Vitutusketju

  • 10 548 333
  • 56 138

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei mulla ainakaan ollut opiskeluaikoina lomaa yhtään. Seitsemän vuotta olin yliopiston kirjoilla, ja pisin aika etten tehnyt mitään oli varmaan viikko. Koko ajan olin töissä jos en luennoilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
STTK:n puheenjohtaja Helsingin Sanomissa: Kesä- ja joululomat pois opiskelijoilta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mistä näitä saatanan taulapäitä löytyy? Ei saatana. Voi vittu! Voittaako tämä valtio tosiaan näitten saatanan paskaporvareiden mielestä jotain, jos opiskelijatkin poltetaan loppuun. VITUN TOLLOT!

Työurien pidentämiset - my ass! Porvareiden ylisuurten palkkojen leikkaamiset - oh yes!
Kyllä tuossa ihan asialliset perusteet on taustalla. Jos ajatellaan akateemisia opintoja, niin on ihan hanurista että perustutkinto-opiskelu on noin kolme kuukautta kesäaikaan seis. Tai jopa enemmänkin, silloin kun luentokausi päättyy joskus Vapun jälkeen, jota seuraa lähinnä pelkkiä tenttejä. Uusi luentokausi alkaa vasta syyskuulla. Akateeminen vapaus pitää tietysti muutenkin muistaa. Sitä voi opiskella, tehdä töitä tai lomailla ihan sellaiseen tahtiin kuin tuntuu järkevältä. Opintotukien rajoitukset ovat tietysti oma lukunsa, mutta ei nyt takerruta pikkuasioihin.

Minkään loppuun palamisen tai polttamisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Suurin osa jengistä eli täysipäinen porukka on kesät duunissa ja palaa syksyllä opintojen pariin joko pitämättä minkäänlaisia lomia tai ihan pienen loman jälkeen. Jos faija kustantaa niin tällainen hyväosainen varmaan voi lorvia tai matkustella. Tai jos on joku oraanpurija tai jokin muu lankuttaja, niin sellaiset kai harrastavat kesän ajan jotain hippihommia. Tältä jengiltä saa lomat poistaakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse valmistuin kuudessa vuodessa maisteriksi. Suurimman osan ajasta tein viisipäiväistä työviikkoa, ja parina vuonna tein vielä lauantaitkin kovalla prosentilla. Lomaa pidin rahatilanteen salliessa kesäisin ehkä viikon tai pari.

Kun ihminen ryhtyy opiskelemaan, niin silloin on järkevää opiskella tulosoreintoituneeksi ja koettaa omaksuakin asioita välillä. Työssäkäynti kannattaa ihan ammatillisista tai elämänkokemuksellisista syistä, ja monelle se on taloudellinen välttämättömyys.

STTK:n kaverin kommentissa ei varmaan tarkoitettu sitä, että opiskeleminen olisi pakollista nuo 12 kuukautta vuodessa. Oletan että idean alkuperäinen kärki oli tehokkaan opiskelun ympärivuotisessa mahdollistamisessa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siis opiskelijathan ei lomaile kesiä, vaan tekevät töitä. Opintorahat sun muuthan ovat lähinnä vitsi.
Nimenomaan. Mie jaoin postia kesät, joululomat ja muut. Loput ajat tein opettajan sijaisuuksia. Oli vaimo ja lapset elätettävänä, ei voinut heittäytyä opiskelijaksi, haalari päällä kahvilassa istuksimaan. Tai oli mulla haalari, vaan se oli puusepänliikkeen. Viikonloput tein appiukon firmassa puuhommia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse näkisin niin, että monelle olisi ainakin hyvä optio mikäli oppilaistosten opetus- ja tenttitarjonta ulottuisi läpi vuoden. Sehän antaisi mahdollisuuden luovia opinnoista läpi entistä nopeammin ja oikein toteutettuna myös joustavammin.

Itse tein kuudesta opiskeluvuodestani neljän vuoden ajan töitä joko täysipäiväisesti tai välttämättömien luentosarjojen takia 3-4 päivän viikkotahdilla, kesät ja talvet. Jouluna lomailin vain normilomat, kesällä pidin viikon tai pari lomaa. Jos rahatilanne salli, niin muutaman kerran otin jopa viikon verran ihan rokulia, keskellä syksyä tai kevättä. Se olikin varsinaista ylellisyyttä. Täytyy kyllä todeta ettei minulla ollut opiskeluaikana vielä lapsia. Eihän tuo tehnyt todellisuudessa tiukkaakaan, kun ei tarvinnut huolehtia kuin itsestään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eikös tästä ole jo ollut puhetta?

Sulla on kuule kohtuu työmaa edessäsi, jos aiot siivota kaikki Internetin keskustelupalstat tältä. Kuluu kai se aika noinkin, eipä siinä.

Meinasin viikon päästä tulla käymään sielläpäin. Ihmeen seesteisissä tunnelmissa kesään vissiin ensimmäistä kertaa eläissäni. Kaikki ne, jotka ennen oli vastahangassa minuun nähden ovat joko kuolleet, menettäneet järkensä tai katkaisseet välinsä minuun. En valita.

Edit: Siis sukulaiset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuossa on kuule vinha perä. Ajattelitko, ettö Suomi saa ilmaiseksi tulevaisuuden osaajia, Westendin persreikä?
Voihan sen asian nähdä niinkin, että Suomessa saa kuka tahansa lähestulkoon ilmaisen koulutuksen tohtoriksi saakka. Mikäli vain haluaa eikä paska tee päässä liikaa patoja.
 

RDivis

Jäsen
Liiallinen kielipolisointi on rasittavaa! Etenkin siihen nähden, että kyseessä on kuitenkin kokonaisuutena erittäin laadukas keskustelupalsta. Ilmeisesti arvon Evil ei kuitenkaan heitä täysin romukoppaan(ignoreen), meitä sivistymättömiä. Itse olen pitkään kirjoitellut jo tähän tyyliin ja aina olet vastaillut. Sitä en tiedä tuomitaanko sisältö näillä virheillä automaattisesti roskaksi?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kolmelta heräsin nukuttuani messevät kaksi ja puoli tuntia ja sen jälkeen ei ole unta enää tullut. Että tällainen päivä tällä kertaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Liiallinen kielipolisointi on rasittavaa! Etenkin siihen nähden, että kyseessä on kuitenkin kokonaisuutena erittäin laadukas keskustelupalsta. Ilmeisesti arvon Evil ei kuitenkaan heitä täysin romukoppaan(ignoreen), meitä sivistymättömiä. Itse olen pitkään kirjoitellut jo tähän tyyliin ja aina olet vastaillut. Sitä en tiedä tuomitaanko sisältö näillä virheillä automaattisesti roskaksi?
En ignoroi periaatteesta ketään. Ja myönnän, olen varmasti rasittava mutta en läheskään aina ryppy otsassa. Kunhan huvikseni keljuilen.
 

RDivis

Jäsen
En ignoroi periaatteesta ketään. Ja myönnän, olen varmasti rasittava mutta en läheskään aina ryppy otsassa. Kunhan huvikseni keljuilen.

Taitaakin mennä niin päin, että se olen minä joka pyörii täällä turhan usein ryppy otsassa. Täytyy yrittää suhtautua vähän kevyemmin mielin kirjoitteluun.
 
Ehkäpä Malesiassa tunnistetaan kyseinen äiti ja oikeus voisi tapahtua.
Juttelin tutun poliisin kanssa, hän kertoi että nainen oli saanut tästä Malesiassa tuomion jo vuosi sitten. Toivottavasti vankila on kylmä ja ruokaa on niukalti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aikoinaan kävin Malesiassa ja lueskelin aina sopivan luppoajan tullen paikallisia lehtiä, joissa kerrottiin muun muassa paikallisten tekemistä rikoksista ja rangaistuksista, joita heille annettiin kustakin rikoksesta. Murtomies, joka oli hakannut liikkeen omistajan sairaalaan, määrättiin ruoskittavaksi ja muistaakseni häneltä katkaistiin toinen käsikin ranteen kohdalta. Näin ollen voi olettaa, että tuo nainen, joka niin raukkamaisesti kävi lastaan potkimaan, sai todella kovan rangaistuksen.

Vaikka Malesia onkin kehittyneempi maa kuin esimerkiksi Thaimaa, eivät sen vankilat ole juurikaan sen parempia. Niemimaan itärannikolla toteutetaan sharia-lakia, joten kuolemanrangaistus on yksi rangaistusmuodoista kyseisellä alueella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässä mielessä on hyvä, jos vauvaa hakkaava nainen on tosiaan saanut tuomion Malesiassa. Suomessahan vauvalle voi ravistella ja kuristella aivovamman ilman kovin kaksista tuomiota, tämmöinenhän tapaus juuri oli. Jos joku "pyhä äiti" hakkaisi lastaan muuten vain, niin aina tulisi vain ehdotonta, eikä välttämättä otettaisi edes lasta huostaan. Eli siinä mielessä Malesian linja, jossa rikollinen voi saada keppiä/ruoskaa ja virua paskaisessa vankilassa vuosia toteuttaa yleistä oikeudentajua paremmin kuin Suomessa.

Mitään kuoliaaksi ruoskimisia ei tarvittaisi, mutta ei olisi Suomessakaan pahitteeksi lisätä tuomiovalikoimaan häpäisy- ja kuritusrangaistuksia erilaisista pikkurikoksista. Helvetin kalliiksi tulisi pistää esim. myymälävarkaita tai graffitien töhertäjiä linnaan ja ehdollinen tuomio taas on silkka vitsi, joten kätevämmäksi ja halvemmaksi tulisi pistää töhertelijät ja pikkurikokset päiväksi pariksi johonkin jalkapuuhun ihmisten töllisteltäväksi, kenties voisi myydä mätiä tomaatteja heiteltäväksi. Tai sitten pari päivää siinä jalkapuussa ja sen jälkeen Singaporen tyyliin ruokokeppiä persuksille muutama napakka paukautus.

Ainakin joku vittumarko voisi miettiä sen jälkeen kahdesti, pitääkö lähteä sotkemaan yhteistä omaisuutta ja sossupummikin voisi miettiä, kannattaako niitä juoksukaljoja napata joka ilta lähikaupasta, jos seurauksena olisi pari päivää jalkapuussa ilman ruokaa (vettä kumminkin) ja sitten istumavaikeuksia loppuviikoksi kun perse olisi hellänä kepin sivalluksista. Vituttavat nimittäin kaikki paatuneet myymälävarkaat ja pummit sekä räkänokkaiset "tägien" söhertäjät, jotka rumentavat maisemaa rumilla, aivottomilla sotkuillaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Toisinaan vituttaa Suomen tappioiden jälkeiset analyyttiset selitykset. Minusta ne ovat yleensä paskanjauhantaa.

Esimerkiksi tappio Kanadalle johtuu mielestäni yksinkertaisesti yksilötaitojen eroista. Miksi ihmeessä tappiolle pitäisi muita syitä keksiä?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Miksi ihmeessä tappiolle pitäisi muita syitä keksiä?

Chris Pronger tämän Torinossa tiivistikin hienosti, kun toimittajanplanttu uteli, että mistä Kanadan tappio Suomelle mahtoi johtua:

"Olen tutkinut sääntökirjaa ja tullut siihen tulokseen, että tappion syy on siinä, että Suomi teki kaksi maalia ja me emme yhtään".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös