Vitutusketju

  • 10 544 671
  • 56 132
K

kiwipilot

Opastan myös sinua tampio, kävelemään asfaltilla, ei nurtsilla. Nurmikolle kun on voinut sun naapurin koira puristaa pyyttonit.

Tyypillistä: argumenttien loppuessa mennään henkilökohtaisuuksiin. Ai niin, jos et näe hurttasi ulostamia paskakikkaroita, osta rillit.

Mä maksan mielihyvin koiristani 100 euroa / kpl / kuukausi, jos sinä hoidat omien lastesi kaikki kustannukset, eikä mun tarvitse heihin veroissani laittaa pennin jeesustakaan.

Ja sinun koirasi maksavat varmasti tuloistaan emäntänsä tulevat vuodet hoitokodissa?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Espoossa asuessani keräsin aluksi tunnollisesti koiran jätökset. Jossain vaiheessa aloin kiinnittämään huomiota keräämättömän paskan määrään. Kun yhdellä neliömetrillä voi olla 15 vierasta pökälettä oman koiran pökäleen lisäksi, niin tuntui yksinkertaisesti järjettömältä poimia se itselle kuuluva pökäle pois ja kävellä sen jälkeen loppulenkki, mahdollisesti useita kilometrejä pökälepussin kanssa seuraavalle roskikselle tuhansien keräämättömien pökäleiden ohi. Sittemmin ei tullut poimittua kuin kriittisimmistä paikoista, eli jalkakäytävältä tai jonkun portin pielestä. Nyt maalla en kerää juuri koskaan, mutta täällä tuntuu luonto hoitavan jätökset muutenkin nopeammin.

Pasilassa on työpaikan lähellä yksi pieni kävelytien pätkä, jossa on selvästi saman koiran koko talven jätökset keskellä tietä. Samanlaisia ja samankokoisia läjiä kymmenittäin vierekkäin. Vituttaahan tuo. Minulle sopisi hyvin, että kaikista koirista otettaisiin heti pentuna dna-näyte talteen ja kunnat voisivat sitten tehdä pistokokeita pahimpien jätösten kohdalla ja laittaa kunnon laskua perään.
 
Jep, nyt näkisin, että ollaan asian ytimessä, tai sitten ei. Ei täällä koiria vihata vaan niiden omistajia. Ei koiraa voi syyttää siitä, että omistajaa ei kiinnosta. Tämä sama pätee niin lapsiin kuin koiriinkin. Jos mukulat juoksevat esim. kaupassa päättömästi niin se johtuu siitä että niiden annetaan tehdä niin. Itselleni ei tulisi mieleen antaa koiran paskoa kävelytielle tai jos niin sattuisi jostain syystä käymään niin korjaisin kyllä jäljet pois. Ei ole niin suuri vaiva kun taas jonkun kengänpohjien siivoaminen liukumiinan jälkeen.

No vihataan koiria tai ei, se ei ollut se ongelmani tässä "vitutuksessani". Minä kerään kyllä koirieni paskat aina kun ne osuvat sellaiseen kohtaan missä ihmisiä voi kulkea. Ojan pohjalta tai pellolta niitä en lähde noukkimaan koska koen sen turhaksi. Ongelmani oli tuo kohtaamani force majeure eli koiran kuralla oleva vatsa jonka johdosta en vaan kyennyt noukkimaan sitä ruskeaa vettä siitä kadun reunasta.

