Vitutusketju

  • 10 547 457
  • 56 138

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Vituttaa ihmiset, jotka käyttävät sanaa keli sanan sää synonyymina.

Keli on säästä johtuva teiden ja maaston kulkukelpoisuus (lähde: suomen kielen perussanakirja).
Turha päteminen on kyllä ärsyttävää. Minä ainakin tulen käyttämään keliä sään synonyyminä jatkossa ihan kiusallani vaan. Ajokeli on sitten erikseen.
 

Nick Neim

Jäsen
Minä en päde, vaan kannan samaa huolta suomen kielestä kuin Arvi Lind.

Arvi Lind jyrähtää: Sää ja keli eivät ole synonyymeja (yle.fi)

Arvi Lind kirjoitti:
- On kurakeli, vitikeli, liukas keli tai esimerkiksi huono keli, kun liikutaan jollain pinnalla. Sää vaikuttaa keliin, mutta on eri asia, luettelee Lind.

Parketti on ihan riittävä pinta mulle. Joten vituttaa tää keli edelleen, vaikkei aurinko enään lämmitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä käyttäydyin täysin nuhteettomasti ja olin hiljaa ruoka suussa, koska näin oli opetettu.
Onkos sulla muuten punaiset speedot ja takki, jota naiset ihailevat?

Ei vaan, kyllä muakin mölyävät lapset rasittavat. Erityisen paljon ne rasittivat lapsettomana, näin jälkeenpäin ajateltuna olin kyllä tolkuttoman pikkusieluinen tuolloin itsekin. Eka muksu, tyttö, oli pilttinä ja uhmaikäisenäkin vielä aika helppo tapaus, joten toisten viuhahtelevat pojanvesselit ihmetyttivät ja välillä vituttivatkin, kun ei niitä ole mokomia kasvatettu ja mitähän lie salattuja elämiä vanhemmat käyvät parhaillaan lävitse, kun poika juoksee ympäri Prismaa. Nyt sitten kun oma poika on uhmaiässä ja täynnä energiaa, sitä jotenkin on tullut ymmärrystä muitakin kohtaan, vaikken toki anna pojun riehua miten tahtoo. Rajat on selvät, mutta vaikea niistä on välillä pitää kiinni. Johdonmukaisuus ei ole helppoa, vaikka toki kannattavaa ja maksaa vaivan takaisin varmasti myöhemmin.

Se nyt on toki selvää, ettei lapset tule koskaan jäkittämään asennossa kovin pitkiä toveja, vaikka Jatkoajan nuoret vihaiset miehet sitä pitäisivätkin standardina hyvin suoritetusta kasvatusvelvollisuudesta. Eikä onneksi kuulukaan jäkittää. Lasten tulee spedeillä ympäriinsä, se on luonnollista, mutta vanhempien pitää toki tuota menoa hillitä ja ohjata oikeisiin kohteisiin tai joissakin tilanteissa lopettaa kokonaan.

Mutta vaikka ymmärrän osittain omiin kokemuksiini nojaten M. Rambleria, niin kyllä mua hiukan ihmetyttää moinen elämänasenne, kun jatkuvasti on kiviä kengissä ja hiekkaa esarissa. Milloin lapset, milloin läskit, milloin kuumuus, milloin turistit, ulkomaalaiset ja milloin mitkäkin. Mutta joo, kukin tavallaan.

Doublepenetratorille sen verran, että en nyt aivan ymmärrä, miksi mun pitäisi mitään oksentaa tässä vaiheessa. Jos viittaat aikaisempiin keskusteluihin, niin kovin olet heikosti lukemasi sisäistänyt.

Aiempaan maalinpäälläkiipeilyyn sanon sen verran, että kannattaa oikeasti varmistaa, että maalit eivät kaadu, jos niillä antaa tenavansa kiipeillä. Sen massan alle kun jää, ei sairaalareissulta voi välttyä. Ja kuten edellä jo mainittiin, pari vuotta sitten täällä meidän kylällä yksi lapsi menehtyi tuollaisen härvelin alle. Itse olen sen verran natsi, että maalit kiellän muksuiltani kiipeilytelineinä.

Niin, ja mua ei muuten vituta mikään. Vähän arveluttaa tuleva yö, kun on niin mahrottoman lämmin täällä, mutta ei anneta senkään vituttaa. Eiköhän tämä tästä vuodenajoista parhaimpaan kohta taitu.

Edit: Herttaista, että olen päässyt muillakin palstoilla esille. Tulipahan Kiekkopesän Susi-ihmisen odotus palkittua tällä viestillä, kun satuin bongaamaan sen etsiessäni kasvatusketjua. Joten näin sitä mennään, ole hyvä, kuka lienetkin täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Sovittu pitsireissu kosahtamassa näpeille.. vituttanut kännin arvoisesti.. ja juu lähden vaikka yksin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ei pitäisi mitään suunnitella etukäteen.

Joulukuussa piti rouvankanssa lähteä laivalle ilman kakaroita. Mulle keuhkokuume.

Keväällä oltiin menossa syömään ja katsomaan stand-up iltaa. Nuorempi lapsi kipeä.

Kesälomareissu. Päivää ennen toisen koiranhoitaja peruu ja ei muuta kun koira mukaan+ nuorempi kersa kuumessa kolmepäivää reissusta.

Huomenna olisi tarkoitus mennä Springsteeniä katsomaan rouvan kanssa. Liput ostettu puolvuotta sitten, hotelli varattu junaliput hommattu, lasten ja koirainhoidot reilassa.... Vaimolla angiina.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Täällä väännettiin taas lapsista ja minä missasin kaiken. Kyllä nyt harmittaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomenna olisi tarkoitus mennä Springsteeniä katsomaan rouvan kanssa. Liput ostettu puolvuotta sitten, hotelli varattu junaliput hommattu, lasten ja koirainhoidot reilassa.... Vaimolla angiina.

Toki ikävää että vaimosi on kipeä, mutta vaikea nähdä tätä kannaltasi negatiivisena asiana noin muuten.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisuimarit selittelevät:

"No, kun pitää niin aikaisin herätä aamulla näihin alkueriin. On me yritetty viime vuoden aikana säätää rytmiä, että jo yhdeksältä nousisi ylös, mutta se on niin vaikeata. Ehkä seuraaviin kisoihin."

Onneksi niiden muiden maiden kisailijoiden alkuerät on sitten varmaan ihan eri aikaan kuin suomalaisten mitalitoivojen.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisuimarit selittelevät:

"No, kun pitää niin aikaisin herätä aamulla näihin alkueriin. On me yritetty viime vuoden aikana säätää rytmiä, että jo yhdeksältä nousisi ylös, mutta se on niin vaikeata. Ehkä seuraaviin kisoihin."

Et ole tosissasi, ei kai ne tollaista soopaa suustaan suolla? No, jos ylösnouseminen yhdeksältä (siis Suomen aikaan käsitän) tuottaa ongelmia, niin eihän sille sitten mitään voi. Vähän sama kuin se, että SM-liigapelaajan ammatti on niin vaativa, että ei ehdi opiskella.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Suomalaisuimarit selittelevät:

"No, kun pitää niin aikaisin herätä aamulla näihin alkueriin. On me yritetty viime vuoden aikana säätää rytmiä, että jo yhdeksältä nousisi ylös, mutta se on niin vaikeata. Ehkä seuraaviin kisoihin."

Onneksi niiden muiden maiden kisailijoiden alkuerät on sitten varmaan ihan eri aikaan kuin suomalaisten mitalitoivojen.

Älä nyt kehtoo, yhdellä uimarilla oli myös siellä tosi fantsuu uiskennella. Ja oliko se nyt voimistelija, jota ei pisteet kiinnostanut. Tuli hyvä suoritus, vaikka meinas pari kertaa pudota, muttei pudonnutkaan.

Minkähän takia taas näissäkin suur kisoissa jäädää vähille mitalleille.....

kyllä minäkin voisin ottaa yhden reissun laisiin ja pitää siellä kivaa.

Ai niin se on kuin laittas rahaa pankkiin kun haetaan sitä kokemusta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jenkkien joku uinnin valmennuspomo itkee jotain dopingista, siis kiinalaisen käyttämänä.

Tuon maan valmentajana pitäsin turpani hyvin supussa oli laji kun laji dopingista.

Jos mittari ei ole värähtänyt, niin aika rohkeaa puhetta. Vois jolla jenkeissä aikamoiset oikeusprosessit jo käynnissä, jos menis tuollaisia laukomaan ennen positiivista tulosta. Tahi jenkeissä ei taitaisi edes positiivinen tulos oikeuttaa tuohon.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Viime yönä kämpässä +28c, koivuallergia päällä ja vitun kärpäsiä huone täynnä. Hyvin tuli nukuttua siis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös