Vitutusketju

  • 1 127 308
  • 8 557

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli oletko ollut jo Nisulan montussa jäällä?
Kyllä sen on täytyny jyväsjärven jäällä kurvailla, kun minä sentään siellä montussa pelasin useammankin kauden. Muistaakseni mua ennen ne veteli nimenomaan jyväsjärven jäällä. Mua ennen oli myös julma liukumäki harjun päältä jyväsjärveen asti. Itte en sitä ole kokenut, mutta perhealbumissa on kuvia, kun minua aikaisemmat sukupolvet nautti talvilajeista. Mulla on ikää karvan alle 70, joten metusalemi vissiin on hän.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En ole ollut, mutta montussa kohta varmaan ja sitä ennen otan taas viskiä jäällä. Mutta sen sanon, että jos Christoffer saa tästä Jotain pelikieltoa, niin koko kurinpito on aivan vitsi.

Kyllä siitä se muutama peli tulee ja ihan ansaitusti.
 

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käyttäjä saa rauhoittua kivespussijutuistaan viikon ajan
Kyllä sen on täytyny jyväsjärven jäällä kurvailla, kun minä sentään siellä montussa pelasin useammankin kauden. Muistaakseni mua ennen ne veteli nimenomaan jyväsjärven jäällä. Mua ennen oli myös julma liukumäki harjun päältä jyväsjärveen asti. Itte en sitä ole kokenut, mutta perhealbumissa on kuvia, kun minua aikaisemmat sukupolvet nautti talvilajeista. Mulla on ikää karvan alle 70, joten metusalemi vissiin on hän.
Se oli sitten henkinen kivespussi, olet vähän jämähtänyt samaan.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Kyllä sen on täytyny jyväsjärven jäällä kurvailla, kun minä sentään siellä montussa pelasin useammankin kauden. Muistaakseni mua ennen ne veteli nimenomaan jyväsjärven jäällä. Mua ennen oli myös julma liukumäki harjun päältä jyväsjärveen asti. Itte en sitä ole kokenut, mutta perhealbumissa on kuvia, kun minua aikaisemmat sukupolvet nautti talvilajeista. Mulla on ikää karvan alle 70, joten metusalemi vissiin on hän.
Edesmennyt mummoni puhui tuosta mäestä aina kun harjulla kuljettiin. On ollut kyllä hurja mäki ja varmasti ihan huima matka laskea sitä pitkin jyväsjärvelle asti. Oi noita aikoja. Mutta itse asiaan eli rajusti meni monella tunteisiin tämä kriston tunteenpurkaus. Osalla siihen kilariin ja osalla taas siihen seuraukseen. Harvoin koen olevani täysin oikeassa mutta tässä asiassa olen kun sanon että ainoa virhe koko jutussa oli Christofferin raivostuminen ja siitä johtunut holtiton kostotoimi. Nykyään tuollaisesta tulee aina sanktioita ihan sama missä joukkueessa pelaa tai mitä lukee selässä. Ei kuulu nykyaikaan tuollainen. Siksi Kriston olisi syytä miettiä mitä tuolle temperamentille voisi tehdä koska ei tuollaisella raivoamisella oikein jääkiekkoa pysty pelaamaan enää tänä päivänä. Näkeehän sen jäähytilastoistaan kausien mittaan että panos/hyöty ei ole kovin kummoista luokkaa. Ei tämä kaveri kuitenkaan mikään 50 maalin mies ole joka saa tehdä ihan mitä huvittaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

Ihme itkua ja parkua täällä, luulisi että jokainen JYP kannattaja ennemminkin puolustaa kuin seulaa hymypoikaa.

Christofferin lyönti osuu kyllä liian korkealla, mutta jos nyt oikeasti lopetaan länkytys ja otetaan se kuuluisa silmä käteen, niin vastaavia tilanteita tulee lähes jokaisessa ottelussa ja useita. Useimmiten niistä ei edes anneta jäähyä, joskus sitten pienet jäähyt ja todella harvoin kukaan kokee Bradenin kohtaloa.

Myös Jukurit ottelussa puolin ja toisin oli lähes vastaavia tilanteita, silti hymypoika oli ainut joka lensi ulos. Braden antoi mahdollisuuden viheltää, ja se oli virhe mutta kyllä tuomarit aika korkealla prosentilla mahdollisuudet käyttää jos osapuolena on Christoffer.

Normi pelitilanne josta, ei missään muualla kuin liigassa hölistäisi ja ei edes liigassa, ellei tuomarit olisi nyt ottanut sitä harvinaisinta vaihtoehtoa eli iso jäähy.

Liigan tuntien, tuosta tullee pelikieltoa myös ja se sääntöjen mukaan toki mahdollista. Sinänsä vaan huvittaa kun vastaavia menee myös niin paljon ohi ilman mitään jäähyjä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ihme itkua ja parkua täällä, luulisi että jokainen JYP kannattaja ennemminkin puolustaa kuin seulaa hymypoikaa..

Minkä vitun takia pitäisi tuollaisista älyttömyyksistä puolustaa pelaajaa? Ja ei tasan tarkkaan joka pelissä tule tuommoisia tilanteita.

Ja ai niin, Rautakorpikin tuomitsi teon..
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se oli kyllä erikoista, että pilkkuja laitettiin vetämään Puustinen ja Rooba. Kun moke on tuollaisessa jumalmoodissa, jossa Ruusu oli eilen, ei sinne mikään perusyritys mene. Siksi Lahtinen, Kemell ja Gardiner olisi ollut oma valintani ja jätkille ohjeet lähtiessä, että ”tehkää jotakin erilaista”. Noh, vain eteenpäin voi vaikuttaa, joten turha tätä enää murehtia.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se oli kyllä erikoista, että pilkkuja laitettiin vetämään Puustinen ja Rooba. Kun moke on tuollaisessa jumalmoodissa, jossa Ruusu oli eilen, ei sinne mikään perusyritys mene. Siksi Lahtinen, Kemell ja Gardiner olisi ollut oma valintani ja jätkille ohjeet lähtiessä, että ”tehkää jotakin erilaista”. Noh, vain eteenpäin voi vaikuttaa, joten turha tätä enää murehtia.

Ja kaikki yritti längistä, pitikö sen olla Ruusun heikkous vai hä? Ja jos kaksi ensimmäistä epäonnistui niin miksi Rooba yritti vielä samaa? Väärät kaverit oli laukomassa ja väärällä taktiikalla.
 

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän se sama mahtaa olla? Vastaan kyllä kun sen saa selväksi.
Ei mun jutuista kannata välittää, kirjoittelen pääasiassa humalassa. Mutta kun olen kirjoituksia lukenut, niin hieman ylianalysoit helvetin yksinkertaista peliä, jossa pääasiassa paremmat pelaajat omaava joukkue voittaa aina, vaikka ilman valmentajaa. Voin ja todennäköisesti olen väärässä, mutta ei kannata itseensä ottaa kommenteistani. Hienoa että jollain on kiinnostusta noin pajon kiinnostusta analysoida peliä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei olla enää ainoa CHL -mestari Suomessa.
Hyvä, että euroopan mestareiden joukko kasvaa.

Nyt suomessa on kolme tuplamestaria ja yksi yksinkertainen euroopan mestari.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mikä tämän ketjun kamaa oikeasti on, niin onhan se huvittavaa, että maagisen JYP ottelun jälkeen Markus Ruusu ammutaan seulaksi ja Rosen torjuntaprosentti ei noussut edes 80%... Kuusi päästettyä maalia ja 79,31%, tämä ei tosin yllätä JYP - Jukurit pelin ennakossa, ennakoin että eiköhän Ruusun godmode vielä JYP pelin kanna, sitten voi olla hiljaisempaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei mun jutuista kannata välittää, kirjoittelen pääasiassa humalassa. Mutta kun olen kirjoituksia lukenut, niin hieman ylianalysoit helvetin yksinkertaista peliä, jossa pääasiassa paremmat pelaajat omaava joukkue voittaa aina, vaikka ilman valmentajaa. Voin ja todennäköisesti olen väärässä, mutta ei kannata itseensä ottaa kommenteistani. Hienoa että jollain on kiinnostusta noin pajon kiinnostusta analysoida peliä.

Hei, ei suinkaan mitään herneitä kommenteista, koska nenäkkäin ei jubata, joutuu aina välillä kysymään tarkentavia, että voi olla varma kärryillä olemisesta. Saatat olla varmaan oikeassakin tuossa ylianalysointi kommentissa, vaan minkäs kukaan luonnolleen voi. Lätkä ei ehkä kumminkaan ihan koripalloa ole, jossa parempi voittaa pääsääntöisesti pelkillä pelaajilla, vaikka sielläkään ei aina. Lätkä on ehkä juuri tuon vuoksi kiehtova laji, kun siinä on muitakin elementtejä tulokseen, kuin pelkät pelaajat ja moni asia on vaikuittamassa tulokseen.

Laita vaan jatkossakin juttua kännissä tai ilman, jos tulee kyseltävää, niin kysyn, sitä vartenhan tämä palsta on olemassa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mikä tämän ketjun kamaa oikeasti on, niin onhan se huvittavaa, että maagisen JYP ottelun jälkeen Markus Ruusu ammutaan seulaksi ja Rosen torjuntaprosentti ei noussut edes 80%... Kuusi päästettyä maalia ja 79,31%, tämä ei tosin yllätä JYP - Jukurit pelin ennakossa, ennakoin että eiköhän Ruusun godmode vielä JYP pelin kanna, sitten voi olla hiljaisempaa.

No, eihän yksikään keskikastin joukkue mikään suorittaja ole, eihän se muuten keskikastissa olisi. Voin olla väärässä, mutta ihan kuin olisi Jukuri joukkueellakin tullut ulospuhallus, eli kaikki oli pelissä JYPpiä vastaan. Toki pelihän oli yhtälailla tärkeä heillekin, unelmastaanhan nuokin kamppailee.

Joukkueen apua jokainen maalivahti tarvitsee. Peliä en nähnyt, mutta valmentajan kommenteista nämä päätelmät, oikein tai väärin. Ehkä Ruusun mittarina kannattaa pitää jatkumoa tästä pelistä eteenpäin, kuinka taso pitää tai ei pidä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joukkueen apua jokainen maalivahti tarvitsee. Peliä en nähnyt, mutta valmentajan kommenteista nämä päätelmät, oikein tai väärin. Ehkä Ruusun mittarina kannattaa pitää jatkumoa tästä pelistä eteenpäin, kuinka taso pitää tai ei pidä.
En minäkään peliä nähnyt, kunhan tilastojen perusteella tarinoin, mutta kuten tämän palstan JYP-henkiset kanssa kannattajat luultavasti tietävät olen yksi Ruusun suurimpia puolesta puhujia ollut aina. Jotenkin ei vaan tämäkään toteutunut tilanne yllätä, ja huvittaa sekä vituttaa samaan aikaan.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
  • Kauden 24. maalin tappio, tällä(kin) kertaa hyvän peliesityksen jälkeen.
  • Jos on paikka, mikset jo lauo?
  • Vehviläisen torjuntaprosentti kahteen peliin 96,5 ja pisteitä tarttunut matkaan 1/6.
  • Edit lisäksi: "Reid Gardiner, joka on tällä kaudella tehnyt 22 maalia ja viime kaudella 23 ja pelasi muuten loppukauden HIFK:ssa."
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauden 24. maalin tappio, tällä(kin) kertaa hyvän peliesityksen jälkeen.

Rautakorven pelisapluuna on aika nihilistinen, kun on näitä pakkovoittoja. JYPillä on hyvä kenttätasapaino, mutta omiin rupeaa heti menemään maaleja, jos sallitaan vähän vähemmän tiivis viisikko. Tämän takia hyökkäyspelaaminen on aika vaikean tuntuista JYPille. Käytännössä JYPin tulosketju on se ykkönen, kaikkien muiden tekeminen on lähinnä pitää 0-0 omiin. Peliaika ykkösketjulla kasvaa pelin edetessä niin suureksi, että siitäkin katoaa paras terä kokonaan.

Hyvin rautakorpimainen kompromissi, mutta lopputulosta tämä tuskin pelastaa. JYPillä on liian vähän aikaa ja liian monta ongelmaa ratkaistavaksi. Ytimessä on se, ettei JYP pysty ilman absoluuttista viisikkopelin tukea estämään maaleja omaan päähän. Sanoisin, että kyllä nämä niitä pelejä olivat, jotka JYPin olisi pitänyt hoitaa ja nyt kun eivät ole näitä hoitaneet niin eiköhän playoffit jää ensi vuoteen.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rautakorven pelisapluuna on aika nihilistinen, kun on näitä pakkovoittoja. JYPillä on hyvä kenttätasapaino, mutta omiin rupeaa heti menemään maaleja, jos sallitaan vähän vähemmän tiivis viisikko. Tämän takia hyökkäyspelaaminen on aika vaikean tuntuista JYPille. Käytännössä JYPin tulosketju on se ykkönen, kaikkien muiden tekeminen on lähinnä pitää 0-0 omiin. Peliaika ykkösketjulla kasvaa pelin edetessä niin suureksi, että siitäkin katoaa paras terä kokonaan.

Hyvin rautakorpimainen kompromissi, mutta lopputulosta tämä tuskin pelastaa. JYPillä on liian vähän aikaa ja liian monta ongelmaa ratkaistavaksi. Ytimessä on se, ettei JYP pysty ilman absoluuttista viisikkopelin tukea estämään maaleja omaan päähän. Sanoisin, että kyllä nämä niitä pelejä olivat, jotka JYPin olisi pitänyt hoitaa ja nyt kun eivät ole näitä hoitaneet niin eiköhän playoffit jää ensi vuoteen.
Joo JYP ei kyllä ole käytännössä saanut koko kaudella hyökkäystä ja puolustusta toimiin yhtäaikaa. Silloin, kun tehdään maaleja, niin päästetään myös paljon ja kun ei päästetä, niin ei myöskään tehdä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo JYP ei kyllä ole käytännössä saanut koko kaudella hyökkäystä ja puolustusta toimiin yhtäaikaa. Silloin, kun tehdään maaleja, niin päästetään myös paljon ja kun ei päästetä, niin ei myöskään tehdä.

Rautakorpi on puhellut että JYPin ympärillä eletään nostalgiaa ja muistellaan mennyttä menestystä, mutta ehkäpä kauden jälkeen Team Rautakorven on syytä pohtia että miten päivittää omia valmennuksellisia ajatuksia. Fillaria noin kokenut herra tuskin uusiksi keksii, mutta update lienee vääjäämätön.

@peterra onkin ansiokkaasti kauden mittaan(kiitos minun puolestani näistä) avannutkin etteivät ne pahimmat stereotypiat päde Rautakorpeen ja jotain muutoksiakin on ajattelussa nähty ennen JYPiin tuloa.

Jännä nähdä mitä toinen kausi tuo tullessaan kun alkaa otos 2/3 kovista tavoitteista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo JYP ei kyllä ole käytännössä saanut koko kaudella hyökkäystä ja puolustusta toimiin yhtäaikaa. Silloin, kun tehdään maaleja, niin päästetään myös paljon ja kun ei päästetä, niin ei myöskään tehdä.
Jep, tämä johtuu juurikin siitä, että puolustus on toiminut kunnolla vain silloin, kun hyökkääjistö tukee pakkeja erittäin paljon, joka sitten rokottaa hyökkäyspelaamista aivan liikaa.

Valitettavasti se ennen kauden alkua päivitelty pakiston keveys on osoittautunut isoksi ongelmaksi, kuten myös sentteriosaston keveys.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rautakorpi on puhellut että JYPin ympärillä eletään nostalgiaa ja muistellaan mennyttä menestystä, mutta ehkäpä kauden jälkeen Team Rautakorven on syytä pohtia että miten päivittää omia valmennuksellisia ajatuksia. Fillaria noin kokenut herra tuskin uusiksi keksii, mutta update lienee vääjäämätön.

@peterra onkin ansiokkaasti kauden mittaan(kiitos minun puolestani näistä) avannutkin etteivät ne pahimmat stereotypiat päde Rautakorpeen ja jotain muutoksiakin on ajattelussa nähty ennen JYPiin tuloa.

Jännä nähdä mitä toinen kausi tuo tullessaan kun alkaa otos 2/3 kovista tavoitteista.
Olihan tuossa Rautakorvella vähän sellaista "setä tulee ja kertoo vähän näistä hommista" -tyyppistä asennetta. Ehkä tämä kausi on sitten vähän tuonut nöyryyttä, jos se ylipäänsä on herran tapauksessa mahdollista.

Minä vähän ihmettelen tuota menneen menestyksen totaalista suolaamista. Varmasti on neste noussut organisaation huipulla päähän, mutta voisiko kuitenkin olla, että siellä on tehty paljon asioita oikeinkin, joita ei välttämättä tarvitse automaattisesti heittää pois?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös