Kyllä maalivahteja saa kritisoida, kun on aihetta. Nyt vaan lauantain pelissä minun mielestäni (ja ilmeisesti palstan SaiPa-aktiivien enemmistön mielestä myös) yksikään Ässien maaleista ei mennyt Markkasen piikkiin. Jonain toisena päivänä yksi noista kolmesta (joko Ässien ensimmäinen tai kolmas) olisi hyvällä tuurilla jäänyt Jussin varusteisiin, tuolle Larssonin Lappalaisen koomailun jälkeen omiin sörkkimälle ei olisi yksikään maalivahti maailmassa voinut yhtään mitään.
Maalivahtiosastolle ei valmennuksen tosiaan kannata ensiksi muutoksia kaavailla. Kyllä isoimmat ongelmat ovat koko joukkueen puolustuspelissä, ja avauspelissä. Jos nuo saadaan kuntoon, tulee hyökkäykseen puolihuomaamattomasti uutta vaarallisuutta. SaiPan pisteistä viime kaudellakin suurin osa tuli silloin, kun paketti oli tukevasti kasassa ja pelattiin selvästi vastustajia laadukkaampaa 5 vs 5 peliä. Nythän niin ei ole pieniä väläyksiä lukuunottamatta ollut.
Sen verran minäkin vielä marmatan, että nelosketjun esitys lauantaina oli minun silmääni ihan kauhea, ja toivoisin että Tirkkonen kaikista Pitkäselle ennen kauden alkua tehdyistä lupauksista huolimatta siirtäisi miehen hetkeksi katsomoon ja antaisi Suutari/Toivanen osastolle näytön paikkoja. En usko, että nelosen peli pelaajavaihdoksista ainakaan huonommaksi menee. Myönnän auliisti, että tästä asiasta olin kuukausi sitten eri mieltä, mutta kun voittoja ei tullut, on jotakin uutta yritettävä.