Kyllä jääkiekossa joutuu ajamaan ahtaisiinkin tiloihin haastamaan, toki yleensä on fiksumpiakin ratkaisuja.
Olisi McJesukselta jäänyt muutama maali tekemättä jos noita tilanteita pelkäisi
No tässähän se Ramin pointti todennäköisesti onkin. McDavid on viimeisen päälle ammattiurheilija. Yhdeksäs kausi menossa NHL:ssä, pää edellä joka tilanteeseen, nolla aivotälliä.
Voisiko olla, että osaa mahdollisesti… suojata itseään?
Mitä tuohon Muulin taklaukseen tulee, niin olen nyt kelaillut sitä eri lähteistä neljäsosanopeudella, ja kuvakulmat on kyllä todella hankalia tässä tapauksessa. Eri kuvakulmista kontakti näyttää hyvinkin erilaiselta. Tuosta hallikamerasta (vai mikä vittu onkaan, kuitenkin) varmaan saa parhaimman käsityksen.
Näillä tiedoilla mun mielestä tässä on kaksi vaihtoehtoa;
A) Joko Åsten osuu ensimmäisenä kädellään ojentaen suoraan keskelle Jämsenin kasvoja, ja kontakti jalkoihin tapahtuu vasta sen jälkeen.
B) Tuossa teidän aikaisemmassa still -kuvassa, minkä joku tänne laittoi, vaikuttaa kontrastin perusteella olevan Åstenin vasemman olkapään ja Jämsenin pään välissä pieni laikku jäätä, joka viittaa siihen että siinä tilanteessa ei ole vielä kontaktia ylävartaloon, vaikka kuvassa näyttää siltä. Tätä ajatellen katsoin tilanteen eri perspektiivistä, ja on mahdollista, että ensimmäinen kontakti on tosiaan polveen, jonka jälkeen osa käsivartta (ilmeisesti kyynärpää) menee hieman ohi kasvoista, mutta kumahtaa vasemman korvan alueelle Jämsenin kropan kiertyessä jalkakontaktista Åstenin kroppaa kohti.
Mä oon itse aika vahvasti vaihtoehto A:n puolella ja olin toki todella yllättynyt, että Muuli on tänään rosterissa mukana. Siitä tuli mieleen, että voiko se tilanne sitten kuitenkaan olla mustavalkoinen.
Hyvä, että Pelsu vei asian kurinpitoon, niin saadaan ehkä oikeasti joku selvyys tähän asiaan.