Ei hyvältä näytä (ei ole vittuilua), Lindorff julkaisi trattaprotestin 9.1.15 840,00 Jääkiekko Espoo Oy (=Blues). Tänään taitaa tulla kauden pohjat yleisömäärässä kun aina kiihkeä ja sytyttävä Pelicans saapuu Baronalle.
Jos noin pieni summakin jää maksamatta, on asialla joko todella välinpitämätöntä tai osaamatonta porukkaa.
Erikoinen valita keskustella talousasioista, kun niille on ihan oma ketjunsakin...
Kantolan kohtalo vituttaa... Kaveri yrittää taistella kaukalossa antaen aina kaikkensa ja sitten hänelle mäiskitään pelikieltoja milloin mistäkin... Joka kerta rangaistus myös kovenee, koska hänellä on "aiempaa rikoshistoriaa"... Kantola ei kuitenkaan ole läheskään samanlainen rotta kuin vaikkapa I. Pikkarainen, joka on ansainnut kovennetut tuomionsa! Toki jokaiselle pitäisi antaa mahdollisuus korjata maineensa, joten en ymmärrä, miksi rikehistoria pitää ulottaa jopa kolmen vuoden päähän...
Vaikka tällä kertaa kusahti omaan nilkkaan niin kyllä mä olen sitä mieltä että just noiden Ilkka Pikkaraisten ja Jarkko Ruutujen takia tota rikehistoriaa pitää tutkailla pidemmällä aikavälillä. Ja koska sääntöjen pitää olla samat kaikille niin sitten tällaiset kovaa pelaavat pelaajat sitten siitä tavallaan kärsii. Mutta olihan toi Kantoalle jo toinen pelikielto kauden aikana joten ei toi mikään oikeusmurha oli että saa pelikiellon nyt kovenenettuna vaan muistaakseni ihan linjan mukainen ratkaisu.Toki jokaiselle pitäisi antaa mahdollisuus korjata maineensa, joten en ymmärrä, miksi rikehistoria pitää ulottaa jopa kolmen vuoden päähän...
Sehän tässä niin uskomatonta onkin, että kaikki tänne kirjoittavat tiesivät että kuusi kotiottelua vajaan kahden viikon aikana on järjetön idea, mutta ohjelman laatijat eivät tätä ymmärtäneet tai sitten heitä ei vaan kiinnostanut. Siinä mielessä ehkä ihan hyväkin että nyt tulee näitä todella karuja yleisölukemia (muuallakin kuin Espoossa), jos ehkä sitä kautta ne päättävät henkilötkin saisivat vihdoin silmänsä auki.Mutta kyllä mua vituttaa toi eilinen yleisömäärä 2699 katsojaa. Kyllä kovaa hintaa Blues nyt maksaa tosta päin persiitä tehdystä otteluohjelmasta. Ei silleen että nämä vaisut yleisömäärät näissä otteluissa yllätyksenä ois tullu sillä kyllähän tän jo tiesi sillon kun sitä otteluohjelma tutkaili että näin tässä tulee käymään.
Koska KooKoo nousee ensi kaudeksi niin tammikuun tasausta ei voida pitää kun on pariton määrä jengejä.Toivottavasti alustavat puheet viedään kanssa loppuun ja karsiminen aloitetaan teennäisestä "tammikuun tasauksesta"...
Mä taas vaivauduin halillie että siellä ois joku. Mä sitten skippaan ton Hifk pelin. Ellei nyt joku Hifkiä kanattava kaverini soita ja kysy matsiin. Silloin on mentävä että saa hifki-fanin rahoja Bluesin kirstuun. Pakko nostaa hattua kuitenkin fani-porukalle joka jaksaa siellä olla illasta toiseen. Ei ole varmaan ihan helppoa syttyä jokaiseen matsiin. Pelipäivän pitäisi olla juhlapäivä eikä jokapäivä.Itse jätin eilisen ottelun väliin ihan puhtaasti väsymyksen takia. Jos eilinen olisi ollut viikon ainoa peli olisin kyllä vääntäytynyt sinne tavalla tai toisella, mutta nyt oli jo neljä peliä takana ja yksi edessä.
Sehän tässä niin uskomatonta onkin, että kaikki tänne kirjoittavat tiesivät että kuusi kotiottelua vajaan kahden viikon aikana on järjetön idea, mutta ohjelman laatijat eivät tätä ymmärtäneet tai sitten heitä ei vaan kiinnostanut. Siinä mielessä ehkä ihan hyväkin että nyt tulee näitä todella karuja yleisölukemia (muuallakin kuin Espoossa), jos ehkä sitä kautta ne päättävät henkilötkin saisivat vihdoin silmänsä auki.
Miten ihmeessä sä saat sen vyörytettyä Bluesin omaksi syyksi?Joten Bluesin "älytön" otteluohjelma on kyllä suurelta osin Bluesin oma vika sekä Baronan varaustilanteesta johtuva.
En laittanut sitä pelkästään Bluesin syyksi. Otteluohjelma ei lähde sen laatijoilta tuollaisena kuin se nyt pelataan. Ennen otteluohjelman laatimista Blues ilmoittaa päivät milloin haluaa/voi pelata. Kuten tekevät kaikki muutkin joukkueet. Sen mukaan aikaisemmin mainituilla kriteereillä tehdään otteluohjelma. Ennen otteluohjelman julkaisua joukkueet käyvät sen läpi. = ensimmäinen ottelusiirtojen mahdollisuus. Baronan varaustilanne. Kauden aikana tulee CHL:sta johtuvia siirtoja.Miten ihmeessä sä saat sen vyörytettyä Bluesin omaksi syyksi?
Ideana tuo on ihan hyvä ja varmasti pitää paikkansa. Tuossa olisi voinut huomioida, että harva käy mökillä enää esim. marraskuussa. Eli kaikkia kotiotteluita ei tarvitse pelata tammikuussa.Mä oon kyllä ollut siinä käsityksessä, että Blues nimenomaan halusi tälle kaudelle vähän kotipelejä syksyksi (koska silloin hallilla ei kuulemma käydä koska mökit, veneet ja saunaillat). Tässä nyt seuraus, tuleepahan opittua kantapään kautta tämäkin asia.
Ideana tuo on ihan hyvä ja varmasti pitää paikkansa. Tuossa olisi voinut huomioida, että harva käy mökillä enää esim. marraskuussa. Eli kaikkia kotiotteluita ei tarvitse pelata tammikuussa.
Joo, ensi kaudella on viisi kolmen joukkueen paikallislohkoa (ei kolme viiden). Bluesin ja HIFK:n kanssa samassa lohkossa pelaa HPK. Otteluita on 60. Lisäksi keskusteluja on käyty siitä voitasiinko Liigaa pelata myös maaotteluturnausten aikana. Tällöin otteluita saataisiin ripoteltua tasaisemmin ympäri kautta.Nythän systeemi on ollut nelinkertainen sarja 13*4 + tammikuun tasaus 2 matsia + 6 matsia samassa lohkossa olevien kanssa = 60 matsia. Eli jos pelataan ensi kaudella vain nelinkertainen sarja niin siitä tulee 14*4 = 56 ottelua. Tosin mun veikkaus on että ei ne ahneet paskat tohon taivu ja liigassa on ensi kaudella kolme viiden jengin paikallislohkoa ja jatketaan tolla 60 ottelun runkosarjalla.
Tässä vielä veikkaus niistä paikkalislohkoista:
Blues, HIFK ja Kärpät
Tappara, Ilves ja HPK
Lukko, Ässät ja TPS
Pelicans, KooKoo ja Saipa
Kalpa, Jyp ja Sport
Niinhän siinä sitten kävi, että Vesa Puttonen lyttäsi tämän pelien vähentämisen aika selvin sanoin Ilta-Sanomissa (linkki uutiseen tässä)Ramu sanoi myös että alustavasti olisi jo puhuttu ottelujen vähentämisestä! Tässä kohdin leukaa sai etsiä myslimurojen seasta - että liiga tekisi päätöksen urheilu edellä! Eihän tuota ole pariin vuosikymeeneen nähtykään kun jatkuvasti ollaan menty "talous edellä" (=lypsetty niin paljon kuin vaan pystytään ja saatu aikaiseksi se täydellinen lätkäinflaatio josta nyt kärsitään).
Joo, Rannistokin antoi tässä äsken (olisikohan ollut Ylelle?) jonkun typerän kommentin samasta aiheesta. Hänen logiikkansa tuntui suurin piirtein olevan se, että koska yleisömäärät ovat laskussa niin nyt jos koskaan tarvitaan paljon pelejä että saadaan tuo kompensoitua. Ei noiden tajuntaan vaan tunnu mahtuvan että kysyntä ei ole rajaton, että tärkeä syy yleisömäärien laskuun on nimenomaan järjetön ottelumäärä ja paska otteluohjelma (kun harjoitusottelut, CHL ja maajoukkuepelit lasketaan mukaan niin sehän on yhtä lätkätykitystä jostain elokuun loppupuolelta toukokuun puoliväliin).Niinhän siinä sitten kävi, että Vesa Puttonen lyttäsi tämän pelien vähentämisen aika selvin sanoin Ilta-Sanomissa (linkki uutiseen tässä)
Hänen logiikkansa tuntui suurin piirtein olevan se, että koska yleisömäärät ovat laskussa niin nyt jos koskaan tarvitaan paljon pelejä että saadaan tuo kompensoitua.