Salonojan pitäisi jostain löytää meille oma Juha Junno. Siis viimeiseen asti firman rahoista kiinni pitävä tj, joka ymmärtää varainhankinnan olevan väsyttävää ja raskasta työtä. Ja että raha tulee lukuisista pienistä puroista. Sitouttamalla paikkakunnan pk-yritykset saadaan rahaa, mutta myös yleinen mielenkiinto joukkuetta kohden kasvaa, kun pk-yritysten tultua mukaan yhä suurempi joukko ihmisiä on jengin kanssa tekemisissä.
Jos vaikka yhteistyötä tekevien yritysten määrä kasvaa 200:lla firmalla, niin niissä on helposti 5000 ihmistä töissä. Jos näistä vaikka joka 10. tyyppi käy matseissa, tulee siitä jo 500 naamaa lisää katsomoon (Espoossa on 10.000 yritystä, henkilöstöä on 74.000 ja liikevaihtoa 43 Mrd€). Ja messissä tulee epämääräinen joukko kavereita, perhettä jne.
Mun pointti siis on, että viimeksi Salonoja ylenkatsoi näitä "pieniä puroja" ja keskittyi (jos nyt ylipäänsä mihinkään keskittyi) suuriin sponsseihin. Ongelma on mm. se, että isot toimijat haluavat sponssaamisen olevan joko aidosti bisnestä tai sitten hyväntekeväisyyttä. Liigajoukkueen tukeminen ei ole usein kumpaakaan. Pienemmälle firmalle riittää, että homma on osa puulaakin virkistystoimintaa ja pomo pääsee tapaamaan muita alueen yrittäjiä rennossa ympäristössä. Siitä on aidosti iloa ko. puulaakille.
Tällaisten firmojen saaminen mukaan vain vaatii jalkatyötä ja puhelintyötä. Sähköpostit ovat näissä hommissa tehottomia.
Nyt vain tarvitaan uskottava taustayhtiö, että voimme ottaa uuden alun hommalle. Tällä hetkellä Blues ei ole uskottava yhteistyökumppani eikä monikaan toivo pajan imagon tarttuvan omaan firmaan. Uusi alku on siis elinehto.
Jos vaikka yhteistyötä tekevien yritysten määrä kasvaa 200:lla firmalla, niin niissä on helposti 5000 ihmistä töissä. Jos näistä vaikka joka 10. tyyppi käy matseissa, tulee siitä jo 500 naamaa lisää katsomoon (Espoossa on 10.000 yritystä, henkilöstöä on 74.000 ja liikevaihtoa 43 Mrd€). Ja messissä tulee epämääräinen joukko kavereita, perhettä jne.
Mun pointti siis on, että viimeksi Salonoja ylenkatsoi näitä "pieniä puroja" ja keskittyi (jos nyt ylipäänsä mihinkään keskittyi) suuriin sponsseihin. Ongelma on mm. se, että isot toimijat haluavat sponssaamisen olevan joko aidosti bisnestä tai sitten hyväntekeväisyyttä. Liigajoukkueen tukeminen ei ole usein kumpaakaan. Pienemmälle firmalle riittää, että homma on osa puulaakin virkistystoimintaa ja pomo pääsee tapaamaan muita alueen yrittäjiä rennossa ympäristössä. Siitä on aidosti iloa ko. puulaakille.
Tällaisten firmojen saaminen mukaan vain vaatii jalkatyötä ja puhelintyötä. Sähköpostit ovat näissä hommissa tehottomia.
Nyt vain tarvitaan uskottava taustayhtiö, että voimme ottaa uuden alun hommalle. Tällä hetkellä Blues ei ole uskottava yhteistyökumppani eikä monikaan toivo pajan imagon tarttuvan omaan firmaan. Uusi alku on siis elinehto.