Vitutusketju

  • 365 609
  • 1 483

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Salonojan pitäisi jostain löytää meille oma Juha Junno. Siis viimeiseen asti firman rahoista kiinni pitävä tj, joka ymmärtää varainhankinnan olevan väsyttävää ja raskasta työtä. Ja että raha tulee lukuisista pienistä puroista. Sitouttamalla paikkakunnan pk-yritykset saadaan rahaa, mutta myös yleinen mielenkiinto joukkuetta kohden kasvaa, kun pk-yritysten tultua mukaan yhä suurempi joukko ihmisiä on jengin kanssa tekemisissä.

Jos vaikka yhteistyötä tekevien yritysten määrä kasvaa 200:lla firmalla, niin niissä on helposti 5000 ihmistä töissä. Jos näistä vaikka joka 10. tyyppi käy matseissa, tulee siitä jo 500 naamaa lisää katsomoon (Espoossa on 10.000 yritystä, henkilöstöä on 74.000 ja liikevaihtoa 43 Mrd€). Ja messissä tulee epämääräinen joukko kavereita, perhettä jne.

Mun pointti siis on, että viimeksi Salonoja ylenkatsoi näitä "pieniä puroja" ja keskittyi (jos nyt ylipäänsä mihinkään keskittyi) suuriin sponsseihin. Ongelma on mm. se, että isot toimijat haluavat sponssaamisen olevan joko aidosti bisnestä tai sitten hyväntekeväisyyttä. Liigajoukkueen tukeminen ei ole usein kumpaakaan. Pienemmälle firmalle riittää, että homma on osa puulaakin virkistystoimintaa ja pomo pääsee tapaamaan muita alueen yrittäjiä rennossa ympäristössä. Siitä on aidosti iloa ko. puulaakille.
Tällaisten firmojen saaminen mukaan vain vaatii jalkatyötä ja puhelintyötä. Sähköpostit ovat näissä hommissa tehottomia.
Nyt vain tarvitaan uskottava taustayhtiö, että voimme ottaa uuden alun hommalle. Tällä hetkellä Blues ei ole uskottava yhteistyökumppani eikä monikaan toivo pajan imagon tarttuvan omaan firmaan. Uusi alku on siis elinehto.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tolla yleisöpohjalla kukaan ei ole menossa KHL:än. Jos jo kerran Hartwallissa tuotetan turskaa niin mitäköhön Espoossa taphtuisi?
KHL on tällä hetkellä niin epävakaa liiga, ettei kukaan täysjärkinen sinne halua. Koko Venäjä on menossa konkurssiin kahden vuoden sisällä. Merkittävä osa KHL-joukkueita lopettaa tämän vuoden jälkeen, ellei valtio lähde propagandakonetta tukemaan. Rahat loppuu.
Lisäksi Jokerit on putsannut katsojat ja sponssirahat KHL:n osalta koko Suomesta. Viime kaudella Jokerit teki kaikkien aikojen katsojaennätyksen suomalaisessa joukkueurheilussa. Sillä ponnistuksella tuli tappiota 13 miljoonaa. Mutta ehkä Bluesin talousosaamisella homma saataisiin toimimaan?
 
Suosikkijoukkue
KK
KHL on tällä hetkellä niin epävakaa liiga, ettei kukaan täysjärkinen sinne halua. Koko Venäjä on menossa konkurssiin kahden vuoden sisällä. Merkittävä osa KHL-joukkueita lopettaa tämän vuoden jälkeen, ellei valtio lähde propagandakonetta tukemaan. Rahat loppuu.
Lisäksi Jokerit on putsannut katsojat ja sponssirahat KHL:n osalta koko Suomesta. Viime kaudella Jokerit teki kaikkien aikojen katsojaennätyksen suomalaisessa joukkueurheilussa. Sillä ponnistuksella tuli tappiota 13 miljoonaa. Mutta ehkä Bluesin talousosaamisella homma saataisiin toimimaan?
No tätä minä epäilinkin. Salonoja on kyllä sellainen velho, joka tekee paskasta kultaa. Kyllähän Jussi sen todisti jo kymmenisen vuotisen omistajuudensa aikana. Taitava firman omistaja ja todellinen tekijä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tolla yleisöpohjalla kukaan ei ole menossa KHL:än. Jos jo kerran Hartwallissa tuotetan turskaa niin mitäköhön Espoossa taphtuisi?
Just ton takia pelkään enemmän asteroidin iskeytymistä Esposeen kuin sitä että Blues lähtis KHL:lään. Jos Salonoja vie Bluesin pois liigasta niin sitten suuntana on sitten Mestis. Jonne siis päädytään jos tulee se konkka. Salonoja on kuitenkin yksi Bluesin suurimmista velkojista, joten Salonojalla on sanasa sanottavana siinä pääseeko Blues siihen velkasaneeraukseen. Jos Salonoja on sitä velkasanerausta vastaan niin sitten tietenkin voi olla että Salonoja joutuu aloittamaan nollasta ja pääsee perustamaan sen Espoo Unitedinsa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos Salonoja vie Bluesin pois liigasta niin sitten suuntana on sitten Mestis. Jonne siis päädytään jos tulee se konkka. Salonoja on kuitenkin yksi Bluesin suurimmista velkojista, joten Salonojalla on sanasa sanottavana siinä pääseeko Blues siihen velkasaneeraukseen. Jos Salonoja on sitä velkasanerausta vastaan niin sitten tietenkin voi olla että Salonoja joutuu aloittamaan nollasta ja pääsee perustamaan sen Espoo Unitedinsa.
Jep. Tuskin hän Bluesia SHL:äänkään on viemässä. Onko siintä Tallinna kuviosta kuulunut mitään? Sekin tosin tuntui todella huonolta vaihtoehdolta enkä kyllä usko siihen.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tolla yleisöpohjalla kukaan ei ole menossa KHL:än. Jos jo kerran Hartwallissa tuotetan turskaa niin mitäköhön Espoossa taphtuisi?
Niin nykyisellä yleisöpohjalla tulisi tappiota ehkä 15 miljoonaa kaudessa, mutta jos halli olis täynnä joka pelissä niin sit tappiota tuliskin ehkä vain 14 miljoonaa:) Jokereille ainoastaan 13 miltsiä, koska paremmat sponsorit:)
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ettekö muista, että ei siitä kauan ole kun Blues jo melkein vietiin KHL:ään? Ja kuka sitä oli silloin järkkäilemässä? Ja eipä minun tietojen mukaan Jussi mikään fiksu businessmies ole, joten odottaa voi mitä vaan.
Venäläisten taholta oli iso porkkana saada suomalainen joukkue KHL:ään, ja kun se mahdollisuus evättiin Salonojalta, Hjallis tarttui siihen kiinni. Se porkkana meni siinä, eikä toista porkkanaa ole käsittääkseni ollut heilumassa (ainakaan Suomessa).

Mitä Salonojan bisnestaitoihin tulee, niin tuntui se vieneen näitä nykyomistajia kuin litran mittaa (ainakin mitä nykyomistajien avautumisia on kuunnellut). Ja mitä tässä on Jokereiden KHL taivalta katsellut, niin ei ole mitään viitteitä siitäkään, että Salonojan aiemmat KHL-suunnitelmatkaan olisivat olleet bisneksen näkökulmasta huonoja ratkaisuja (verrattuna nykyiseen).
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Blues ei ole enää liigatason joukkue. Yhteen matsiin olen sopinut meneväni ja sinne menen. Sen jälkeen en enää mene. Mulla on lukuisa tapoja saada vitutus muutenkin päälle, tätä en enää tarvitse. Tulen takaisin, kun meillä on taas liigajoukkue. Palstalla tietty häiriköin jatkossakin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tähän on syytä tottua, sillä jos jostain käsittämättömästä syystä Jääkiekko Espoo Oyn saneeraushakemus hyväksyttäisiin, olisi tämän tason jengi jalkeilla ainakin sen viiden vuoden ajan.
 
Ja mitä tässä on Jokereiden KHL taivalta katsellut, niin ei ole mitään viitteitä siitäkään, että Salonojan aiemmat KHL-suunnitelmatkaan olisivat olleet bisneksen näkökulmasta huonoja ratkaisuja (verrattuna nykyiseen).
En tiedä, ehkä olen tyhmä ja en tajua mitä tarkoitat mutta eikös Jokerit tehnyt joku 13Me tappiota viime kaudella?!

EDIT: Ja se, että (jos) Jussi on parempi businessmies kuin nykyomistajat, ei kyllä ole mikään meriitti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tähän on syytä tottua, sillä jos jostain käsittämättömästä syystä Jääkiekko Espoo Oyn saneeraushakemus hyväksyttäisiin, olisi tämän tason jengi jalkeilla ainakin sen viiden vuoden ajan.

Hankalaksi tekee homman vielä sekin, että sille jengille pitäisi löytyä maksava yleisökin.
 
Eilisen FIN-CAN matsin jälkeen oli aika vaikea katsella Bluesin peliä. Tosissani mietin, että miksi käytän aikaa tämän katsomiseen. En kyllä tahdo millään nyt nähdä jatkoa Liigassa jos vuosikausia rosteri tulee olemaan tällainen (JOS veloista päästään eroon!)... kipeää tekee.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Ihan suoraan sanoen vituttaa aivan saatanasti.

Jengin tukena olen hallilla loppuun asti, mutta nykyomistajien perseily tekee siitä päivä päivältä vaikeampaa. Jos jollain ihmeellä nykyiset omistajat saisivat saneeraushakemuksen läpi niin tälläistä jengiä katsottaisiin maksimissaan pari vuotta kunnes yleisökadon takia oltaisiin samassa jamassa.

Vaikea on ajatella muita vaihtoehtoja, kuten Bluesin aloittamista alemmasta sarjasta uusien omistajan/omistajien kera, mutta se on ainoa vaihtoehto, jolla päästään eroon tästä perseilykierteestä ja saadaan tulevaisuus espoolaiselle Liigakiekolle.

Täällä on junioreita ja mahdollisia sponsoreita koko maan tarpeisiin ja silti ollaan vuodesta toiseen seura, joka tunnetaan surkeasta taloudenpidosta ja siitä, että ei saada pidettyä omia kasvatteja Bluesissa.

Ja kaiken tämän avautumiseen jälkeen olen tiistaina hallilla kannnustamassa Bluesia. On tämä fanittaminen vaan hieno laji...
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä, ehkä olen tyhmä ja en tajua mitä tarkoitat mutta eikös Jokerit tehnyt joku 13Me tappiota viime kaudella?!
Hjallis ei tehnyt. Ja jos Salonoja olisi myynyt Bluesin Rotenbergeille, niin tuskinpa olisi Salonojakaan tehnyt tuota määrää tappiota. Eikö kyse ollut Salonojan bisnestaidoista, eikä KHL-joukkueen taloudellisesta kannattavuudesta?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tähän on syytä tottua, sillä jos jostain käsittämättömästä syystä Jääkiekko Espoo Oyn saneeraushakemus hyväksyttäisiin, olisi tämän tason jengi jalkeilla ainakin sen viiden vuoden ajan.

No en kyllä usko, että olisi. Saneeraushakemuksella tai ilman, Jääkiekko Espoo Oy mennee konkurssiin ennen kuin viisi vuotta on kulunut. Itse ennustan, että vielä tämän vuoden aikana. Sitäpaitsi tostakin jengistä lähtee ensi kaudeksi rantakarin ja tiivolan tasoiset pelaajat eikä kukaan korvaava pelaaja tee sopimusta Bluesiin. Itse asiassa uskoisin, että rantakareilla ja tiivoloilla on jo sopimus toiseen liigaseuraan taskussa. Tuskin haluavat riskeerata tulevaisuutta täällä, kun koko liigajoukkueen jatko on vaakalaudalla.

Mutta näinhän sen pitikin mennä...siis ihan loogista on, että tämän hallitsemattoman alasajon seurauksena myös urheilullinen alasajo on väistämätön seuraus.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta, mutta ensi kaudella saadaan jossain Jatkoajan "Muut sarjat"-osiossa sitten keskustella ex-Blues-pelaajien otteista (tai ne saavat, jotka jaksavat). On muuten muissa jengeissä ennätysmäärä "meidän jätkiä".
 
Hjallis ei tehnyt. Ja jos Salonoja olisi myynyt Bluesin Rotenbergeille, niin tuskinpa olisi Salonojakaan tehnyt tuota määrää tappiota. Eikö kyse ollut Salonojan bisnestaidoista, eikä KHL-joukkueen taloudellisesta kannattavuudesta?
Jos olisi myynyt. Minulla on ollut sellainen käsitys, että olisi itse lähtenyt vetämään Bluesia sinne KHL:ään. Noh, ei tuo muisti ole ennenkään toiminut kunnolla...
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä siellä ihan samat Rotenbergit ja Timtshenkot silloinkin olivat KHL:ää Suomeen tuomassa...
Näin olen minäkin ymmärtänyt. Kyllä Jussikin tajuaa, että KHL-joukkueen pyörittäminen vie rahaa niin paljon, että se alkaa jo tuntua ihan kunnolla hänenkin pankkitilin saldossa. Kyllä se raha olisi tullut Äiti Venäjältä. Sitä en varmaksi tiedä olisiko välikätenä ollut samat miehet kuin Jokereilla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Huomenna sitten pelataan Blues - KooKoo matsi samaan aikaan kun telkkarista tulee nuorten mm-kisojen mitallimatsit. Olen tainut joskus aikaisemminkin mainita tällä palstalla että otteluohjelman suunittelussa ois voinut käyttää hieman järkeä! Taas menetetään lipputuloja ihan pelkästään sen takia että ei ole jaksettu miettiä asioita kunnolla. Jos Suomi pelaa finaalissa niin ei sinne paikalle raahadu kuin osa kausikorttilaisista ja henkilökunta.
 
Viimeksi muokattu:

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomenna sitten pelataan Blues - KooKoo matsi samaan aikaan kun telkkarista tulee nuorten mm-kisojen mitallimatsit. Olen tainut joskus aikaisemminkin mainita tällä palstalla että otteluohjelman suunittelussa ois voinut käyttää hieman järkeä! Taas menetetään lipputuloja ihan pelkästään sen takia että ei ole jaksettu miettiä asioita kunnolla. Jos Suomi pelaa finaalissa niin ei sinne paikalle raahadu kuin osa kausikorttilaisista ja henkilökunta.

Onko tämä se syksyltä siirretty matsi? Yksi Blues - KooKoo peli siirrettiin mutta en muista mihin päivään.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Finaali alkaa kai 20:30, joten voisihan tuon markkinoida vaikka "Katso mm-finaali liigapelin päälle isolta screeniltä" tms. mutta se tietysti vaatisi hiukan vaivannäköä, joten unohtaa voi. Huomisen jännitys on, tekeekö Blues maalin...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko tämä se syksyltä siirretty matsi? Yksi Blues - KooKoo peli siirrettiin mutta en muista mihin päivään.
Googlasin asian, ja tosiaan on niin että tämä on se matsi joka on siirretty. Hiljaseksi vetää, varsinkin kun tossa ois ollu loppiasipäivä 6.1. molemilla jengeillä vapaana. "Sunnuntaipäivä" keskellä viikoa ois kyllä varmasti ollu hyvä pelipäivä kun jengillä ei yleensä loppiaisena ole hirveesti tekemistä. Oikeasti kyllä mua vituttaa ihan helvetisti kuinka paljon Blues sössii lipputuloja kaudesta toiseen pelkästään ton otteluohjelman takia.
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös