Vitutusketju

  • 10 550 767
  • 56 138

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Saatana et tää migreeni on vittumainen tauti. Vaikka on kunnon lääkkeet, niin nyt mennään taas toista yötä huonoilla unilla. Onneksi on etäpäivä, jos olisi paikalle mentävä niin varmaan jättäisin menemättä. Nyt teen mitä pystyn.

Vaikka helpolla mä tällä kertaa pääsin. Joskus ei kahteen päivään pääse pimeästä huoneesta ulos.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lapsi aloitti elokuun alussa päiväkodin ja pisin pätkä terveenä 5 päivää. Vittu mitä jatkuvaa sairastelua.

Täällä sama, kaksveellä on nyt kolmas sairastelukierros menossa tuohon samaan ajanjaksoon, vaikka vastustuskykyä on hankittu jo viime vuodesta lähtien. No ehkä se ensi vuonna helpottaa, (kohta) nelivuotias näyttää jo pysyvän huomattavasti paremmin ns. menossa mukana, vaikka yskiihän tuokin jonkin verran.

...
Meillä on kyse ainoasta lapsesta. Ei kyllä kuulosta rohkaisevalta, että teillä on vastustuskykyä jo hankittu ja vanhempi lapsikin varmaan pöpöjä jo tuonut kotiin, mutta silti… :) Noh kyllähän tämä tästä joskus helpottaa.

Tsemppiä

Voisiko kyse olla myös siitä, että nyt on kyseessä ensimmäinen täysin rajoitusvapaa koronan jälkeinen syksy, saattaa pöpöjäkin olla melkoisia määriä liikkeellä. Mutta tsemppiä myös sinne, kyllä se viimeistään kouluun mennessä helpottaa, kai :)

kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Harvassa taitaa olla ne lapsoset kun ekan päiväkoti syksyn terveenä taivaltaa. Meillä aikoinaan oli kummatkin koko ajan kipeänä kun hoitoon menivät.
Aikoinaan lapsemme menivät tarhaan ja sittemmin kouluun, jne... Syksyt olivat usein melkoista kierrettä, kun kolme lasta pyörivät omissa kaveripiireissään tarhassa ja koulussa napaten niistä, tietysti, tarjolla olevat pöpöt.
Kerran tuskastuneena valitin silloiselle vaimolleni asiaa, kun esikoisemme oli taas kerran kipeänä, vastaus oli:
- Kyllä se armeijaan mennessä helpottaa... tai ei ainakaan ole enää meidän murhe...
Kylläpä helpotti ekaluokkalaisen isänä...

Edit: Lihavointi lainauksissa allekirjoittaneen
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin, että mihin tämän ketjuun tämä pitäisi nyt laittaa, mutta ehkä suurelta osin kuitenkin vitutusketjun kamaa.


Eli vapaana ollut suurikokoinen koira on aluksi purrut kahta ohikulkijaa (joista toinen lapsi), ennen kuin koiran omistaja (nuorehko naisihminen) sai sen kiinni. Paikalle sattunut kolmas henkilö on soittanut tilanteessa poliisit paikalle, josta suuttuneena tämä mielenvikainen? koiranomistaja on usuttanut koiran ko. henkilön kimppuun ja koira on purrut häntä polveen. Poliisit ovat sitten käyneet hakemassa koiranomistajan kotiosoitteesta talteen, jolloin hän on vielä järjestänyt perinteisen riehuntakohtauksen.

Aina kun näen suurikokoisen koiran jonkun elämänkoulu-urpon talutettavana, niin tällainen skenaario käy mielessä. Mikä siinä on, että juuri näillä tyypeillä on ne riskialttiit koirarodut. Sääliksi käy koiraakin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mietin, että mihin tämän ketjuun tämä pitäisi nyt laittaa, mutta ehkä suurelta osin kuitenkin vitutusketjun kamaa.


Eli vapaana ollut suurikokoinen koira on aluksi purrut kahta ohikulkijaa (joista toinen lapsi), ennen kuin koiran omistaja (nuorehko naisihminen) sai sen kiinni. Paikalle sattunut kolmas henkilö on soittanut tilanteessa poliisit paikalle, josta suuttuneena tämä mielenvikainen? koiranomistaja on usuttanut koiran ko. henkilön kimppuun ja koira on purrut häntä polveen. Poliisit ovat sitten käyneet hakemassa koiranomistajan kotiosoitteesta talteen, jolloin hän on vielä järjestänyt perinteisen riehuntakohtauksen.

Aina kun näen suurikokoisen koiran jonkun elämänkoulu-urpon talutettavana, niin tällainen skenaario käy mielessä. Mikä siinä on, että juuri näillä tyypeillä on ne riskialttiit koirarodut. Sääliksi käy koiraakin.
Itse pelkään koiria, kerrottaneen näin alkuun. Miuta vituttaa suuresti vapaana kulkevat koirat. Tulee paljon lenkkeiltyä pururadoilla ja poluilla läheisessä metsässä. Harva asia nostaa sykettä, kuin vapaana kirmaava iso koira. Tämän viestin kirjoittaminen ja asian ajatteleminenkin tekee jo tuon.

Itse olen halunnut olla tekemättä numeroa noista, mutta pari kertaa Tämän kesän aikana olen huomauttanut ulkoiluttajaa noista. Eivät kyllä ole tykänneet.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas tällainen uutinen, joka vetää mielen matalaksi ja aiheuttaa syvää vitutusta.


Minkä helvetin takia tuon idiootin piti mennä ampumaan kaverinsa koiraa? Jos heille tuli riitaa, niin olisivat ottaneet pari erää nyrkeillä, jolloin pahimmat höyryt olisi voinut laskea ulos tai jos hän silti koki tarpeelliseksi hakea aseensa, niin hän olisi voinut ampua sillä metsässä vaikka puita. Se, että mennään ampumaan lähietäisyydeltä toisen viatonta lemmikkiä ja vielä viidesti, ei vaan mahdu minun tajuntaani, ei vaikka kyseessä olisi miten suuri riita tahansa.

Ihminen voi olla toisinaan ihan helvetin paska eläin. Koira-parka.
 

ace

Jäsen
Taas tällainen uutinen, joka vetää mielen matalaksi ja aiheuttaa syvää vitutusta.


Minkä helvetin takia tuon idiootin piti mennä ampumaan kaverinsa koiraa? Jos heille tuli riitaa, niin olisivat ottaneet pari erää nyrkeillä, jolloin pahimmat höyryt olisi voinut laskea ulos tai jos hän silti koki tarpeelliseksi hakea aseensa, niin hän olisi voinut ampua sillä metsässä vaikka puita. Se, että mennään ampumaan lähietäisyydeltä toisen viatonta lemmikkiä ja vielä viidesti, ei vaan mahdu minun tajuntaani, ei vaikka kyseessä olisi miten suuri riita tahansa.

Ihminen voi olla toisinaan ihan helvetin paska eläin. Koira-parka.
Ei näitä pidä lukea, itse jätän aina lukematta otsikkoa pidemmälle kun eläintä on kaltoinkohdeltu. Ei pysty, huono fiilis vaan tulee.

Olet oikeassa, ihminen osaa olla paska eläin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enterorokko - jalkoja, tarkemmin jalkateriä, kutittaa niin vit**ti ettei mitään palaa saada nukuttua. Ihan paska vitsaus tämäkin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei näitä pidä lukea, itse jätän aina lukematta otsikkoa pidemmälle kun eläintä on kaltoinkohdeltu. Ei pysty, huono fiilis vaan tulee.

Olet oikeassa, ihminen osaa olla paska eläin.
Mulla on vähän sama juttu. Ei vain sisukset kestä lukea ihmisten julmuuksista niitä kohtaan, joilla ei ole juurikaan mahdollisuutta puolustautua. Sellainen vetää mielen matalaksi ja rupeaa vain miettimään asioita, joille ei kuitenkaan voi mitään...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Käytiin hakeen joku Matkahuollon paketti Teboililta. Odottelin autossa ja katselin. Ihmisiä kävi jatkuvasti siinä tankilla. Ei ole lähiseudun ainoa, eikä halvin, huoltsikka. Oksettavaa sakkia.
 
K

Kiekkokatsoja

Käytiin hakeen joku Matkahuollon paketti Teboililta. Odottelin autossa ja katselin. Ihmisiä kävi jatkuvasti siinä tankilla. Ei ole lähiseudun ainoa, eikä halvin, huoltsikka. Oksettavaa sakkia.
Mua ei okseta tai vituta se, että missä kukin tankkaa. Oma valinta se on.
Tietty boikottia kannatan, mutta ei se maailma aina mene niin, kuin toivoo/olettaa. Raha on iso ratkaisija päätöksissä. Kaikissa asioissa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Käytiin hakeen joku Matkahuollon paketti Teboililta. Odottelin autossa ja katselin. Ihmisiä kävi jatkuvasti siinä tankilla. Ei ole lähiseudun ainoa, eikä halvin, huoltsikka. Oksettavaa sakkia.
Oksettaa aina kun ajan tuon lähi Teboilin ohi. Jos joskus koen tarvetta oksentaa niin tiedän mihin pihaan ajan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Niinä harvoina kertoina, kun nykyään olen auton ratissa, suosin Nestettä ja ABC-asemia, vaikka niiden hinnat ovatkin kalleimpia. Onneksi Teboilien määrä on alkanut laskea varsin ripeään tahtiin, joten niiden boikotointi helpottuu entisestään.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Aftat. Tällä viikolla ollut kaksi aftaa vaivana, iso ja pieni. On tehnyt syömisestä vaikeaa, kun kuuma ruoka ärsyttää ja jotkin ruoka-aineet varsinkin. Hampaiden harjaus on ollut vaikeaa, koska pelkästään hammastahna kirvelee, puhumattakaan siitä, että harjatessa osuu noihin. Todella vittumaista. Vasta nyt viikonloppuna alkanut paranemaan, mutta vieläkin häiritsee. Apteekista ei oikein löydy hyvää lääkettä noihin. Semmoinen tahna, mitä olen käyttänyt leviää vaan suuhun. Nyt ostin suuvettä, joka on vähän lievittänyt noita, mutta ei ole oikein hintansa arvoinen.

Jos löytyy hyviä hoitokeinoja, niin kertokaa. Aftat vaivaavat minua vaihtelevasti ja olisi kiva, jos noille voisi tehdä jotain.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos löytyy hyviä hoitokeinoja, niin kertokaa. Aftat vaivaavat minua vaihtelevasti ja olisi kiva, jos noille voisi tehdä jotain.
Pumpulipuikko ja kastat sitä jossain tujummassa viinassa ja tökkäät aftan kohdalle ja pidät siinä jonkun 20-30 sekuntia vaikka vähän kirveleekin. Itse olen käyttänyt Jaloviinaa tähän, mutta ei varmaan haittaa jos on enemmänkin potkua. Mutta Jallu on ainakin itsellä auttanut tuohon. Ainakin kieleen tuleviin aftoihin tuo on tepsinyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

hege

Jäsen
@Oles , meillä kundille tulee aika usein aftoja ja aftex-spray on ollut tehokas hoitokeino varsinkin jos käyttää heti kun afta ilmestyy. Usein kun illalla laitettu niin afta on jo seuraavana päivänä hävinnyt.
Toinen toimiva konsti on ollut Betadinellä purskuttelu mutta laimennettua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

ace

Jäsen
Pumpulipuikko ja kastat sitä jossain tujummassa viinassa ja tökkäät aftan kohdalle ja pidät siinä jonkun 20-30 sekuntia vaikka vähän kirveleekin. Itse olen käyttänyt Jaloviinaa tähän, mutta ei varmaan haittaa jos on enemmänkin potkua. Mutta Jallu on ainakin itsellä auttanut tuohon. Ainakin kieleen tuleviin aftoihin tuo on tepsinyt.
Jallu auttaa vaivaan kuin vaivaan.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aftat. Tällä viikolla ollut kaksi aftaa vaivana, iso ja pieni. On tehnyt syömisestä vaikeaa, kun kuuma ruoka ärsyttää ja jotkin ruoka-aineet varsinkin. Hampaiden harjaus on ollut vaikeaa, koska pelkästään hammastahna kirvelee, puhumattakaan siitä, että harjatessa osuu noihin. Todella vittumaista. Vasta nyt viikonloppuna alkanut paranemaan, mutta vieläkin häiritsee. Apteekista ei oikein löydy hyvää lääkettä noihin. Semmoinen tahna, mitä olen käyttänyt leviää vaan suuhun. Nyt ostin suuvettä, joka on vähän lievittänyt noita, mutta ei ole oikein hintansa arvoinen.

Jos löytyy hyviä hoitokeinoja, niin kertokaa. Aftat vaivaavat minua vaihtelevasti ja olisi kiva, jos noille voisi tehdä jotain.
Hammastahnan saa vaahtoamaan natriumlauryylisulfaatti. Se aiheuttaa aftoja, ainakin mulle. Melkein kaikissa tahnoissa sitä on. Valitse tahna, jossa tuota ainetta ei ole. Elmex on yksi näistä tahnoista, itse käytän sitä (se vihreä on paremman makuinen kuin oranssi).
Linkki yliopiston apteekin sivuille, ei ole itse keksimäni juttu.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hammastahnan saa vaahtoamaan natriumlauryylisulfaatti. Se aiheuttaa aftoja, ainakin mulle. Melkein kaikissa tahnoissa sitä on. Valitse tahna, jossa tuota ainetta ei ole. Elmex on yksi näistä tahnoista, itse käytän sitä (se vihreä on paremman makuinen kuin oranssi).
Linkki yliopiston apteekin sivuille, ei ole itse keksimäni juttu.
Sensodyne on myös hyvä ja tehoaa lisäksi hampaiden vihlontaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Nuo aftat ovat kyllä merkillisiä. Teininä ja oikeastaan vielä parikymppisenäkin, eli n. 10 vuotta sitten noita oli ihan alituiseen suussa, ja tosiaan aina niin saatanan kipeitäkin vielä. Mitään oleellista en tietoisesti minkään suhteen muuttanut, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole aftan aftaa suussa ollut. Ei kait noiden aiheuttajasta vieläkään ole mitään selkeää syytä selvillä, mutta toivottavasti eivät enää tähän suuhun tule takaisin.

Koen kyllä isoa myötävitutusta noista kärsiville.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ollut kyllä hieno viikko.

Toisaalla kerroin siitä että ns. etninen ravintola tarjoili kebabin sijaan kanahampurilaisen sunnuntaiaamuna, ja sehän tuli siinä kotosalla nautittua vaikka mitään helvetin järkeähän tuossa ei ollut. Harvoin grilliltä mitään kanaa tilaan muutenkaan, mutta vielä sitten aamuyön pikkutunteina kun ehkä ei voi täysin olettaa sen olevan ihan priimaa.

Tämä aiheutti sitten luultavasti jonkin sortin ruokamyrkytyksen, oksennukselta onneksi vältyttiin mutta siinä tuli pari päivää istuttua pöntöllä muutaman kerran. Voin kertoa että persereikä alkaa olla suht hellänä, kai tuo joskus tuosta tokenee. Noh, siinä kuitenkin meni pari päivää mukavan löysän vatsan kanssa, ripulilääke onneksi auttoi tähän. Toki eilen ei sitten enää paskottu ollenkaan, mutta eiköhän sieltä vielä jotain tule.

No ei siinä, eilen sitten alkoi tuntua pientä karheutta kurkussa. Ei nyt mitään ihmeempää kuitenkaan ja menin sitten suunnitellusti kaverini kanssa KalPa-HIFK peliin. Peli nyt ei ihan hirveästi jättänyt lapsille kerrottavaa, kaksi kohtuullisen paskaa joukkuetta vastakkain ja mietittiin että miten voi ammattitasolla esim. vedot olla näin huonoja. Mutjoo, siinä kolmoserän aikana alkoi tuntua vähän silleen oudolta että ihan kuin olisi lämpöä nousemassa. Pelin jälkeen autolle ja siinä tunsi että ei ole kaikki ihan kondiksessa. Mittari kainaloon kotona, kappas vaan 38.5 kuumetta.

Siinä oli sitten suht mehevä olo illalla, lääkettä naamaan mutta kyllä tuo silti melko vittumainen olotila oli. Kuumeessa nukkuminen on ihan perseestä, kuten huomaatte niin tosiaan nyt ollaan hereillä ja sellaisia parin tunnin pätkiä on tullut nukuttua. Kuumeen mittasin äsken ja näytti 37.7, pitää tässä pari tuntia vielä odotella että voi työnantajan suuntaan soitella että joo sori kuumetta pukkaa, pois ollaan.

Mutjoo, sellanen viikko. Kovin usein kun ei tule kipeänä oltua niin hyvä ottaa toki sitten kerralla paskatauti ja kuume.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Nuo aftat ovat kyllä merkillisiä. Teininä ja oikeastaan vielä parikymppisenäkin, eli n. 10 vuotta sitten noita oli ihan alituiseen suussa, ja tosiaan aina niin saatanan kipeitäkin vielä. Mitään oleellista en tietoisesti minkään suhteen muuttanut, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole aftan aftaa suussa ollut. Ei kait noiden aiheuttajasta vieläkään ole mitään selkeää syytä selvillä, mutta toivottavasti eivät enää tähän suuhun tule takaisin.

Koen kyllä isoa myötävitutusta noista kärsiville.
Mulle tuli aftoja tuoreesta tomaatista ja ruisleivästä. Tämmönen oikeen tutkittiin joskus. Vuoden vertan niitä oli joskus ja kun heivasin tomaatin ja ruisleivän loppuivat. Nykyään voin kyllä niitä syödä eikä aftoja ilmaannu. Tiijä häntä sitten. Puolukkakin voi kuulemma aiheuttaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ollut kyllä hieno viikko..
...
Mutjoo, sellanen viikko. Kovin usein kun ei tule kipeänä oltua niin hyvä ottaa toki sitten kerralla paskatauti ja kuume.
En oikein ilennyt "peukuttaa" tuota viestiäsi, kun se voitaisiin tulkita jopa vittuiluksi.
Mutta joo - tässä sinun tapauksessasi voisiko tautien peräkkäisyyttä kutsua "synergiaeduksi" - not?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No ei siinä, eilen sitten alkoi tuntua pientä karheutta kurkussa. Ei nyt mitään ihmeempää kuitenkaan ja menin sitten suunnitellusti kaverini kanssa KalPa-HIFK peliin. … Mittari kainaloon kotona, kappas vaan 38.5 kuumetta.

Luulin, että viimeistään koronan myötä ihmiset olisivat oppineet, että oireisena ei lähdetä ihmisten ilmoille.

Onneksi ollaan valmiiksi jo oikeassa ketjussa. Vituttaa ihmisten käytös, kun tautisena pitää päästä sinne itselle muka-tärkeään menoon. Ajatus lienee se, että ei se tauti minulta kenellekään voi tarttua tai oma meno on niin tärkeä, ettei sieltä voi olla oireisena pois. Tai mikä lie syy sille onkaan.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Luulin, että viimeistään koronan myötä ihmiset olisivat oppineet, että oireisena ei lähdetä ihmisten ilmoille.

Onneksi ollaan valmiiksi jo oikeassa ketjussa. Vituttaa ihmisten käytös, kun tautisena pitää päästä sinne itselle muka-tärkeään menoon. Ajatus lienee se, että ei se tauti minulta kenellekään voi tarttua tai oma meno on niin tärkeä, ettei sieltä voi olla oireisena pois. Tai mikä lie syy sille onkaan.

Jos kurkun karheus tarkoittaisi aina kotiin jääntiä, niin itse olisin varmaan syyskuusta - toukokuuhun kotona neljän seinän sisällä. Välillä kurkku on karhea refluksista, välillä saattaa tauti olla tuloillaan ja välillä se on muuten vain karhea ilman taudiksi eskaloitumista. Nykyään on ihan mukavaa, kun ei tartte olla enää niin tarkka tuon suhteen.

Kuumeessa olevat tai pöpöjä ympärilleen pärskivät sitten erikseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös