Vitutusketju

  • 10 543 953
  • 56 130

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaistanvaihtoja on kahdenlaisia - normaali, liikenteen rytmiin mukautuva vaihto esimerkiksi keskikaistalta kääntyvien kaistalle. Ja sitten sellainen hätäisen ja narsistisen autoilijan omaa kiirettä ja ylivertaisuutta korostava kaistanvaihto - ohitetaan ruuhkassa autojono ja änkäydytään muiden jättämiin turvaväleihin. Jälkimmäisen ajotyylin omaksuneet muuten harvoin ajavat itse omistamillaan autoilla vaan auton omistaa rahoitusyhtiö tai työnantaja.

On myös olemassa "jahkailija". Vilkuttaa, nopeus tippuu, näkee peilistä takana auton ja pelästyy, vetää oman kaistan oikeaan reunaan ja vilkutus loppuu. Tästä alkaa suunnaton sätkiminen kuskinpaikalla, tuleeko takaa vielä auto. Tämän jälkeen vain ajaudutaan toiselle kaistalle. Ilman vilkkua tottakai.

Rauman liikennekulttuurista voi melkein sanoa että vitut liikennesäännöistä senjälkeen kun kortti ilmestyy taskuun. Huolestuttavan paljon näkee niitä kuskeja joille auton liikkeelle saaminen on jo saavutus, saatikka sen pitäminen viivojen välissä. Suojatie on henkilökohtaista vittuilua autoilijaa kohtaan.Täällä ei viitsitä nostaa jalkaa kaasulta saati jarruttaa, jos suojatietä ylittävä on liikkeellä. Puhumattakaan siitä jos joku on sattumalta pysähtynyt suojatien eteen niin ohittava auto on myös pysähtynyt.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hei sinä nuori sälli joka osuit autoni takapuskuriin vilkkaassa Helsingin aamuruuhkassa ja painelit pakoon, kannattaisiko katsoa peiliin? Ei edes jälkeenpäin haittaa tuo kolhaisu kun ei mitään jälkeä jäänyt mutta tilanteesta pakeneminen teki sinusta kyllä aivan munattoman paskahousun. Vitun pelle.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Stana! Miten voi olla näin palikka, että ei yhtä ruotsin tenttiä pääse läpi. Kaksi kertaa käynyt kurssin ja kolme kertaa ollut tentissä. Muutenhan tässä olisikin kaikki 240op kerättynä, mutta ei saakelin ruotsi. Täytyy kyllä hieman ihmetellä kun viimeisin uusintatentti oli huomattavasti vaikeempi kuin jakson päätöstentti. Yksi tehtävänantokin oli pelkästään ruotsiksi, enkä edes tajunnut mitä tehdä.

Ja kyllä peiliin saan katsoa. Lukea vain pitäisi enemmän.
 

Ameno

Jäsen
Jaahas. Nyt sitä ollaan siinä tilanteessa, että mulla on kohta ylempi korkeakoulututkinto taskussa. Sainpa vielä koulutustani vastaavan vakiduunin alan johtavasta firmasta ennen kuin valmistumiseni on edes virallista.
Menikö tämä nyt väärään ketjuun, onnellinenhan tässä kai pitäisi olla? Viimeisen kouluvelvollisuuteni jälkeen oli kuitenkin vaan sellainen olo, että oliko tämä nyt sitten tässä. Nyt edessä on 40 vuotta uraputkessa. Game over. No eipä sitä mun elämääni kyllä tähänkään asti kovinkaan vilkkaaksi voi sanoa, mutta kuitenkin.
Aina olen ollut melko velvollisuudentuntoinen, sehän minut on saanut kouluni käymään ja töitä tekemään, kun niin vaan pitää tehdä. Mutta mitenköhän sitä tässä jaksaisi oikein motivoitua... Viimeisen vuoden olen jo enemmän tai vähemmän ollut kokopäiväisesti töissä ilman pidempiä lomia, eikä tämä nyt mitenkään erityisen mukavaa ole ollut. Hohhoijaa ku vituttaa ja väsyttää ja tekis mieli vaa jotai lomaa, eikä tartteis hetkeen tehä mitään. Vois vaikka löhötä kesän kattelemalla futista.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Vituttaa känniset naiset.

Tästä tuli mieleeni näky mikä aina pistää vituttamaan: erittäinkin hyvännäköinen, siististi pukeutunut alle 30-vuotias nainen, johon aina törmää tossa kaupungilla kännissä ja mukana 2-3 luuseriäijää, pitkät tukat ja rikkinäiset farkut, sekä tottakai hihaton farkkuliivi. Oikein näkee näistä naisista, että viina on vienyt ja ei mene kauan, kun ei tarvitse sanoa enää, että erittäinkin hyvännäköinen ja siististi pukeutunut. Taas tänään tossa legendaarisen Korson asemanseudulla tuli tälläiseen törmättyä ja samaa naista olen nähnyt muutaman kerran aikaisemminkin. Aina arkipäivänä, päiväsaikaan ja aina kännissä. Silmistä näkee, että jotain muutakin on vedetty.

Kuka noi pelastaisi. Vituttaa ja pahaa tekee.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vituttaa känniset naiset.

Tähän sopinee Kauppaneuvos Paukun kommentti kun varakkaampi vanhempi rouva näkee Paukun aamulla kännissä ja haukkuu tätä juopoksi.
Ja Paukku vastaa "Kotkakin lentää joskus matalalla mutta kana ei koskaan korkealla"
Totta, känninen nainen on kyllä kamalaa katseltavaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Vituttaa känniset naiset.

Myös vaihdevuosi-ikäiset naiset alaisena menee tähän kategoriaan. Ei vittu sentään kun mikään ei ole koskaan hyvin ja aina on tappokiire. Tämä on siis vakio, päivällä ei ole väliä.
Myös heidän älytön työpanos on pakollinen firman pyörimiseen, kun muut ei osaa ja jättää hommat heille.

Tässä joutuu kohta järkkäilemään jotain kunnon ojennusta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Keski-ikäinen nainen on tosiaan keskimäärin maailman vittumaisin olento. Naama on norsunvitulla ja kanssaihmisille kiukutellaan syyttä. Joukkoon mahtuu tosin myös poikkeuksia, joita elämä ei ole katkeroittanut.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Oltiin syömässä yhden ravintolan terassilla ja siinä läheisessä pöydässä kaksi humalaista keski-ikäistä miestä keskusteli kovaan ääneen juutalaisista (?) ja jostain muustakin väestöryhmästä, miten ne kaikki pitäis tappaa ja latelivat kovasti totuuksia erinäisistä asioista suureen ääneen. Sana tappaa toistui varmaan joka toisessa lauseessa. Sitten tämä sankari tuli pyytämään apua kännykkänsä kanssa, kun oli niin uusi, ettei osannut käyttää. Totesin vaan, että voit ihan itse opetella kännykkääsi käyttämään, kun tunnut olevan melkoinen tappaja muutenkin.

Siitähän tämä pehtoori näytti jo pillastuvan, mutta lähti kuitenkin onnekseen käpöttelemään pois. Onneksi lähti! Kankkusen heikentämänä oli jo pinna muutenkin tiukalla ja seuraava sananparsi tältä hyypiöltä olisi saattanut sumentaa järkevän ajattelun.

Vituttaa keski-ikäiset jurrissa mitä tahansa radikaalia ja tyhmää mölyävät apinat keskellä kaunista päivää.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä vitun villitys joillakin on viljellä keskustelupalstalla lausetta: Saa ottaa talteen.

Siis hä mitä vittua, miksi haluaisin ottaa jotain vittu erikseen talteen saatika mitä vittua toi edes tarkoittaa.

Saa painua kuuseen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tunnelin päässä näkynyt valo olikin juna. Ei vittu kun voi tunteet heittää häränpyllyä sekunnissa. Oisinpa jääny sen junan alle, mutta ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vittu.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hammas on aivan helvetin kipeä ja se tarkoittaa sita, että tänään on edessä juhlava kokemus legurin muodossa. Hienoa toki, etta pääsen kivuista eroon, mutta eipa tuollainen keikka koskaan naurata.
 
Vitun suuret ikäluokat ja niiden edustama tympeä idiootti, jonka juttuja oli työn puolesta pakko kuunnella. Eikä se ole edes hyvä duunissaan, vaikka omakehua kyllä piisasi.
Yleensäkin tuntuu, että ala kuin ala, tyhjät tynnyrit kolisevat aina eniten (esimerkkejä löytyy täältä JA:stakin). Terve itseluottamus ja ylpeys onnistumisista on ok, suorastaan suotavaa, mutta todelliset osaajat eivät jumalauta tarvitse jatkuvaa kouristuksenomaista itsekehua saati muiden julkista(kaan) mollaamista.
Pätee myös kulttuurin alalla, josta ylläoleva tapaus oli. Typerä ämmä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hammas on aivan helvetin kipeä ja se tarkoittaa sita, että tänään on edessä juhlava kokemus legurin muodossa. Hienoa toki, etta pääsen kivuista eroon, mutta eipa tuollainen keikka koskaan naurata.

Pyydä ilokaasua...
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vituttaa yksinkertaisesti työ ja sukulaiset. Joo ei työnteossa ole luonnollisesti mitään vikaa ja sehän on elämisen ehto, mutta eihän kaikki voi kaikesta pitää. Eksyin alkuviikosta isäni työpajalle metallihommiin ja voitte vain arvata kiinnostiko mua koulun teknisen tunnit hevon paskaa. Eikä kyllä kiinnosta nytkään. Silti mä väkisin painelen vastenmielisiä ja kuvottavia töitä menemään päivät pitkät. Ja luonnollisesti tämän työpaikan otin vastaan sukulaisten painostuksesta. Isäni ja muutama muu sukulainen vain jankkasivat, että jostainhan se on aloitettava. Joo vittu, mä en mistään metallihommista aloita, ikinä. Ei vaan kädentaito ja kiinnodtus riitä tälläiseen hommaan, mutta en myöskään jaksa kuunnella sitä narinaa, että kuinka jotain pitää tehdä. Jumalauta, että pistää pinnan kireälle. Onneksi en suostunut allekirjoittamaan määräaikaista työsopimusta, nimittäin minä irtisanoudun tänään. Niin ja hei tyypillinen selitys sille, että minun on tehtävä töitä jota inhoan on "moni olisi onnellinen jos heille tarjottaisiin töitä". Joo niin olisin mäkin jos tekisin jotain joka jaksaa edes innostaa vähän. Vituttaa tällänen amispelleily. En mä tarvii rahaa, varsinkaan faijalta. Mielummin valmistaudun inttiin nostamalla fyysistä kuntoani.

Työ ja ennenkaikkea suku on pahin.... vitun nilkit. Joo tiedän, että saan kuulla juhannussaunassa siitä,kuinka laiska olen, mutta pitäkää tunkkinne. Mä lähen lomalle. Harmi vain, että palkka taitaa jäädä saamatta, kun eihän mulla ole kuin suullinen työsopimus. Joo, eihän kenenkään faija niin ilkeä olisi,että jättäisi palkan maksamatta vaikka irtisanoutuisi. Tai sitten on......

Ainiin sain mä sentään työturvallisuuskortin suoritettua. Oujee.....
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja hei tyypillinen selitys sille, että minun on tehtävä töitä jota inhoan on "moni olisi onnellinen jos heille tarjottaisiin töitä". Joo niin olisin mäkin jos tekisin jotain joka jaksaa edes innostaa vähän. Vituttaa tällänen amispelleily. En mä tarvii rahaa, varsinkaan faijalta. Mielummin valmistaudun inttiin nostamalla fyysistä kuntoani.
Millä sitten maksat vuokrasi, ruokasi, vaatteesi ja elinkustannuksia aiheuttavat hyödykkeet?

Kyllä se siitä, kuulostaa hyvältä että ensi syksylle on tiedossa sopivaa aktiviteettia, täysihoito ja aikaa pohtia tulevaisuutta.

Kärsimyksen kautta voittoon, kokemus "paskahommista" ei ole haitaksi siinä vaiheessa, kun yrität rahoittaa yliopisto-opintojasi pyrkiessäsi eroon amispelleilyhommista. Seuraavat 5-6 vuotta opettanevat paljon. Nimimerkillä siivoojahommista ponnistanut.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Millä sitten maksat vuokrasi, ruokasi, vaatteesi ja elinkustannuksia aiheuttavat hyödykkeet?

Kyllä se siitä, kuulostaa hyvältä että ensi syksylle on tiedossa sopivaa aktiviteettia, täysihoito ja aikaa pohtia tulevaisuutta.

Työtä tekemällä tietty, mutta sanotaanko, että olen sitä tyyppiä, että olen valmis maksamaan palkkaa alaspäin, kunhan työ on mielestäni miellekästä ja sellaista, että aamulla päällimmäisenä tunteena ei ole vitutus. Vuodatukseni oli ehkä enemmän hyökkäys metallialan ammattilaisia kohtaan, jota kieltämättä sukuni on täynnä. Minua ei vain jaksa millään kiinnostaa kyseinen ala. Sanotaanko, että olen täysin tumpelo kyseisissä hommissa ja perehdyttämisenkin jälkeen joutuu lukemattomia kertoja kysymään neuvoja yhteen sun toiseen tehtävään. Kaupassa ollessani viime kesänä töissä hommat sujuivat kuin itsestään. Nyt ei sinne päinkään.

