Juuri näin. Särähti korvaan tosi pahasti, kun sanoi, ettei IFK ole liigahistoriassaan hävinnyt Kiekko-Espoo -nimiselle joukkueelle. Joo, Nordiksella ei ole tainnut hävitä, mutta ei tainnut tuota mainita. Matinkylässä tottakai kotijoukkue voitti, useammankin kerran. Äkkiseltään mm. syksyllä 1993 4-0 ja syksyllä 1997 taisi olla 7-4 tjsp. kun Nils "Nisse" Ekman kuritti IFK:ta. Tuota olin katsomassa. Muitakin voittoja varmaan Matinkylässä oli.Jani Alkio voisi laittaa sordiinon suuhunsa. Katsomossa seloosti IFK:n tekemisiä kun Espoo hyökkäsi, ym. paskaa.
Myös tuo, koska viimeksi espoolaiset ovat IFK:n voittaneet, meni vituiksi. Lähetyksessähän kerrottiin kuinka se tapahtui viimeksi Espoossa tammikuussa - 15 Liivikin iskiessä kaksi maalia. Tuo oli tosiaan back-to-back kierros, jonka toisen ottelun Blues vei myös seuraavana päivänä Nordiksella. Mutta tuota ei kukaan tuntunut muistavan.Juuri näin. Särähti korvaan tosi pahasti, kun sanoi, ettei IFK ole liigahistoriassaan hävinnyt Kiekko-Espoo -nimiselle joukkueelle. Joo, Nordiksella ei ole tainnut hävitä, mutta ei tainnut tuota mainita. Matinkylässä tottakai kotijoukkue voitti, useammankin kerran. Äkkiseltään mm. syksyllä 1993 4-0 ja syksyllä 1997 taisi olla 7-4 tjsp. kun Nils "Nisse" Ekman kuritti IFK:ta. Tuota olin katsomassa. Muitakin voittoja varmaan Matinkylässä oli.
Nordiksella Blues taisi voittaa 1999 puolivälierien avausmatsin ja runkosarjassa ensimmäisen kerran 2002. Tuntui, että sitten Bernd Brücklerin aikakaudella espoolaiset kurittivat IFK:ta oikein huolella.
Jos kritisoidaan, niin kritisoi oikeaa ihmistä. Tuon lauseen alkuun Alkio sanoi: ”ohjaaja Sebastian Waheeb kuiskuttelee korvaani, että…”Juuri näin. Särähti korvaan tosi pahasti, kun sanoi, ettei IFK ole liigahistoriassaan hävinnyt Kiekko-Espoo -nimiselle joukkueelle.
Tuo 4-0 tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen. Olen yrittänyt kaivella netin syövereistä tuon matsin tilastoja mutta ei löydy mun taidoilla. Osaako joku sanoa mitään maalintekijöistä? Jotenkin muistelisin että vauhtikone Prjahin riisti Kautoselta kiekon siniviivalta ja polki kentän läpi ja peippasi maalivahdin kahville (Lindfors?) ja siirsi kiekon maaliin sekuntia ennen summeria.Äkkiseltään mm. syksyllä 1993 4-0 ja syksyllä 1997 taisi olla 7-4 tjsp.
Tuo 4-0 tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen. Olen yrittänyt kaivella netin syövereistä tuon matsin tilastoja mutta ei löydy mun taidoilla. Osaako joku sanoa mitään maalintekijöistä? Jotenkin muistelisin että vauhtikone Prjahin riisti Kautoselta kiekon siniviivalta ja polki kentän läpi ja peippasi maalivahdin kahville (Lindfors?) ja siirsi kiekon maaliin sekuntia ennen summeria.
Tuon jälkeen muuten Kespoo voitti myös Jokerit 3-1 ja Iltalehden lööpissä luki:
HIFK kriisissä, Jokerit kriisissä, K-Espoo stadin ykkönen.
Pahoittelut räikeästä OTsta.
PS. Co-pilot tiesi kertoa että Kespoon maalintekijöinä loistivat Janne Niinimaa ja Jari Korpisalo tossa matsissa
OK, hyvä tietää. Tämä meni ohi, myönnetään.Jos kritisoidaan, niin kritisoi oikeaa ihmistä. Tuon lauseen alkuun Alkio sanoi: ”ohjaaja Sebastian Waheeb kuiskuttelee korvaani, että…”
Joo oli kyllä taas sellasta ryönää. Voitettiin peli ja oltiin pari erää paljon parempi. Saatinko mitään kehua, että ollaan ansaittu tai pelattu hyvin. Ei. Mutta aika montaa kertaa kuului ”Jukurit pelasi kunniakkaasti” tai ”Jukurit kyllä pelanneet hyvin”. Niin ja vikalla kympillä löyty kyllä kritisoitavaa ja karmea esitys. 5-2 johdon saamisessa ei tainnut olla mitään hyvää.Mikä tuota Mertarantaa vaivaa? Selostus oli aivan karmeaa, ja kirsikkana kakun päälle Tuomaalan liigauran avausmaalin "hehkutus".
Mutta loppu! Kuvissa Espoon fanijoukko, ja mies toteaa että muutama espoolainen tullut tai eksynyt tänne. Ensinnäkään tuo määrä ei ole muutamaa. Toiseksi, mies itse ei jaksanut hallille edes lähteä selostamaan, ja sen sijaan kauempaa Espoosta sen teki arkena tuo isohko määrä. Eikä kyse ole eksymisestä.
Jos aika selostuskopissa on ohi, niin anna hyvä mies tilaa muille. Ja jos nämä K-Espoon pelit eivät nappaa, niin anna ne jollekin nuoremmalle selostettavaksi.
Jäisi jo eläkkeelle. Todella amatöörimäistä touhua noinkin kokeneelta selostajalta.Mikä tuota Mertarantaa vaivaa? Selostus oli aivan karmeaa, ja kirsikkana kakun päälle Tuomaalan liigauran avausmaalin "hehkutus".
Mutta loppu! Kuvissa Espoon fanijoukko, ja mies toteaa että muutama espoolainen tullut tai eksynyt tänne. Ensinnäkään tuo määrä ei ole muutamaa. Toiseksi, mies itse ei jaksanut hallille edes lähteä selostamaan, ja sen sijaan kauempaa Espoosta sen teki arkena tuo isohko määrä. Eikä kyse ole eksymisestä.
Jos aika selostuskopissa on ohi, niin anna hyvä mies tilaa muille. Ja jos nämä K-Espoon pelit eivät nappaa, niin anna ne jollekin nuoremmalle selostettavaksi.
Hämäläinen oli myös ainakin kolmesti Leppänen... noh kaksinumeroinen kasiin loppuva pelinumero molemmilla.Tuomaalan lisäksi myös Kulonummen uran avausmaali meni häneltä ohi. Ilmeisesti meillä on joukkueessa myös sen niminen tanskalaispakki kuin Anders Roth.
Kieltämättä en missään kovin korkeassa asemassa ole kaveria pitänyt aikoihin, mutta sentään Suomen peleissä oli Suomen puolella, tämä liiga puoli hänen selostushommistaan on jäänyt täysin kokematta itselläni.En tiedä miten jollekin voi tulla enää yllätyksenä että Mertaranta on aivan paska selostaja. Ollut sitä jo iät ja ajat.
Mitä tähän tulee niin aivan uskomattoman säälittävää. Kertoo paljon miehen antaumuksesta omalle ammatilleen.Tuomaalan lisäksi myös Kulonummen uran avausmaali meni häneltä ohi.
Onko sitä sitten pakko lähteä Lahteen?Onneksi ei tänään pelattu pelikaaneja vastaan. Olisiko Mertaranta meitä silloin edes muistanut mainita.
Eihän Mertsi sitä koskaan olekaan ymmärtänyt. Aina ollut pelkkä fiilisselostaja ja Leijonien peleissä se nyt on vielä jotenkin menetellyt kun niitä katsovat myös monet "ei-kiekkoniilot" tai siis sellaiset jotka eivät muuten kiekkoa seuraa ja haluavat kuitenkin pysyä siinä kiekkokarnevaalifiiliksessä mukana. Ja jos jotain jengiä on päätetty puoltaa niin värilasit ovat niin paksut että niillä näkisi aika-avaruuden läpi.Se että Mertsi on Pelsujen mies eikä pysty muutenkaan selostamaan otteluita neutraalisti on tietysti pitkä miinus. Pahin puute on kuitenkin se, että hän ei ymmärrä peliä.