun, kun on pakko. Minulla oli onneksi vaihtoehtoja ja pystyin lopettamaan tuon.

Arvostan teitä taistelijoita yhtä paljon kuin Bluesia. Hoitakaa homma loppuun asti ja kyllä se sitten palkitsee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Viikon eka yövuoro jo voiton puolella. Pari yövuoroa tämän jälkeen ja sitten koittaa 4 päivän vapaa. Onko muita palstalaisia yötöissä?? HKI-Vantaan kentälle pyryttelee mukavasti muuten lunta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viikon eka yövuoro jo voiton puolella. Pari yövuoroa tämän jälkeen ja sitten koittaa 4 päivän vapaa. Onko muita palstalaisia yötöissä?? HKI-Vantaan kentälle pyryttelee mukavasti muuten lunta.

Toiseksi viimeinen yö menossa. Sen jälkeen 6 vapaata. Kohta kotiin. Onneksi saa herätä klo 8, kun emäntä lähtee töihin ja tyttö edelleen kipeänä kotona. Mukavaa.

Pientä pilkkimistä aika ajoin. Kaipa täälläkin lunta jo ulkona pyryttää. Onneksi ei ole kuin reilu kilometri kotiin... perinteisesti kasa leipiä ja hesari eteen ja sitten pariksi tunniksi unten maille.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Sinänsä tämä kirjoitus tulee väärään ketjuun kun en varsinaisesti vuorotyötä tee.Yötyö on selkeästi se mun juttu,viimeiset 6 vuotta tätä on tullut tehtyä,enkä pois vaihtaisi.
Nyt menossä yö 6/7 ja versukselta lätkää katselen.Muutama tunti vielä ja pääsee ottamaan helppoa...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viikon eka yövuoro jo voiton puolella. Pari yövuoroa tämän jälkeen ja sitten koittaa 4 päivän vapaa. Onko muita palstalaisia yötöissä?? HKI-Vantaan kentälle pyryttelee mukavasti muuten lunta.

Kolmisen tuntia vuoroa jäljellä, ja enää olisi 3 vuoroa jäljellä ennen vapaita, joita piisaisi jopa 6 päivän verran. Mutta on niiden eteen kyllä tässä kuussa saanut töissä homehtuakkin.
Keilarannassa muuten sataa myös lunta suht räväkästi. Äsken ei vielä ollut kuin ehkä joku 5 senttiä lunta maassa, mutta jos tulee tuolla tahdilla jatkossakin, niin toiset 5 on ainakin tullut ennen vuoron loppua. Ja sehän tietää sitä, ettei kehäykkösellä pääse aamulla mihinkää, ja minun pitäisi käydä vielä toimistolla Pitäjänmäellä aamulla. Kiva kevät, ja silleen...

Aijoo, Calgary - Canuks peliä tässä katselen, jonka jälkeen pitänee vaihtaa Phoenix - San Jose matsiin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viimeinen yö käynnissä ja sen jälkeen 6 vapaata. Leppoisa fiilis, vähän käy elimistö vielä kierroksilla tuon äskeisen uintisession jälkeen. Voi olla, että väsy tulee jossain vaiheessa, varsinkin kun unet jääneet TODELLA vähiin viime aikoina muksujen sairastelujen takia. Tämä sairaan lapsen hoitovapaa kun on täysin perseestä vuorotyöläisillä. Kumpikaan ei saa jäädä kotiin, kun toinen on toisen työaikana kotona. Paitsi, että yötyöläisellä olisi varmaan tarkoitus hieman levätäkin päivällä.

No jospa lapset sitten huomenna tarhaan saataisiin. Oli vähän siinä rajoilla kun töihin lähdin. Joka tapauksessa ajattelin vielä viimeisen yövuoron kunniaksi käydä vetämässä aamu-uinnit (klo 6-8, saa senkin sitten pois päiväjärjestyksestä), ja jos lapset ei ole kotona niin ehkä siihen päälle ottaa sitten muutaman kaljan vapaiden kunniaksi. Normiaika kaljotteluun tuommoinen 8.30 TO-aamuna. Näyttäisiköhän Eurosport China Openia..? prkl, viitsiikö mennä nukkumaan ollenkaan...?
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Jooopajooo.. Täältä sitä taas ittensä löytää perjantaina yövuoroa painamassa.
Tartu mikkiin on muuten aika kova ohjelma..!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaihdoin työni jokunen aika sitten kokonaan perinteiseen päivätyöhön. Omasta puolestani voin kyllä sanoa, ettei ole tippaakaan ikävä vuorotöitä, vielä kun duuni on 1,5 kilsan päässä ja olen kotona vartin yli neljä. Arkivapaissa on puolensa, mutta itse pidän siitä, että työt jaksottuvat kalenterin mukaan ja voin suunnitella harrastukseni yms. vapaasti.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Henkilökohtaisesti en voisi kuvitellakkaan että tekisin virastoaikaa eli 08-16.
Pidän vuorotöistä ja viikolla olevista vapaapäivistä.
Miinuksista suurin on ehdottomasti se että et voi suunnitella kauheasti menojasi. Tietenkin jos on ajoissa tiedossa jotkut kissanristiäiset yms niin kyllä niihin saa vapaan järjestettyä.
Sitten nämä yövuorot.. Välillä ei mitään ongelmaa mutta välillä taas hajoaa pää ja lujasti!
 

passenger

Jäsen
Itse olen nyt muutaman vuoden tehnyt 12 tunnin 5-vuorotyötä. Eli kaksi aamuvuoroa 6-18 ja välissä vuorokausi vapaata ja sitten kaksi yövuoroa 18-6."nukkumispäivä" ja viisi täyttä vapaata. Itselleni sopii ainakin erittäin hyvin. Välipäivinä saa vielä käydä tekemässä ylimääräistä jos kiinnostaa.. itse en meinaa saada vapaita kulumaan ilman että kävis ylitöissä. Työkaverit pitävät hulluna.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vajaa kolme tuntia olisi vuoroa jäljellä, jonka jälkee sitten koittaakin vapaus töistä loppuviikon ajaksi, uuuuuh. Vuoron jälkeen sitten vielä kyselemään kesärenkaiden hintoja. Mutta sitä ennen seurataan loppuvuoro änäriä, ensiksi Anaheim - Dallas peli loppuun, ja sen jälkeen Vancouver - Calgary peliä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Aamuvuoro tänään, kun joutui tuuraamaan koulutuksessa olevia helpparin ihmisiä. Duuniin siis 6:30, tarkoittaa auton käynnistymistä 5:45. Eipä tuossa muuten mitään, mutta kun oli tuo kellojen siirtely viikonloppuna.

Aina on minua vituttanut tuo kellon turha siirtäminen, mutta nyt vitutus nousi uusiin sfääreihin yhdessä väsymyksen kanssa. Eikö sitä nyt perkele saada aikaan vaikka kansanäänestystä tästä typerästä kesäajasta luopumisesta.

Olisiko kuulunut vitutusketjuun?

t. hanu
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vapaat pidetty ja ensimmäiseen iltaan...

Ehti 2h olla töissä, kun esimies tuli kyselemään onnistuisko toinen homma, kun toisesta vuorosta työkaveri on kuukauden sivussa. Muuttui siis aikataulut samantien. Neljä iltaa muuttui ilta+yöksi ja TO-PE yöksi. Oma toive, kun ei oikein 6 arki-iltaa putkeen (KE-LA, MA-KE) maistu, ihan perhesyistäkin. Tulee viikonloppuvapaakin samalla, kun LA-aamun jälkeen töihin tarvitsee mennä vasta maanantaina kello 13.30.

Vähän mietityttää miten tänään jaksaa vetää aamukuuteen asti, kun aamulla tuli herättyä klo 7, väliin 2h:n uintisessio, eikä ruokaa ole suuhun tullut laitettua paria paahtoleipää enempää (aamulla). Tietysti jätin myös lompakon kotiin, eikä eväitä ole... ehkä sitten mennään vesilinjalla, ja aamulla järkyttävä määrä ruokaa ennenkuin nukkumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös