Vitutusketju

  • 1 125 479
  • 8 557

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Vituttaa kyllä suunnattomasti, että menetettiin yksi tärkeimmistä pelaajista ja vielä juhlakautena.

Yleensä oon optimisti ihan liiallisuuksiin, mutta nyt luulen alkavan tappioputki. Tää keissi varmaan koskettaa faneja ja muita ulkopuolisia syvältä, niin miten se koskettaa kopin sisältä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
On kyllä syvällä ajatukset tosiaan nyt tästä kaikesta. Kävin lenkillä ja osannut muuta miettiä, kuin että miten sitä osaa ihminen olla tyhmä. Vittu, odotin vielä aamulla perjantain peliä pirusti, mutta nyt tiedä edes viitsiikö katsoa.

Jännä juttu kyllä että muillakin samanlaisia fiiliksiä. Ihan jotenkin tyhjä olo nyt JYPin suhteen. Ei kiinnosta yhtään pelit.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voiko sanoa jo tässä kohtaa et 10.10 vuonna 2023 on Jyväskyläläisen liigakiekkoilun yksi synkimpiä päiviä, mitä lähihistoriaan mahtuu?

Ei tässä oikein tiedä mitä pitääs tuntea. On vaan kivikasvona ja tonnin setelinä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
En nyt pelien seuraamista lopeta mut jotenkin outo tunne… Varsinkin kun tässä voi mennä pitkään että tää ei enää vaikuta muiden pelaajien pelaamiseen. Se siis tietää tietenkin tappioputkea, aika pitkää sellaista. Ja jo se itsessään vähentää mielenkiintoa. Voi voi…
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Luulin jo että Miklikin toilailut oli pohjanoteeraus, mutta että raiskaus syyte ja törkeä rattijuoppous, näköjään JYPille osuu näitä oman elämän sankareita, jotka kuvittelee olevansa koskemattomia, vituttaa seuran puolesta.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en yhden ihmisen mokia osaa ottaa näin vahvasti, vaikka sillä isot vaikutukset onkin joukkueen toimintaan. Ei tunnu niin henkilökohtaiselta asialta, vaikka pientä pettymystä siihen, että aina joku menee pieleen jollain tasolla ja joku mokaa.

Mielenkiintoista nähdä miten tapahtunut heijastuu otteisiin kentällä. Pahimmillaan tietysti olisi täysi mahalasku perjantaina.... Inhimillistä olisi sekin.

Pelaajan puolesta ei osaa kovin harmitella, jos on tehty typeryyksiä tuolla tasolla. Taidot ja lahjat oli, mutta valitsit näin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Haluan täsmennystä että mikä vituttaa? Tähtipelaajan "menettäminen" on eri asia kuin tähtipelaajan poistuminen seurasta omien rikosten takia. Menettämisessä on ikään kuin olettama että se tapahtuu jostain muusta syystä, esim että loukkaantuu niin ettei pysty enää pelaamaan. Että ei ole oma vika vaan niin vaan nyt pääsi käymään.

Tämä tapaus taas menee ennemmin niin että VITUTTAA kun yksi aikuinen mies ei osaa hoitaa itseään siihen kuntoon että osaa käyttäytyä kuin vastuullinen aikuinen. Onko jäänyt kypsyminen aikuiseksi vajaaksi kun ei käsitetä elämän realiteetteja? Että on tiettyjä sääntöjä ja lakeja joita rikkomalla joutuu vastuuseen? Jos viina maistuu liikaa ja haittaa noin elämää niin pitäisi alkaa hoksata että minulla on ongelma. Se VITUTTAA kun pystyy kyllä olemaan jonkin tason ammattiurheilija mutta muuten elämänhallinta perseellään. Olisi hoitanut ittensä kuntoon niin näitä ei olisi tapahtunut. Ja se on se vastuu meillä jokaisella että paketti pysyy kasassa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Haluan täsmennystä että mikä vituttaa? Tähtipelaajan "menettäminen" on eri asia kuin tähtipelaajan poistuminen seurasta omien rikosten takia. Menettämisessä on ikään kuin olettama että se tapahtuu jostain muusta syystä, esim että loukkaantuu niin ettei pysty enää pelaamaan. Että ei ole oma vika vaan niin vaan nyt pääsi käymään.

Tämä tapaus taas menee ennemmin niin että VITUTTAA kun yksi aikuinen mies ei osaa hoitaa itseään siihen kuntoon että osaa käyttäytyä kuin vastuullinen aikuinen. Onko jäänyt kypsyminen aikuiseksi vajaaksi kun ei käsitetä elämän realiteetteja? Että on tiettyjä sääntöjä ja lakeja joita rikkomalla joutuu vastuuseen? Jos viina maistuu liikaa ja haittaa noin elämää niin pitäisi alkaa hoksata että minulla on ongelma. Se VITUTTAA kun pystyy kyllä olemaan jonkin tason ammattiurheilija mutta muuten elämänhallinta perseellään. Olisi hoitanut ittensä kuntoon niin näitä ei olisi tapahtunut. Ja se on se vastuu meillä jokaisella että paketti pysyy kasassa.
No tässähän vituttaa se, että Lahtisen rankemman luokan tötöilyt eivät mitä todennäköisimmin vaikuta vain häneen, vaan välillisesti myös muihin pelaajiin ja JYPiin seurana. Enkä nyt kovin ylpeästi ole tällä hetkellä pistämässä JYPin hupparia ja lippistä päähän.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
No tässähän vituttaa se, että Lahtisen rankemman luokan tötöilyt eivät mitä todennäköisimmin vaikuta vain häneen, vaan välillisesti myös muihin pelaajiin ja JYPiin seurana. Enkä nyt kovin ylpeästi ole tällä hetkellä pistämässä JYPin hupparia ja lippistä päähän.
Kyllä. Vituttaa koko homma. Pelaajan törttöily ja ne seuraukset meille kaikille. Toki uhrin kärsimys on kaikkein suurin kärsimys mutta ei tätä olisi kaivattu. Muutenkin jo takkuista menoa niin tulevista voitoista tulee väkisin mieleen #4seve eikä sille voi mitään. Voi vitun vittu sentään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toteanpahan vaan sen, että sellainen juhlakausi sitten.

"Tänään on bileet/ kaikki sileeks"

Vähän väärin tulkittu teksti. Ja en minä JYPiä löylytä sen enempää enää. Tätä paskaa nyt ei tosiaan olisi JYP tarvinnut. Saati uhrit. Saati kukaan.

Kyllä. Vituttaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
"Tänään on bileet/ kaikki sileeks"

Vähän väärin tulkittu tutkintalinja. Ja en minä JYPiä löylytä sen enempää enää. Tätä paskaa nyt ei tosiaan olisi JYP tarvinnut. Saati uhrit. Saati kukaan.

Kyllä. Vituttaa.
Edelleen minua yhä ihmetyttää se, että suomalaisilla urheiluseuroilla ei vaikuttaisi olevan minkään sortin riskin hallinta mekanismia saati sitten tietämystä miten kriisiviestintää tulisi suorittaa.

Ja samalla pyöritetään miljoonien eurojen bisnestä ja annetaan se vaikutelma, että kyseessä olisi ammattimaistoimintaa.

Vittu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edelleen minua yhä ihmetyttää se, että suomalaisilla urheiluseuroilla ei vaikuttaisi olevan minkään sortin riskin hallinta mekanismia saati sitten tietämystä miten kriisiviestintää tulisi suorittaa.

Ja samalla pyöritetään miljoonien eurojen bisnestä ja annetaan se vaikutelma, että kyseessä olisi ammattimaistoimintaa.

Vittu.

Se myös hämmentää että näissä asioissa herkästi koetaan että ollaan esimerkiksi syyllistämässä tai hyökkäämässä organisaatiota vastaan. Jos antaa löylyä.

Voisiko se pointti olla juurikin nk. kriisinhallinta ettei tarjoilla tarpeetonta myrkkyplatformia joillekin toimittajille tai pojuille? Ja voisiko samalla olla ajatus suojella niitä organisaation viattomia jotka nytkin vielä löylyihin pääsevät?

Ja lopulta tässä huomio painottuisi syytettyyn sekä uhriin/uhreihin. Totuutta ja oikeutta kohti...
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Edelleen minua yhä ihmetyttää se, että suomalaisilla urheiluseuroilla ei vaikuttaisi olevan minkään sortin riskin hallinta mekanismia saati sitten tietämystä miten kriisiviestintää tulisi suorittaa.
Mitenkähän näissä tapauksissa ylipäätään pitäisi viestintää, ei ole olemassa kuin vääriä tapoja. Teit niin tai näin aina menee perseelleen. Ja missä vaiheessa työnantaja/seura edes saa tiedon, yleensä siinä vaiheessa kuin paska on tuulettimessa.
Enemmän on tapauksissa jossa on hutkittu ennen lopullista tuomiota.
Esim vuosia sitte Axell Smitin yhteydessä Kasimir tuomittiin julkisesti potkittiin tv ohjelmista pois jne, loppu pelissähän hän olikin uhri.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen minua yhä ihmetyttää se, että suomalaisilla urheiluseuroilla ei vaikuttaisi olevan minkään sortin riskin hallinta mekanismia saati sitten tietämystä miten kriisiviestintää tulisi suorittaa.

Ja samalla pyöritetään miljoonien eurojen bisnestä ja annetaan se vaikutelma, että kyseessä olisi ammattimaistoimintaa.

Vittu.
Minua ei ihmetytä. Väitän, että vähintään 95% suomalaisista organisaatioista olisi valtavissa ongelmissa kriisiviestinnän kanssa, jos joku näin negatiivinen ja näin paljon julkisuutta saava uutinen kohdistuisi kyseiseen organisaatioon. Tässä ei ole mistään pienestä asiasta kyse ja tässä tarvittavaa kriisiviestinnän osaamista ei organisaatioilla ole juuri koskaan.

Se voi tuntua jokseenkin helpolta kritisoida sitä miten organisaatio hoitaa näissä tilanteissa viestintäänsä, mutta on täysin eri asia olla itse vastuussa siitä viestinnästä ja yrittää viestiä asiasta siten, ettei kukaan näe siinä mitään negatiivista. Nämä on niitä tilanteita, missä ei ole olemassakaan täysin oikeaa toimintatapaa, joka olisi kaikkien mielestä oikea. Ihan sama mitä teet, niin merkittävä määrä kritiikkiä ja negatiivista vastakaikua tulee joka tapauksessa.

Lisäksi ulkoa päin huutelu on muutenkin oma juttunsa, kun ei oikeasti ole tietoa, että mitä organisaation sisällä on tiedetty ja miten on toimittu, kun tilanne on edennyt. Nämä ovat hyvin vaikeita ja monimutkaisia juttuja, joiden käsittely on lähes kaikille mukana oleville täysin uusi kokemus.

Jälkikäteen huutelu ilman mitään omaa vastuuta ja kunnollista tietoa on helppoa, mutta välillä olisi hyvä myös yrittää pysähtyä ja miettiä realistisesti, että miltä tuntuisi olla itse siinä asemassa, kun on sinun vastuullasi hoitaa homma kaikin tavoin oikein. Edelleen, tämän pohtiminenkin voi olla jälkikäteen helppoa, eli pitäisi osata samaistua siihen tilanteeseen, missä kunnollista tietoa ei vielä ole ja yritetään vähintään puoliksi hämärän peitossa keksiä, että mikä tässä olisi se oikea ratkaisu. Yleensä nimenomaan "vähiten huono" ratkaisu, koska kaikin tavoin oikeita ratkaisuja tuskin on tarjolla.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Totta mutta mikä on vähiten huono, esim tässä tapauksessa
Jotta voisin vastata tähän niin tämä vaatisi sen, että minulla olisi tiedossa mitä on ollut tiedossa, kenellä ja milloin.

Sen sijaan voin kommentoida, että ulospäin toiminta sekä viestintä eivät olleet luottamusta herättäviä. Ei toki katastrofaalista mutta silti.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minua ei ihmetytä. Väitän, että vähintään 95% suomalaisista organisaatioista olisi valtavissa ongelmissa kriisiviestinnän kanssa, jos joku näin negatiivinen ja näin paljon julkisuutta saava uutinen kohdistuisi kyseiseen organisaatioon.

Itse taas väitän, että urheiluseuroissa kaksi yleisintä ja helpointa ennustettavaa riskitapausta mitä tulee pelaajien/henkilöstön suhteen ovat rikosoikeudelliset tapaukset sekä doping-tapaukset.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotta voisin vastata tähän niin tämä vaatisi sen, että minulla olisi tiedossa mitä on ollut tiedossa, kenellä ja milloin.

Sen sijaan voin kommentoida, että ulospäin toiminta sekä viestintä eivät olleet luottamusta herättäviä. Ei toki katastrofaalista mutta silti.
Nimenomaan. Minun mielestäni viestintä on toistaiseksi ollut kohdillaan ja luottamukseni seuraa kohtaa on säilynyt.

Tässä tullaan juuri siihen, että toisenlainen viestintä olisi voinut vakuuttaa sinut, mutta samalla minä tai joku muu ei olisi ollut tyytyväinen. On yksinkertaisesti mahdotonta viestiä sillä tavoin, että kaikki olisivat tyytyväisiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse taas väitän, että urheiluseuroissa kaksi yleisintä ja helpointa ennustettavaa riskitapausta mitä tulee pelaajien/henkilöstön suhteen ovat rikosoikeudelliset tapaukset sekä doping-tapaukset.
Ehkä näin, mutta ovat silti helvetin harvinaisia ja erilaatuisia. Tämä tapaus on pahimmasta päästä monella tapaa.

Suurin osa urheiluseurojen johtajista ei joudu koskaan painimaan minkään rikosoikeudellisen tapauksen kanssa - etenkään tässä mittakaavassa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Nimenomaan. Minun mielestäni viestintä on toistaiseksi ollut kohdillaan ja luottamukseni seuraa kohtaa on säilynyt.

Tässä tullaan juuri siihen, että toisenlainen viestintä olisi voinut vakuuttaa sinut, mutta samalla minä tai joku muu ei olisi ollut tyytyväinen. On yksinkertaisesti mahdotonta viestiä sillä tavoin, että kaikki olisivat tyytyväisiä.

No minä lasken viestinnäksi myös sitä miten Lahtista käytettiin osana seuran ja sen toiminnan promotoimiseen vaikka seuralla oli tiedossa mitä taustalla tapahtuu ja sen mahdolliset seuraukset. Nimenomaan tämä osa-alue on syönyt minun luottamustani.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ehkä näin, mutta ovat silti helvetin harvinaisia ja erilaatuisia. Tämä tapaus on pahimmasta päästä monella tapaa.

Suurin osa urheiluseurojen johtajista ei joudu koskaan painimaan minkään rikosoikeudellisen tapauksen kanssa - etenkään tässä mittakaavassa.

Harvinnaista joo, mutta tämä ei poissulje sitä että näihinkin tapauksiin pitää olla jokin suunnitelma olemassa. Yleensä näissä asioissa konsultoidaan seuran lakitoimistoa viestinnästä ja toimenpiteistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös