Äsken tuli taas nähtyä Veljekset Tavastialla, itse asiassa jo viides näkemäni Red Alertin jälkeinen keikka. Keikka myös kuvattiin, joten olisikohan DVD:tä luvassa? Ehkä hieman erikoista, että valitsivat kuvattavaksi keikan, jolla Markus Pajakkala ei vieraillut, kuitenkin on ollut sen verran isossa osassa monessa liveshowassa.
Pajakkalan saksofonit kuulostavat toki hienolta, mutta itse asiassa olen vähän odottanutkin, miten se Pajakkalan suurin bravuuri Peace Patrol toteutetaan ilman saksofonia, kun Markus on vieraillut kaikilla aiemmilla tämän levyn tiimoilta näkemilläni keikoilla. Erittäin hienolta kuulosti nytkin, Engstrandin kosketinsoolo korvasi saksofonin ja toi lisää progressiviisiuutta biisiin. Tuo biisi on kyllä etenkin livenä ihan järjettömän hieno.
Takuuvarma keikka taas, mutta jos jotain pitää moittia, niin vanhempien biisien osalta saisi olla kyllä enemmän kierrätystä - melkein samat on ollut jokaisella keikalla. Troublea voinee pitää ainoana jonkinlaisena yllätyksenä.
Keskiviikkona näin Maija Vilkkumaalta erinomaisen "Neverheard"-keikan, jolla soitettiin pelkästään vähemmälle huomiolle jääneitä ja pääasiassa hyvin harvoin soitettuja albumiraitoja, eikä ainuttakaan hittiä. VHB voisi koittaa jotain samanlaista, vaikka nyt voiko niiden kohdalla puhua oikeastaan minkään biisin kohdalla hitistä...