Savon Detroit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa, KuPS, Sabres
Rixa: hommaa pistosuojatut ulkokumit. Itse olen ajanut sellaisilla jo pari vuotta ilman rengasrikkoja, vaikka olen ajanut lasinsirpaleiden yli. Halvimmat saa jo alle 20 eurolla (ainakin 26" renkaille).
Näistä rengasjutuista, kun nykyään pystytään valmistamaan mihin vehkeeseen vaan jo täyskumirenkaat niin miksiköhän polkupyöriin ei saa halutessaan sellaisia?
Ennenvanhaan mm. lastenrattaissa jne oli liian kovat kumiseokset pyörissä ja ne pomppi ja tärisi vähänkin kovempaa työnnellessä mutta nykyään tekniikka on jo sillä tasolla että esimerkiksi hesassa oli kaikkien vuokrattavissa olevissa citypyörissä täyskumit. Rengasmateriaaliseokset saadaan jo sellaisiksi, että ne sekä kestävät että ovat riittävän joustavia ajaessa ajomukavuudeltaan.
Ei haittaa vaikka ne maksaisi reilusti enempi kun saisi ajaa vaikka 5 vuotta ilman että tarvii kokoajan olla vaihtamassa vaikkapa duunimatkan fillarin rengasta tai jotain.
Onkohan kyse vaan siitä ettei kuluttajat ole vaatineet yksissä tuumin tämmöisiä, luulisi että firmoilla olisi sama mitä ne tekee kunhan asiakas maksaa. Pitäisi laittaa fillaristien kansanliike asiassa pystyyn?