No mun täytyy kyllä myöntää, että mietin juuri nyt: "miksi?".
Sama juttu. Laitoin toki kyseisen vinyylin levylautaselle, vaikka pilveä minulla ei olekaan.
Se vaan kuulostaa melkoisen vahvalta statementilta kun heittää artistin ensimmäisestä levystä, mikä on julkaistu 43 vuotta sitten, että se oli hyvä ja sen jälkeen tulleet reilut 30 levyä kuulematta paskaa. :)
Väistämättä tuli mieleen joku Peteliuksen Kajava/Heikinheimo imitaatio: huono, huono erittäin huono. No joo, tulee muutenkin naureskeltua semmoiselle mikä ei muita naurata.
Pieni humblebrag tähän väliin: ne 200€ mitä pari kesää sitten kulutin tuohon siirrettävään malliin on kyllä pelastanut monen monta kesäyötä. Suosittelen lämpimästi (har har har).Päivällä saa ja pitääkin olla lämmin ja se on ihan ok. Mutta täytyykö jumalauta öisinkin olla +35? Nukkumisesta ei tänä yönä tule mitään, tiedän sen ihan varmaksi. Ilmalämpöpumppu pelastaisi, mutta kun ei niin ei.
No jos mielikuva on se, että "uudet" tarkoittaa kaikkia ekan demon jälkeen julkaistuja levyjä 43 vuoden aikana, niin nauretaan sitten kimpassa.Se vaan kuulostaa melkoisen vahvalta statementilta kun heittää artistin ensimmäisestä levystä, mikä on julkaistu 43 vuotta sitten, että se oli hyvä ja sen jälkeen tulleet reilut 30 levyä kuulematta paskaa. :).
Pieni humblebrag tähän väliin: ne 200€ mitä pari kesää sitten kulutin tuohon siirrettävään malliin on kyllä pelastanut monen monta kesäyötä. Suosittelen lämpimästi (har har har).
Taas vituttaa. Kesälomarahat on aina maksettu ennen lomia, mutta nyt ilman erillistä ilmoitusta käytäntöä muutettiin siten, että rahat tulevat vasta loman jälkeen. Imeisesti pomon uudella kirjanpitäjällä on jotain vaikeuksia noiden laskelmien kanssa...
Hyvästi kesälomalle suunnitellut keittiöremontti, terassiremontti ja lomareissu. Ylimääräistä ei uskalla tuhlata, koska jos niitä lomarahoja ei vielä heti loman päätteksi saa, pitää edellisestä liksasta maksaa myös ensi kuun lainanlyhennykset ja yhtiövastikkeet. Vuoden takainen massiivinen kämppäremontti muistuttelee itseään vielä visalaskun merkeissä, eli ylimääräistä ei liiemmin ole. Ei kait sitä pitäis välittää koska afrikka ja lapset, mutta vittu.
Vähän helpotti.
Lähes sama vitutuksen aihe on myös minulla, palkanmaksu.
Nykyisella kesätyöpaikallani pomo kertoi työsopimusta allekirjoittaessa, että kuun 15. päivä maksetaan palkka. No, olin jo kaikennäköisiä lupauksia ehtinyt tekemään siinä uskossa, että vajaan kuukauden palkka ilmestyy ensi viikolla tilille. Tänään kuitenkin ilmoitti, että kesätyöläisille maksetaan sittenkin kuun viimeinen päivä palkka. Vituttaa infernaalisesti.
Mitäs siinä sopimuksessa sanotaan? Siitähän se selviää molemmille milloin palkka maksetaan. Ei se työnantaja voi sitä ominpäin muuttaa...
Mitäs siinä sopimuksessa sanotaan? Siitähän se selviää molemmille milloin palkka maksetaan. Ei se työnantaja voi sitä ominpäin muuttaa...
Kesähessua on taas kusetettu siinä suhteessa, että sopimuksessa ei palkanmaksupäivää ole kirjattu.
Koron kiskominen ja korvauksien vaatiminen taas olisi melko kyseenalaista, kun työ on suhteilla hankittu eikä tekisi mieli alkaa siltoja polttelemman. Olisi myös mahtavaa päästä tänne vielä ensi kesänä, työ on antoisaa ja palkkakin hyvä näin kesätyöläiseksi.
Kesähessua on taas kusetettu siinä suhteessa, että sopimuksessa ei palkanmaksupäivää ole kirjattu.
Koron kiskominen ja korvauksien vaatiminen taas olisi melko kyseenalaista, kun työ on suhteilla hankittu eikä tekisi mieli alkaa siltoja polttelemman. Olisi myös mahtavaa päästä tänne vielä ensi kesänä, työ on antoisaa ja palkkakin hyvä näin kesätyöläiseksi.
Eli olet isälläsi/äidilläsi hommissa?
Luulin tarkistaneeni kaiken sopimuksessa, mutta eipä tullut mieleen kyseinen asia. Täytyy myöntää, että aika suu sormessa näiden asioiden kanssa olen, kun ei ole 18 vuoden iässä vielä kovin montaa työsopimusta allekirjoittanut. Vituttaa olla näin dorka, että kaikki tarvitsee oppia kantapään kautta.
Sieltähän se ensimmäinen raumalainen provoilija saapui. Ei, en ole vanhemmillani töissä.
Luulin tarkistaneeni kaiken sopimuksessa, mutta eipä tullut mieleen kyseinen asia. Täytyy myöntää, että aika suu sormessa näiden asioiden kanssa olen, kun ei ole 18 vuoden iässä vielä kovin montaa työsopimusta allekirjoittanut. Vituttaa olla näin dorka, että kaikki tarvitsee oppia kantapään kautta.
Ja jatkossa opiksi (sopimuksen lukemisen lisäksi) se, ettei talous saa olla kiinni puolen kuun palkasta. Esim kahden-kolmen kuukauden palkan verran pitäisi olla puskuria, muodossa tai toisessa.
Vaan eiköhän se pomo anna förskottia (vaikkei se edes sitä tavallaan ole), jos kauniisti pyytää. Jos kerran suhteet on kunnossa.