Mainos

Vitutusketju

• 1 007 916
  • 4 982

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuomareiden verran on vielä pakko purkaa sydäntä ennen kesätauolle jäämistä. Olihan tää finaalien tuomarityöskentely aivan alta arvostelun ja aivan järkyttävän ykspuoleista. 90 prosenttia kaikista 50/50 tilanteista käänty Tapparan hyväksi oli kyse vihellyksistä tai viheltämättä jättämisistä. Eihän se tätä sarjaa nyt ratkassut, mutta kyllä sillä osaltaan varmistettiin se, että tästä tuli tällainen ylijuoksu ja tasaisemman sarjan se olisi voinut myös ratkaista jos ja kun se olisi tällaisena jatkunut. Toivottavasti tajuavat edes hävetä.

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Tappara-kannattajien välinpitämättömyys. Porukka käveli pelin jälkeen hallista ulos, kun perus marraskuisen SaiPa-voiton jälkeen. Ihan pikkusen erilainen meno olis Lahessa ollu.
Asun itse Tampereella ja ottelun päättymisen jälkeen oli mentävä torin läpi, että pääsee kotiin. Vitutti katsella, kun porukka pönöttää hiljaa torilla ja näpräilevät pienissä porukoissa puhelimiaan :D Välillä soi hetken joku biisi ja sitten katkesi.

Oli siellä kai myöhemmin jonkinlaista menoa ollut, mutta tässä hetkessä tuli sellaiset vibat, että kaikki odottivat, koska saa lähteä pois.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Takki on tyhjä. Aivan tyhjä. Psyykkisesti ja henkisesti raskasta. Pitäisi kai vetää hieman happea ja ottaa taukoa kiekosta, sen verran kovat ja intensiiviset kaksi kautta tässä alla. Kyllä on vaikeaa hyväksyä se, että meillä ei vieläkään riittänyt. Tuleeko koskaan riittämäänkään, sitä on tällä hetkellä ainakaan vaikea uskoa.

Hyvin pitkälti samanlaiset fiilikset. Välillä tulee mietittyä, että tämä urheilukannattaminen ei taida sopia mulle kun elän aina niin tunteella ja otan tappiot niin saatanan raskaasti. Voin nytkin sanoa, että IFK-sarjassa tuli pari hyvin huonounista yötä ja finaalisarja ekan kotitappion jälkeinen yö oli kokonaan uneton. Ja kyllä tuo hopea yhä vituttaa, ei sitä ole yksi yö mielessä kirkastanut.

Muutin Lahteen kaksi vuotta sitten ja päätin osin aikani kuluksi, osin "koutumismielessä" alkaa käymään kattomassa paikallisen seuran pelejä. Koukutuinkin nopeasti.

Sitä ennen olin oikeastaan lopettanut kiekon seuraamisen lähes kokonaan kun silloisen kotipaikkani joukkue Espoo Blues ajautui konkkaan vuonna 2016. Sillä tiellä tuli ennen konkkaa koettua kaksi tappiollista finaalisarjaa.

En osannut silloin, enkä osaa nytkään saada hopeamitalista mitään henkistä tyydytystä, "hieno tarina" tai muut asiat eivät tunnu yhtään miltään, kun näkee taas kerran vastustajan juhlivan (vaikka nythän ne eivät edes juuri juhli!) ja omien poistuvan kaukalosta kauden päätteeksi päät painuksissa.

Sitä miettii, että olisiko se elämä helpompaa jos jättäisi kausikortin hankkimatta, kävisi ehkä silloin tälllöin kaveriporukalla pelissä, jota seuraisi piippuhyllyltä tai baarikatsomosta sivusilmällä turinoinnin lomassa. Tai keksisi kokonaan muuta tekemistä.

Vaan eiköhän sitä ala kohta odottelemaan ensi kauden joukkueen julkistuksia. Sitten tuumii, että kai se kausari kannattaa kuitenkin ostaa. Seisomakatsomoon, perustellen sitä luontaisella pihiydelläni "kun muualle on niin paljon kalliimpaa" ja saa sillä kausarilla sen ryöstöhintaisen oluenkin euron halvemmalla! Ja sitten mennään taas.

Viimeksi muokattu:

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Jos yleisurheilu kiinnostaa, niin EM-kisat pienenä korjaussarjana. FC Lahden menestyksekäs futis. Jääkiekon MM, NHL pleijarit. Pussikaljaa metsissä, rannoilla ja puistoissa. Joitain vinkkejä. Kaikkein tärkeimpänä: 1. Pysähdy, 2. Analysoi, 3. Tee johtopäätös 4. Jatka matkaa.

Olen ylpeä hopeasta, enkä osaa olla valtavan pettynyt. Lohtua, että on vielä tavoiteltavaa. Vitutusketjun asiaa sitten, että näkeekö sitä mestaruutta lopulta koskaan...

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mitähän vittua sitä elämällä tekee kun tässä on melkein neljä kuukautta ennen kauden alkua?
Änärin playoffit, NBA:n playoffit, lätkän MM-kisat, futiksen EM-kisat, Veikkausliigaa tulee läpi kesän ja just ennen harkkakauden alkua on viel Pariisin olympialaiset. Tosi urheiluhullulle löytyy urheilua läpi vuoden!

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Lähes koko pleijarit oli Tapparalle normipäivä toimistolla. On ne vaan kovia, mutta myönnän että hiukan tylsäksi käy tuo touhu. Ei mestaruusjuhlat jäälläkään hirveitä wow-efektejä aiheuttanut.

Tähän kokemuksesta voineen todeta, että kun voittaa mestaruuden 4 kertaa viidessä vuodessa, se neljäs mestaruus oli jo aika laimeaa settiä.

Kiinnostus ja buumi kuolee, mitään uutta yhdistävää tunnetta ei enää synny.
Rutiinia ilman sen kummempaa.

Eräs toimitusjohtaja totesi Kalevassa senkin, että parasta mielenkiinnon kannalta ja sen säilyttämiseksi olisi, että seura voittaisi mestaruuden vain kolmen, neljän vuoden välein. Saattaa olla perää siinä.

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Etenkin kun lätkä on melkein ainoa asia joka pitää ihmisen järjissään siinä talven pimeydessä.
Ite oon yrittänyt kesällä seurata muuta urheilua kuten futista ja olympialaisia mutta ei kyllä mitenkään vedä vertoja lätkälle ja Pelicansille.

Le Deal

Jäsen
Ite oon yrittänyt kesällä seurata muuta urheilua kuten futista ja olympialaisia mutta ei kyllä mitenkään vedä vertoja lätkälle ja Pelicansille.
Kerran kun jääkiekko vie mennessään niin sen jälkeen ei oikeen muut lajit tunnu miltään.

Vaikka niitä on kiva sivusilmällä katsella tai harrastellakkin niin ei siinä vain ole koskaan samaa tunnetta, kuin ulkojäälle astuessa tai täydessä jäähallissa playoff pelissä.

Isoisä vei aikanaan pelicansin peliin kun olin 7v. Heti oli päästävä uudestaan.. eikä mennyt kauaa kun sitä oltiinkin kerinkalliossa kiekkoreippaan varusteissa kiristelemässä bauereita. (hauska juttu että ekat luistimet mulla oli Toni Lydmanin vanhat)
Paljon on laji ottanut mutta ehdottomasti enemmän antanut ja opettanut.

Syksyt masentaa usein mutta en edes halua kuvitella millaista se olisi ilman lätkää..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy