Vituttaa vieläkin viime torstain tapahtumat, kun kahden viikon kesälomani alkoi helkkarin mukavasti.
Toisena lomapäivänä duunissa oli jo kaaos, joten lupauduin saapumaan paikalle hoitamaan yhden homman, polvi edellispäivän tapaturman jäljiltä vielä niin kipeänä, että hyvä kun kävelemään pystyi. Kun ilmestyin paikalle, pomo nakittikin tekemään toisen, isomman ja aikaa vievämmän homman, johon kilttinä ihmisenä suostuin.
Noh, sain homman tehtyä ja aloin tehdä lähtöä, kun pomo tuli kiljumaan, että minneköhän mä kuvittelen olevani menossa ja että hän oletti mun tekevän paljon enemmän (siis sen jälkeen, kun olin jo tehnyt tuplat siitä, mitä oltiin alunperin sovittu!).
Päättömän rähjäämisen jatkuessa totesin, että kiltteily saa luvan riittää, ja lauoin erinäisiä mielipiteitäni asioiden hoidosta kohtuullisella äänenvolyymilla, ja nostin kytkintä.
Ai miksen nosta asiasta isompaa äläkkää? Koska mulle periaatteessa ei kuuluisi lomaa, mutta tämä lienee pomon lahjontayritys, etteivät tietyt, yrityksen ja asioiden hoitamisen kannalta erittäin olennaiset asiat leviäisi eteenpäin omistavalle taholle. Itse otan puhtaalla omatunnolla loman vastaan, sillä olen kymmeniä kertoja jäänyt ylitöihin (korvauksetta), jottei pomo jäisi kiinni dokaamisestaan ja hommat tulisivat hoidettua. Laskeskelin tuossa justiinsa, että niistä ylityötunneista olisi kertynyt n. 40 päivää lomaa...
Ja joo, on ihan oma moka, mitäs olen (tietyissä asioissa) ihan liian kiltti ja joustava.