Vitutusketju

  • 1 124 715
  • 8 557

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Totesin vain, että jos huono suoritustaso saa kannattamisen loppumaan, niin ei ole ehkä ollut kovin tosissaan liikkeellä missään vaiheessa. Eli nämä ovat juurikin niitä, jotka ovat olleet kepeämmällä fiiliksellä mukana.

Olen 37 vuotta seurannut ja kannattanut JYPiä, että enköhän minä ole ollut tsemppaamassa niinä huonoinakin hetkinä omalla tavallani. En ole ollut mikään kausikorttilainen koska en asu Jyväskylässä, enkä edes toisekseen viihdy jäähallien tungosessa, mutta seurattu on. Lukemattomat illat on kuunneltu Kari Tynin selostuksia, Järviradioita ja kaikenlaisia striimejä. On toivottu, on uskottu ja on iloittu. Tälläkin palstalla on toisella ns. "edesmenneellä" nimimerkillä jauhettu JYPin otteista JA:n aloitusvuodesta lähtien.

Ehkä se on sitten kepeämpää. Minä kun en enää tässä iässä jaksa olla vääntämässä jokaisesta paskakikkareesta konvehtia täällä internetfoorumilla.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
7 vai 8 ottelua tällä kaudella paikan päällä ja kaikissa käkättimeen :D. Tänään pystyi jo ottamaan huumorilla. Tää joukkue vaan löytää keinot hävitä. Tänäänkin saatana oli mahdollisuus vaihtaa veskaria ja ottaa aikalisää mutta mitään ei tapahdu. Ei voi kun nauraa tolle meidän valmennukselle. Meidän terävä kärki on pelastanut heidät kyllä ihan totaaliselta nolaukselta.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
7 vai 8 ottelua tällä kaudella paikan päällä ja kaikissa käkättimeen :D. Tänään pystyi jo ottamaan huumorilla. Tää joukkue vaan löytää keinot hävitä.
Syy ja seuraus, arvon palstakollega.

Jos nyt vaan ystävällisesti pysyisit poissa hallita, kunnes tämä kriisi on oikeasti ohi… Sitten hiljalleen ujuttautuen mukan, ensimmäisellä kerralla hallin pihaan nappikuulokkeista peliä seuraten, sitten ekaan erätaukoon asti ja sitä rataa.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt JYP on jo niin monta vuotta oppinut häviämään, että ei enää osata voittaa. Ei ole uskoa itsekään, että voidaan voittaa. Tämä näkyy näissä tiukoissa peleissä, kun olisi pakko ottaa se voitto, niin paskat tulee housuihin.
 

Baldrick

Jäsen
Nyt JYP on jo niin monta vuotta oppinut häviämään, että ei enää osata voittaa. Ei ole uskoa itsekään, että voidaan voittaa. Tämä näkyy näissä tiukoissa peleissä, kun olisi pakko ottaa se voitto, niin paskat tulee housuihin.
Tästä syystä kannatan itse joukkueen räjäyttämistä. Nykyiseen ”häviävään taikinaan” on riskaabelia leipoa jatkuvuutta. Eronen, Puustinen ja Vainio toimikoon ytimenä, sillä ovat aiemmin päässeet menestystäkin kokemaan ja oletettavasti tervepäisiä ja nöyriä joukkuepelaajia, joilla ei mene lekkeriksi heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Itsellä ollut jo pitkään pelko, että valtaosaan omista pojista on pesiytynyt vääränlainen asenneilmasto ja tämä omiin kasvatteihin tukeutuva strategia saattaa olla jopa enemmän huono kuin hyvä asia.

Siksi arvioisin kaikki ”peltolat” myös uusiksi, että ovatko he negan ja epävarmuuden lietsojia joukkueen sisällä vai pystyvätkö tekemään duuninsa ja tsemppaamaan vaikeilla hetkillä.

Toki nykytilassa ymmärrän hyvin, että ei napostele hirveästi ketään koittaa koppia pumpata, että ”nyt jätkät pelataan KÖKin ohjeilla kunnon ylikävely!”
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä syystä kannatan itse joukkueen räjäyttämistä. Nykyiseen ”häviävään taikinaan” on riskaabelia leipoa jatkuvuutta. Eronen, Puustinen ja Vainio toimikoon ytimenä, sillä ovat aiemmin päässeet menestystäkin kokemaan ja oletettavasti tervepäisiä ja nöyriä joukkuepelaajia, joilla ei mene lekkeriksi heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Itsellä ollut jo pitkään pelko, että valtaosaan omista pojista on pesiytynyt vääränlainen asenneilmasto ja tämä omiin kasvatteihin tukeutuva strategia saattaa olla jopa enemmän huono kuin hyvä asia.

Siksi arvioisin kaikki ”peltolat” myös uusiksi, että ovatko he negan ja epävarmuuden lietsojia joukkueen sisällä vai pystyvätkö tekemään duuninsa ja tsemppaamaan vaikeilla hetkillä.

Toki nykytilassa ymmärrän hyvin, että ei napostele hirveästi ketään koittaa koppia pumpata, että ”nyt jätkät pelataan KÖKin ohjeilla kunnon ylikävely!”
Tuo edellinen "puhdistushan" tehtiin, kun laitettiin viimeisetkin JYP-mestarit eli Allu ja Jake muiden mukana pihalle ja lähdettiin rakentamaan uutta Jyppiä nuorten tulevaisuudenlupausten kautta, eli Puistola, Lambert, Jurmo, Helenius. Edelleen näen, että tuo oli tuolloin oikea ratkaisu, vaikka jälkikäteen on tietenkin helppo viisastella. Varmaan tuolla ratkaisulla myös "jokunen" pennonen säästettiin. On totta, että JYPiin alkaa pesiytymään tuommoinen häviämisen kulttuuri, mutta Jerry ja pienin varauksin myös Honka ovat ainoat pelaajat, jotka ovat kasvaneet tähdiksi sen paskan läpi. Mutta onhan tuo sun ehdotus kohtuu raju, enkä tiedä mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaisi. Laittaisitko esim. Lassilan ja Pulkkisen ulos siksi, että he ovat kasvaneet väärään ilmapiiriin? Samalla hengenvedolla myös Huovila, Varga ja Tohila, joissa kaikissa on potentiaalia vaikka mihin? Iso osa pelaajista tulee lähtemään joka tapauksessa (Jerry, Christoffer, Gardiner, Winberg, Honka(?)). Siikaselle ja Pertulle tehtiin juuri pahvit - pitäisikö ne repiä? Vidgrenin ja Petmanin sopimukset samoin? Et ole ihan väärässä, mutta tuo idea on hankala toteuttaa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellisiin viesteihin @Baldrick ja @Marcus Juslin viitaten, ensin kannattaisi laittaa taustat järjestykseen.

Ei voi olla että hallituksen puheenjohtaja käy kertomassa miten pelataan. Ei tuosta voi syntyä kuin häviämisen kulttuuria.

Pelaajarunko on ihan hyvä mutta seuran uskomaton sekoilu valuu aina jäälle asti ihan puhtaasti siitä syystä että joukkueella ei ole työrauhaa, varsinkaan valmennuksella.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen 37 vuotta seurannut ja kannattanut JYPiä, että enköhän minä ole ollut tsemppaamassa niinä huonoinakin hetkinä omalla tavallani. En ole ollut mikään kausikorttilainen koska en asu Jyväskylässä, enkä edes toisekseen viihdy jäähallien tungosessa, mutta seurattu on. Lukemattomat illat on kuunneltu Kari Tynin selostuksia, Järviradioita ja kaikenlaisia striimejä. On toivottu, on uskottu ja on iloittu. Tälläkin palstalla on toisella ns. "edesmenneellä" nimimerkillä jauhettu JYPin otteista JA:n aloitusvuodesta lähtien.

Ehkä se on sitten kepeämpää. Minä kun en enää tässä iässä jaksa olla vääntämässä jokaisesta paskakikkareesta konvehtia täällä internetfoorumilla.
Viestini perustuivat vain siihen, mitä sanoit keskustelun aloittaneessa viestissä. Enkä siinäkään puhunut sinusta henkilökohtaisesti. En tunne sinua, enkä tiedä mitään historiaa taustalta. Se viesti tuntui vain erikoiselta, kun en pystynyt samaistumaan siihen ollenkaan.

Edelleen kyllä ihmettelen, että jos noin pitkällä ja tukevalla JYP-historialla voit oikeasti todeta, että tämän kauden sekoilujen myötä "tämä suhde" (JYPin kannattaminen) on tässä. Taisit tosin heti perään todeta, että et ehkä ollut tosissasi tuon kanssa, mutta kuitenkin.

Jos joku toteaa, että tämän kauden osalta ei jaksa enää seurata JYPin tekemisiä, niin se on enemmän kuin ymmärrettävää, mutta kun puhutaan siitä, että pitkään kestänyt kannattaminen olisi päättymässä kokonaan, niin se on jo merkittävästi vakavampi asia, enkä lähtisi sillä hirveästi leikkimään.

Ehkä otan tuollaiset kommentit turhan vakavasti, mutta JYPin kannattaminen on minulle aika helkkarin iso asia, enkä lähde pyytelemään sitä anteeksi.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ehkä otan tuollaiset kommentit turhan vakavasti,

Otat. Toisaalta en ole yllättynyt, että juuri sinua kaikista nimimerkeistä JYP-osiosta tämä jäi kaivelemaan. En sano tätä missään tapauksessa millään pahalla.

Enkä minä tiedä tarvitseeko minun itseäni mitenkään perustella, mutta sanotaanko vaikka niin, että niin kauan kuin JYPin omistajat jatkavat valitsemallaan sekoilun tiellä, ei minulla ole suurta tunteen paloa saati motivaatiota tukea toimintaa. Jos asioissa tapahtuu jotain merkittävää, niin ehkä mielenkiintoni taas herää.

Tällä kaudella tuntui vuosien jälkeen siltä, että JYP on saamassa jonkinlaista ryhtiä touhuun, urheilullista vaativuutta ja tekemistä. Ammattimaisuutta. Ja nämä on itselleni tärkeitä asioita. Täällä JYP-osioissa joku totesi hyvin, että vaikka ysärillä tulikin tukkaan, niin tuntui että joukkue aina yritti. Nyt ei ole tuntunut siltä. Tämä orastava ammattimaisuus ja urheilullisuus vedettiin alta joulukuussa, ja tunne on melko lattea, jos se nyt mitenkään korkealla oli aikaisemminkaan.

Toki toisaalta minusta jo tuntuu siltä, että jääkiekkojoukkueen kannattajana olen saanut sen mitä odotin, juhlia mestaruuksia ja menestystä. Eipä noita silloin 90-luvulla olisi uskonut. Ehkäpä tässä siitä syystä on vain siirtynyt tällaiseksi sivusta seuraavaksi jääräksi, joka tarkastelee asiaa melkein enemmän yritysjohtamisen näkökulmasta kuin urheilullisesta suunnasta.

Minä en ole täällä suuna päänä huutamassa väärinkannattamista jos joku haluaa kaikesta huolimatta tukea nykyistä touhua ostamalla kausareita ja fanituotteita. Antaa palaa vaan mikäli tuntee ratkaisunsa oikeaksi ja tuntee siitä hyvää mieltä. Minusta keskustelu kannattajien paremmuusjärjestyksestä/oikein kannattamisesta ei ole missään tapauksessa hedelmällistä, ja tämä tuntuu nyt ihan lievästi sellaiselta luokitteluun suuntautuvalta keskustelulta tässä ja nyt.

Mutta, rauhaa ja rakkautta vain kaikille näin ystävänpäivänä! Kyllä me JYPiä kannatetaan jatkossakin, kukin tavallaan.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Se viesti tuntui vain erikoiselta, kun en pystynyt samaistumaan siihen ollenkaan.
Pointtini oli tässä eli ehkei kannata ottaa paineita siitä samaistuuko toisten kanssa mitä tulee kannattajuuteen näinkin absurdissa tilanteessa. Kaikki kannattajat ovat vuosien mittaan antaneet touhuun paljon joten en olisi kovin tuomitsevalla sävyllä liikkeellä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otat. Toisaalta en ole yllättynyt, että juuri sinua kaikista nimimerkeistä JYP-osiosta tämä jäi kaivelemaan. En sano tätä missään tapauksessa millään pahalla.

Enkä minä tiedä tarvitseeko minun itseäni mitenkään perustella, mutta sanotaanko vaikka niin, että niin kauan kuin JYPin omistajat jatkavat valitsemallaan sekoilun tiellä, ei minulla ole suurta tunteen paloa saati motivaatiota tukea toimintaa. Jos asioissa tapahtuu jotain merkittävää, niin ehkä mielenkiintoni taas herää.

Tällä kaudella tuntui vuosien jälkeen siltä, että JYP on saamassa jonkinlaista ryhtiä touhuun, urheilullista vaativuutta ja tekemistä. Ammattimaisuutta. Ja nämä on itselleni tärkeitä asioita. Täällä JYP-osioissa joku totesi hyvin, että vaikka ysärillä tulikin tukkaan, niin tuntui että joukkue aina yritti. Nyt ei ole tuntunut siltä. Tämä orastava ammattimaisuus ja urheilullisuus vedettiin alta joulukuussa, ja tunne on melko lattea, jos se nyt mitenkään korkealla oli aikaisemminkaan.

Toki toisaalta minusta jo tuntuu siltä, että jääkiekkojoukkueen kannattajana olen saanut sen mitä odotin, juhlia mestaruuksia ja menestystä. Eipä noita silloin 90-luvulla olisi uskonut. Ehkäpä tässä siitä syystä on vain siirtynyt tällaiseksi sivusta seuraavaksi jääräksi, joka tarkastelee asiaa melkein enemmän yritysjohtamisen näkökulmasta kuin urheilullisesta suunnasta.

Minä en ole täällä suuna päänä huutamassa väärinkannattamista jos joku haluaa kaikesta huolimatta tukea nykyistä touhua ostamalla kausareita ja fanituotteita. Antaa palaa vaan mikäli tuntee ratkaisunsa oikeaksi ja tuntee siitä hyvää mieltä. Minusta keskustelu kannattajien paremmuusjärjestyksestä/oikein kannattamisesta ei ole missään tapauksessa hedelmällistä, ja tämä tuntuu nyt ihan lievästi sellaiselta luokitteluun suuntautuvalta keskustelulta tässä ja nyt.

Mutta, rauhaa ja rakkautta vain kaikille näin ystävänpäivänä! Kyllä me JYPiä kannatetaan jatkossakin, kukin tavallaan.
En nyt tiedä kuka tässä ottaa liian vakavasti ja mitä.. En ole sanallakaan puhunut mistään väärin kannattamisesta. Mielestäni kukaan tässä keskustelussa mukana oleva ei ole minkään tason väärinkannattaja.

Näistä asioista ja erilaisista näkemyksistä voi keskustella myös siten, että vain puhutaan erilaisista suhtautumisesta ja näkemyseroista, eikä kenestäkään tarvitse tehdä väärinkannattajaa.

En ole ollut asettamassa kannattajia myöskään mihinkään järjestykseen. Tuntuu siltä, että otit tekstini aivan liian vakavasti ja henkilökohtaisesti, jonka jälkeen rupesit asettelemaan sanoja suuhuni ja lähdit itse puhumaan luokittelusta.

Tästä olisi tekstisi perusteella voinut syntyä asiallistakin keskustelua, jos et olisi lähtenyt puhumaan väärinkannattamisesta ja luokittelusta. Itse en tuohon jaksa lähteä ollenkaan, niin olkoot tässä sitten.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pointtini oli tässä eli ehkei kannata ottaa paineita siitä samaistuuko toisten kanssa mitä tulee kannattajuuteen näinkin absurdissa tilanteessa. Kaikki kannattajat ovat vuosien mittaan antaneet touhuun paljon joten en olisi kovin tuomitsevalla sävyllä liikkeellä.
En otakaan paineita, vaan halusin vain keskustella näistä eroista, enkä halunnut lähteä mihinkään luokitteluun tai väärinkannattamisesta puhumiseen. Särähti vain omaan korvaan, että ensin on puhumassa koko JYP-kannattamisen loppumisesta, seuraavassa viestissä vetää sanoja takaisin, mutta sitten on jälleen lopettamassa kannattamista kokonaan.

En vain saa noista ajatuksista oikein kiinni, niin halusin keskustella aiheesta. Eipä tästä nyt tainnut tulla oikein mitään, niin antaapa olla sitten.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärsin viestiesi pohjavireen sitten väärin. Pahoittelut tästä.
Otan tätä omaan piikkiini kyllä myös. En osaa aina ilmaista itseäni parhaalla mahdollisella tavalla. Pahoittelut myös täältä suunnasta.

Kun tunteet ovat pelissä, niin teksti ei välttämättä aina heijasta sitä pohjimmaista ajatusta, mitä lähdin hakemaan.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
En osaa aina ilmaista itseäni parhaalla mahdollisella tavalla.

Olin itse asiassa juuri kirjoittamassa, että kävin omat viimeisimmät viestini läpi, ja se mitä päässäni ajattelen, niin ei ajatus välity täysin oikean muotoisena palstalle. Ja kun siihen lisää omat luetun väärinymmärrykset, niin soppa on hyvää vauhtia kiehumassa.

Turhautumistahan tässä tietenkin päästellään ulos.

Onneksi kuitenkin laitoin siihen ihan ensimmäiseen viestiini sanan "taitaa". Vähän kuin pikku humalassa kaverille sanoo saunassa, että helvetin perkele, taidan ottaa eron emännästä. Ja huomenna on unohdettu koko asia kun kömmitään mamman viereen köllimään, kunhan päästeltiin höyryjä pihalle.

Sama se tilanne tässä on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin itse asiassa juuri kirjoittamassa, että kävin omat viimeisimmät viestini läpi, ja se mitä päässäni ajattelen, niin ei ajatus välity täysin oikean muotoisena palstalle. Ja kun siihen lisää omat luetun väärinymmärrykset, niin soppa on hyvää vauhtia kiehumassa.

Turhautumistahan tässä tietenkin päästellään ulos.

Onneksi kuitenkin laitoin siihen ihan ensimmäiseen viestiini sanan "taitaa". Vähän kuin pikku humalassa kaverille sanoo saunassa, että helvetin perkele, taidan ottaa eron emännästä. Ja huomenna on unohdettu koko asia kun kömmitään mamman viereen köllimään, kunhan päästeltiin höyryjä pihalle.

Sama se tilanne tässä on.
JYP aiheuttaa tällä hetkellä kannattajilleen niin paljon erilaisia tunteita, että olisi ihme, jos ei välillä tulisi väärinymmärryksiä ja pieniä keitoksia, mutta lopultahan me ollaan kaikki samassa veneessä, vaikka käsitelläänkin asioita eri tavoin.

Samalla todettava, että pääosin JYP-osion tunnelma on ollut koko kauden ajan varsin hyvä, kun ottaa huomioon miten kauhea tämä kausi on ollut. Ehkä ne pahimmat väännöt on ehditty käymään edelliskausien aikana, niin nyt voidaan paremmin ymmärtää toisiamme.
 

Peikkometeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vitutus on parasta paikan päällä. Se tuli todettua eilen Hippokselle, kun piipahdin synnyinseudulla. Pelin loppu oli yhtä kivesvetoa.

Olen käynyt peleissä tekojääajalta lähtien, enkä äkkisältään muista yhtä alistunutta menoa Hippoksella. Nahkahampaita oli pleksin molemmin puolin.

Lukko lyötiin jo, mutta sitten hätäkustiin housuun.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestini perustuivat vain siihen, mitä sanoit keskustelun aloittaneessa viestissä. Enkä siinäkään puhunut sinusta henkilökohtaisesti. En tunne sinua, enkä tiedä mitään historiaa taustalta. Se viesti tuntui vain erikoiselta, kun en pystynyt samaistumaan siihen ollenkaan.

Edelleen kyllä ihmettelen, että jos noin pitkällä ja tukevalla JYP-historialla voit oikeasti todeta, että tämän kauden sekoilujen myötä "tämä suhde" (JYPin kannattaminen) on tässä. Taisit tosin heti perään todeta, että et ehkä ollut tosissasi tuon kanssa, mutta kuitenkin.

Jos joku toteaa, että tämän kauden osalta ei jaksa enää seurata JYPin tekemisiä, niin se on enemmän kuin ymmärrettävää, mutta kun puhutaan siitä, että pitkään kestänyt kannattaminen olisi päättymässä kokonaan, niin se on jo merkittävästi vakavampi asia, enkä lähtisi sillä hirveästi leikkimään.

Ehkä otan tuollaiset kommentit turhan vakavasti, mutta JYPin kannattaminen on minulle aika helkkarin iso asia, enkä lähde pyytelemään sitä anteeksi.
Liittymättä mitenkään tähän @Dr. Gallon tapaukseen, kyllä monilla varmaan se fanittamisen intensiteetti hiipuu vuosien myötä ja sitten joku tämmöinen jakso on se viimeinen niitti, jonka jälkeen pistetään pillit pussiin ja siirrytään seuraamaan hevospooloa. Itse olen aina välillä miettinyt, että kun jääkiekkoon lajina liittyy niin paljon sellaista skeidaa mikä sotii omaa arvomaailmaa vastaan, niin miksi ihmeessä seuraan koko lajia. Ja jos tällaisia ajatuksia on mielenpäällä, niin ei se ihme ole että ihan joku yksittäinen kolmen maalin johdon menettäminen saattaa antaa viimeisen perusteen sille, että eiköhän tämä ole tässä. Mutta itse kun on muksusta asti Jyppiin kasvanut, ollut katsomassa ekaa peliä uudella Hippoksen hallilla, lorvinut siellä kesät katsomassa joukkueen treenejä, pelannut junnupolun No Smoking Teamin väreissä, niin en mä kyllä ikinä tule lopettamaan JYPin fanittamista vaikka tapahtuisi mitä. Mutta hyvin ymmärrän jos jotkut pitkäaikaisetkin fanit kasvavat irti JYPistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liittymättä mitenkään tähän @Dr. Gallon tapaukseen, kyllä monilla varmaan se fanittamisen intensiteetti hiipuu vuosien myötä ja sitten joku tämmöinen jakso on se viimeinen niitti, jonka jälkeen pistetään pillit pussiin ja siirrytään seuraamaan hevospooloa. Itse olen aina välillä miettinyt, että kun jääkiekkoon lajina liittyy niin paljon sellaista skeidaa mikä sotii omaa arvomaailmaa vastaan, niin miksi ihmeessä seuraan koko lajia. Ja jos tällaisia ajatuksia on mielenpäällä, niin ei se ihme ole että ihan joku yksittäinen kolmen maalin johdon menettäminen saattaa antaa viimeisen perusteen sille, että eiköhän tämä ole tässä. Mutta itse kun on muksusta asti Jyppiin kasvanut, ollut katsomassa ekaa peliä uudella Hippoksen hallilla, lorvinut siellä kesät katsomassa joukkueen treenejä, pelannut junnupolun No Smoking Teamin väreissä, niin en mä kyllä ikinä tule lopettamaan JYPin fanittamista vaikka tapahtuisi mitä. Mutta hyvin ymmärrän jos jotkut pitkäaikaisetkin fanit kasvavat irti JYPistä.
Jep, onhan näissä suuria eroja. Juuri siksi alkuperäinen ajatukseni olikin keskustella asiasta, koska jokaisella on omia ajatuksia tähän liittyen ja omanlainen suhde lajiin tai seuraan.

Sitä ei aina osaa ajatella, että omat taustat voivat olla hyvin erilaiset kuin jollain muulla, vaikka olisi yhtä pitkään kuljettu JYPin matkassa.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

:D

Ei kai tässä niinkään mistään tapauksesta ollut kyse, turhautuneen kiekonseuraajan turhia viestejä höystettynä väärinymmärryksellä.

Mutta sen verran olen tänään asiaa kelaillut, että mikä se tunne on mitä JYP herättää, ja nyt tarkoitan JYPiä organisaationa. En ole vielä päässyt lopputulokseen, mutta tunnen joukkuetta kohtaan valmentajineen herättävän tällä hetkellä ainoastaan pettymyksen tunnetta johon on sekoittunut pieni vivahde ymmärrystä (pl. KÖK). Ei mopolla mahdottomia.

Mutta sitten itse se organisaatio, ja varsinkin Seppäsen toiminta tuntuu aiheuttavan itsessäni todella suurta katkeruutta. Miksi sitten, saahan omistaja leluillaan leikkiä? No katkeruutta aivan itsekkäästi sen takia, että vuosien jälkeen tuntui taas mukavalta pelipäivänä odotella iltaa. Jokaista joukkuetta vastaan oli ihan aito mahdollisuus, ja jopa johtoasemissa oli sellaista vanhan ajan luottoa. Tuntui, että nyt rakennetaan pohjaa taas tulevaisuudelle. Oli värinää. Sitten jostain pompsahtaa Seppänen 1600 katsotun ottelun kokemuksella vetämään piuhat irti prosessilta. Nyt kun tämä mukava värinä vietiin taas pois, ja tilalle tuli pelipaikatonta höpöhumppaa, niin tunnen ilmeisesti sitten katkeruutta, pettymystä ja jopa jonkinlaista suoranaista lievää vihan tunnetta tätä temppuilua kohtaan.

En ole vielä prosessoinut ajatuksiani täysin asian tiimoilta, enkä usko edellisenkään ajatuskulun olevan aivan lopullinen tulos, mutta jonkinlaista jäsentelyä sentään omista ajatuksista.

Kai se JYP sentään jotain tunteita herättää kun tällaista jaksaa pohtia, olkoon sitten positiivista edes se.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Itse tunnistan itsessäni jonkinlaisen itsesuojelun tai defenssin. Sama tunne, kun nuorena tyttöystävä jättää, niin "en mä siitä oikeesti väittänytkään". Silti tietää, että niin mielellään olisi suhdetta jatkanut.

Kun on lukenut tätä palstaa ja viimeisiä viestejä, niin on kuin olisi ryhmäterapiassa istunut. Hyviä kommentteja kaiken kaikkiaan. Pettymystähän täällä on saanut yhdessä purkaa.

Arvostan kaikkia, jotka jaksavat tsempata, uskoa ja toivoa parempaa. Arvostan niitäkin, jotka päästää kaiken höyryn ulos ja eivät halua vähään aikaan kuullakkaan JYPistä. Ja tietysti kaikkia siltä väliltä. Kukin kokee kannattajuutensa tavallaan.

Olen aikaisemminkin todennut, että tämä kausi on mennyt joulukuun jälkeen yllättävän raskaasti omissa ajatuksissa. Ehkä siihen vaikuttaa muutkin asiat. JYP ei ole ollut se "irti arjesta" efekti.

Mutta kannatus kuitenkin säilyy. Kerran JYP. Aina JYP. Hautaan asti.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
JYP ei ole ollut se "irti arjesta" efekti.

Mutta kannatus kuitenkin säilyy. Kerran JYP. Aina JYP. Hautaan asti.

Tässä tiivistät kyllä mahtavasti sen ongelmallisuuden mikä näihin viimeisiin kausiin on sisältynyt. Stressaavaa touhua tämä mukana eläminen on tosiaankin ollut enenevissä määrin viimeiset vuodet ja kun kyseessä on ns. sydämen asia tai elinkautisuus miten sen ikinä haluaakaan määritellä, niin ei ole jotenkin osannut päästää irti. Josko sitä nyt sitten osaisi nämä loput pelit vaan nauttia, kun kummempia panoksia ei näillä näkymin taida olla. Aika jännä ilmiö itse asiassa että näinkin paljon porukkaa pysyy vuodesta toiseen uskollisena, vaikka seura tekee kaikkensa sen eteen että ne kaikkein uskollisimmatkin luovuttaisivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös