ASUS
Vituttaa tälläkertaa tuo Asuksen takuuhuolto.
Läppäri päätti sitten pimetä täysin juuuri ennen (onneksi) takuuajan umpeutumista. No, ei siinä mitään...kone lähetettiin hollantiin huoltoon ja 2,5 viikon päästä saapui paketti kotiin. Aluksi kaikki näytti olevan ok, mutta seuraavana päivänä huomasin, että kone ei lataa akkuaan ollenkaan (tätä ongelmaa ei ollut koneen lähtiessä). Lisäksi huomasin että koneen kaikki muoviset muistikortinlukijan suojukset olivat poissa ja koneen sivussa ollut "Battery Switch" puuttui.
No, ei muuta kuin soitto takuuhuoltoon. Ajattelin, että vika on akussa, joten jos vain uuden akun pistäisivät paketissa tulemaan. Turha luulo. Takuuhuolto totesi heti, että kyseessä ei todennäköisesti ole akun vika, vaan vikaa pitää etsiä jostain muualta. Joten kone pistettiin jälleen matkaan kohti hollannin alavia maita.
Tässä välissä koneen takuu oli tietysti ehtinyt umpeutua, mutta toki takuuhuollon ystävällinen asiakaspalvelija totesi, että koska kone oli hajonnut takuuhuollossa niin tämä korjaus on "free of charge". Kahden viikon kuluttua sain kuitenkin hollannista mailin, jossa sanottiin että koneen takuuaika on ummessa, ja että minun tulisi maksaa kulut jos vielä haluaisin nähdä koneeni. Siispä jälleen soitto asiakaspalveluun, joka lupasi selvittää asiaa. Kului viikko lisää ja Hollannista tuli pahoittelu virheellisestä laskutusyrityksestä sekä ilmoitus että kone lähtee Suomeen mitä pikimmiten. Viikonkuluttua odotettu paketti sitten vihdoin saapui ja huokaisin helpotuksesta koska ruljanssi olisi vihdoin ohi. Väärin luultu jälleen.
Viikonlopun aikana huomasin karvaasti, että koneessa oli edelleen sama vika. Tarkemmin papereita lukiessani havaitsin että takuuhuollossa oli vaihdettu vain akku (vaikka itse heti sanoivat ettei vika siellä ole). Myöskään muistikortinlukijan suojuksia (tai akkukytkintä) ei oltu lisätty.
Maanantaina siis jälleen uusi soitto takuuhuoltoon, josta asianmukaiset pahoittelut, ja ilmoitus että kone täytyy ottaa huoltoon uudestaan. Lupasivat sentään hyvittelyksi jotain pientä kivaa, kuten lisämuistia ym. härpäkettä. Kaveri takuuhuollosta lähetti jo tutuksi tulleet kaavakkeet täytettäväksi, jotka kokemuksen tuomalla rutiinilla täyttelin samantien ja lähetin takaisin. Seuraavana päivänä oli kyseiseltä kaverilta tullut viesti, jossa todettiin että koneen takuuhuoltohan on päättynyt. Juuri edellisenä päivänä painotin puhelinkeskustelussa että koneessa ei ole takuuta jäljellä! prkle!! Jälleen siis soitto takuuhuoltoon, ja asia selvisi. Eilen sitten lähti kone taas kohti Hollantia. täytyypä katsoa mitä nuo vekkulit puukenkäpojat seuraavaksi keksivät...
Jälkihuom:
Samainen kone on käynyt jo kerran aiemminkin takuuhuollossa (noin vuoden käytön jälkeen) ja lisäksi työkoneeni (myös Asus) on ollut kerran takuuhuollossa (ollut käytössä noin puoli vuotta). Että sellaista laatua...