Tappara teki maalinsa kahdesta ihan vitsi jäähystä. Noita kahta viimeistä en edes jaksa laskea mukaan. Onko tuo kiinnipitäminen nykyään noin pehmoisin perustein vihellettävä jäähy? Tumanovs pelas sen tilanteen mun mielestä ihan oikein.
Nojaa, viime kaudella rehellisesti ei kyllä vain riittänyt peli.Eikö tuohon ole jo totuttu, joka pelissä yks tuomio menee täysin vihkoon ja aina kärsijä on JYP..
Kuka tässä on viime kaudesta puhunut?Nojaa, viime kaudella rehellisesti ei kyllä vain riittänyt peli.
Tuosta olenkin mainninnut. Hyvä että joku muu näkee samoin!Mä oon edelleen sitä mieltä, että jotain on pielessä tuolla Estephanilla, liikkeen kanssa tekee koko ajan tiukkaa, onko se kunto, onko loukki en tiedä, mutta tikissä ukko ei ole.
Eikös tuon ole nähnyt käytännössä kaikki? Eihän Estephanin kohdalla mistään muusta puhutakaan. Huonossa kunnossa on.Tuosta olenkin mainninnut. Hyvä että joku muu näkee samoin!
Miksi? Toisiko se jotakin lisää kokonaisuuteen? Eikö tällainen iso mutta kankee veisi jotakin oleellista pois viisikkopelistä? Tietysti, jos se on kiekolla hyvä ja peliä lukemaan ja tuottamaan kykenevä se kuuluu hintakategoriaan johon JYP ei taida kuulua. Osaavaa sentteriä minä tuohon kaipaisin, siis sellaista, jolla taito riittää rytmittämään, pysymään kiekolla, lukemaan pelin, jotta saa syötöt aina oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, eikä fuskaa viisikon vastuusta. No, ei näitäkään kyllä niityllä kirmaa lassottavaksi itselle.Vit*ttaa kun naapuriseurat hankkivat pakkijärkäleitä NHL kokemuksella ja fyysisellä preesensillä, mutta me joudumme käymään keskustelua että "annetaan vielä aikaa, jospa se siitä". No joo, alakerta on eniten kunnossa tällä hetkellä, mutta kaipaisin yhtä hampaatonta jyrää olipa se sitten hyökkääjä (Jody Shelley) tai pakki (Nolan Yonkman).
Nostalgian vuoksi. Mutta sitä keskushyökkääjää minäkin kaipaan ihan ensimmäiseksi. Menestysvuosina meille ei vit*uiltu pelillisesti eikä maalin edustalla. Tuntui jotenkin hyvälle kun oli fyysisyyttäkin, ja liigan kovin gooni. Totta kait pärjääminen tulee ensin, mutta sellainen gorilla joka osaa myös pelata maistuu aina penkkiurhailijalle.Miksi? Toisiko se jotakin lisää kokonaisuuteen? Eikö tällainen iso mutta kankee veisi jotakin oleellista pois viisikkopelistä? Tietysti, jos se on kiekolla hyvä ja peliä lukemaan ja tuottamaan kykenevä se kuuluu hintakategoriaan johon JYP ei taida kuulua. Osaavaa sentteriä minä tuohon kaipaisin, siis sellaista, jolla taito riittää rytmittämään, pysymään kiekolla, lukemaan pelin, jotta saa syötöt aina oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, eikä fuskaa viisikon vastuusta. No, ei näitäkään kyllä niityllä kirmaa lassottavaksi itselle.
YKSI: ... sanoisin, että Tapparan peliä avitti tänään kolmas jäällä ollut seepra-asuinen joukkue. Aiemminkin tällä kaudella on pistänyt silmään Tapparan muissa kuin Jypiä vastaan pelaamissa peleissä tuomarien epätavallisen ymmärtäväinen suhtautuminen tähän Business Finlandinkin tukemaan osakeyhtiöön. En tiedä johtuuko se tähtipelaajien määrästä vai seuran asemasta Liigassa, mutta usein on ollut helppo ymmärtää toisten joukkueiden protestointia (hlökoht minulla ei ole antipatioita kuin IFK:ta kohtaan).
KAKSI: ... Jyp suorittaa huipputasolla mutta 3. erän ratkaisuhetkillä tuomarit ovat ratkoneet pelin, mikä syö nuoren joukkueen henkistä selkärankaa hirveästi. Kun on selkeitä tuomarivirheitä, niin valmentajan pitää reagoida ja joukkueen johdon pitää reklamoida niistä Liigan sisällä ettei tuomareille synny fiilistä, että parempi epäselvissä tapauksissa sorsia Jypiä kun vastustajaa "kun ne ei kuitenkaan huuda mulle päin naamaa" ja "Jypillehän pisteillä ei ole enää väliä niin paljoa".
...
Kun Tapparan tasoiselle joukkueelle annetaan Jypin tasoista joukkuetta vastaan "helppo" ylivoima, mikä tarkoitti tänään 100% YV-tehokkuutta, niin jokainen tuomaripäätös vaikuttaa radikaalisti ottelun lopputulokseen. ...
Ja tuomarit ovat koulutetuja ammattilaisia, jotka eivät katso peliä pieneltä ruudulta kaljapullo kädessä vaan muutaman metrin päästä, ja voivat kysyä pelitilanteissakin neuvoa toisiltaan. Ja jälleen kerran, ikävä kyllä Liigan tilannekeskuksella ei ole samaa roolia kuin NHL:n Toronton sitroomilla, mistä tuomarit voivat pro-aktiivisesti saada viestiä tilanteista ja esim. pelikatkon aikana määrätä tai vetää pois jäähyjä. Koko homman idea on olla tasapuolinen ja tehdä ottelusta mielekäs kaikille osapuolille. Voisiko Liigakin siis harkita tiken mandaatin kasvattamista?
Itsekin olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki tuomarit ovat systemaattisesti JYPiä vastaan ja myös että tuo Gardinerin jäähy oli aivan käsittämätön. Silti viime pelissä Tappara sai yhden jäähyn enemmän kuin JYP ja kyllä tuo olisi pitänyt vaan kääntää voitoksi. Jännä juttu muuten, seuratkaapa jatkossa: oikeusmurhajäähyillä vastustaja tekee aina maalin JYPiä vastaan. Siis ihan joka ikinen kerta.Onko se sitä, että kumpi on mediaseksikkäämpi joukkue ja menestynyt lähivuosina paremmin suositaan tuomareiden toimesta enemmän. En haluaisi uskoa, mutta siltä se alkaa vaikuttamaan.
Itsekin olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki tuomarit ovat systemaattisesti JYPiä vastaan ja myös että tuo Gardinerin jäähy oli aivan käsittämätön. Silti viime pelissä Tappara sai yhden jäähyn enemmän kuin JYP ja kyllä tuo olisi pitänyt vaan kääntää voitoksi. Jännä juttu muuten, seuratkaapa jatkossa: oikeusmurhajäähyillä vastustaja tekee aina maalin JYPiä vastaan. Siis ihan joka ikinen kerta.
Miten helvetissä alivoima on noin kuvottavan surkeaa? En voi ymmärtää, en vaan voi.
Selittää osin, mutta et kai tosissaan tarkoita että kaiken.Aloitukset.
Selittää osin, mutta et kai tosissaan tarkoita että kaiken.