Vitutusketju

  • 10 548 990
  • 56 138

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Aika rohkeasti otit kantaa, ilmeisesti sinulla on kokemusta läheisistä, jotka sairasta dementiaa tms.??

Mjoo, voin kertoa, että wilco on nyt aika heikoilla jäillä lausahduksensa kera.

"Rohkeasti kantaa, heikoilla jäillä."

Voi vittu mitä kommentteja. Onneksi te olette maailman parhaita ihmisiä ja vain teillä on sukulaisia ja vain te olette pyhimyksiä. Te olette kyllä mahtavia ihmisiä, voi että kun ei voi olla kuten te. Miksi ihmeessä tänne saa muutkin kirjoitella, ettekä vain te. Olisi paljon parempi palsta.

Ihmiselle, joka on kuolemassa, sairasti dementiaa tai ei, on mukava nähdä tuttuja ihmisiä. Vaikka vain hetken sen muistaisi tai tuskin ihmistä itseään muistaisi. Siinä ei paljoa kysellä, jos sukulaisesta nyt vähän tuntuu pahalta. Se on paljon tärkeämpää tälle vanhukselle tms.

Että silleen...
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elemafantit

Koko päivän on kuulostanut siltä, että tossa naapurissa teurastetaan jotain mammuttia. Mmmmmoooöööööömmmmmmm! Mmmmöyyymmmyyyyrrrmm!

Tietyömaahan se tuossa majailee. Kai ne jotain todellä tärkeätä siellä tekevät. Saisivat vähitellen laittaa pillit pussiin tältä päivältä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Helvetin IS veikkaajan tilaajapalvelu! Onkohan ne ihan vittuilumielessä laittaneet saman eukon toteamaan 10sec välein, että "tilaajapalvelussamme on edelleen ruuhkaa blaa...blaa...blaa..."? No, lehdenkin tason tuntien...
 

scholl

Jäsen
Mihinkä ne hyvät muistot sitten muka katoaa, vaikka sinne sekaan tulisi muutama muisto sairauden murtamasta?

Että silleen...

Ne unohtuvat. Itselläni kävi sillä tavalla etten oikein muista, miltä isoäitini edes näytti ennen halvautumista, vaikka paljon tuli nähtyä, käytyä heidän mökillään etc. Se on vain se viimeinen kaksi vuotta halvaantuneena sairaalan vaatteet päällä ja riutunut olemus, mikä on mielessä. Siis vaikka tuosta on yli kaksikymmentä vuotta aikaa niin ne aiemmat muistikuvat eivät ole sillä tavalla oikein palautuneet mieleen. Muistan missä olemme käyneet, mutten oikein muista, miltä hän näytti ennen sairastumista.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Selkäranka on Etolan kumiletkua. Toisaalta morkkis on vasta huomenna ja nyt edessä kylmää olutta, hold em:ia ja illalla ravit. Hmm... taidan siirtyä onnellisuusketjuun ;)
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisinaan ei vaan mikään onnistu.

Tai itse asiassa, kun yksi asia menee niin sanotusti vituiksi, niin siinä peesissä menee kaikki muukin päin sitä itseään.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Sdiri (vaimikänytonkaan) ja ranskalainen media, huh huh!
Tero "teurastaja" Pitkämäki vaan jahtasi miljoonia, kun fransmanni teki kuolemaa. Eikö ne vois jo lopettaa asian käsittelyn.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Hehe..Elämä on ihanaa! Pesismonari heitti juoksulla..Onneksi panostakaan ei ollut paljoa, vain sen säälittävän 1€ verran. Ehkä täytyy lopettaa veikkaaminen..Rupeaa tätä tahtia menemään kaikki rahat lääkkeisiin. Taidan mennä pas**lle ja pyyhkiä takamukseni Joensuun karttaan.

Ei tosiaan muuta tähän hätään..
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Pesismonari heitti juoksulla..Onneksi panostakaan ei ollut paljoa, vain sen säälittävän 1€ verran.

Paljo ois tullu? Käännetään siis vielä vähä veistä.

Vituttaa kun ei tule uni ennen kuin klo 3-4. Kiva koittaa päästä sitten aamusta heti ylös virkeänä. Suihkussakin nukahdin tänään. Vittu.

Tiesittekö muuten, että veelanin säätäminen on perseestä! Voi elämä sitä ähinää ja kiroilun määrää kun ei suostu toimimaan. Mikä siinä voi olla ettei laittee toimi niinkuin haluaa? Jumalan vittuilu? Insinöörien vittuilu? Kun itse valmistun niin vittuilen takasin. Ähäkutit, saatana. Kaverikin heitti kivan: "hommaa mäkki, ni ei oo ongelmia!"

Joo horikoon sekin persettään!
 
Viimeksi muokattu:

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ei ne muistot mihinkään katoa, mutta kun katsoo miestä, joka näyttää isältä, mutta ei ole isä... Kysymys ei ole "muutamasta muistosta sairauden murtamasta", ainakaan minulla.

Aika rohkeasti otit kantaa, ilmeisesti sinulla on kokemusta läheisistä, jotka sairasta dementiaa tms.??

Itse voisin ottaa ihan kantaa muuten vaan... Omat (jotka ehdin nähdä) isovanhempani olivat lopussa jo pahasti dementoituneet, mutta jotenkin sinne meni suht mielellään, koska minulle tuli mieleen se, että haluaa vielä tuottaa iloa niille, jotka minusta aikanaan huolta kantoivat...

Lisäksi olen ollut toista vuotta tekemisissä alzheimer -potilaiden ja dementikoiden kanssa ja onhan se välillä raskasta, mutta on niitä hyviäkin hetkiä siellä paljon joukossa. Täytyy sanoa, että kyllä se on mukava tunne itsessäkin kun saa ihmisen huulille hymyn aikaiseksi, vaikka toisella ei ole minkäännäköistä lähimuistia tm. jäljellä.

Sen sijaan vierailuja ei paljoa tullut omaisilta... Se on niin paljon helpompi tapa olla mukana siinä vanhuksen loppuelämässä, kun on siinä lähellä parikin kertaa kuukaudessa (omani asuivat 100 km päässä)...

Totta kai se on raskasta, sitä en missään nimessä kiellä, mutta oma mielipiteeni on (ja ihan osoittamatta tätä kellekään) että se dementoitunut henkilö on vielä ihminen, jonka kanssa pitäisi olla yhtä kärsivällinen kuin lapsenkin kanssa. Ei ainakaan henkilökunnasta ole missään nimessä korvaamaan sitä iloa jota tutun henkilön tunnistaminen tuo vanhuksen kasvoille...

Jaksamista kuitenkin jokaiselle asiaa läheltä seuraavalle...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-------antaapaa olla----------
 
Viimeksi muokattu:

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Vitun saatana. Ei taas uni tahdo tulla, seiskalta päässy yövuorosta ja sängyssä pyöriny puoli kasista asti. Tuleva yö saattaa olla melko raskas, mikäli unta ei ala näkymään... Perkele, seuraavan kerran varaan sieltä sen 20mg Tenoxin hätävaraksi. Ei tuu persettä tai kevättä tästä hommasta.

Oli tarkoitus kaupungille lähteä tänään kuljailemaan mut vitut, sano vatanen. Näillä näkymin viiden-kuuden maissa jos heräisin.

Jotain hyvääkin, tilaamani Dropkick Murphys-paidat tulivat yllättäen jo tänään, piti mennä ensi viikolle... Jepujee, sanois Kukkos-Anssi tässä kohtaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Vitun OMX on tänäänkin lähtenyt laskuun. Muutamassa minuutissa on tultu alas 0.5 % eilisestä. Huonohkot osavuosikatsauksetko tähän jo monta päivää jatkuneeseen alamäkeen nyt ovat syynä? No, malttia ei menetetä, vaan sijoituksiin uskotaan edelleen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa arkkitehti, joka on suunnitellut meidän firman portaat. On se varmaan vitun upeaa ja maailman monimuotoisuutta symboloivaa, jos laittaa niihin portaisiin sellaiset mukavat kulmat, joihin saa jalkaterän kärjen mahtumaan astuessa. Muutaman kerran olen jo meinannut kompastua niihin ihan vittuillakseni, ja tänään päätin ihan piruuttani toteuttaa uhkaukseni. Ja tein sen vielä ihan kiusallani täysi kahvimuki kourassa.

Onneksi otin automaatista wieniläistä kahvia. Jos olisin ottanut jotain muuta, olisi meikäläisen oikeassa kädessä nyt todennäköisesti palovamma. Oikeaan polveen tuli myös jonkinlaisia mustelmia, mutta ei se mitään. Pieniä uhrauksia sille, että meillä on tyylikkäät portaat!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vituttaa Rauman vuokra-asuntotilanne. Porissa noita näyttäisi olevan vapaana, syystä tai toisesta, mutta eipä tuonne uskalla muuttaa, kun en nahkatakkiakaan omista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vituttaa Rauman vuokra-asuntotilanne. Porissa noita näyttäisi olevan vapaana, syystä tai toisesta, mutta eipä tuonne uskalla muuttaa, kun en nahkatakkiakaan omista.

Ite tällä hetkellä Porista kämppää etsiskelen. Jos ei noita kämppiä tahdo löytyä niin itse vaan ilmoitus lehteen! Toimii varmasti, eli Rauman viidakkorumpuihin vaan ilmoitusta että kämppää etitään. Kaveri yritti etsiä Lappeenrannasta asuntoa tuossa pari viikkoa sitten eikä löytänyt oikein mitään. Ilmoitus lehteen ja julkaisupäivänä tulikin sitten jo kuusi soittoa. Itse kokeillut myös pari kertaa ja aina löytynyt kämppä ko. tavalla, yleensä jopa samana päivänä.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Vituttaa Rauman vuokra-asuntotilanne. Porissa noita näyttäisi olevan vapaana, syystä tai toisesta, mutta eipä tuonne uskalla muuttaa, kun en nahkatakkiakaan omista.

Suurin osa "hyvistä" kämpistä menee samantien ennenkuin edes se päätyy nettiin/lehteen. Itse sain aikoinaan tutun kautta kämpän, kun hän muutti pois sieltä ja itse etsin slloin kämppää. Vuokrat ovat oma lukunsa sitten, mutta onnea toivotan etsintään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Suurin osa "hyvistä" kämpistä menee samantien ennenkuin edes se päätyy nettiin/lehteen. Itse sain aikoinaan tutun kautta kämpän, kun hän muutti pois sieltä ja itse etsin slloin kämppää. Vuokrat ovat oma lukunsa sitten, mutta onnea toivotan etsintään.

Hyvä vinkki. Kokeilkaa laittaa "halutaan vuokrata" ilmoitus johonkin paikkakunnalla ilmestyvään "Kirkollissanomiin". Kaveri teki näin ja sai useita soittoja vanhemmilta rouvilta jotka halusivat (Hyvän)vuokralaisen johonkin omistamistaan asunnoista..
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kiitosta neuvoista, täytynee Uuteen Raumaan joku ilmoitus pistää. Tää on vaan niin tätä, kun muijalla olisi kauhea kiire asian suhteen jne. Sitten vanhassa kämpässä olisi se kk:n irtisanomisaika niin sekin tarttis jo ensi viikolla sitten ilmoittaa. En tykkää kun tuntuu ettei hommat ole ihan täysin hanskassa, töitäkin pitäisi periaatteessa löytää pian, vaikka ilmeisesti tää nykyinenkin voisi kuitenkin jatkua ensi kuun jälkeenkin. Varmaksihan ei voi tietää. Vituttaa nuo työpaikkailmoituksetkin, ei mulla saatana voi olla mitään viittä vuotta työkokemusta, kun ei ole valmistumisestakaan kuin se reilu vuosi! Pakko kai pistää joku oma kortsukauppa pystyyn.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Vituttaa Rauman vuokra-asuntotilanne. Porissa noita näyttäisi olevan vapaana, syystä tai toisesta, mutta eipä tuonne uskalla muuttaa, kun en nahkatakkiakaan omista.

Olisit sanonu viiko sitte. Olisit päässy siihe missä olin ennen. Tehtaankadulle siinä Maffin vieressä... vituttaako enemmän?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Olisit sanonu viiko sitte. Olisit päässy siihe missä olin ennen. Tehtaankadulle siinä Maffin vieressä... vituttaako enemmän?

Jos on kolmio ni sitte vituttaisi... Toisaalta jos se on siinä Maffin vieressä ni ihan sama kai se on vaikka olis yksiökin. Eli vituttaa joo.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Vituttaa digiboksi-/dvd-tallentimien valmistajien kädettömyys tuottaa markkinoille sellasta boksia missä olisi kaksi viritintä ja tallentava dvd. Kovosta viis. Yhtään ei ole vastaan tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös