@peterra onkin ansiokkaasti kauden mittaan(kiitos minun puolestani näistä) avannutkin etteivät ne pahimmat stereotypiat päde Rautakorpeen ja jotain muutoksiakin on ajattelussa nähty ennen JYPiin tuloa.
Puolustushan JYPissä rakennetaan aivan uusiksi. Se lienee ensimmäinen asia, mitä tapahtuu.
Itse olen aina pitänyt Rautakorpea todella hyvänä valmentajana, inhimillisen heikkouksin toki. Yksi näistä inhimillisistä heikkouksista on se, että Rautakorpi vaatii joukkueelta tietynlaista voittamista ja tietynlaisen voittamisen kaavan. Yhteisestä pelisuunnitelmasta ei tingitä - edes silloin kun sitä joukkue ilmiselvästi vaatisi. Jännä nähdä, miten nestori tätä lähtee ensi kaudella korjaamaan. Joskus olisi hyvä sen ikuisen ruuvin kiristämisen sijaan yrittää saada joukkueen henkinen tila paremmaksi antamalla pikkuisen periksi.
Esimerkiksi eilinen peli Ilvestä vastaan oli kuin Rautakorven oppikirjasta. JYP ei ottanut yhden yhtä riskiä koko pelin aikana ja se valitsi taktiikan, jolla se todennäköisimmin voittaisi Ilveksen. Siitä ei tietenkään voi haukkua valmennusta, mutta joukkueen tilanne huomioiden, nyt voisi joskus koittaa niitä epätodennäköisempiäkin juttuja. Rautakorpi valitsi Tapparassakin mieluummin pieninumeroisen tappion kuin isonumeroisen, mutta lopulta voitetun pelin.