Noh viikko takana ja 300 euroa takataskussa. Siinähän sitä dokausrahaa onkin jo. Se ei vituta yhtään, mutta kieltämättä ei vain innosta lainkaan tuo tyyli, millä se tulee. Aamulla 50kilometrin työmatkaankin olisi aikamoinen tottuminen. Viime kesänä työpaikalle oli kävellen 2minuuttia.

Niin enkai mä ole sitten ronkeli kun hitsaustyöt ja erilaisten koneiden käyttö metallialaa koskien saa mut voimaan pahoin. Yhtä pahoin mut saa voimaan vain puhelinmyyjän homma. Joo kai mä oon ronkeli. Lasketaanko kaupassa töissä oloa paskahommiksi? Se oli leppoisaa ja rahaa sai paljon helpommalla kuin nyt. Ja kaikille tiedoksi, että miksi en aloittanut sielä nyt on se, että ajattelin, että lomailen ennen inttiä. Väärin ajateltu.

Asiasta kukkaruukkuun, kyllä tuo armeijakin vituttaa ja huolella. Enää kuukausi ja ollaan täydessä toiminnassa. Onneksi en ole ainut tumpelo siellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis mitä vittua tämä suomalainen työtä ihannoiva yhteiskunta taas on? Olisi pakko painaa isän tehtaalla, jos ei vain kiinnosta se ala? Vituttaa tuollainen. Eiköhän ne vuokra- ja ruokarahat löydy sitten joltain toiselta alalta.

Minua taas vituttaa tämä, kun yrittää etsiä hienoista urheiluhetkistä pätkiä alkuperäisellä selostuksella, niin löytää vain jotain tekotaiteellista paskaa mihin on ympätty jotain paskaa musiikkia, vaikka kuva näkyykin.

Kuka haluaa katsoa hienoimpia urheiluhetkiä musiikin soidessa täysillä?
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Kutsumattomat vieraat. Tyttöystävän suku on täysi kykenemätön sopimaan kistään asiasta tahi ilmoittamaan, jos ovat tulossa kylään. Monet kerrat rynnivät vaan ilmoittamatta kylään kesken kahdenkeskeisen illanvieton.

Tänään käytiin kaupassa hakemassa grillivehkeet,juomat ja muut herkut rentoa illanviettoa varten. Ja tännehän he olivat jo marssineet odottamaan, että saavutaan kotiin. Kyllä, jälleen ilman mitään ilmoitusta. Olivat vaan päättäneet, että _HE_ tulevat nyt grillaamaan ja me voidaan tehdä jotain muuta.

Siis ei jumalauta ihan oikeasti. Aikuiset ihmiset niin uusavuttomia, etteivät siihen puhelimeen osaa tarttua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kutsumattomat vieraat. Tyttöystävän suku on täysi kykenemätön sopimaan kistään asiasta tahi ilmoittamaan, jos ovat tulossa kylään. Monet kerrat rynnivät vaan ilmoittamatta kylään kesken kahdenkeskeisen illanvieton.

Tänään käytiin kaupassa hakemassa grillivehkeet,juomat ja muut herkut rentoa illanviettoa varten. Ja tännehän he olivat jo marssineet odottamaan, että saavutaan kotiin. Kyllä, jälleen ilman mitään ilmoitusta. Olivat vaan päättäneet, että _HE_ tulevat nyt grillaamaan ja me voidaan tehdä jotain muuta.

Siis ei jumalauta ihan oikeasti. Aikuiset ihmiset niin uusavuttomia, etteivät siihen puhelimeen osaa tarttua.

Miksette avaa suutanne sukulaisille, ja sano että sori, meillä oli muita suunnitelmia? Ei se sen vaikeampaa ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksette avaa suutanne sukulaisille, ja sano että sori, meillä oli muita suunnitelmia? Ei se sen vaikeampaa ole.

Ensin pitää kokeilla hyvällä ja tarvittaessa sitten pahalla. Harvoin kai ihmiset pahuuttaan tulevat sotkemaan toisten suunnitelmia. He eivät vain syystä tai toisesta ymmärrä miksi nyt ei käy. Tosiaan sitten viime kädessä pahalla ja tarvittaessa ihan todella pahalla, koska tuollaista ei kenenkään tarvitse sietää.

Nimimerkillä siivoojahommista ponnistanut.

Itsekin muuten ponnistin siivoojan hommista. Mietin tuossa vain sitä, että maailmassa on muitakin hanttihommia kuin isän pulju. Vaikka nykyään taitaa siivoojaksikin olla aika vaikea päästä ilman jotain ihmeellistä laitoshuoltajan tutkintoa. Vajaa parikymmentä vuotta sitten sai vain valita kenelle siivoaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös