Tästä aiheesta on (ajankulullisesta näkökulmasta) mukava lukea, mutta mistä itse asiassa keskustelemmekaan? Yksittäisen pelaajan valinnoista, vaiko yleisesti? Tietysti yleisesti, sillä tällä hetkellä emme tiedä tuon taivaallista Viuhkolan omista syistä jäädä. Ilmeisesti monet meistä tahtoisivat tuon tietää, kuka mistäkin syystä.
Itseänikin kiinnostaisi tietää, että mitkä syyt ajoivat tähän päätökseen. En liene väärässä, jos veikkaisin monien syiden olleen jo mainittuna tässä keskustelussa. Mutta toistaiseksi heittelemme vain arvauksia sokkona ilmaan.
Mahdollisuudet, kyvyt, avut, taidot, kaikki nämä olisivat olleet Viuhkolan kohdalla olemassa. En epäile, etteikö Viuhkola olisi suuremman osan kaudesta ylhäällä kuitenkin pelannut. Nyt en kuitenkaan saa tuolle väitteelle/uskomukselle vahvistusta, joten spekulointiahan tämä.
Tämä ketjuhan on leikattu tuolta "suuresta murroksesta", jota kaipaisin. Viuhkolan lähtö NHL:en olisi ollut sitä, sekä minulle miellyttävä uutinen. Itse pidän Viuhkolan pelityylistä erittäin paljon, kaveri on viihdyttävä seurattava, taitavakin. Mikäpä se olisi näin penkkiurheilijan kannalta parasta ollut, kuin nähdä mihin Viuhkolan rahkeet riittäisivät parhaiden seurassa. Harmi, että jäi.
Nyt jatkoaika.com väki hereillä... miksi ette haastattelisi Viuhkolaa asian tiimoilta? Miksi päätit näin? Mitä odotat tulevaisuudelta? Vieläkö joskus lähdet kokeilemaan?
Sillä mitä ilmeisimmin, aihe kiinnostaa monia. Jatkoajan staff: näyttäkää kyntenne.