Vitutusketju

  • 10 542 380
  • 56 130
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sotshin olympiakisat: 2. Hienoa hulluutta | Tv | Areena | yle.fi Kenen helvetin typeryksen idea tämä pehmoleluläppä on?
Kaulasuoja jo vastasikin, mutta lisätään vielä että Venäjällä kaikki tietävät nuo Krokodil Genan kanssa seikkailevat hahmot. Uspenskin luomukset ovat koko lailla erottamaton osa venäläisten nykysukupolvien kulttuurillista todellisuutta.

Ja aivan satavarmasti jokainen venäläinen tuntee Krokodil Genan synttärilaulun. Linkki vie YouTubeen.
Muksis ja kumppanit kuuluvat toki yleissivistykseen, mutta eiköhän uffomies tarkoittanut kysymyksellään, kenen idea oli laittaa pehmolelu samaan "dokkariin" talitintti-Juuselan ja Haapasalon kanssa. Asia ihmetyttää minuakin, mutta ei vituta, joten olen nyt hieman väärässä ketjussa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Syy sille, miksi Euroopan ja muiden maiden futissarjoissa pidetään taukoa jokaisen maaottelun aikana, oli se sitten ystävyys- tai karsintaottelu, on se, että pelikalenteri on paljon väljempi kuin NHL:ssä, mikä mahdollistaa keskittymisen myös maaotteluihin. Toinen vaikuttava tekijä on myös se, että futiksessa oman maan edustaminen EM- ja/tai MM-kisoissa on todella suuri kunnia, ja kyseisten turnausten voittaminen nousee arvostuksessa samaan kastiin Mestarien liigan voiton kanssa. NHL:ssä puolestaan pelitahti on niin tiivis, ettei siinä ehdi juuri edes miettiä maaotteluja, ja pohjoisamerikkalaiset pitävät Stanley Cupia suurimpana mahdollisena palkintona lätkässä. Sitä en tiedä, kuinka korkealle olympiavoitto arvostetaan Pohjois-Amerikassa, mutta uskoisin, että moni jenkki ja kanadalainen voittaisi urallaan mieluummin SC:n kuin olympiakultaa.

Tällä hetkellä ei vituta mikään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Myötävitutan kaverin puolesta suomalaisen työelämän hienouksia.

- Saikuttaminen laiskuuden ja vastuunpakoilun vuoksi. Kevyet kolmen viikon sairaslomat väsymyksen vuoksi kun alkaa työmäärä kasvaa tai tulee tärkeitä projekteja. Kenkää antaisin samantien...

- ... josta jatkovitutuksena liian hyvä sosiaaliturva ja irtisanomissuoja. Mätäpaiseet voivat roikkua palkkalistoilla koko ajan ns. siinä kintaalla voisiko hänet irtisanoa ja samalla saastuttaa koko työpaikan ilmapiiriin kun kaikki kyllästyvät jatkuvaan sluibailuun ja toisten ihmisten poissaolojen paikkailuun.

- Lomien jako perheellisille ensin, koska koulujen/päiväkotien lomat on silloin ja kaikki muut tanssivat sen mukaan. Sinkuille ja lapsettomille jää kesälomat kevääseen tai syksyyn. Ei vaihtoehtoja. Sama juttu työvuoroissa, viiden työntekijän lasten harrastukset säätelevät kymmenen ihmisen työvuorot.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- Saikuttaminen laiskuuden ja vastuunpakoilun vuoksi. Kevyet kolmen viikon sairaslomat väsymyksen vuoksi kun alkaa työmäärä kasvaa tai tulee tärkeitä projekteja. Kenkää antaisin samantien...
Parempi saada saikkua kuin burn out.
- ... josta jatkovitutuksena liian hyvä sosiaaliturva ja irtisanomissuoja. Mätäpaiseet voivat roikkua palkkalistoilla koko ajan ns. siinä kintaalla voisiko hänet irtisanoa ja samalla saastuttaa koko työpaikan ilmapiiriin kun kaikki kyllästyvät jatkuvaan sluibailuun ja toisten ihmisten poissaolojen paikkailuun.
Irtisanominen on Suomessa helppoa ja halpaa | Yle Uutiset | yle.fi
- Lomien jako perheellisille ensin, koska koulujen/päiväkotien lomat on silloin ja kaikki muut tanssivat sen mukaan. Sinkuille ja lapsettomille jää kesälomat kevääseen tai syksyyn. Ei vaihtoehtoja. Sama juttu työvuoroissa, viiden työntekijän lasten harrastukset säätelevät kymmenen ihmisen työvuorot.
Parempi niin, että lapset saavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa kuin että minä juuri haluamaani aikaan rannalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Parempi niin, että lapset saavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa kuin että minä juuri haluamaani aikaan rannalla.

Kyllä minusta on oikeus ja kohtuus, että työpaikalla kaikkia työntekijöitä pyritään kohtelemaan tasa-arvoisesti riippumatta heidän perhestatuksesta.

Nykyisessä työpaikassani pidän hyvänä asiana sitä, että kesälomat kiertävät eli kaikki tulevat kohdelluksi tasa-arvoisesti ja tietävät saavansa säännöllisin väliajoin viettää lomansa parhaimpana lomakautena. Toisaalta työntekijöillä on vapaus keskenään sopia muista järjestelyistä ts. jos joku haluaa loman heinäkuussa ja minulla olisi lomavuoro tällöin ja minulle sopii loman vaihtaminen toiseen ajankohtaan, näin voidaan tehdä. Toki tämä vaihto tulee hyväksyä työnantajalla mutta ymmärtääkseni vaihtoihin suhtautudaan suopeasti.

On huomioitava, että työpaikalla työilmapiiriä parantaa myös olennaisella tapaa se, että työntekijät kokevat tulevansa kohdelluiksi tasa-arvoisesti ja tähän hyvän työnantajan tulee pyrkiä sen sijaan, että suosisi tiettyä ihmisryhmää lomien suunnittelussa tms. asioissa.

vlad.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minusta on oikeus ja kohtuus, että työpaikalla kaikkia työntekijöitä pyritään kohtelemaan tasa-arvoisesti riippumatta heidän perhestatuksesta.
Siinä tapauksessa näemme asian eritavalla, mutta se sallittakoon. Itse juonnan ajatuksen omasta lapsuudesta ja siitä, miten paljon kuivempi kokemus se olisi ollut ilman perheen kesken tehtyjä lomareissuja. Ne eivät olisi olleet mahdollisia ilman vanhempien lomien sovittamista koululomien yhteyteen. Näkökantani on siis subjektiivinen ja sitä kautta helposti sivuutettavissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä tapauksessa näemme asian eritavalla, mutta se sallittakoon. Itse juonnan ajatuksen omasta lapsuudesta ja siitä, miten paljon kuivempi kokemus se olisi ollut ilman perheen kesken tehtyjä lomareissuja. Ne eivät olisi olleet mahdollisia ilman vanhempien lomien sovittamista koululomien yhteyteen. Näkökantani on siis subjektiivinen ja sitä kautta helposti sivuutettavissa.

Minusta näkökulmasi on itsekäs ja lapsettomia ihmisiä syrjivä. On aika epäreilua, jos lapseton ihminen viettäisi koko työuransa ajan kesälomansa huhti - toukokuussa tai koulujen alkamisen jälkeen, eikä saisi koskaan talvilomaa esim. joulun aikaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä tapauksessa näemme asian eritavalla, mutta se sallittakoon. Itse juonnan ajatuksen omasta lapsuudesta ja siitä, miten paljon kuivempi kokemus se olisi ollut ilman perheen kesken tehtyjä lomareissuja. Ne eivät olisi olleet mahdollisia ilman vanhempien lomien sovittamista koululomien yhteyteen. Näkökantani on siis subjektiivinen ja sitä kautta helposti sivuutettavissa.

Näinhän se on.

Ja nyt lapsellisena on ihan kiva, että päiväkodin ollessa joka tapauksessa kiinni heinäkuun ajan pystyn pitää oman lomani samaan aikaan kun parivuotias lapseni on kotona ja vaimoni kesälomalla. Ymmärrän toki, jos kuvitteellisessa kiistatilanteessa työkaveriani vituttaa tai ahdistaa jos minä haluan tuolla lapsiperusteella lomani juuri heinäkuulle, mutta samalla tavalla minua voi vituttaa tai snadisti edes ahdistaa miksi se toinen kaveri omilla perusteillansa haluaa lomansa juuri heinäkuulle. Siinähän sitten sovitellaan ja pyöritellään.

No, onneksi minä en joudu kuin tuuraajanani toimivan jepen kanssa sovittelemaan lomani, hän tykkää käydä reissussa toukokuussa ja toisella mokomalla elo-syyskuun vaihteessa eli eipä ole pahemmin ongelmia sovittaa omaa lomaani haluamaani ajankohtaan heinäkuulle päällekkäin vaimoni loman ja päiväkodin kiinniolon ajaksi.

Ja tällä en nyt halua asettaa perheellisiä rajusti etusijalle lomia jaettaessa, ilmoitan vaan että heillä on luonnollinen syy haluta lomansa heinäkuulle vähintään siinä missä kenellä tahansa muullakin on omat syynsä vetää lomaviivansa haluamaansa ajankohtaan. Luultavasti pienillä kompromisseilla viikkoja voidaan siirtää sinne tänne kukin vuorollaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Siinä tapauksessa näemme asian eritavalla, mutta se sallittakoon. Itse juonnan ajatuksen omasta lapsuudesta ja siitä, miten paljon kuivempi kokemus se olisi ollut ilman perheen kesken tehtyjä lomareissuja. Ne eivät olisi olleet mahdollisia ilman vanhempien lomien sovittamista koululomien yhteyteen. Näkökantani on siis subjektiivinen ja sitä kautta helposti sivuutettavissa.

Minulla tämä tasa-arvoisen kohtelun vaatiminen ei johdu henkilökohtaisista tuntemuksistani tai kuvitelmasta, että olisin tullut väärinkohdelluksi lomien sijoittelun suhteen. Olen ehtinyt olla työelämässä sairasteluista huolimatta lähes parikymmentä vuotta ja tänä aikana olen ollut kesälomalla heinäkuussa kahdesti, omasta halustani ja toiveestani olen ollut kesälomalla muulloin ts. pääsääntöisesti elokuussa tai jopa syyskuussa, koska ajattelin, että minulle on aivan sama milloin lomailen kunhan saan pitää lomani vuoden aikana. Perheettömänä minun ei tarvinnut ajatella muita kuin itseäni, joten minusta oli helppoa päätyä siihen lopputulokseen, että mielummin lomailen silloin se on helpoiten järjestettävissä eli varsinaisen lomakauden ulkopuolella ja vastaavasti näin toimiessani joku jolle oli tärkeämpää saada loma samaan aikaan lastensa kanssa sai sen järjestymään. Tässä olennaisen tärkeää on huomioida se, että kyseessä on vapaaehtoisuus ja jos taasen työpaikalla työntekijät vapaaehtoisesti haluavat vaihdella lomiaan niin sitä taasen hyvä työnantaja ei estä jos vaihdot suinkin ovat järjestettävissä listoihin, sama pätee myös työvuorosuunnitteluun.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa äärettömästi tuo poliisien toiminta jälleen. Töllöstä noita juntteja taas seuraan ja aivan vitun pöljiä pitää olla.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs se miestä vituttaisi ellei nainen. Ei tullut parisuhdetta tuosta veivaamisesta, tuli sen sijaan murhetta. Näillä mennään, jatkot sitten kalsarikänni-ketjussa
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Duuni. Kuinka sekaisin voi organisaatio olla.

Oon samaa miettinyt pian vuoden. Kauaa ei onneksi tarvii enää miettiä. Se on kesäkuussa joko kenkää tai uudelle työnantajalle, jos huolivat. Kumpikaan vaihtoehto ei ole mikään elämän loppu, ainoastaan stressin ainakin hetkellinen loppu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ystävänpäivä-paska jota tuloo ulos joka tuutista.

1 pv ollaan vuodessa "Hyvää ystävänpäivää", ja loppuvuos tyyliin "evvk, kuolis tuokin pois"
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ystävänpäivä-paska jota tuloo ulos joka tuutista.

1 pv ollaan vuodessa "Hyvää ystävänpäivää", ja loppuvuos tyyliin "evvk, kuolis tuokin pois"
Sama. Yritin välttyä tältä, mutta twitteristäkin pukkasi heti näytölle käsisydänmerkkejä. Olisi pitänyt varmaan nukkua koko päivä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Näissä kisoissa Suomea on porattu perseeseen jo aivan tarpeeksi. Joko olisi viimein aika oikeasti katsella asennetta näihin hommiin uudestaan? Tärkeimmissä paikoissa perseillään, viimeisimpänä esimerkkinä naisten jääkiekkojoukkue, joka vätysteli täydellisesti ratkaisupaikoissa, he vetivät minun silmissäni jonkinlaisen bitch-asenteen Ruotsia vastaan. Oliko kysymys jostakin saatanan mielenosoituksesta?

Nyt on ripittäytymisen aika Suomen talviurheilussa. Muutama hyvä suoritus on saatu, olympiahopeaa slopestylessä, ja karvaita nelossijoja hiihdossa. Näissä suorituksissa oli kaikki pelissä. Harva on laittanut ainakaan näkyvästi kaikkeaan peliin näissä kisoissa. Nyt ollaan olympiakisoissa saatana perkele.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näissä kisoissa Suomea on porattu perseeseen jo aivan tarpeeksi. Joko olisi viimein aika oikeasti katsella asennetta näihin hommiin uudestaan? Tärkeimmissä paikoissa perseillään, viimeisimpänä esimerkkinä naisten jääkiekkojoukkue, joka vätysteli täydellisesti ratkaisupaikoissa, he vetivät minun silmissäni jonkinlaisen bitch-asenteen Ruotsia vastaan. Oliko kysymys jostakin saatanan mielenosoituksesta?

Nyt on ripittäytymisen aika Suomen talviurheilussa. Muutama hyvä suoritus on saatu, olympiahopeaa slopestylessä, ja karvaita nelossijoja hiihdossa. Näissä suorituksissa oli kaikki pelissä. Harva on laittanut ainakaan näkyvästi kaikkeaan peliin näissä kisoissa. Nyt ollaan olympiakisoissa saatana perkele.

Tosi on. Tavallisesti minulla vituttaa enemmän suomalainen selkäänpuukotusmentaliteetti, mutta nyt kyllä naisleijonat perseilivät niin totaalisesti, että ansaitsevat kyllä negaa niskaansa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tosi on. Tavallisesti minulla vituttaa enemmän suomalainen selkäänpuukotusmentaliteetti, mutta nyt kyllä naisleijonat perseilivät niin totaalisesti, että ansaitsevat kyllä negaa niskaansa.

Olen myös yleensä mieluummin kannustaja kuin puukottaja, mutta nyt on ollut sellaisia paskasuorituksia, että on syytä nostaa ns. kissa pöydälle. Ei tällainen voi jatkua, mielestäni olympiaurheilijat ovat tavallaan vastuussa edustamaalleen maalle. Jos hävitään saappaat jalassa eli täyden yrityksen jälkeen, niin tappio on suvaittava eikä siinä mitään. Tämä on nähty Saarisen ja Niskasen suorituksissa. Mutta naisleijonien ja eräiden lumilautailijoiden hälläväliäasenne on ollut jopa räikeän läpinäkyvän vastenmielinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös