Vitutusketju

  • 10 567 444
  • 56 146

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pesuhuoneen seinällä ollut pyyheteline tuli alas ja jätti oikein kivat jäljet seinään. Saa nähdä mitä VVO sanoo, eiköhän tämä jotenkin mene meikäläisen piikkiin vaikka kyseessä ei ole meikäläisen asentama viritelmä. Vitun vittu.
Ei kait tuollaisen pitäisi mennä. Mutta tuosta tuli mieleen kun joskus viime talvena tuolla alakerrassa olevat pesukoneet muuttuivat ilmaisiksi ja siitä ei etukäteen kerrottu asukkaille mitään, tai no kerrottiin lapuilla siellä pesuhuoneessa ja siitä päiväyksestä oli joku viikko aikaa vaihtaa pesukortilla olevat rahat käteiseksi siellä taloyhtiön toimistossa, mutta mä missasin ton kun pesen pyykkiä noin kahden viikon välein. Rahat jäi sinne kortille. Eihän tossa nyt silleen menettänyt mitään kun koneet muuttuivat ilmaisiksi, mutta hieman vitutti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pesuhuoneen seinällä ollut pyyheteline tuli alas ja jätti oikein kivat jäljet seinään. Saa nähdä mitä VVO sanoo, eiköhän tämä jotenkin mene meikäläisen piikkiin vaikka kyseessä ei ole meikäläisen asentama viritelmä. Vitun vittu.

-Tinke
Millaiset jäljet tuli ja millaiseen seinämateriaalin?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miks vitussa mun puhelimen käyttöikä rajoittuu aina tuohon muistin loppumiseen? Viimeksi kävin puhelinkaupoilla puolitoista vuotta sitten kun edellinen Nokia 500-merkkinen puhelimeni hyytyi lopullisesti. Ei voinut tehdä jotain päivityksiä, koska ei kuulemma tarpeeksi muistia. Koitin poistaa tavaraa, muttei riittänyt vaikka deletoin lähes kaikki kuvat, videot jne mitä puhelimella oli. Mulla oli siinä vielä joku 4GB muistikortti, joka oli täysin tyhjä, muttei kelvannu puhelimelle. Ei kiinnostanut alkaa pelailemaan, vaan vaihdoin suosiolla tuoreempaan Samsung Trend Plussaan. Nyt sitten viime aikoina alkanut tehdä samaa, sillä erolla että ostin tähän 8GB kortin. Tällä hetkellä kortilla on vapaata tilaa 7,7GB, mutta puhelimen muisti vittuilee. Kaiken turhan olen poistanut, mutta kun muisti on edelleen niin täynnä, ettei suostu edes kuvia avaamaan enää. Luultavasti johtuu omasta kädettömyydestä tekniikan kanssa. Onko jollain vinkkejä mitä kannattaisi tehdä? Ei kiinnostaisi ostaa uutta puhelinta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Miks vitussa mun puhelimen käyttöikä rajoittuu aina tuohon muistin loppumiseen?
Ihan mielenkiinnosta, ootko paljon Watsappia käyttänyt? Se vissiin vie aikalailla tilaa luurista...

+ kokeiles väliaikaisten tiedostojen poistamista. Googlesta löytyy ohjeita. "temporary files" tms taitaapi olla oikia termi...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihan mielenkiinnosta, ootko paljon Watsappia käyttänyt? Se vissiin vie aikalailla tilaa luurista...

+ kokeiles väliaikaisten tiedostojen poistamista. Googlesta löytyy ohjeita. "temporary files" tms taitaapi olla oikia termi...
Ihan vitusti :D. Löysin tuon viestin jälkeen piilotetut tiedostot ja sieltä thumbnaileina kaikki whatsapp-kuvat mitä olen tämän 1,5v aikana saanut. Eihän niitä ollut kuin 4400 kpl. Tosin eipä niidenkään poistaminen yksin riittänyt. Poistin koko whatsapp-kansioni jossa oli 400MB tavaraa. Ihmettelen kokoa sillä olen jatkuvasti siivoillut niitä turhia wa-kuvia. Noh nyt on puhelin siivottu ja toimii taas varmaan viikon kaksi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa joidenkin viranomaisten surkea ja munaton toiminta. Turussa viikolla mustikkaperhe ryntäsi kesken koulutunnin luokkaan pahoinpitelemään opettajaa ja mustikkakakaran kanssa riitoihin joutunutta poikaa. Koulun edustajat vetäytyvät kilpikonnaan kieltäytymällä kommentoimasta koko asiaa millään tavalla. Seuraavana päivänä joku kaupungin korkeampi opetusvirkamies tulee julkisuuten kertomalla, että asia on loppunkäsitelty eikä anna aihetta jatkotoimenpiteisiin. Vittu, mitä touhua! Näin siis annetaan lupa pahoinpidellä virkatointaan hoitavaa virkamiestä ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Todella heikko esitys Turun koulutoimelta, todella heikko. Eivät varmaa edes tajua hävetä, spedet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaiken turhan olen poistanut, mutta kun muisti on edelleen niin täynnä, ettei suostu edes kuvia avaamaan enää. Luultavasti johtuu omasta kädettömyydestä tekniikan kanssa. Onko jollain vinkkejä mitä kannattaisi tehdä? Ei kiinnostaisi ostaa uutta puhelinta.

Et ole poistanut kaikkea turhaa vaan tässä on kyse logeista mitkä vie aivan helvetisti tilaa. Ne sai jotenkin helposti poistettua, älä todellakaan osta uutta puhelinta, koska ei se rikki ole.

Galaxy S2 – Clearing Logs on an Unrooted Phone | Guy Rutenberg

Tuo on kai se mikä minulle toimi ja lähti samantien pelittämään kuin uusi. Nopeasti vilkaistuna se oli juurikin tuo, ei taas uskoisi, että tuolla toimii, mutta tälläistä tämä säätäminen näiden kanssa on.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ihmismieli. Halutessaan todella kurja ja vittumainen asia.

Viime yönä näin unta exästä ja armoton vitutus ja kaipuu iski päälle. Edes unen juonella ja aiheella ei tunnu olevan väliä. Sitä tuntee ja luulee jo päässeensä yli, mutta kuukausien jälkeen se niin aidolta tuntuva uni iskee ja pilaa täysin noin viikon päivät. Kyseessä oli nyt toinen uni jonka näen vuoteen sisään hänestä ja sama juttu.
 

Jeffrey

Jäsen
Ihmismieli. Halutessaan todella kurja ja vittumainen asia.

Viime yönä näin unta exästä ja armoton vitutus ja kaipuu iski päälle. Edes unen juonella ja aiheella ei tunnu olevan väliä. Sitä tuntee ja luulee jo päässeensä yli, mutta kuukausien jälkeen se niin aidolta tuntuva uni iskee ja pilaa täysin noin viikon päivät. Kyseessä oli nyt toinen uni jonka näen vuoteen sisään hänestä ja sama juttu.

Tervetuloa kerhoon veli! Oma eroni tapahtui tuossa viime vuoden alkukesästä, ja minun aloitteestani. Vaikka itse en koe minkäänlaista kaipuuta hänen luokseen, meni siinä kuukausia että unet rauhoittuvat. Tuon eron jälkeen emme ole olleet käytännössä missään tekemisissä keskenämme, kunhan jotkut kaverit joskus kertoilevat hänen kuulumisiaan lähinnä ivalliseen sävyyn.

Niin monta vuotta kuitenkin mekin seurusteltiin, että kyllähän ne ajatukset ja unet harhailevat edelleenkin. Aikanani annoin itselleni vuoden aikaa toipua tuosta erosta, mutta onhan siinä hivenen pidempään nyt mennyt siltä osin, että vasta nyt on alkanut jälleen heräilemään lämpimiä ajatuksia naisista. Myös unet ovat rauhoittumaan päin, ja vuosien kestosuosikki sotatila on palaamassa pääasialliseksi teemaksi. Silti se eksä sieltä aina välillä luikertelee esiin. Hyvä esimerkki tästä oli nyt muutaman kuukauden sisään näkemäni aivan käsittämätön uni, jossa hänen nykyisensä tuli pyytämään minulta eksäni kättä. Hauskaa tässä on vielä se, että itse olen nähnyt tuon nykyisen tasan yhden kerran ja täysin ohimennen tuttava pariskunnan häissä, jossa nyt nimet vaihdettiin.

Yllättävän pitkään tässä prosessissa on mennyt, mutta onhan se toki ymmärrettävää koska hänen kanssaan olen viettänyt puolet aikuisvuosistani. Annetaan veli toisillemme aikaa, käsitellään menneet jotta ne eivät haittaa tulevaa, yritetään olla katkeroitumatta ja palataan kaukaloon entistä ehompana!
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime yönä näin unta exästä ja armoton vitutus ja kaipuu iski päälle. Edes unen juonella ja aiheella ei tunnu olevan väliä. Sitä tuntee ja luulee jo päässeensä yli, mutta kuukausien jälkeen se niin aidolta tuntuva uni iskee ja pilaa täysin noin viikon päivät. Kyseessä oli nyt toinen uni jonka näen vuoteen sisään hänestä ja sama juttu.
Tuostahan julkaistiin taannoin tutkimustulos, että unten näkeminen exästä ei välttämättä tarkoita sitä, ettei olisi päässyt yli, vaan sitä että ihmismieli onkin jo valmis ottamaan vastaan suhteen uuden henkilön kanssa, tai jotain sinnepäin. Olen minäkin nähnyt exästä jatkuvasti unia, viimeksi muistaakseni viime yönä tai sitä edellisenä yönä, mutta silti koen jo päässeeni yli, takaisin en häntä ottaisi vaikka maksettaisiin. Ei sillä, etteikö unen näkeminen voisi tarkoittaa myös sitä, ettei olekaan päässyt yli.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vituttaa ihmiset jotka lainaavat asioita mutta eivät osaa palauttaa niitä omatoimisesti. Tai edes parin muistutuksen jäljeenkään. Lainasin kaverilleni varmaan maaliskuussa erään kotimaisen leffan jonka löytää lähes jokaisen marketin alekorista parilla eurolla. Ensimmäisen kerran muistuttelin leffan palauttamisesta joskus huhtikuussa, kuulemma oli raina jo silloin katsottu. Eipä saanut aikaseksi koskaan palauttaa. Kesä oli ja meni, kaveria en nähnyt koska asumme eri paikkakunnilla. Nyt syyskuussa kyselin taas että saanko kenties joskus sen leffan takaisin, niin vastaus oli että no mähän palautin sen jo monta kuukautta sitten. Ensimmäinen ajatus oli että nyt se vitun idiootti on vielä hukannu sen mun elokuvani, mutta myöhemmin sieltä tulikin viesti että on se sittenkin täällä. Ei kuitenkaan saanut toimitettua sitä mulle asti. Tässä jokunen viikko sitten kysyin taas, mutta eipä ole tänne asti vielä dvd ehtinyt.

Kaveriporukassa on myös pari kaveria jotka kyllä lainaavat rahaa, mutta eivät maksa ikinä ellei siitä takaisinmaksusta muistuttele säännöllisesti. En tiedä onko noilla sitten vain yrityksenä kokeilla josko toinen ei muistaisi lainanneensa.

Pitäs varmaan opetella olemaan kyrpä ja olla lainaamatta yhtään mitään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei kannata lainata. Kävin tuossa katsomassa ja siellä hyllyssä se vaivalla hankkimani kirja edelleen oli, mihinkä se sieltä, hyvästä paikasta, joka tosin on väärä paikka, mutta mitäpä siitä. Tämä vitutti muutama päivä sitten, mutta tuli mieleen edellisestä viestistä. Näitä omistusoikeudellisia uudelleen-tulkintoja huomioideni mukaan löytyy erityisesti ihmisiltä, jotka ovat ns. kallellaan vasempaan eli kaikki on yhteistä paitsi omat ja varastetut tavarat.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa ihmiset jotka lainaavat asioita mutta eivät osaa palauttaa niitä omatoimisesti.

Tämä on kyllä yksi ketjun ikuisuusaiheita. En kanssa tajua mikä vittu siinä on, että lainaamaansa ei voi palauttaa ennen lainasta muistuttamista, usein vielä pitää muistuttaa monta kertaa. Multa on vuosien varrella jäänyt useampikin kirja, leffa ja konsertti-DVD niille teilleen, kun olen erehtynyt lainaamaan jollekin. Tämän johdosta päätin joskus, että nyt loppuu, en lainaa enää kenellekään mitään ikinä. Toki vähän olen tästä joustanut sillä lailla, että luotettaviksi osoittautuneille lainaajille (ei varmaan ole sattumaa, että ovat pitkäaikaisimpia ystäviä) olen lainannut.

Vaikka hävinneistä lainakamoista ei mikään ole varmaankaan montaa euroa maksanut, niin vituttaa se silti lähteä kyselemään tavaroidensa perään. Ja extrapaljon vituttaa se, jos joku lainaa multa lainaamansa tavaran eteenpäin jollekin toiselle kaverille kysymättä multa asiasta mitään. Sitten lainasta muistuttaessa saa kuulla, että "ai niin se, lainasin sen Peralle tossa joku aika sitten". Mitä vitun vittua?
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikka hävinneistä lainakamoista ei mikään ole varmaankaan montaa euroa maksanut, niin vituttaa se silti lähteä kyselemään tavaroidensa perään.
Lisäksi mikä vituttaa on kun joudut hakemaan tai jopa viemään lainattavan tuotteen itse fyysisesti perille. Mulla on vähän sellainen kutina että tuokin mun leffa on niin kauan kaverin lainassa kunnes itse käyn sen tämän ovelta hakemassa. Joskus on koitettu sopia vaihtoa koulussa, mutta kun ei oo reppua mukana/ruokiksella ei ehi/en jaksas jäädä vartiks koulun jälkeen sen leffan takia. Eihän sitä kaverin luo olisi kuin ehkä 7 km, mutta ei viitsisi nyt kaikkea tehdä valmiiksi ihan vain siksi että toinen ei jaksa tai viitsi hoitaa omia velvollisuuksiaan. Mun mielestä se on vähän turhan hyvä palvelua tää että sen lisäksi että lainaan tuotteen, mun pitää myös viedä ja noutaa tuote.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä se on vähän turhan hyvä palvelua tää että sen lisäksi että lainaan tuotteen, mun pitää myös viedä ja noutaa tuote.
Kuka tuollaista vaatii? Luulen, että kaverisi ei vain pidä tuota parin euron rainaa kovin suuressa arvossa, eikä sen takia jaksa varta vasten sitä lähteä roudailemaan. Olettaa varmaan, että antaa leffan esim. seuraavan kerran kun käyt kylässä tms.

Aika paljonhan noita lainoja jää palauttamatta, mutta en nyt itse ainakaan pidä sitä kovin dramaattisena, sillä homma toimii vähän puolin ja toisin samalla kaavalla. Hyvänä nyrkkisääntönä pitäisin sitä, että ei kannata lainata mitään, mistä ei ole valmis luopumaan. Eli jos on saatanan pihi niin ei kannata lainata yhtään mitään. Toki hyvät frendit on asia erikseen, ja lainatessa voi painottaa, että haluaa ko. tavaran takaisin ajallaan.

Yleensä ihmiset tajuavat palauttaa sellaiset tavarat, joilla on vähän enemmän arvoa kuin pari euroa. Harva rupeaa jotain baarissa tarjottuja kaljojakaan koron kanssa vaatimaan takaisin - tai jos on lainannut 1-10 euroa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on taas niitä päiviä, kun on herännyt väärällä jalalla. Mitään syytä tähän armottomaan vitutukseen ei ole, mutta silti enimmäkseen kaikki vituttaa. On tää ihmiselämä välillä niin hauskaa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vituttaa rankasti tämän kauppiaan ja työntekijöiden puolesta. Samaa paskaa päivästä toiseen. Ja mitä vitun merkitystä niillä sakkolapuilla on? Jos tulot ovat peruspäiväraha tai toimeentulotuki ei niitä voida periä mistään. Muunto takaisin heti! Maksoi mitä maksoi.

Myyjä taltutti myymälävarkaan - kauppias julkaisi videon Facebookissa | IL-TV Uutiset | Iltalehti.fi
Siis mitä helvettiä, onko toi siis eri tapaus kun kesäinen "Stadin revityin laku"-juttu? Näyttää samalta marketilta ja samalta myyjältä, ja jopa asiakaskin on jälleen joku tummahipiäinen. Kieltämättä vituttaa nämä yhteiskunnan mätäpaiseet ja miten niitä hyysätään. Kunnon rangaistukset vain kehiin. Tässäkin maksajana on lopulta me rehellinen osa kansasta.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tässäkin maksajana on lopulta me rehellinen osa kansasta.

Vituttaa nämä "me rehelliset" (en nyt viittaa sinuun kirjoituksessani muutoin), mutta usein nämä ovat hyvinkin epärehellisiä, ainakin paikan tullen ovat mahdollisimman epärehellisiä ja ihan kokemuksesta. Rinnastan kiitos paitoihin yms.

Mutta kunnon rangaistukset tai edes rangaistukset varkauksista olisivat jees. Nyt jos luottotiedot ovat menneet (niin kuin yleensä ovatkin) niin millään ei ole mitään väliä. Voit käydä hakemassa kaljat, vartia, henkilökunta tai poliisi ottaa kiinni, jos viitsii. Pahimmillaan käynti asemalla tai putkassa ja seuraavaan "keikkaan".
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näyttää samalta marketilta ja samalta myyjältä, ja jopa asiakaskin on jälleen joku tummahipiäinen.

Sama kauppa ja sama myyjä, mutta eri tapaus. Asiakkaan henkilöllisyydestä en osaa sanoa. Ja onhan se niin kuin on jo todettu; jos maksamattomat sakot eivät johda muuhun kuin maksamattomien sakkojen pinon kasvamiseen, niin minkäs noille teet. Kun ei ole luottotietoja mitä menettää tai tuloja joista sakkoa periä, niin tavallaan ymmärränkin (en toki hyväksy) sen, että sama se on varastaa, ei tässä mitään voi hävitä. Muuntorangaistus takaisin, niin tällaiset tapaukset saattaisivat edes vähentyä. Toki on niitäkin, joille joku parin viikon linnareissukin on ihan se ja sama, mutta se on vähän eri asia.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun ei ole luottotietoja mitä menettää tai tuloja joista sakkoa periä, niin tavallaan ymmärränkin (en toki hyväksy) sen, että sama se on varastaa, ei tässä mitään voi hävitä. Muuntorangaistus takaisin, niin tällaiset tapaukset saattaisivat edes vähentyä. Toki on niitäkin, joille joku parin viikon linnareissukin on ihan se ja sama, mutta se on vähän eri asia.
Olisiko myös sellaisessa ideaa, että kaikki videot tällaisista "sankareista" saisi julkaista netissä ilman mitään sensurointia. En tiedä onko nyt jo mahdolista vai voiko videon lataaja saada jonkun syytteen? Tässä olisi vähän ideana, että varas menettäisi kasvonsa, kun kaikki tutut ja tutun tutut näkisivät tuon videon. Lisäksi kaupoissa voitaisiin näyttää henkilökunnalle varkaiden naamat ja näin käännyttää nämä liikkeestä jo ennen kuin ehtivät varastaa seuraavan kerran. Vosi myös olla nettisivu "varkaat.fi", johon kaikkien varkaiden kuvat on säilötty esim. vuodeksi ja kaikki voivat ne sieltä nähdä. Kaikkiin tämäkään ei tietenkään tehoaisi, mutta joihinkin voisi tehota.

Jos jonkun mielestä tämä olisi liian brutaalia ja yksi virhe voisi vaikuttaa liikaa elämään niin voi voi. Sääntöjä on noudatettava ja kaikki tietää seuraukset, jos niitä ei noudata. Tosin tällä hetkellä nuo seuraukset on aivan liian heppoiset.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vosi myös olla nettisivu "varkaat.fi", johon kaikkien varkaiden kuvat on säilötty esim. vuodeksi ja kaikki voivat ne sieltä nähdä.

En osaa varmuudella sanoa, mutta olettaisin tällaisen (vieläpä julkisen) rekisterin olevan ihan saatanan monella tapaa laiton, ihmisoikeuksia rajoittava, yksilönvapautta loukkaava ja mitä vielä.

Tuossa videossahan selviää, että kauppias on virittänyt kauppaansa lappuja, joissa lukee suurin piirtein, että "varastamalla tai näpistämällä hyväksyt sen, että valvontakameravideo tapahtuneesta julkaistaan Facebookissa" tjsp. Vaan kyllähän tuokin varmasti on laitonta tai vähintäänkin lukutaidottomia näppäreitä syrjivää kohtelua.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Onhan se selvää, että kaikille pitää kaikissa tilanteissa olla täysin samat oikeudet. Olit sitten rehellinen perheenisä, joka ei ole edes parkkisakkoja saanut tai sitten, varas, raiskaaja, rattijuoppo, murhaaja. Kaikilla pitää olla oikeus toteuttaa itseään. Me nyt vaan ollaan erilaisia! Ei lakien säätäjiä tunnu kiinnostavan mikä on oikein ja väärin, pääsia on että on laki. Oikeudenmukaisuus ja kansalaisten oikeustaju ei ainakaan kuulu listalle. Muutenhan asioille olisi jo jotain tehty.

Vituttaa kyllä jos sekin yksi runkkari, joka joskus yritti meille murtautua olisi siinä onnistunut ja päässyt sisälle, niin mitä olisi tapahtunut. Emäntä oli yksin kotona. Jos olisi murtovarkaan antanut tehdä työnsä ja pahimmillaan tappanut emännän, niin olisi selvinnyt jollain tapolla varmaan 3kk ehdottomalla ja joutunut maksamaan 2 000e korvauksia = ei mitään koska olisi varmasti ollut luottotiedoton ja työtön. Jos taas sitä olisi vetänyt turpaan, niin olisit saanut pahoinpitelystä itse syytteen.

Pari kertaa olen saanut todistaa noita tilanteita, että päällekarkaaja saa ihan samat seuraukset, kuin se henkilö joka itseään puolustaa ja yrittää vain selvitä hengissä. Varkaista on edellisestä ammatista ihan tarpeeksi kokemusta. Samat tyypit ne oli vuodesta toiseen. Poliisia sait odotella välillä tuntikaupalla ja lopputuloksena merkityksetön sakko ja ensi viikolla uudelleen. Melkein olisi voinut toivottaa "tervetuloa uudelleen" kun kaveri lähti jeparikyytiin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Trenchtown

pätevän sopimuksen synty ei voi edellyttää rikollista tekoa, joten perseen saa pyyhkiä tuolla kauppiaan lapulla.

Edit: Mitä aiheeseen muuten tulee, en pidä kansantribunaalien langettamia häpeätuomioita oikein loogisena enkä toivottavana seuraavana askeleena oikeusjärjestelmän ja yhteiskunnan muutoksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös