Sairas?, tai mieleltänihän mä olen aina ollut sairas, mutta oikeasti?
Lekurissa maanantaina kun alaselkä vittuillut jo reilu kuukauden ilman mitään fiksua syytä. Kävellessä ja seisoessa asiat on suht. ok, mutta kun istuu vähäksi aikaa, niin ei meinaa sen jälkeen persettä saada penkistä.
Ajattelin ensin, että siitähän tuo, kun vähän on viime aikoina päässyt jäämään liikkuminen vähiin. Näinpä aloitin fillaroimisen ja salilla käymisen, joka on aina jeesannut heti.. Noh, ei auttanut - tosiaan.
Lääkäri siinä sitten aikansa tutki ja alkoi sen jälkeen yllättäen vaikuttaa kovin kiinnostuneelta (yllättäen siksi, että ei siellä yleensä ketään mikään vaivaa muu kuin lomantarve - muk.lukien minä) muista entisistä vammoistani, kolotuksistani jne.
Siinä aikamme sitten turistiin, se kirjoitti sairaslomat ja alkoi sitten ykskaks puhua reumasta jostain ihmeen syystä. No se syy selvisi pian, kun se antoi minulle täydellisenä yllätyksenä lähetteen reumatutkimuksiin sen saitsulapun lantringiksi.
Mä ensijärkytyksessä mietin mielessäni jotain tyyliin; vedä nyt jo vittu ne reumas... mä oon kolmekybänen jätkä ja en sysipaskassa kunnossakaan..
Mutta enhän mä sille mitään tietenkään sanonut.
Kävin siellä kokeissa sitten ja nyt kun on jälkeenpäin kelannut, niin ihan oikeasti kaikki viittaa juuri sinne mistä oli puhetta.
Alkutalvesta oli nilkka ihan rusinana pari päivää. Ajattelin silloin, että fudiksestahan se kun nilkasta on mennyt nivelsiteet pariin kertaan aiemminkin - tosin siitä nilkasta ei kertaakaan ja ei ollut silloinkaan, kun jalka ei missään vaiheessa turvonnut jne. eikä vääntymistäkään ollut tapahtunut, siis ainakaan niin, että olisin itse huomannut ja voin vakuuttaa, että silloin kun ne menee kunnolla, niin sen kyllä huomaa. Tyyliin...räks, AUTS!.. ja eiku keppikävelytreeniä.
Polvet ovat olleet snadisti arkana myöskin, mutta fudiksen piikkiin huoleti heittänyt nämäkin, vaikka kun tarkemmin ajattelee, niin olen tänä talvena pelannut futsal-matseistamme mm.krapuloiden takia about 4.. tekee noin reilu tunnin tehokasta peliaikaa ehkä suunnilleen, kun peliaika on 26min ja vaihdot ovat lätkän tapaan edestakaisin lentäen..
Lisäksi on omalla kohdallani pliisuna pysytellyt ihottuma, joka lääkärin mukaan kuitenkin aiheuttaa reumaa, olipa pliisu tai ei.
Entä jos sittenkin, helvetti. En mä oikeastaan siitä mitään tiedä, mutta ei kuulosta todellakaan sellaiselta, jonka haluaisin ottaa kantooni niin myötä- kuin vastamäessäkin - sillähän on niin ruma nimikin. Olis edes Reija, niin tietäisi edes varmasti olevan tyttö.
Palloko jalkaan.. Vituttaa jo ajatuskin.