Tästä lapset vs. koirat väittelystä tuli mieleen taloyhtiön tiedotteessa lukenut kohta missä kiellettiin lohkolämppäripiuhojen roikottaminen kiinni tolpissa kun ne ei ole autoon kytkettynä. Kiellossa todettiin niiden olevan vaarallisia leikkiville lapsille. Vittu kenen lapset leikkii parkkipaikalla ja sähkötolppien piuhoilla? Ok, minä en pidä sitä piuhaa siinä turhaan mutta kyllä omille lapsilleni kehottaisin leikkimään jossain muualla kuin parkkipaikalla.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Vituttaa aivan suunnattomasti nämä kaikki koirankusettajat/paskattajat. Ne kun eivät ymmärrä mitään. Paskattakaa ne vitun rakkinne omalle pihallenne, älkääkä haitatko normaaleiden ihmisten elämää niillä saatanan karvakasoillanne. Että joku voi heittää, että pitäkää ne lapsenne pois sieltä mikä kuuluu meidän kirpputehtaille. Haistakaa vittu! Se koira on vaan eläin.

Toinen asia mikä hieman vituttaa, lähinnä kylläkin ihmetyttää, on tämä "sali"kulttuuri. Esim. "kävin eilen salilla tekemässä ojentajia ja olkapäitä" !
Kuinkahan vitun paljon niitä täytyy tähän maailmaan tehdä? Minulla oli jo lähtötilanteessa ihan kaikki osat valmiina. Tai sitten opetelkaa nyt vitun pullistelijat puhumaan. Kirjoittamisesta ei varmaan tule mitään. Ai niin, eihän puhuminenkaan onnistu, kun on suu täynnä pillereitä.

Kuitenkin eniten vituttaa nämä "koiraihmiset". Koiravero pitäisi nostaa sellaiselle tasolle, että tapahtuisi jotain. Esim. 100 euroa kuukaudessa (pl opas- ja virkakoirat) olisi sopiva määrä. Ja jos ei maksa, niin omistajalle sakot ja piskille kuula ohimoon. Tekipäs hyvää.
Vituttaa aivan suunnattomasti nämä lainaamani kirjoittajan kaltaiset tampiot. Ne kun eivät ymmärrä mitään. Kuula kalloon ehkä auttaisi?

Terveisin koiranomistaja joka ymmärtää kerätä koiransa jätökset.

Ah, tekipäs hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kun mulla oli koira niin en jaksanut todellakaan noukkia kikareita pois. Paskatin kuitenkin rakkini hyville mestoille. Ei mihinkään yleisille paikoille ja jos paskoi yleiselle paikalle niin äkkiä pois hoodeilta ettei kukaan nää ja ei mulla mitään ongelmaa noista paskoista ole. Kävelen sitten vain tarkemmin ja en astu väärin paikkoihin, jos sitten paskaan jumiin jään niin sitä varten on auto. Kyl sil eteenpäin pääsee.

ps. Ukkometsolla on vaginassa hiekkaa ja kengänpohjassa paskaa. Muahaha.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On meillä hienosti asiat, kun vitutusketju täyttyy koiranpaskoista ja lapsien äänistä! Todellisia vitutuksenaiheita ei ole näköjään lainkaan.

Meillä on kotipiha täynnä koiranpaskaa, kun kaksi koiraa on leikkinyt ja touhunnut pihalla talven ja välillä jopa paskoneet sinne (asumme maalla, pihan koko noin puoli hehtaaria ja koirat ovat usein vapaana pihassa), eikä olla viitsitty siivota kikkareita talvella. Tämä ei aiheuta ongelmaa, kun piha haravoidaan lumien sulamisen jälkeen nämä useasti pakastuneet kikkareet hajoavat nurmikon joukkoon. Toisaalta talossa asuu pari lastakin, jotka pitävät ääntä ja selviän siitäkin.

Jos koira paskoo sellaiseen paikkaan, mihin sen ei kuulu paskoa, isännän/ emännän pitää siivota jäljet. Tällaisia paikkoja ovat tietysti kävelytiet ja sellaiset alueet jotka on rakennettu ihmisiä varten esim. puistojen nurmikot. .
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mikä neuvoksi arvon koiravihaajat? Kuula kalloon? Sillähän se ulostaminen olisi loppunut...

Moi, en vihaa koiria. Hienosti löysit poikkeustapauksen jolla voi vetää marttyyriviitan kaapista ja mennä vapisemaan sohvalle Fifin kanssa kun muu maailma ei pidä koiranpaskoista jalkakäytävällä. Kyse ei nyt ole yksittäisistä varpusparvista vaan niistä ihan (aikanaan) kiinteistä pötkylöistä jotka olisi ihan oikeasti helppo kerätä pussiin (ps. oon kokeillut).

Kävin tuossa korkkaamassa frisbeegolfkauden paikallisella radalla joka sijaitsee puistossa ja sen vieressä olevassa metsikössä. Oli paljon koiranläjiä. Haittasiko? Ei, paskoohan karhukin metsään. Samoin saa tehdä koira, ilman että omistajan tarvitsi lähteä pussi kädessä metsästämään talvipyyttonia. Itsepä lähdin sinne seikkailemaan.

Enkä tässä ole nyt kaikkia maailman koiranomistajia teilaamassa, valitettavasti vaan osa pilaa taas monen maineen.
 
Moi, en vihaa koiria. Hienosti löysit poikkeustapauksen jolla voi vetää marttyyriviitan kaapista ja mennä vapisemaan sohvalle Fifin kanssa kun muu maailma ei pidä koiranpaskoista jalkakäytävällä. Kyse ei nyt ole yksittäisistä varpusparvista vaan niistä ihan (aikanaan) kiinteistä pötkylöistä jotka olisi ihan oikeasti helppo kerätä pussiin (ps. oon kokeillut).

Kysyit mikä siinä on niin vaikeaa ja nostin esille tapauksen jossa itse olen kohdannut vaikeuksia ja saanut mummelilta pään puistattelua vielä kaupan päälle. Olen pahoillani jos vastasin kysymykseesi väärin. Otin nyt kuitenkin esimerkkitapauksen esille...

Kuten seuraavassa viestissäni totesinkin, noukin kyllä paskat kadulta ja ymmärrän ettei ne ole kaikkien mieleen, mutta eipä ne minun maailmaa kaadakaan.

Nyt laitan marttyyriviitan korvilleni ja menen itkemään ja vapisemaan itseni uneen fifin kanssa. Nyyh.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jopas on juttu levinnyt.

Otataanpa nyt hitaasti ja rautalangasta:
- Ulkoilin neljän alle kouluikäisen kanssa, keli oli kostea ja koiranpaskoja valehtelematta muutaman metrin välein.
- Lasten on ihan hyvä saada liikuntaa välillä, joten rattaat tai taluttaminen ei ole ratkaisu.
- Kaksivuotiaan liikkeitä ei kykene aina ennustamaan --> haalarit paskassa parin ensimmäisen syöksyn jälkeen
- Tämäkös alkoi harmittaa eli kansanomaisemmin vituttaa --> purkautuminen vitutusketjuun

Painotan, että tarkoitukseni ei ole alkaa kytätä koiranomistajia elukoidensa paskottamisen suhteen sen erityisemmin, enkä edes ajattele, että kaikki koiranomistajat olisivat niin lyhytnäköisiä, että antavat eläimiensä paskoa portinpielet täyteen. Lisäksi ymmärrän, että näissä asioissa voi käyttää tervettä järkeä puolin ja toisin. Harmittaa se paska vaatteissa, tuli sitten mitä kautta tuli, mutta ymmärrän kyllä, että metsässä tai ojan pohjia rypemällä mahdollisuus on suurempi. Painotan, että muksuni tai sukulaismuksuni eivät nuohoa ojanpohjia se suuremmalla intensiteetillä, mitä nyt pikkulapsi saattaa sellaiseen yht'äkkiä päättää hypätä. Lisäksi ymmärrän yllä esitetyistä pointeista oikein hyvin esimerkiksi sen, ettei aina ole sitä pussia mukana, joskus lemmikkikin on kipeä ja metsään tekevät tarpeensa muutkin elukat kuin koirat. Koiravihaa en pode, enkä vihaa edes koiranomistajiakaan. Paska vaatteissa sen sijaan ottaa päähän, kun se aiheutuu joidenkin ajattelemattomuudesta. Menee samaan kastiin kuin vaikkapa tupakan leikkikentille tai pihoille tumppaaminen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wat? No nyt vituttaa minuakin.

Voi olla vaikea äkkiseltään käsittää, mutta maanviljelyssä sää on kohtuullisen isossa roolissa. Hitonkos väliä sillä kaupunkilaiselle, jos välillä sataa vettä tai on paljon lunta, mutta jos kylvöaikaan pellot lilluu vedessä tai lumi on painanut mansikkakasvustot sileäksi, on seuraavan vuoden tulot menetetty. Eli NOLLASSA. Että katsotaan sitten vuoden päästä uudestaan.

Vaikeahan se on käsittää, kun maito tulee kaupasta ja jauho leipään heti siitä maidon viereisestä hyllystä. Ei jumalauta.

Terveisin Maalainen

Nooh, nooh. Ei kyse ollut pakkasesta tai lumesta, vaan ihan vain siitä, että ihan joka ikinen kevät maanviljelijät valittavat säästä. Siis joka kerta. Joko on ollut liian kylmä talvi tai liian leuto. Tai on satanut liikaa tai liian vähän. Tai jos on satanut sopivasti niin vääränä ajankohtana tai oikeana ajankohtana, mutta jotenkin muuten väärin. En ole koskaan nähnyt maanviljelijän sanovan, että joo, nyt oli hyvä talvi, hyvä sato tulossa. Väkisinkin sitä alkaa miettiä, että onko maanviljelijöiden ammattitaidossa jotain vikaa, kun sato on aina pilalla (siis maanviljelijöiden itsensä mukaan) säästä riippumatta. Tänä vuonna olen nähnyt yhden maanviljelijän haastattelun ja se oli sitä tuttua perusnegailua, mutta yhdestä ei tietenkään kannata johtopäätöksiä vetää. Olisi kiva joskus nähdä tyytyväinen maanviljelijä, mutta ei kait sellaista ole. Ja loppupeleissähän kaikki on kuitenkin EU:n syytä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä oon aina tiennyt, että se luihu, hampaaton nelikymppinen äijä on yksi kusipäisimpiä ihmisiä tässä kaupungissa.
Nyt käsitys sai lisävahvistusta. Kävin äsken pyörälenkillä ja takastullessa poikkesin kaupungin itäisellä puolella sijaitsevalla huoltoasemalla ostamassa lasagneainekset, jotta saan nauttia lempiruoastani illalla samalla, kun toivottavasti nautin suosikkijoukkueeni pelistä.

Fiilistä hiukan laski tuo alussa mainittu kusipää, joka leikki sillä ikälopulla "radalle.com" Nissanillaan siinä huoltoaseman pihassa. Vittu, että et voi sitten leikkiä sillä omalla hengelläsi siellä radalla, vaan tulet vaarantamaan minun ja monen muunkin ihmisen hengen yleisen liikenteen sekaan. Nyt ei lähtenyt auto käsistä, mutta et sä saatana niin taitava sen kanssa ole ettei se jossain vaiheessa vielä käsistäsi lähtisi. Se toinen "radalle.com" Nissan sinun jälkeesi lähti huomattavasti rauhallisemmin siitä liikkeelle.

Voit uskoa ettei sinun ajotyylisi herättänyt huoltoaseman pihassa kenessäkään ihastusta vaan yleinen linjaus oli sinulle nauraminen ja kiroileminen.

Tollasta leikkimistä saattavat harrastaa kakskymppiset hyppyritukat, mutta vittu, että nelikymppinen, kalju, hampaaton vatipää.
Aja se autos seinään jossain siellä missä siitä ei ole muille vaaraa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mikä neuvoksi arvon koiravihaajat? Kuula kalloon? Sillähän se ulostaminen olisi loppunut...

Höpö höpö, kuollessaanhan se koira vasta tortut vääntääkin, joten koiraa lopettaessa tulee ottaa pussi mukaan.

Voi hyvänen aika. Tultiin Lapista Ouluun appivanhempien ja eukon siskon kanssa. Koska mökkieväistä jäi yli nakkeja, piti koko porukan ässiytyä meidän pieneen kämppään nakkikeitolle. Arvatkaapa saanko kattua UrhoTV:ltä matsia? Ehei, TV:stä katsellaan paskakanavaa. Ja tuon toosan pitää olla niin naurettavan isolla, että kärppämatsia ei voi seurata radiostakaan ilman kuulokkeita ja kuulokkeiden käyttö tulkitaan epäkohteliaaksi. Kämppä haisee märälle koiralle ja hielle. Kai siihen hajuun tottuu, mutta me, jotka huolehdimme hygieniasta, haistamme kai paremmin. Ja kaikki tämä yksien saatanan kiroamien nakkien takia. Nyt vielä pelottaa että ovat jäämässä yöksi. Silloin kyllä pitää elää kuin huopatossutehtaalla, kun väki ruukaa mennä nukkumaan aikaisin. Ei edes tupakilla voi käydä. Helvetti kun ei voi omassa kämpässään olla herra kun nuo saapuvat.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa aivan suunnattomasti nämä lainaamani kirjoittajan kaltaiset tampiot. Ne kun eivät ymmärrä mitään. Kuula kalloon vaan.

Terveisin koiranomistaja joka ymmärtää kerätä koiransa jätökset.

Ah, tekipäs hyvää.

Anna tulla vaan. Koirien mukaan tämä yhteiskunta ei kuitenkaan pyöri, luulitte sitten ihan mitä vaan. Ainoastaan aiheutatte suuremman kustannuksen kuntataloudelle, kuin muut ihmiset. Minä kun en millään haluaisi suurilla verokertymilläni kustantaa mitään koirapuistoja, ulkoilutusaitauksia tai paskankeräysroskiksia. On niillekin esim. v. 2008 maksamalleni 27400 veroeurolle muutakin käyttöä. Onneksi jäi jotain vielä itsellekin.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyypillistä: argumenttien loppuessa mennään taas henkilökohtaisuuksiin.

Kuinka niin? Sinun koirasi (kaiketi, niin olen ymmärtänyt, kun olet noin herkkä, että Sinulla on koira/koiria) käyttää kuntasi palveluja ainakin jonkun verran. Eihän siinä mitään henk.koht. juttua ole. Täälläkin tehdään kaikenlaisia ulkoilutusaitauksia, paskaroskiksia jne leikkialueita todellakin koirille. Ja kaikki se raha on pois kunnan perustehtävästä. Kunnan tehtävä on tarjota palveluja ihmisille, ei eläimille. (pl tuotantoeläimet ja opas- ja virkakoirat). Että näille pikku puudeleille vaan kunnon maksut kunnan palveluiden käytöstä. En minäkään saa venepaikkaa kuin melko suuresta maksusta. Varmaan saisin sen ilmaiseksi, jos rekisteröisin sen naapurin piskin nimellä. Ja ettei mene aiheen ohi, niin se saatanan rakki vasta vituttaakin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vittu, että vituttaa!
Vittu, pillu ja puupalli. Ei helpottanut - vaan yhä vituttaa ehkä enemmän kuin kertaakaan aikaisemmin.
Vittu!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
ukkometso kirjoitti:
Kuinka niin? Sinun koirasi (kaiketi, niin olen ymmärtänyt, kun olet noin herkkä, että Sinulla on koira/koiria) käyttää kuntasi palveluja ainakin jonkun verran. Eihän siinä mitään henk.koht. juttua ole. Täälläkin tehdään kaikenlaisia ulkoilutusaitauksia, paskaroskiksia jne leikkialueita todellakin koirille. Ja kaikki se raha on pois kunnan perustehtävästä. Kunnan tehtävä on tarjota palveluja ihmisille, ei eläimille. (pl tuotantoeläimet ja opas- ja virkakoirat). Että näille pikku puudeleille vaan kunnon maksut kunnan palveluiden käytöstä. En minäkään saa venepaikkaa kuin melko suuresta maksusta. Varmaan saisin sen ilmaiseksi, jos rekisteröisin sen naapurin piskin nimellä. Ja ettei mene aiheen ohi, niin se saatanan rakki vasta vituttaakin.

Koiria on kaksi. Niillä verofyrkilla, joita maksan on ihan kohtuullista, että kunta duunaa paskaroskiksia ja koira-aitauksia. Mun puolestani kunta voisi tarjota vaikka kaikille ilmaisen venepaikan verorahoilla, hyödyntäisin etua itsekin.

Koska minulla ei ole lapsia, niin sanon ihan rehellisesti, että mua ei taasen voisi vähempää kiinnostaa onko lapsille tarjolla päivähoitoa vai ei, saavatko he koulussa ilmaista safkaa vai eivät, ovatko ryhmät kenties liian isoja ja niin edelleen. Vähän remppanaa tuollainen puusilmäinen vinkuminen; itse kuitenkin hyödyt veronmaksajien rahoista, miksi et haluaisi muiden hyötyvän.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska minulla ei ole lapsia, niin sanon ihan rehellisesti, että mua ei taasen voisi vähempää kiinnostaa onko lapsille tarjolla päivähoitoa vai ei, saavatko he koulussa ilmaista safkaa vai eivät, ovatko ryhmät kenties liian isoja ja niin edelleen.
Mikä lieneekään yhteiskunnan menestyksen ja tulevaisuuden kannalta merkityksellisin asia: Koirien hyvinvointi, koiran omistajien hyvinvointi suhteessa harrastukseensa vai lasten hyvinvointi?

Vähän remppanaa tuollainen puusilmäinen vinkuminen; itse kuitenkin hyödyt veronmaksajien rahoista, miksi et haluaisi muiden hyötyvän.
Miksi sitten vingut veromarkoilla tuotetuista lasten ja lapsiperheiden palveluista?
 
Noista lapsista tulee kuitenkin vielä niitä veronmaksajia ja eiköhän ne ehdi maksamaan niitä veroja sen verran elämänsä aikana että niillä katetaan ne lapsuuden aikana tulleet menot yhteiskunnalle. Ja käsittääkseni kaikki ovat joskus olleet lapsia. Joten vähän ihmetyttää tuo monenkin kitinä siitä että verorahoja menee lasten hyväksi. Ainakin meikäläisen mielestä tulevaisuuteen satsaaminen on hyvä asia. Eli että pidetään huoli siitä että niitä veronmaksajia on tulevaisuudessakin tarpeeksi. Ja itselläni ei lapsia ole, ei myöskään koiria.

Tällä hetkellä vituttaa lähinnä eräs henkilö, vois jo jättää meikäläisen rauhaan. Tai vituttaa kun ei tiettyihin paikkoihin voi mennä ilman että törmää siihen.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Hirveä krapula päällä ja sitten vielä IFK paskoo allensa, no eipä tuo raha olekkaan elämässä tärkeää..
 

Liitteet

  • pafinvedot.png
    pafinvedot.png
    24,8 KB · kertaa luettu: 880

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä kaikki HIFK-fanit? Ketjun luulisi pullistelevan Jalosen peruuttelukiekon vuoksi. Edes tappio ei vituta niin paljoa kuin tapa, jolla se tuli. ARGHH!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös