Vuoden jatkoaikalainen 2016 – esikarsinta

  • 10 546
  • 85

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sen olen kyllä tiedostanut viime vuosina itsestäni, että juuri poliittinen ja uskonnollinen vääntö ei enää(?) täällä JA:ssa kiinnosta. Juuri noissa ketjuissa vain on liikaa maailman pelkästään mustana tai valkoisena näkeviä urpoja, typerää kärjistämistä ja oman hännän nostatusta, vaikka oltaisiinkin faktisesti oikeassa. Vielä viisi vuotta sitten olin paljon kärkkäämpi, mutta nyt olen useasti poistanut jo valmiiksi kirjoitetun pitkän vastineen näihin ketjuihin.
Samanlainen kehityskäyrä on ollut itsellänikin, tosin omat lähtökohtani taisivat olla vielä tiukkapipoisemmat, eli olin varsinkin uskontokeskusteluissa se poterostaan väärässäolijoille vittuillut jäärä, vaikkakin osin ihan vilpittömästi eikä vain vittuilun halusta. Ikä tietenkin tasoittaa suurimpia särmiä, kun ei enää koe erityisen suureksi missioksi olla oikeassa kahvien paahtoasteissa tai pizzantaytteissä, mutta on tässä muutoinkin kohtalaisen suuria kalibrointeja tullut tehtyä omassa ajatusmaailmassa, eikä pelkästään voi lukea ikääntymisen ansioksi omaa tasaantumistani. Uskonnon väistymisellä ajattelustani on varmasti yhtä suuri merkitys tähän omaan kehitykseeni. Ehkä se on näiden kahden jutun summa, elämänkokemus ja maailmankuvan muokkautuminen. Vaan toisinaan on ihan hauska heittää bensaa liekkeihin joissain yhteyksissä, ihan vain vanhojen aikojen muistoksi. Kerran vielä, pojat!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, ja vanhan tapani mukaan en äänestä ketään näissä tällaisissa karkeloissa, koska vaikea rajata ehdokkaita monista hyvistä vaihtoehdoista.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
@Everton
On se huikeaa miten vuodesta toiseen jaksaa esim. Mestis osiossa pitää kilpailuja, sekä perehtyä eri pelaajiin ja joukkueisiin saadakseen aikaan huikeita voimasuhdevertailuja. Arvostan! Edes Kouvolalaisuus ei häiritse ;)

@Amerikanihme
Pidän kirjoitustyylistä, sekä on hienoa että Ducks osiossa on kirjoittaja joka ihan oikeasti pääsee paikan päällä käymään ja seuraamaan kiekkoa.

@Lätkä
Kaveri jolta löytyy ratkaisu kaikkiin suomilätkän ongelmiin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tjaah...kai tähän pitänee osallistua...olen huomannut, että yllättävän paljon pointseja saavat sellaiset, jotka eivät omaan kärkipäähän kuulu, siis osa niistä ainakaan. Makunsa kullakin.

Vlad olisi edelleen korkealla, mutta koska häntä en täällä ole enää bongannut, en laita häntä listalle. Varmasti on paljon hyviäkin kirjoittajia, joista en tiedä, koska en lähellekään kaikkia ketjuja voi, enkä ehdi lukea, joten sori niille. Surkeimmistakin kirjoittajista voisi listan tehdä, mutten halua pahoittaa kenenkään mieltä, niin se saa jäädä.

@FASlapsi omaa sellaista huumoria ja samalla terävääkin näkemystä, että uppoaa muhun kuin kuuma veitsi voihin. Loistava kirjoittaja Jatkikseen.

@erku n melkeinpä yksinäinen taistelu vahvaa oikeistohenkistä Jatkoajan kirjoittajakantaa vastaan on ihailtavaa. Vaikkei monet sitä näe syystä tai toisesta, niin erkulla on paljon asiaa myös kirjoituksissaan. Jatka samaa rataa!

@Zinetula n kirjoitukset ovat laadukkaita ja asiantuntevia. Arvostan kovasti tätä nikkiä!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Aika vähän olen palstaa ehtinyt lueskelemaan tänä vuonna mutta sen mitä olen lueskellut, niin annan ääneni nimimerkille @Kirjoittelija
Ansiokasta vääntämistä World-cup ketjussa ja muutenkin on asisoista rohkeasti eri mieltä ja perustelee ne hyvin.

Ja että kolme vaihtoehtoa. Eipä ole mulla. Eihän presidentinvaaleissakaan äänestetä ekalla kierroksella kahta tai kolmea ehdokasta. Jos sulla on kolme vaihtoehtoa, niin eipä tule todellinen suosikkisi ilmi... typerä sääntö ja Kirjoittelijan viitoittamalla tavalla olen siitä vahvasti eri mieltä.
 
MustatKortit on ehdoton ykkönen. Hattua pitää nostaa herralle, joka jättää miehekkäästi 800 euron velat maksamatta. Itse en ole rohjennut jättää edes muutaman kympin velkoja hoitamatta.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
@erku n melkeinpä yksinäinen taistelu vahvaa oikeistohenkistä Jatkoajan kirjoittajakantaa vastaan on ihailtavaa. Vaikkei monet sitä näe syystä tai toisesta, niin erkulla on paljon asiaa myös kirjoituksissaan. Jatka samaa rataa!

Täällä mitään oikeistohenkisyyttä ole nähtykkään. Ne ovat vain erilaisia sosialisteja kauluspaidoissa. En mitenkään osaa nähdä, vaikka TosiFania ja Fordelia jotka kokoomusta äänestävätkin oikeistohenkisinä. Daespoo on nyt on ehkä palstan oikeistohenkisin ahkera kirjoittaja, mutta hän täällä siellä oikeassa marginaalissa vasta onkin, kun vihervassarit, erkut ja nämä "oikeistohenkiset" TosiFanit ja kumppanit hyökkäävät hänen kimppuunsa.

Itse äänestykseen, niin ääneni saavat erku, Barnes ja MadSpace. erkun pitkäaikainen trollaus ansaitsee mielestäni tunnustuksen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä mitään oikeistohenkisyyttä ole nähtykkään. Ne ovat vain erilaisia sosialisteja kauluspaidoissa. En mitenkään osaa nähdä, vaikka TosiFania ja Fordelia jotka kokoomusta äänestävätkin oikeistohenkisinä. Daespoo on nyt on ehkä palstan oikeistohenkisin ahkera kirjoittaja, mutta hän täällä siellä oikeassa marginaalissa vasta onkin, kun vihervassarit, erkut ja nämä "oikeistohenkiset" TosiFanit ja kumppanit hyökkäävät hänen kimppuunsa.

Itse äänestykseen, niin ääneni saavat erku, Barnes ja MadSpace. erkun pitkäaikainen trollaus ansaitsee mielestäni tunnustuksen.

No, se on mun mielipiteeni se. MItä tulee @erku un, niin miten ihmeessä saat hänestä trollin? Eihän se, että on eri mieltä ja ehkä osa siitä hermostuu tee miehestä trollia! Mun mielestä on kaukana siitä. Yleensä trollit ovat mielestäni kirjoittajinakin heikkolahjaisempia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@sampio
Tolkun kirjoittaja, jonka Saksan ja saksalaisuuden fanitus tuo runsaasti lisäpisteitä.

@mjr
Pitkäaikaissuosikkini, joka myös kirjoittaa viileästi ja asiallisesti. Sivistys näkyy hänessä kauas.

@Byvajet
Noussut palstasuosikkieni joukkoon ihan viime aikoina. Kirjoittajan tulevaisuudenvisioita on erittäin miellyttävää lukea.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
No, se on mun mielipiteeni se. MItä tulee @erku un, niin miten ihmeessä saat hänestä trollin? Eihän se, että on eri mieltä ja ehkä osa siitä hermostuu tee miehestä trollia! Mun mielestä on kaukana siitä. Yleensä trollit ovat mielestäni kirjoittajinakin heikkolahjaisempia.

erku on lahjakas trolli, joka on vaikuttanut palstalla pitkään. Vain kerran muistan hänen pahasti mokanneen, kun hän paljasti vahingossa, että hänellä on kaksoisnickki tällä palstalla. Lisäksi trollin ei ole pakko olla heikkolahjainen, kuten itsekin jo sanoit. Yhtä erkua vastaan palstalta potkitaan ulos kymmenen maukkaa, Bradia ja double peneraattoria, jotka kuuluvat tähän mainitsemaasi heikompaan ainekseen.

erku tekaistuina mielipiteineen on vain hieman radikaalimpi kuin perinteinen palstalainen. Hänen tekaistua ideologiansa on lähes sama kuin näillä sinun "oikeistohenkisillä" kirjoittajilla. Ero on vain siinä, että TosiFanit ja kumppanit eivät uskalla myöntään itselleen tai muille olevansa sosialisteja ja siksi he kiistelevät jonninjoutavuuksista rehellistä sosialistia esittävän trollin kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Ero on vain siinä, että TosiFanit ja kumppanit eivät uskalla myöntään itselleen tai muille olevansa sosialisteja ja siksi he kiistelevät jonninjoutavuuksista rehellistä sosialistia esittävän trollin kanssa.

Olisi fiksua tägätä, kun määrittelet jota kuta.

Ei minulla ole vaikeutta myöntää olevani sosialisti sinun mittarillasi. Suomessa ei ole yhtään kapitalistipuoluetta, kaikki kannattavat julkisia palveluita.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Olisi fiksua tägätä, kun määrittelet jota kuta.

Ei minulla ole vaikeutta myöntää olevani sosialisti sinun mittarillasi. Suomessa ei ole yhtään kapitalistipuoluetta, kaikki kannattavat julkisia palveluita.

Niinpä. Suomessa on vain erilaisia sosialistipuolueita. Vivahde vain hieman erilainen jokaisella. Tai no vihreät ja vasemmistoliitto ovat ihan samasta puusta.

Siksi puutuinkin Noitarummun tekstiin, kun hän kehui erkun taistelua "oikeistohenkisiä" kirjoittajia vastaan. Kuten jo mainitsin, niin omasta mielestäni täällä ei juuri niitä oikeistohenkisiä kirjoittajia ole. Toki Noitarumpu voi ja saa pitää, esimerkiksi sinua "oikeistohenkisenä" kirjoittaja, jos hän vain niin haluaa.

Tosta tägäämisestä olen samaa mieltä. Pitäisi tuo uusi toiminto muistaa, koska kukapa toisen selän takana haluaisi kirjoitella.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitoksia maininnasta @KiVi Yritän olla jatkossakin puuttumatta politiikkaan ja olla jankkaamatta mistään.
Itse tosin olen niin tylsä ja huonomuistinenkin etten pysty ainakaan rankkaamaan palstaveljiä järjestykseen koska en tarkkaan muista mitä kukin kirjoitellut. Mutta lähestyn asiaa näin että ketjut joissa viihtyy löytyy itselläni Vapaan puolelta ja HIFK:n.
Paljon hyviä tyyppejä ketjuissa kuten: Ruoka-ketjut, Ravintolat, Autot/liikenne, Formula 1/Ralli, matkapuhelimet, Leffakerho, tv-sarjat, musiikki jne.

Äh, kyllä mä varmaan jonkun muistan, äänestetään.

@-OO- Asiallista ja kaiken kattavaa tekstiä moottoriurheilusta ja autoistakin.
@Pavlikovsky Asiallista ja kaikenkattavaa musiikkidiggailua ja tietoa.
@pettter Epäasiallista ja epäkorrektia ilmapiiriä palstalle ettei menisi liian totiseksi tämä touhu.

Kaikkihan näistä voi olla täysiä mulkkuja ketjuissa joita en lue ja pakko huomioida mahdollisuus että pettter voi olla täysin asiallinenkin ketjuissa joita en lue. :)

_
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä omat valinnat, viime vuoden voittaja olisi sitten ollut seuraavanva mutta parempi että vaihtuu nämä.

@Turha Kaukalo
Sopivan rento ote palstalla. Ilmeisesti seuraa innokkaasti eri urheilulajeja. GN'R fanitus lisää pisteitä! Enemmän turhiksen kaltaista pelimanni-henkeä tarvittaisiin täällä.

@Ralph
Ralph on ottanut paikkansa palstan ykköspyssyinä. Asiantuntemusta ja innokkuutta riittää. Kokemuksen myötä pahimmat höntyilyt jäänyt vähemmälle ja värilasit himmentyneet.

@Henkka
Rautaista asiantuntemusta ja tilastofaktaa.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikea tähän on ketään muuta ansaitsevaa keksiä kuin @MustatKortit. Sitten tuleekin vähän tasaisemmin porukkaa, joista on jäänyt asiallinen ja hyvä kuva, mutta kukaan ei erityisemmin kuitenkaan erotu joukosta. Jaan siis loput ääneni sitten muilla perusteilla.

@FASlapsi omaa hyvän huumorintajun, joten sinne suuntaan ääni.

@tulevaton vaikuttaa kanssa mielenkiintoiselta keissiltä, joten heitetään sillekin ääni.
 

Fordél

Jäsen
En mitenkään osaa nähdä, vaikka TosiFania ja Fordelia jotka kokoomusta äänestävätkin oikeistohenkisinä.

Paljon on viisautta palstaveljissä, mutta tämä yllättää, että nyt tiedetään jo mitä puoluetta kukin on äänestänyt. Allekirjoittaneen kohdalla nämä mielikuvat tuntuvan vaihtelevan, kun jokin aika sitten mun todettiin olevan vassari. Koitakaa nyt päättää!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Paljon on viisautta palstaveljissä, mutta tämä yllättää, että nyt tiedetään jo mitä puoluetta kukin on äänestänyt. Allekirjoittaneen kohdalla nämä mielikuvat tuntuvan vaihtelevan, kun jokin aika sitten mun todettiin olevan vassari. Koitakaa nyt päättää!
Mä tiedän vain että kuulut kaasuautopuolueeseen, osoittaa ehkä olennaisen mun kiinnostuksesta poliittisiin keskusteluihin.

_
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Täällä mitään oikeistohenkisyyttä ole nähtykkään. Ne ovat vain erilaisia sosialisteja kauluspaidoissa. En mitenkään osaa nähdä, vaikka TosiFania ja Fordelia jotka kokoomusta äänestävätkin oikeistohenkisinä.
Olen eri mieltä. Mielestäni Jatkiksessa on verrattain vahva oikeistolaisedustus, mutta enemmistö oikeistolaisnickeistä on liberaalimpia (kuten vaikka Stubb, Soininvaara ja Haglund) kuin perinteiset kamreeriporvarit.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Tässä omat valinnat...

@Turha Kaukalo
Sopivan rento ote palstalla. Ilmeisesti seuraa innokkaasti eri urheilulajeja. GN'R fanitus lisää pisteitä! Enemmän turhiksen kaltaista pelimanni-henkeä tarvittaisiin täällä.

@Ralph
Ralph on ottanut paikkansa palstan ykköspyssyinä. Asiantuntemusta ja innokkuutta riittää. Kokemuksen myötä pahimmat höntyilyt jäänyt vähemmälle ja värilasit himmentyneet.

@Henkka
Rautaista asiantuntemusta ja tilastofaktaa.

Siinähän ne on minunkin ehdokkaani. Ralph ja Henkka pitävät huolen, että pysyn rajallisella ajankäytöllänikin kärryillä suosikkijoukkueideni kuvioista. Keep up the good work! Turhis taas on turhis ja Stevien perustelut riittäkööt tähän.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mä tiedän vain että kuulut kaasuautopuolueeseen
Se onkin ainoa puolue, johon haluan kuulua.

Kaasuautot ovat kansallissosialistien juttu.
"Ensimmäinen erityisesti kuolemanleiriksi tarkoitettu leiri perustettiin Chełmnoon(saksalainen nimi Kulmhof) Puolassa. Se aloitti toimintansa 8. joulukuuta 1941, jolloin sinne kuljetettiin ihmisiä ympäröiviltä alueilta. Aluksi surmaamiseen käytettiin kaasuvaunuja eli kuorma-autoja, joissa pakokaasu ohjautui ilmatiiviiksi sinetöityyn kuormatilaan." Auschwitz – Wikipedia

On tuo minusta melko oikeistolaista, vaikka ajat muuttuukin ja se, mikä oli kasarilla heviä, on nykyisin poppia.
 

Fordél

Jäsen
Kaasuautot ovat kansallissosialistien juttu.
"Ensimmäinen erityisesti kuolemanleiriksi tarkoitettu leiri perustettiin Chełmnoon(saksalainen nimi Kulmhof) Puolassa. Se aloitti toimintansa 8. joulukuuta 1941, jolloin sinne kuljetettiin ihmisiä ympäröiviltä alueilta. Aluksi surmaamiseen käytettiin kaasuvaunuja eli kuorma-autoja, joissa pakokaasu ohjautui ilmatiiviiksi sinetöityyn kuormatilaan." Auschwitz – Wikipedia

On tuo minusta melko oikeistolaista, vaikka ajat muuttuukin ja se, mikä oli kasarilla heviä, on nykyisin poppia.

Nääh, kun kaasuautossa käytetään biokaasua, se tuottaa hyvin vähän erilaisia päästöjä eikä sen pakokaasulla tapeta niin helpolla ketään. Ei siis kovin tehokasta, ei siis oikeistolaista. Pikemminkin punavihertävää pössyttelyä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nääh, kun kaasuautossa käytetään biokaasua, se tuottaa hyvin vähän erilaisia päästöjä eikä sen pakokaasulla tapeta niin helpolla ketään. Ei siis kovin tehokasta, ei siis oikeistolaista. Pikemminkin punavihertävää pössyttelyä.
Ja nykyaikaisten katalysaattorien aikakaudella autojen pakokaasulla on yleisemminkin aika hankala tappaa ketään, paitsi ikävystyttämällä kaasutettava. Ei ole herkkua olla kaasuttaja-oikeistolainen enää nykypäivinä. Pitää suosia toisenlaisia menetelmiä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Annan ääneni @Ralph. Kerhon kantavia voimia, kuten koko palstan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös