Otat. Toisaalta en ole yllättynyt, että juuri sinua kaikista nimimerkeistä JYP-osiosta tämä jäi kaivelemaan. En sano tätä missään tapauksessa millään pahalla.
Enkä minä tiedä tarvitseeko minun itseäni mitenkään perustella, mutta sanotaanko vaikka niin, että niin kauan kuin JYPin omistajat jatkavat valitsemallaan sekoilun tiellä, ei minulla ole suurta tunteen paloa saati motivaatiota tukea toimintaa. Jos asioissa tapahtuu jotain merkittävää, niin ehkä mielenkiintoni taas herää.
Tällä kaudella tuntui vuosien jälkeen siltä, että JYP on saamassa jonkinlaista ryhtiä touhuun, urheilullista vaativuutta ja tekemistä. Ammattimaisuutta. Ja nämä on itselleni tärkeitä asioita. Täällä JYP-osioissa joku totesi hyvin, että vaikka ysärillä tulikin tukkaan, niin tuntui että joukkue aina yritti. Nyt ei ole tuntunut siltä. Tämä orastava ammattimaisuus ja urheilullisuus vedettiin alta joulukuussa, ja tunne on melko lattea, jos se nyt mitenkään korkealla oli aikaisemminkaan.
Toki toisaalta minusta jo tuntuu siltä, että jääkiekkojoukkueen kannattajana olen saanut sen mitä odotin, juhlia mestaruuksia ja menestystä. Eipä noita silloin 90-luvulla olisi uskonut. Ehkäpä tässä siitä syystä on vain siirtynyt tällaiseksi sivusta seuraavaksi jääräksi, joka tarkastelee asiaa melkein enemmän yritysjohtamisen näkökulmasta kuin urheilullisesta suunnasta.
Minä en ole täällä suuna päänä huutamassa väärinkannattamista jos joku haluaa kaikesta huolimatta tukea nykyistä touhua ostamalla kausareita ja fanituotteita. Antaa palaa vaan mikäli tuntee ratkaisunsa oikeaksi ja tuntee siitä hyvää mieltä. Minusta keskustelu kannattajien paremmuusjärjestyksestä/oikein kannattamisesta ei ole missään tapauksessa hedelmällistä, ja tämä tuntuu nyt ihan lievästi sellaiselta luokitteluun suuntautuvalta keskustelulta tässä ja nyt.
Mutta, rauhaa ja rakkautta vain kaikille näin ystävänpäivänä! Kyllä me JYPiä kannatetaan jatkossakin, kukin tavallaan.