Vitutusketju

  • 1 206 742
  • 9 203

Kuparipannu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, tämähän on hyvin tuttu kaava. Hyvä peli hei, tästä on hyvä jatkaa! Seuraavana päivänä sitten 5-0 pataan.
Vai olisko tää nyt riittävän paska hyvä suoritus, että otettaisiin kerrankin tästä pelistä kaikki hyvä mukaan, mutta jätettäisiin nälkää kairata huomenna voitto laadukkaalla suorituksella. Eikä kuten aiemmin, että saatu hyvä peli alle, niin on voitu puhaltaa ihan kaikki ilmat ulos.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Katsoin vähän jäljessä matsia, joten nyt näin jatkoajan ratkaisun. Vehviläinen vittu.

Ja eka erä. Vittu.

Ei muuta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai olisko tää nyt riittävän paska hyvä suoritus, että otettaisiin kerrankin tästä pelistä kaikki hyvä mukaan, mutta jätettäisiin nälkää kairata huomenna voitto laadukkaalla suorituksella. Eikä kuten aiemmin, että saatu hyvä peli alle, niin on voitu puhaltaa ihan kaikki ilmat ulos.
Huomennahan tuo nähdään. Voitto huomenna, niin askel eteenpäin on otettu.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos käyt tilanteen uudestaan katsomassa, niin siellä oli kaksi meidän äijää oman aition edessä ihan vapaana. Aivan veinin piikkiin sittenkin laitan tän.

EDIT: Eikä ollut mikään kiire laittaa sitä pertulle, ois voinut kääntää toiseen suuntaan.

Toinen pelaajista hyppäsi jäälle vasta kun syöttö oli jo irronnut lavasta.. ja aina siinä pieni riski on pelata kiekko vaihtoalueelle kesken vaihdon. Tosin Veinin asento oli kentälle päin ja selvästi oli päättänyt hakea pitkää syöttöä vastustajan siniselle. Ei katsonutkaan vaihtoaition suuntaan.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen pelaajista hyppäsi jäälle vasta kun syöttö oli jo irronnut lavasta.. ja aina siinä pieni riski on pelata kiekko vaihtoalueelle kesken vaihdon. Tosin Veinin asento oli kentälle päin ja selvästi oli päättänyt hakea pitkää syöttöä vastustajan siniselle. Ei katsonutkaan vaihtoaition suuntaan.
Joo. Mitä tästä voidaan sanoa? Veinin paska ratkaisu, kun olisi kirjaimellisesti ollut monta muutakin vaihtoehtoa. Ei ollut mikään kiire.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo. Mitä tästä voidaan sanoa? Veinin paska ratkaisu, kun olisi kirjaimellisesti ollut monta muutakin vaihtoehtoa. Ei ollut mikään kiire.

No vähintään yhtä paska se Ertsin syöttö oli, kun ei jäänyt kentälle vastaanottamaan syöttöä takasin ja vaihdosta ei kunnolla ehditty kentälle. Karvaus oli liian lähellä tohon alaspäin syöttöön.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Vituttaa kuin viimeistä päivää. Joukkue pelasi tänään vitun hienolla asenteella ja olisi todellakin ansainnut voittaa. Veini paskoi housuun ja voi ottaa neljä maalia minun laskujeni mukaan omaan piikkiinsä. Pennerbömin olisi pitänyt myös ottaa mies tuolta pois 0-2 tilanteessa, kun kyllähän sen kaikki näki ettei tuosta tänään tule mitään.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Perttu huuti tilanteessa ainakin kaksi kertaa Veinille "älä syötä (tänne)"

Vaihtoaition edessä olisi ollut turvallinen vaihtoehto.

Valitettavasti meillä ei ole tällä hetkellä ns. voittavaa maalivahtia
Perttu osaa lukea peliä, Veini ei.. Toki VV voisi omata korvat tai aivot ymmärtää kuulemaansa, silti Ertzin piikkiin itse laitan tilanteen enemmän.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joo. Mitä tästä voidaan sanoa? Veinin paska ratkaisu, kun olisi kirjaimellisesti ollut monta muutakin vaihtoehtoa. Ei ollut mikään kiire.

Kyllä mä laittaisin vajavaisen pelin luvun piikkiin tämmöset. Pelaajan pitää olla valmis pelille vähintään 65 min. oli mikä oli. JYPin etsiskelyn yksi synti on ollut ja varmaan vielä jonkun aikaa oon oleva juuri tämä, että peli yllättää vaikka ei saisi. Vehviläinen ihan oikein haki, kentällä vaan ei oikeen kellot kilissyt ja nukuttiin pommiin.

Syyllisiä näihin toki aina voi hakea ja näillä tantereilla usein haetaankin, mutta näin minä laittaisin: pelitapa sakkasi. Aina kun pelitapa sakkaa, niin turpaan tulee. Pelitapa on siis muutakin , kuin joku mietitty tapa ottaa vastustajaa vastaan tai antaa se ns. helppo syöttö, se on myös kyky lukea pelin virtausta, ihan missä hetkessä tahansa ja aina suhteessa viisikkona tai kolmikkona, ei vain omine oivalluksineen.
 

Moosehead

Jäsen
Nyt on kaksi jatkoaikaa hävitty, kun yritetään pelata pitkällä syötöllä kolme-kolmosta. Toivottavasti nyt opitaan. Muuten pitää alkaa syyttämään tyhmyydestä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Perttu osaa lukea peliä, Veini ei.. Toki VV voisi omata korvat tai aivot ymmärtää kuulemaansa, silti Ertzin piikkiin itse laitan tilanteen enemmän.

Kyllä mä Perttuna pelaisin enkä huutelisi. Tommonen kolme kolmonen on mahdollisuus, jos käyttää sen mikä ei näytä oletettavalta. Kai tämänkin voi laitta, sen viisikkopelaamisen ontumisen piikkiin, vaikka tässä viisikkona ei vedelläkään, olisi suotavaa, että jokainen kentällä oleva olisi 100% pelin sisällä, eikä huutelemassa, että elä syötä, meen vaihtoon. Niinkin voi huutaa, mutta yleensä sillä hukkaa sen millä voi voittaa.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tyhmyyteen on hävitty erittäin monta peliä tällä kaudella ja viime kaudella. Onko Jyp liigan tyhmin joukkue? Ei kai voi Suomen Ateenassa niin olla?
Tähän en ota kantaa, mutta ainakin me JYP osion palstalaiset ketkä uskoo aina vaan parempaan huomiseen ollaan. Tää on kuin pään hakkaamista seinään. Tänään toki näimme valonpilkahduksia paremmasta pari erällistä, mutta Pakarisen Iiro alisti meitä lopulta.
 

Riemukiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyvässeudunKiekko
Kyllä mä Perttuna pelaisin enkä huutelisi. Tommonen kolme kolmonen on mahdollisuus, jos käyttää sen mikä ei näytä oletettavalta. Kai tämänkin voi laitta, sen viisikkopelaamisen ontumisen piikkiin, vaikka tässä viisikkona ei vedelläkään, olisi suotavaa, että jokainen kentällä oleva olisi 100% pelin sisällä, eikä huutelemassa, että elä syötä, meen vaihtoon. Niinkin voi huutaa, mutta yleensä sillä hukkaa sen millä voi voittaa.
Jos huutaa, ”älä syötä” kun on menossa piimää pohkeissa vaihtoon ja toinen syöttää silti, kumman moka?
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Jos huutaa, ”älä syötä” kun on menossa piimää pohkeissa vaihtoon ja toinen syöttää silti, kumman moka?
Fabu nyt sattuu olevan antipera ainakin monessa kirjoituksessa tälläkin kaudella tuo tullut ilmi. Vaikea tuosta tilanteesta Perttua saada edes osasyylliseksi
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos huutaa, ”älä syötä” kun on menossa piimää pohkeissa vaihtoon ja toinen syöttää silti, kumman moka?

Jos olet kentällä, vaikka menossa vaihtoon, pitää olla valmis myös yllättäviin käänteisiin, varsinkin huomioida, jos avataan kuulematta pyyntöjä.

Mun silmiin siis on aina sen moka joka kaukalossa ollessaan ei ole valmiina. Tämänkin syksyn aikaan on saanut erinäisenkin katsella, kun JYP pelaaja yllättyy kentällä syötöstä, tai hölmöilee vaihdon, kuten yksi noista tänäisistä maaleista tehtiin.

Kysymys on siis osittain väärä. moka ei ole kenenkään vaan kaikkien. Siihen kumminkin olisi suotavaa päästä, että pelissä ei mikään käänne voi yllättää pelaajaa, jos kentällä on. Siellä pelataan 100% unelmoida voi toiste.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos olet kentällä, vaikka menossa vaihtoon, pitää olla valmis myös yllättäviin käänteisiin, varsinkin huomioida, jos avataan kuulematta pyyntöjä.

Mun silmiin siis on aina sen moka joka kaukalossa ollessaan ei ole valmiina. Tämänkin syksyn aikaan on saanut erinäisenkin katsella, kun JYP pelaaja yllättyy kentällä syötöstä, tai hölmöilee vaihdon, kuten yksi noista tänäisistä maaleista tehtiin.

Kysymys on siis osittain väärä. moka ei ole kenenkään vaan kaikkien. Siihen kumminkin olisi suotavaa päästä, että pelissä ei mikään käänne voi yllättää pelaajaa, jos kentällä on. Siellä pelataan 100% unelmoida voi toiste.
Öööö... Perttu oli vastustajan puolen sinisellä tulossa omiin silloin kun VeIni lähti syöttämään. Tuon jälkitilanteen Perttu olisi varmaan voinut pelata toisin, vaikkei sitä mitenkään väärin pelannut, mutta tuo Veinin moka mistä koko hässäkkä alkoi, se oli Veinin moka.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Öööö... Perttu oli vastustajan puolen sinisellä tulossa omiin silloin kun VeIni lähti syöttämään. Tuon jälkitilanteen Perttu olisi varmaan voinut pelata toisin, vaikkei sitä mitenkään väärin pelannut, mutta tuo Veinin moka mistä koko hässäkkä alkoi, se oli Veinin moka.
Juuri näin. Mikko Perttu, numero 14, kultakypärä päässä (tiedot, joista pelaajan tunnistaa), oli tuo pelaaja, joka oli kahden vastustajan pelaajan takana/välissä. Tällaisen maallikon silmiin on hyvin selkeää, miksi Pera ei tuollaisessa tilanteessa missään nimessä halua, että hänelle yritetään väkisin syöttää.

Ei tuossa ollut mitään, mitä Perttu olisi voinut tehdä toisin. Eronen olisi voinut jättää pelaamatta Veinille, siinä tuli ensimmäinen virhe. Toinen virhe tuli Vehviläiseltä, kun yritti tuollaista norsukiekkoa. En minä toki ihmettele, että tätä Pertun harteille yritetään kääntää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Öööö... Perttu oli vastustajan puolen sinisellä tulossa omiin silloin kun VeIni lähti syöttämään. Tuon jälkitilanteen Perttu olisi varmaan voinut pelata toisin, vaikkei sitä mitenkään väärin pelannut, mutta tuo Veinin moka mistä koko hässäkkä alkoi, se oli Veinin moka.

Niin, sinänsä minä en etsi yksilön vikaa/virhettä tuossa, jos en niin muussakaan. Joko on pelaajat toistensa kanssa kartalla tai eivät, siitähän se tulos roikkuu paljolti. Jos eivät, siitä pitää napata kiinni ja kehittää. Niin minä sitä ajattelen. Vehviläisen kannalta lie melko sama missä päin kenttää omia oli, peli piti saada auki. Ainoa rajoite oli jos vastustajan alueella olisi maannut. Tuo on myös pelitavallinen fiba, johon kannattaa puuttua palaverin verran, eikös tuo jo toinen jatkoaika tappioon johtanut liian ahne tapa avata ollut ja toisaalta kun oli, sitä oletettavasti on noin mietitty toteutettavan. Saas nähdä mitä kolmas kerta tuo.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuo Veinin piikkiin menee, mutta en näe tarvetta tehdä tuosta hirveää numeroa. Näitä sattuu.

Eroselta oli ihan ok idea laittaa Veinille. Veinillä meinasi toki tulla vähän kiire, mutta olisi edelleen ehtinyt syöttämään sen ensimmäiselle vaihdosta tulleelle pelaajalle. HIFK:n karvaava pelaaja ylitti juuri siniviivan, kun Veini sai kiekon haltuunsa, eli ihan mahdoton kiire siinä ei ollut.

Lisäksi toki Tieksola olisi voinut tehdä jotain muutakin kuin lähteä maalin taakse palloilemaan ja jättää oma pelaaja maalin eteen vapaaksi.

Mutta kuten sanottua, ei tuosta maalista ylipäätään tarvitse kauheaa numeroa tehdä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, sinänsä minä en etsi yksilön vikaa/virhettä tuossa, jos en niin muussakaan. Joko on pelaajat toistensa kanssa kartalla tai eivät, siitähän se tulos roikkuu paljolti. Jos eivät, siitä pitää napata kiinni ja kehittää. Niin minä sitä ajattelen. Vehviläisen kannalta lie melko sama missä päin kenttää omia oli, peli piti saada auki. Ainoa rajoite oli jos vastustajan alueella olisi maannut. Tuo on myös pelitavallinen fiba, johon kannattaa puuttua palaverin verran, eikös tuo jo toinen jatkoaika tappioon johtanut liian ahne tapa avata ollut ja toisaalta kun oli, sitä oletettavasti on noin mietitty toteutettavan. Saas nähdä mitä kolmas kerta tuo.
Olen katsonut tuon uusintana useamman kerran. Erosen syötöstä tulee kaverisyöttö, kun Kodytek haistaa tilanteen ja lähtee laittamaan painetta. Hän pelaa tilanteen hyvin. Kodytek on kuitenkin vasta punaviivalla tulossa silloin kun Veini saa kiekon, joten kyllä siinä olisi ollut lajin luonteen huomioon ottaen aikaa vaikka käydä paskalla ja tehdä sen jälkeen se ratkaisu. Jääkiekossa asiat tapahtuu nopeasti. Mutta eiköhän me tästä pääse siihen yhteenvetoon, että pelitavassa oli viba, keskialue hävittiin ja viisikkopeli ei toiminut.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Pelitavan syyttäminen tässä on kyllä sama, kun ”joku teki”, eli vastuunpakoilua. Sinänsä olen samaa mieltä Fabun kanssa, että pitäisi olla jäällä aina skarppina ja tuo meni pieleen kahdessa kohtaa:

1) Eronen tiputti Veinille, jolle ei ollut suoraa lähisyöttöä ja paine oli tulossa. Erosen syöttö ja liuku vaihtoon olivat myös vähän laiskanpulskeita.

2) Veini yritti syöttää sumppuun, vaikka Perttu kaiketi ohjeisti toisin. Siinä hajosi Veinillä sitten paketti vielä tuosta virheestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös