Tämä äänestys osui nyt kyllä arkaan paikkaan. Minä kun olen ollut havaitsevinani, että miehiä ei kauheasti houkuttele urheilua seuraava nainen. Ja minä tietenkin seuraan ahkerasti useampaakin lajia... Olen alkanut kokea, että se on negatiivinen asia "markkinoilla".
Mikä sitten tarkkaan ottaen on ketjun avaajan määritelmä lätkäfani-naisesta? Se, että käy otteluissa pelipaita päällä? Olin sellainen lätkäfani TYTTÖNÄ. Joskus murrosiän kourissa saatoin tappion hetkellä saada jopa itkuraivarin. Jonkinasteista kehitystä on kuitenkin ollut havaittavissa sen jälkeen...
En toki käy kaikissa otteluissa ja silloin, kun kulkuni suuntaa halliin, olen sellainen tylsä katsoja, joka vain taputtaa sivistyneesti ja ehkä kiihkeimmillään tuhahtaa jollekin tuomariratkaisulle tai parahtaa jotain epäonnista ratkaisua. Samalla pelin seuraamisesta on kuitenkin myös hävinnyt jotain... Mutta koska olen muutenkin tällainen aika hillitty ja hallittu ihminen, huutaminen yms. ei sovi tyyliini. Käsittääkseni olen myös ihan fiksu ihminen. Naisellinenkin. (Sitä pitäisi toki kysyä muilta.) Joillekin naiselliseksi määrittelemiseen taitaa tosin riittää se, että omistaa maitorauhaset...
Välillä saan esimerkiksi isältä palautetta siitä, että minulla kuluu niin kauan aikaa meikkailussa yms. Ei jäähalliin kuulemma pitäisi/tarvitsisi laittautua. Mutta sekin kuuluu olemukseeni. Haluan näyttää viimeistellyltä. Olisi se vaan aika noloa näkyä vaikka tv-lähetyksessä aivan räjähtäneen näköisenä. (Vaikka tuskinpa sitä silloin kuvaan poimittaisiinkaan...)
Suosikkiseurani selviää silti tarkkasilmäiselle useinkin. Se ei toki (toivottavasti) näy muille, jos stringini ovat sinikeltaiset, mutta esimerkiksi viime kevään HIFK-sarjassa minulla oli jalassa sinikeltaiset kengät ainakin muutamassa pelissä. Saman sarjan ratkaisupelissä ryhmämme koostui muuten muutaman eri seuran kannattajista. Ottelun ratkettua tällekin palstalle kirjoittava Ässä-kannattaja puhalsi minulle rantapallonkin valmiiksi...
Jos kyseessä ei ole täysin mustavalkoisesti suosikkiseuraansa ja sen otteisiin suhtautuva henkilö, eri seurojenkin kannattajat tulevat mainiosti toimeen. Ja kuten joku sen ilmaisi, se tuo vain kivan lisämausteen suhteeseen. Sellainen huumoripitoinen väittely voi johtaa vaikka mihin muuhun mukavaan... Omasta mielestäni "vääräuskoista" jätkäkaveria pahempi onkin mies, jonka mielestä (tapahtui 10 vuotta sitten) nimet Jari Kurri, Teemu Selänne jne. "kuulostivat tutuilta". Mutta tämähän on nyt vain tällainen naisen mielipide.